[Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

love_urkie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:58

Die is idd heel mooi (achtergrond) echt super mooie kleur overgang werk je met acrylverf? Ik heb een acrylverf set en een hele hoop kwasten van mijn ouders gekregen voor sinterklaas en heb er nog niet mee geverfd, maar daar wil ik wel binnenkort mee beginnen heb jij nog tips, wanrt het lijkt me niet echt makkelijk

Love_urkie

magicunicorn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:59

oei wat een hele mooie tekeningen zitter er tussen,...die van silverstorm! om van te 'smullen'! ga snel fkes foto's van mijn oefeningen maken ben zo terug !

N_fotografie

Re: [Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 20:02

Jah acr... verf jah (slaakgeblek )
Verder, tja, maak een "basis" kleur(ondergrond) ga daaroverheen met schaduwen werken, en werk niet meteen(als er iets fout is) er met een andere kleur overheen, want daar kan je van die vegen van krijgen

Groetjes

magicunicorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 20:15

het zijn geen meesterwerkjes als die van sommige maar dat komt omdat k het laatste jaar amper getekend heb...

Een probeerseltje op a4 met potlood, 2 a 3 jaar oud, als k nu terug zie, zie k veel verbeterpunten
Afbeelding

nagemaakt van een foto uit bit, die trof me zo...2 jaar oud, na een tijd geen paarden getekend te hebben toch maar weer geprobeerd (a4)
Afbeelding

meest recente paardenwerk, bijna jaar oud..en nee k kan geen mensen tekenen das nu wel duidelijk, maar t gaat ook om het paard (a4)
Afbeelding

en natuurlijk een andere creabea uiting, op a4 met inkt
Afbeelding

frustel op a4 met potlood
Afbeelding

ben benieuwd...groetjes en keep the work going

love_urkie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 20:18

Wow die frutsels van jou zien er ingewikkeld uit gaaf zeg ik weet niet wat je er voor vragen moet, maar super en dat eerste landschap is ook erg mooi

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 20:30

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

je laat het maar horen

Woest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 19:30

niemand?

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 19:37

Naomi, 50 EURO, ben heel slecht in dat soort dingen, maar ze zijn prahtig en daar krijg je toch wel veel voor!

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-05 19:55

@ hafjesbokker: even geduld , geen tijd gehad om te kijken maar nu wel . hmmm moeilijk ik denk ongeveer 10 euro. Ik vind de laatste beter dan de middelste, omdat er bij de middelste zo duidelijk' tekenlijnen om b.v. de bles staan, een beetje stripachtig bedoel ik. De eerste en de laatste vind ik persoonlijk mooier getekend.

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-05 20:01

@ magicunicorn: hmmm 'vrije tekeningen/fantasie' vind ik heel moeilijk om te schatten. Het is maar 'wat de gek ervoor geeft' zeg maar. Misschien een 10 euro voor de eerste. Dat soort 'frutsels' heb ik vroeger moeten maken op school met inkt.. , daar zou ik dus niks voor geven.
De paarden tja, jammer dat de foto's schuin zijn genomen. Je krijgt niet echt een goed beeld van hoe je getekend hebt vind ik. Tussen de 10 en 15 euro?

Het zou makkelijker zijn (heeft Fnanne ook al een keer voorgesteld) om de afmetingen van de tekening erbij te zetten. Op de foto weet je niet hoe groot een tekening is.

heb ik ze nu weer allemaal gehad?

magicunicorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 20:07

nu je het over die afmetingen heb, zie k dat k lekker geblunderd heb hahah de tekeningen met paarden zijn a3 dus 42 bij 29.7 cm geloof k....maar waar blijven de nieuwe tekeningen mensen?

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 20:14

Lontje schreef:

heb ik ze nu weer allemaal gehad?

De mijne niet! Op de vorige bladzijde!

marjoke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 20:17

hafjesbokker: De eerste 10/15€, De anderen vind ik niet zo heel mooi.
magicunicorn: Je schaduwgebruik is prachtig, maar de paarden lijken nogal stripachtig. Iets van een 20€ ?

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-05 20:23

@ Marjoke: oeps heb ik al weer een bladzijde gemist! ok... die van jou. Ik vind deze tekening niet zo heel erg mooi omdat de verhouding niet helemaal klopt (te breed bovenaan of te smal aan de onderkant). Maar... het is ook een hele moeilijke positie waar het paard in staat om na te tekenen. Aan je schaduwgebruik te zien ben je op de goede weg en ik denk als je een beter voorbeeld hebt, een prijs beter in te schatten is. Voor deze denk ik misschien tussen 5 en 10 euro, maar ik denk dat je beter kan!

@ Nikki-jimmy: Ik vind het altijd moeilijk om 'gekleurd' werk in te schatten maar ik denk dat je nog even moet door oefenen met het materiaal. Als je het verkoopt denk ik dat je alleen nog materiaalkosten moet doorberekenen en lekker blijven oefenen.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 20:28

Nou dan gooi ik de mijne er ook maar eens in,

Ze zijn al wat ouder, maar ik ga eerdaags weer aan de slag met nieuwe tekeningen

Ik heb al zeg ik het zelf niet echt n standaard teken stijl, en vin dat ik wat naar het stripachtige toe ga zo afentoe.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De eerste is met houtskool, de 2e met potlood en de laatste met zachtpastel krijt, daar ben ik niet zo best in trouwes

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-05 22:40

magicunicorn schreef:
nu je het over die afmetingen heb, zie k dat k lekker geblunderd heb hahah de tekeningen met paarden zijn a3 dus 42 bij 29.7 cm geloof k....maar waar blijven de nieuwe tekeningen mensen?

Ben druk bezig

@ Frouk: je tekeningen zijn idd stripachtig en ik zou er eerlijk gezegd zo 123 geen prijs aan kunnen hangen. lekker blijven oefenen zou ik zeggen.

*gaat snel weer verder met tekenen*

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 23:29

hahah, ja ben ook druk bezig, maar dat stripachtige is dus echt mijn eigen stijl, dat verander ik niet meer zo 1,2,3

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 23:44

Ai... Wat gaan jullie hard Zal even een inhaalslag doen:

@ magicunicorn: Vind het moeilijk een indicatie te geven. De foto's zijn ook niet echt geweldig wat een verkeerd beeld zou kunnen geven. Ik zou nog even flink doortekenen en dan misschien een recent werk laten zien wat goed op de foto staat...
@ Hafjesbokker: die eerste vind ik heel behoorlijk, de tweede zou ik nog wat verder bewerken... 5 of 10 euro?
@ Frouk: ik zou nog even doortekenen als ik jou was, je geeft inderdaad aan dat je stijl wat strp-achtig is, mocht je wat willen verkopen dan zien mensen graag een realistischer portret...

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 10:48

Lontje schreef:
@ Marjoke: oeps heb ik al weer een bladzijde gemist! ok... die van jou. Ik vind deze tekening niet zo heel erg mooi omdat de verhouding niet helemaal klopt (te breed bovenaan of te smal aan de onderkant). Maar... het is ook een hele moeilijke positie waar het paard in staat om na te tekenen. Aan je schaduwgebruik te zien ben je op de goede weg en ik denk als je een beter voorbeeld hebt, een prijs beter in te schatten is. Voor deze denk ik misschien tussen 5 en 10 euro, maar ik denk dat je beter kan!

Is niet erg hoor!
Ik kan inderdaad wel beter, was overigens de eerste keer dat ik een paard langst voor tekende. Maar is die prijs voor A4? Want de tekening is wel op A3.

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-05 13:39

@ Marjoke: ondanks dat hij op A3 is zou voor mij de prijs hetzelfde blijven omdat ik hem gewoon niet zo heel goed gelukt vind. Ik denk als je een andere neerzet die beter in verhouding is de prijs hoger kan, zoals ik al zei ik denk dat je betere tekeningen kunt maken te zien aan de stijl die je gebruikt.

marjoke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 13:58

oke dank je

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-05 15:42

hallo allemaal,
Ik wil nog even zeggen dat de taxatie die gemaakt wordt per persoon kan verschillen. Daarom is het ook zo leuk als er meerdere (zoals nu gebeurt) een taxatie doen van de tekeningen dan krijg je een beter beeld. Wat ik niet zo mooi vind kan een ander natuurlijk juist heel mooi vinden en andersom. Tja voor de rest blijft het gewoon 'wat de gek ervoor geeft'

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 23:02

Ik heb er nog 1 voor jullie..
Wat zou deze tekening waard kunnen zijn?
Ik weet, het is geen paard maar juist daarom ben ik nieuwsgierig...

Afbeelding

_Lorette_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 23:32

Ik ben echt niet goed in het taxeren van tekeningen...
Heb er echt geen verstand van, al teken ik wel.
Maar ik zou zeggen... ongeveer 20 euro? Jeetje, wat lastig! Op welk formaat is het eigenlijk?

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 23:35

Oeps het formaat vergeten erbij te zetten.
Het is op A4+ (24 x 32), 200 grams papier
potloodtekening, 12 uur werk.