Wie maken er hier ook scrapbooken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mariellexxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 21:56

Nou Arielover, ik zal je eens wat vertellen
Ik heb ook veel meer digitale foto's of iig meer foto's op mijn pc staan dan die ik heb laten ontwikkelen in een winkel. Ik vind het veel leuker om ze zelf uit te printen en er een mooi kunstwerk ervan te maken.
Maar zoals ik al eerder zei, ik moet nog met scrapboeken gaan beginnen. Ik maak eerst mijn surprise af

Ik heb nog wel een vraagje !!!!
Zijn er dus wel speciale scrapboeken te koop, met op elke blz. hetzelfde motiefje? Of zijn het gewoon witte bladzijdes en plak je daar die scrap vellen op? Want die ken ik wel die vellen.

Georgette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 22:36

Ik hoop dat ik binnenkort eindelijk weer eens tijd heb om weer wat te scrappen. Het begint echt weer te kriebelen...

jacqueline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 22:42

ArieLover schreef:
Doen jullie het ook met uitgeprinte foto's?
Want ik heb niet zoveel van die échte foto's, heb duizenden foto's, digitaal .

Tuurlijk kan het gewoon met geprinte foto's , je kan je digitale foto;s ook laten afdrukken bij Kruitvat.
Maar je kan ze ook gewoon zelf uitprinten ...kan je ook lekker mee bezig zijn, groot, kleiner, zwart/wit..sepia.
Je kan echt alle kanten op met scrapbooken, zolang je het zelf maar mooi vind.

Wat ik ook doe is leuke en mooie gedichtjes op internet opzoeken en in een mooi lettertype printen en dan met mooie lintjes erbij plakken.

Farouche

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 22:52

Mijn zusje is nu bezig met een hele mooie van farouche, ze heet bij Anjo(winkel in Hoorn) een vel met stro gekocht en is daarop begonnen, en vroeger kreeg je van die kettinkjes bij de Penny en zo een bedeltje van hoefijzer afgesloopt en opgeplakt echt leuk

jacqueline

Re: Wie maken er hier ook scrapbooken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 22:59

Dit zijn mijn allereerste scrapwerkjes.
Best braaf zijn ze nog hahaha.

Nu werk ik meer met inkt en krijt, ....oud maken vind ik echt heel geweldig.
Daar zal ik eerdaags eens foto's van maken.

Afbeelding

Afbeelding

Helaas komen de kleuren niet zo mooi over als in het echt.

Deze foto' wil ik zo laten afdrukken en dan een zwartwit rood pagina maken.

Afbeelding

Deze laat ik speciaal ontwikkelen voor onze overleden hond, voor haar ben ik een heel apart boekje aan het maken.

Afbeelding

jacqueline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 23:13

Deze heb ik pas gemaakt.
Ik vind het zelf erg mooi maar dat komt ook omdat ik van dat oude houd.
Dit is overigens mijn moeder als baby

Afbeelding

Ilse1979

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 00:10

Hier meldt zich ook een absolute scrapverslaafde
Normaal kijk ik nooit op CB, maar ben nu toch blij dat ik het gedaan heb

Heb al wat leuke dingen voorbij zien komen! (en toch steeds meer mensen die het gaan ontdekken, erg leuk!!)
Ik zal eens wat voorbeelden van mij opzoeken...
Dit is uit een minialbum (15 x 15) die ik voor mijn moeder aan het maken ben. Het eerste jaar van haar eerste kleindochter komt hierin (en ik loop hooooopeloos achter )

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Ik hou dit topic in de gaten!!

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 00:26

He he Ilse heb je het topic eindelijk gevonden?
Ik gebruik ook veel digitale foto's voor het scrapbook we hebben een fotoprinter. De kwaliteit van de foto's is heel mooi.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 00:29

ik doe ook aan scrappen maar stelt weinig voor.En heb er weinig tijd voor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 00:43

willeke16 schreef:
ik doe ook aan scrappen maar stelt weinig voor.En heb er weinig tijd voor

laat eens wat zien dan

BeLoVeD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 01:02

Wat ongelooflijk leuk! Mijn moeder doet ook veel met kaartenmaken enzo..heeft echt 3 kasten vol met spullen dus ik denk dat ik binnenkort ook maar eens aan de slag ga Die dingetjes die je allemaal kan krijgen zeg, lijkt me echt verslavend.

BeLoVeD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 01:17

Wat kun je trouwens met Eyelets als ik het vragen mag?

Yasmine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 11:39

ArieLover schreef:
Doen jullie het ook met uitgeprinte foto's?
Want ik heb niet zoveel van die échte foto's, heb duizenden foto's, digitaal .

Ik ben gaan kijken bij de Blokker, en daar kost het maar €0.16 per digitale foto om te laten ontwikkelen als je er meer dan 100 hebt

Prissiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 12:32

IK ga dit topic zeker volgen
echt mooie dingen zitte ertusse hoor !

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 12:34

ik vind het supper
hoe doen jullie dat met die achtergronden.

zelf heb ik gewoon een fotoboek gekocht. voor om te scrappen.. een fotoboek met van die ringen eraan..

Dus de achtergrond is bij mij wit. niet zo mooi dus.

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 12:35

Je kan daar toch ook zelf een achtergrond op maken?
dmv. achtergrondvellen?

mariellexxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 14:01

JAhoor
Je kan bijna overal waar je die spulletjes om bij je foto's te plakken kan kopen, ook van die vellen kopen met een bepaalde afmeting, ook voor in scrapboeken.

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 14:27

Ja ik weet dat het kan, ik reageer op de voorganger

mariellexxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 14:34

ohh whawhahwaw LoL

Ilse1979

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 15:18

Mistral, zoals ik al zei: ik kom hier nooooit Maar nu ik het gevonden heb... (hoe gaat het met jouw boek trouwens )

Ik fotografeer enkel nog digitaal en print alles zelf uit. Enkel foto's die in lijstjes gaan wil ik laten afdrukken. Gehoord dat Hema het beste is daarmee, maar daar heb ik nog geen ervaring mee.

Oplossing fotoboek is inderdaad vel papier overheen plakken, net tot de ringetjes. Dan zie je nog een klein randje wit, maar dat kan ook heel sjiek zijn

Ilse1979

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 15:22

Beloved, met eyelets kun je heel veel. Ik gebruik het met name om vellum mee vast te zetten... *zoekt voorbeeld*
Zoals deze (is nog niet af) (formaat 10 x 10 cm)
Afbeelding

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 16:26

Ilse: Het geboorte boek van Mariëlla is nog niet klaar sterker nog ben nog niet veel verder dan toen Ondertussen heb ik er 1 gemaakt voor mijn schoonouders wat ik overigens in een gewoon fotoalbum gedaan heb. Nu ben ik bezig met een scrapbook te maken voor mijn oom (die is 14 dagen geleden geemigreerd naar Australië) dus een beetje een afscheidsboek met foto's van de hele familie ed.
Ik moet nu ook beginnen met een scrapbook voor mijn oma die is 1 december jarig. Als ik die 2 af heb ga ik weer verder met het geboorteboek.
Daarna heb ik het project, honden en paarden die ik nog wil maken. Dus voor mij eerst nog genoeg onderwerpen, moet eigenlijk binnenkort eens foto's plaatsen hier. Hoe gaat het met die van jou ben jij al verder? En hoe maakte jij de eyelets vast? heb je vast al eens eerder verteld maar weet het niet meer

Ilse1979

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 16:39

Ooo ik ken dat hoor. Ik heb hier ook voor iedereen al iets gemaakt, maar zelf heb ik nog geen foto van Anne in een album geplakt Echt schandalig... Ik geef het veel te graag weg

Eyelets zet je vast met zo'n speciaal slagding. Met 1 maak je gaatje, dan duw je eyelet erin, draait werkstuk om en slaat het met het andere het randje om. Erg leuk, vergt nogal wat slagwerk met de hamer 1 tip: doe het niet als de kleine net op bed ligt

Heel veel projecten voor jou dus... Druk hoor!

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 18:43

Wow, ik ben duidelijk te lang weggeweest.

mariellexxx schreef:
Zijn er dus wel speciale scrapboeken te koop, met op elke blz. hetzelfde motiefje? Of zijn het gewoon witte bladzijdes en plak je daar die scrap vellen op? Want die ken ik wel die vellen.

Meestal zijn het insteekhoezen waar nog geen papier in zit, maar je kan ook boeken waar al papier inzit. Het boek waar ik nu in bezig ben had al 10 bladzijden er in zitten, maar ik heb er extra hoezen bijgekocht zodat ik er wat meer in kwijt kan. Deze layout is met twee van de bijgeleverde bladzijden gemaakt:

[img=http://img130.imageshack.us/img130/1964/horses4de.th.jpg]

Afbeelding

Afbeelding

Ik vind het maar niks. Je kan bijna geen kant op en je foto's moeten een bepaalde grootte zijn anders passen ze, zoals bijv die aan op de rechterbladzijde past niet, maar niks aan te doen.

jacqueline schreef:
Tuurlijk kan het gewoon met geprinte foto's , je kan je digitale foto;s ook laten afdrukken bij Kruitvat.
Maar je kan ze ook gewoon zelf uitprinten ...kan je ook lekker mee bezig zijn, groot, kleiner, zwart/wit..sepia.

Of je bewerkt ze eerst zelf en laat ze dan afdrukken. Ik laat al mijn foto's afdrukken terwijl de foto's hierboven alledrie half zwart-wit zijn.

Kijk anders ook eens online rond of iemand goedkope foto's aanbiedt. Bij York foto krijg ik ze hier voor $0.10 per foto! Misschien hebben ze zoiets ook in NL.

willeke16 schreef:
ik vind het supper
hoe doen jullie dat met die achtergronden.

zelf heb ik gewoon een fotoboek gekocht. voor om te scrappen.. een fotoboek met van die ringen eraan..

Dus de achtergrond is bij mij wit. niet zo mooi dus.

Ik zou als ik jou was volgende keer een scrapalbum kopen. Mooi gelijkmatig plakken is best moeilijk en je houdt altijd een witte streep aan de zijkant. Met insteekhoezen bespaar je jezelf veel tijd en moeite. De mijne hebben bijvoorbeeld schoefjes aan de achterkant zodat je nieuwe hoezen toe kan voegen.

jacqueline schreef:
Wat ik ook doe is leuke en mooie gedichtjes op internet opzoeken en in een mooi lettertype printen en dan met mooie lintjes erbij plakken.
Waar vind je Nederlandse gedichtjes? Ik ben voor mijn oma's (die maar weinig Engels spreken) opzoek naar dingen in het Nederlands, maar ik heb eigenlijk niks leuks kunnen vinden dus nu doe ik het toch maar in het Engels.

Ik baal trouwens flink ... ik ben nu al drie dagen met dezelfde layout bezig en ik weet gewoon echt niet wat ik er nou mee wil.

Yasmine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 19:30