Sorry voor het wachten, maar ik was later terug van mijn paard (spijt me maar die gaat voor de computer
) en ik moest mijn favourite tvserie kijken : LOST.....
Maar hier is alvast een stukkie

Ik had eigenlijk nu ik die speciale gave had, wel veel geluk! Anders had ik straf gekregen voor het stelen van dat toetsblad. Ronan was in zijn kamer aan het rommelen en zocht zijn reserve zwembroek. Zijn wedstrijdzwembroek zat in het kluisje bij zijn zwemvereniging "De Stumpers". Omdat dat twee dorpen verder was, had hij nu zijn reserve zwembroek nodig. Ik wapperde even aan mijn bloesje. “Pfff”, zuchtte ik, “het was echt heel warm!” Het was inmiddels al 32 graden, ik keek op de klok en zag dat het half 1 was. We hadden mooi de hele middag de tijd voor het huisje en om te zwemmen. Ik dacht er opeens aan dat mijn moeder vanavond pas heel laat terug zou komen en dat ik dus vanavond zelf voor het eten moest zorgen. Het leek mij wel een leuk idee om zelf wat vanavond te koken voor Ronan. “Anne?” hoorde ik Ronan roepen. “Jaa?” zei ik terug waarbij ik meteen opkeek uit mijn gedachten. “Kom je mee naar de kelder? ik geloof dat mijn zwembroek daar ergens ligt. “Ja is goed, ik kom” zei ik.
“Uhh Ronan?” zei Christa, Ronans moeder, “zet jij die oude, wankele kast vanavond nog even op zijn plaats? Hij staat nu nog midden in de kelder en hij staat daar niet veilig”. “Ja mam, zal ik doen wanneer ik vanavond weer thuis kom.” Riep Ronan naar zijn moeder. Ik liep samen met Ronan de trap naar de kelder af. Er lagen heel veel spullen op de grond. "Jeetje wat een zooi," dacht ik. Er lag zelfs een prachtige surfplank met een mooie beschildering erop van een tijger. "Wat zonde omdat daar als oud vuil te laten liggen" dacht ik geërgerd. Ronan zocht in wat kastjes en vond toen zijn groen met bruine zwembroek. Hij keek mij heel spannend aan! “Ik ga je grijpen!” zei hij speels, “en als ik je heb ga ik je kietelen!. “Ieeehhhhhhhh” riep ik gillend en lachend tegelijk. Ik rende door de kelder en Ronan rende achter mij aan! Er lag ook een oud matras op de grond, waar ik over heen struikelde. Ronan liet zich naast mij vallen op het matras en begon mij lachend te kietelen, waar ik dus helemaal niet tegen kan! Ik gilde, lachte en zwaaide met mijn armen om mijn heen en probeerde Ronan terug te kietelen wat niet lukte want kennelijk kon hij daar goed tegen. Ik prikte hem met mijn vingers overal waar ik bij kon.
Ik wiebelde met mijn benen waarbij ik op een of andere manier de kast raakte en in beweging zette! De grote zware houten kast wiebelde wat en kwam toen met een vaart naar beneden in onze richting! Ronan schrok en zijn mond vloog open, hij deed zijn armen om mij heen om mij te beschermen tegen die grote zware kast die steeds dichterbij kwam. Ik gilde, het leek allemaal even in slowmotion te gaan. Automatisch, zonder erbij na te denken gebruikte ik mijn gave. Ik concentreerde me zover het kon in deze enge situatie en op een handbreedte boven ons hoofd bleef de kast in de lucht hangen. Ik zag in mijn ooghoek dat Ronans angst over ging in verbazing. Hij raakte met zijn hand de kast aan omdat hij het niet kon geloven dat die kast door iets werd tegen gehouden.
Ik concentreerde me nog meer en duwde de kast weer helemaal terug zodat hij weer net zo stond als voor dat hij viel. Ik merkte dat het me veel moeite kostte, het leek wel alsof ik de zwaarte van de kast kon voelen met mijn gedachten, net zoals met het bureau van de leraar, alleen was deze kast nog veel zwaarder. Ik voelde zelfs zweetdruppels op mijn hoofd tevoorschijn komen.
Toen de kast weer helemaal op zijn plaats stond. Keek Ronan mij verbaast aan en zei stamelend: “Wat? Huh? Weet jij hoe dat kan? Hè wat gebeurde er nou?”.
“Oei” dacht ik, “Hoe moet ik mij daar nou uitpraten? Ronan had kennelijk in de gaten dat ik er iets mee te maken had…