Citaat:
De volgende morgen werd ik wakker met knallende koppijn. Ik besloot snel op te staan om een asprientje te gaan halen. Maar toen ik op stond viel ik net zo hard weer neer. 'vreemd' zei ik hardop. Nogmaals probeerde ik op te staan maar alles werd zwart voor m'n ogen, en weer zakte ik in elkaar.
Toen ik even daarna weer wakker werd wreef ik slaperig in m'n ogen. Ik keek op de klok, 11 uur...
'11 uur? ' zei ik hardop. Nouja, ik ben nu toch al te laat voor school bedacht ik me. Ik stond op en ging me douchen. 5 minuten later, toen ik me af stond te drogen voelde ik me opeens heel zwak worden. Ik ging even zitten en toen ging het wel weer, dacht ik. Maar opeens begon ik hevig over te geven. Gatver, ook dat nog, dacht ik. Ik riep Laura en ondertussen kroop ik gauw weer in bed. 'De douche is een beetje vies, dus eh ruim dat op. En bel even naar school dat ik ziek ben' zei ik op mijn verwende toontje.
Een kwartier later hoorde ik een gil vanuit de douche. Ik begon te lachen. Ja wat moest ik dan, we hebben een huishoudster dus dan zal ze werken ook.
Ik kon niet meer slapen en ging even een roddelblad lezen. Al snel werd ik weer duizelig en ging even liggen.
Ondertussen was het al half 3 's middags. Om half 4 is er bezoekuur, wist ik. Maar ik voelde me niet goed genoeg om naar Jeffrey te gaan. En ging weer lekker slapen.
Om 6 uur werd ik gewekt voor het eten, maar honger had ik toch niet. De hoofdpijn was voor een groot deel weg en ik starte de computer, en daarna msn, op.
Liz, dat meisje van de manege, was online, en begon meteen te praten.
Lizzepizz : Ooh Amy moet je horen wat ik nou te vertellen heb. Die Marit ging weer rijden van en ja toen werd ze weer boos op Winsten(hij gaf alleen maar een klein vreugdebokje) en toen begon ze hem te slaan. Echt niet normaal. Ik werd echt boos man, ik kon me niet meer inhouden. En ik heb haar zo van Winsten afgetrokken en gezegd dat ze op moest hoepelen. Daarna heb ik het aan Henk verteld en die was heel trots op me.
Liz kon echt niet ophouden met praten, ze bleef maar typen, dus ik verzon snel een ander onderwerp.
Amy, voelt zich ziek : Oh oke, goed dat je haar eraf hebt getrokken. Maar ik ben zo ziek he, komt wel goed uit hoef ik mooi niet naar school. Hoe gaat het bij jou op school eigenlijk?
Liz ging gelukkig niet meer door over Marit, en ze kletsen nog even verder over school.
Ik zag dat Els een gesprek met mij begon.
Elz : Heey meid. Heeft Liz haar geweldige actie ook al aan jou verteld ?
Amy, voelt zich ziek : Ja ze bleef maar praten.
Elz : De helft is niet waar hoor. Want Marit wou bijna stoppen met lessen. En Marit reed altijd veel extra lessen waardoor Henk veel aan haar verdiende, dus Henk was woedend.
Amy, voelt zich ziek : Ja zoiets dacht ik al. Maar ik ga weer doei.
Elz : doei, beterschap !
En ik sloot de pc af. Liz liep dus zoals gewoonlijk alles weer een beetje te verzinnen. Wat een vreemd kind was het toch ook.
Aan het eind van de dag voelde ik me al een stuk beter. Maar zin in school had ik niet. Ik had zin om morgen een hele lange buitenrit te gaan maken.
Volgende morgen:
’Dag mam, ik ga naar school’ loog ik. 'Waarom heb je zoveel tassen mee dan' vroeg mn moeder. 'Ik ga ná school naar Dancy toe, doeg !' loog ik weer.
Maar ik ging helemaal niet naar school, ik spijbelde gewoon. School dacht toch dat ik nog ziek was.
Op de manege ging ik eerst even uitmesten, iemand moest het toch doen, en ík had de hele dag vrij. Na 5 stallen had ik al geen zin meer en ging even uitpuffen in de kantine. Daar kwam ik Henk tegen die meteen begon over gisteravond. 'En toen wou Marit dus eigenlijk niet meer lessen, maar ik heb haar over gehaald' eindigde Henk zijn verhaal trots. 'fijn dat ze weer komt lessen, maar ik ga weer mesten, tot ziens' zei ik. Pff ik was blij dat ik eindelijk een smoes kon bedenken, want Henk bleef, net als Liz, maar doorpraten.
Rond 1 uur verschenen er meer mensen, die vroeg vrij waren van school of werk. Emma kwam blij naar me toe en vertelde dat ze Unkle mocht verzorgen. Unkle was een hele brave manege pony, maar hij mocht alleen nog maar rechte einden lopen, buitenritten dus. En vandaar dat Emma hem mocht rijden. 'Dat komt goed uit, ik wou net een mooie lange buitenrit gaan maken' zei ik vrolijk.
'Zadel jij de paarden maar Emma, dan ga ik even wat eten uit de keuken bij de kantine jatten' zei ik giechelend.
Eindelijk kon ik weer eens even lekker giechelen, met een meisje. Even lekker kattekwaad uithalen, en niet aan Jeffrey, en die rotziekte van hem denken.
We stegen op en reden met volle zadeltassen het terrein af. 'Leuk dat je met me mee wil' zei Emma verlegen. 'Ja ik vind het ook leuk' zei ik nonchalant. 'Vroeger deed je nooit zo aardig' zei Emma zachtjes, en haar hoofd liep rood aan. 'Ja vroeger, vroeger.. Vroeger was alles anders' zei ik stilletjes. Vroeger was ik misschien wel gemeener, maar Jeffrey leefde, en was gezond. Dat was nu wel anders.
'Wie het eerst aan het einde van het pad is' riep Emma vrolijk. En ze racete weg met Unkle. Ik stoof haar achterna en het werd een nek aan nek race, uiteindelijk won Emma met een héél klein verschil.
Uiteindelijk waren we 4 uur in het bos geweest, en het was al 6 uur toen we thuiskwamen. Toen moesten we de paarden nog afzadelen en ik moest thuis nog douchen en omkleden, nee.. Ik redde het niet om ook nog naar Jeffrey te gaan, helaas.
Thuis plofte ik uitgeput op de bank, met een kop warme chocolademelk in mijn hand. 'Mam, pap, het was zó leuk vandaag, eindelijk weer eens iemand waarmee ik lol kon maken, ik heb genoten' zei ik tegen, niemand. Want mijn ouders waren zoals gewoonlijk weer eens druk met hun werk. Ik wist niet eens waar ze waren. In New York?Madrid?Tokyo? Of gewoon thuis ? Nee ik had echt géén idee. Totdat ik een briefje vond.
Hoi lieverd,
we moesten plotseling op zakenreis naar New York, we zijn volgende week terug.
Groetjes pa&ma.
Hoe kort kan je een briefje schrijven. Maar ja, zo ging dat hier. Ze zetten doodleuk op een briefje dat ze éven in New York waren. Wat hun dochter deed ? Dat ze alleen thuis was.. het intereseerde ze geen ene reet..
Heb me voorbeeldig aan de nieuwe regels gehouden, 1500 woorden per post(ongeveer 3 pagina's in word). En ik had 3,5 pagina, dus