[verhaal] Springkampioenen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

EvelijnS

Re: [verhaal] Springkampioenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-05 11:31

Bijna klaar met het volgende stukje.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-05 11:34

“Je vindt het leuk, hé.” Mijn moeder klom over het hek en aaide Fox over zijn neus.
Ik knikte opgewonden. “Ik wil zo graag dat Fox en ik een betere band krijgen dan wie dan ook!” Ik keek naar Fox, die net een suikerklontje van mijn moeder kreeg. “Mam, heb jij vroeger ook paarden gehad?”
Mijn moeder knikte. “Ik had ook altijd een eigen paard. Ze heette Growth. Het was een superpaard, ze kon alles. Ik reed veel wedstrijden met haar, van dressuur tot springen. Tot ze koliek kreeg, waardoor ze een spuitje kreeg.”
Mijn moeder keek treurig en ik knuffelde haar. Ik wist precies hoe ze zich voelde. Dat was hetzelfde met Blue Sky. Hij kreeg dat wel geen spuitje, maar hij was ook overleden.
“Ik begrijp precies hoe je je voelt, mam.” Ik zag dat mijn moeder huilde. Ik had het idee dat ze echt veel van haar wijlen paard hield. Ik legde mijn hoofd tegen haar aan en ik voelde dat ze snikte.
“Maar goed, het is voorbij, en meer dan twintig jaar geleden.” Mijn moeder veegde haar tranen weg. “Het heeft geen zin om erover te huilen.”
“Maar je rijdt niet meer paard, is dat…. Is dat vanwege haar?” vroeg ik voorzichtig.
Mijn moeder knikte. “Ja, nadat ze dood ging, dacht ik dat het voor mij geen zin meer had om te rijden. Ik wilde het ook niet meer, het deed me teveel aan Growth denken.”
“Mam, ik weet niet of je het wil, maar…” Ik keek haar aan en zag dat ze mij vragen aankeek.
“Je mag wel op Fox rijden, als je dat wilt. Fox moet beweging hebben, en ik kan het niet doen.” Ik zag dat mijn moeders gezicht opklaarde. “Oh schat, wat is dat lief van je! Dat zou ik heel graag willen!” Ik kreeg een knuffel van mijn moeder. “Oké, kom maar mee, dan gaan we hem opzadelen.” Ik nam Fox aan de hand mee en mijn moeder liep naast me.
Een half uur later kwamen mijn moeder en Fox en ik ernaast lopend, de stallen uit. Ik deed het hek van de buitenbak voor hen open, en keek toe hoe mijn moeder Fox instapte. Iemand legde een hand op mijn schouder en ik keek om. Het was Jason. “Je moeder rijdt goed,” zei hij, terwijl hij keek naar de perfecte houding die mijn moeder had.
“Ja, ze heeft vroeger ook een paard gehad. Ze had er veel wedstrijden mee gereden en daardoor kan ze het zo goed.” Ik zag hoe mijn moeder aandraafde.
“Maar wat wou je nou zeggen, toen je terug kwam?” vroeg Jason, mij aankijkend.
“Dat over anderhalve week mijn been waarschijnlijk goed genoeg is om weer te kunnen rijden!” Ik keek blij naar hem, en hij naar mij.
“Dat is geweldig!” riep hij uit en samen keken we naar mijn op Fox rijdende moeder.
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 25-08-05 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Applelove

Woonplaats: Kapsone's..? Hoe bedoel je..? Het is gewoon een feit dat IK beter ben dan JIJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 12:23

En ik ben de 1ste die een berichtje plaatst weer een leuk stukje hoor.

Applelove

Woonplaats: Kapsone's..? Hoe bedoel je..? Het is gewoon een feit dat IK beter ben dan JIJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 12:27

Alleen de laatste zin valt een beetje uit de toon, het is net of het niet klopt met de rest

svenlOver15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 12:30

Leuk verhaal..! maar jammer dat je met het andere verhaal stopt..

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-05 12:32

Applelove schreef:
Alleen de laatste zin valt een beetje uit de toon, het is net of het niet klopt met de rest

Ik heb het veranderd. Zo beter?

Applelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 13:00

Nou ja dat ze zoenen was niet zo storend maar Pakte me vol op de bek zou ik veranderen en dan zeggen toen zoende hij me zachtjes op mijn lippen of zoiets ( niet veel inspi)

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 13:25

leuk stukje

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 17:36

leuk stukje

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 18:44

Leuk verhaal ben al weer helemaal fann!

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 20:25

Loiwk hoor Alweer

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 21:50

leuk stuk weer

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-05 22:11

Jason wendde zich tot mij. “Ik wil jou ook eens zien rijden,” zei hij. “Je rijdt vast net zo goed als je moeder.”
Ik haalde mijn schouders op. “Ik ga pas volgende week weer proberen te rijden, nog even wachten dus.”
Jason liep een eindje richting de stallen en wenkte mijn om mee te gaan. Ik ging achter hem aan en keek hem vragend aan. Onderweg kwamen we Karin tegen. “Hé schat!” riep Karin naar Jason. Karin wilde Jason omhelzen, maar Jason duwde haar van zich af. “Ik heb geen zin meer in jou,” zei hij.
Karin keek hem verbaasd aan. “Maar waarom dan niet? Ik heb toch helemaal niets fout gedaan?”
“Nee, dat klopt. IK ben het namelijk die iets fout heeft gedaan. Ik ben met jou gegaan, terwijl ik Rochelle veel leuker vond. Dat is een stomme fout die ik heb gemaakt..” Jason bleef tegenover Karin staan, afwachtend op haar reactie.
Karin sloeg haar ogen neer. “Dus… Dus je hebt dat kreng liever dan míj? Je bent echt gek!” Huilend rende ze weg en Jason bleef staan waar hij stond. Hij vond het niet leuk dat hij haar moest kwetsen.
Ik kwam naast hem staan. “Je hoefde haar niet te kwetsen, toch?”
Jason slikte en keek mij aan. “Het was de waarheid,” zei hij kortaf en liep door naar de stallen.
Ik ging snel achter hem aan en pakte hem bij zijn schouder. “Meen je dat echt?”
Hij wachtte even en draaide zich toen om. “Ja, het was echt heel stom van me. Jij bent veel leuker, niet zo arrogant, gewoon jezelf. Dat vind ik het allerleukste aan meisjes.” Langzaam kwam hij met zijn lippen naar mij toe en ik naar die van hem. En daar stonden we dan. We hadden dan ook niet door dat mijn moeder met Fox aan kwam lopen. Ze leek te schrikken van wat we aan het doen waren en zei: “Ik ga Fox nog even uitstappen.”
Van binnen lachte ik en Jason en ik gingen door met zoenen. En oh, wat zoende hij lekker. Uiteindelijk lieten zijn lippen die van mij los. Een glimlach verscheen op zijn gezicht en zo liep hij de stal van Danger binnen.
Ik had vlinders in mijn buik. Dit kon nog wel eens het begin van een superverkering worden!

Applelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 22:36

super stukje weer hoor, helemaal geweldig !

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-05 22:38

Bedankt!

Please, lach me niet uit maar:
Ik wil graag een boek schrijven.. echt heel graag..
Een vriendin van mij heeft een verhaal gemaakt met 281 bladzijdes in Words, en ik wil kijken of ik het ook kan...
Wat denken jullie, zou het kunnen?

_Katinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 23:11

Ja hoor, Super!

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 06:58

Super stukje weer

svenlOver15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 10:33

Jaaa..! moet je doen..!! Leuk verhaal..!

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-05 10:35

Oké, ik ga een verhaal maken, maar niet op Bokt.
Als ik klaar ben, zet ik het in delen op Bokt, dan kunnen jullie het lezen.
Maar reken er niet op dat het snel gaat gebeuren, ik wil namelijk een heel groot verhaal maken.

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 11:15

leuk stukje!

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 16:45

Leuke stukjes weer! En ook bij dit verhaal wil ik weer meer!

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-05 17:17

Mijn moeder begon de draad echt weer op te pakken met het paardrijden. Ze sprong met Fox, en gaf hem de beweging die hij nodig had. Ik keek altijd glimlachend toe, zo goed als mijn moeder met hem om ging.
"Hé lieverd," zei een stem achter mij, toen ik bij de bak naar mijn moeder stond te kijken. Ik draaide me om en keek recht in Jasons gezicht.
"Hoi schat," antwoordde ik, en we begroetten elkaar met een zoen. Het was nu echt aan tussen ons en ik vond het echt heel fijn. Hij was altijd heel lief voor me was nooit overhaast. Mijn moeder was er inmiddels ook aan gewend. Ik lachte bij de gedachte dat ik mijn moeder met Fox binnen zag lopen in de stal, toen Jason en ik stonden te zoenen.
"Huh? Waarom lach je?" Jason keek me verbaasd aan.
"Oh niets," lachend ging ik met Jason mee naar Danger toe. Mijn moeder kon het wel alleen af. Ik mocht sinds vandaag, een week geleden na mijn eerste echte zoen met Jason, zonder krukken lopen. Over twee dagen mocht ik weer op Fox rijden. En wat had ik dáár zin in!
"En, heb je een beetje zin in woensdag?" vroeg Jason, alsof hij mijn gedachten las.
Ik knikte heftig. "Natuurlijk! Ik heb een hele tijd niet mogen rijden!" Ik was zo opgewonden dat ik Danger net iets te hard aaide, waardoor hij naar mijn hand hapte. "Sorry, rustig maar, ik ben een beetje opgewonden." Geruststellend aaide ik Danger over zijn hoofd. Dat vond hij goed en ging weer door met hooi eten.
"Rochelle, kan ik je even spreken?" Jason wenkte me naar de zadelkamer.
"Oh nee! Hij gaat het weer uitmaken!" dacht ik in paniek. Te snel gedacht, het was dus niet zo.
"We hebben nog niet echt verkering," begon Jason, "Ik vroeg me af wat je zou denken over een vaste verkering."
"Huh?" dacht ik, "Hadden we dat niet al dan?" Ik knikte maar en glimlachte, om te doen of ik het snapte.
Jason glimlachte terug en trok me mee terug naar de buitenbak. "We moeten het aan je moeder vertellen."
Ik trok me los en lachte hard. "Dat kan ze niet aan, joh! Ze vond het al raar toen ik met jou stond te zoenen! Ha ha ha!"
"Oké, dan doen we het niet." Jason snapte blijkbaar niet waarom het zo grappig was. Nou ja, laat hem maar dan.
Onderweg naar de buitenbak kwamen we mijn vader tegen. Hij had een jong paard, ik schatte hem een jaar of vier, aan zijn hand. Het was een prachtig paard! Een Arabisch hoofdje die elegant in de lucht stak.
Ik had het inmiddels al bijgelegd met mijn vader, dus ik vroeg: "Voor wie is dat paard, pap?"
Mijn vader wees met zijn vrije hand naar mijn moeder. "Voor je moeder."

Polkadot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 18:35

Leukleuk Wil weer een nieuw stukje

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 18:56

leeeeeuuuuuuk!!!!
Verder gaan! Verder gaan!!
Ben helemaal verslaafd aan dit verhaal!!

svenlOver15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 19:08

Leuk stukje weer..! ik ben ook helemaal verslaafd..!