[FOTO] Picture of the Week deel XI

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pauley

Berichten: 690
Geregistreerd: 16-12-15
Woonplaats: In huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 17:44

Week 7


Afbeelding

Lotusje555

Berichten: 240
Geregistreerd: 20-02-13
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 16:19

Dankjewel voor je feedback Jespri! Die vlieg klopt. Het idee was om een memento mori schilderij na te maken. Dit zijn renascence schilderijen met vergaand fruit en bloemen (en vaak ergens een schedel) die de kijker eraan moet herinneren dat alles vergankelijk is :D vandaar ook dat die peer zo lekker mishandeld is.
Mijn pony heeft na afloop alles opgesmikkeld en die vond het gelukkig niet vervelend dat ik het zo had toegetakeld :P


Feedback week 6

Fris: Mooi moment! De huidskleuren zijn te geel, maar het is natuurlijk een telefoonfoto, dus dan is dat moeilijk goed te krijgen.
iiSunshine: Het zwart wit werkt super goed. Het contrast vind ik wat aan de hoge kant.
Jespri: Super schattig dat hondje. Mooie compositie! Er lijkt een beetje een gekke wazig vlek op z'n bibsje te zitten, maar verder is hij top!
laura22: Knap dat je vanaf je telefoon zo dichtbij kan komen! Fototechnisch klopt hij natuurlijk niet helemaal, maar ik ben benieuwd hoe je dit al zo goed voor elkaar hebt gekregen :)
Lyona: Schattige pony! Ik vind het licht wat te hard. Ook had ik de verzadiging van de lucht en het gras graag wat lager gezien zodat het beeld er wat rustiger uit komt te zien.
Mkango; Mooi! De bovenkant van de hals lijkt ietwat over belicht, dus ik had je witten ietsjes omlaag getrokken nog.
Pauley: Tof gebouw! Ik vind het jammer dat hij scheef staat, dat leid een beetje af. Ook vind ik de persoon op de voorgrond storend.
robinxfellow: Super lief katje <3 Ik vind de lichte vorm rechts in beeld alleen wat storen in de compositie, verder super mooi!
serenta: Leuk die bloemetjes! Ik had zelf graag gezien dat de verzadiging en het contrast van de omgeving een stuk lager was geweest. Nu trekken de bladeren en de bloemen evenveel aandacht, en wordt je oog afgeleid van het onderwerp.
Sharani: Mooi! Ik vind de lange sluitertijd goed werken. Ik had zelf misschien niet het gehele vuur, maar een detail genomen om het beeld wat interessanter te maken.
Tigress: Super lief! Ik had het zelf fijn gevonden als hij ietsjes wijder was geweest zodat je meer van de omgeving mee zou krijgen, en als je iets meer van het oog zou zien.
xYaartje: Je gaf zelf al aan dat het fototechnisch niet de beste foto was, maar super om te horen dat het beter gaat. De foto ziet er gezellig uit <3

iiSunshine

Berichten: 1276
Geregistreerd: 28-06-14
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 16:44

Dank voor je feedback Lotusje555 :D

Feedback week 6

Fris – Mooie foto, ik vind de kleuren ook mooi naar voren komen en goed bij elkaar passen. Wel had ik hier en daar nog wat gefotoshopt denk ik, bijvoorbeeld het hoofd links en de telefoon onder in beeld.
Jespri – Wat een schattig hondje. De achterpootjes vind ik alleen iets te veel wegvallen.
Laura22 – Knap gedaan! Mij lukt dat niet met mijn telefoon.
Lotusje555 – Mooi zo met die maan op de achtergrond. Wel vind ik de foto over het algemeen net iets te donker.
Lyona – Leuke pony. Geen opmerkingen.
Mkango – Mooi! Geen opmerkingen.
Pauley – Mooi gebouw, ik had alleen het gebouw zelf wat meer in het midden gezet en de horizon wat bijgesteld zodat deze helemaal horizontaal is.
Robinxfellow – Lieve foto, de ogen hadden van mij misschien wat feller gemogen, of de foto zelf in het algemeen wat lichter.
Serenta – Leuk idee zo met de voorjaarsbloemetjes. Geen opmerkingen.
Sharani – Voor een telefoonfoto vind ik deze goed gelukt hoor! Verder geen opmerkingen.
Tigress – Leuk plaatje. Het (voor de hond) linkeroog lijkt alleen wat weg te vallen.
xYaartje – Wat goed zo’n vooruitgang van jou en je pony. Op de foto geen opmerkingen.

laura22

Berichten: 1148
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 17:43

Bedankt weer voor de feedback

Ik heb mijn telefoon maximaal ingezoomd en daarna de foto zo bijgesneden dat hij een beetje in het midden kwam te staan. En verder weet ik ook niet precies wat ik heb gedaan qua bewerken :+ ik doe vaak maar wat en dan achteraf geen idee wat ik nou eigenlijk heb gedaan :')


Ik maak alle foto's met de telefoon, we hebben wel een canon maar die pak ik eigenlijk nooit mee.

LadyDaily

Berichten: 1554
Geregistreerd: 18-01-08
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 17:55

*foto verwijderd*

Sorry dat ik soms een week oversla

Ben benieuwd naar de feedback
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 24-02-23 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek foto verwijderd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 01:54

Week 7

Afbeelding

laura22

Berichten: 1148
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Veenendaal

Re: [FOTO] Picture of the Week deel XI

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 10:45

Week 7

Afbeelding

Lyona

Berichten: 2040
Geregistreerd: 10-10-21
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 19:08

Iedereen wederom weer bedankt voor de feedback!

Week 7:
Afbeelding

serenta

Berichten: 2283
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 22:55

Week 7
Afbeelding

Jespri

Berichten: 9671
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Noord Holland

Re: [FOTO] Picture of the Week deel XI

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 10:41

Ik lees later even bij en zal dan ook nog feedback geven.

Week 7
Afbeelding

xYaartje
Berichten: 1486
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 13:06

Geen foto van mij helaas. Hoewel de camera terug is was ik nog niet echt geïnspireerd afgelopen week om foto's te maken.
Heb ook besloten te stoppen met dit topic zodat ik zonder druk van elke week een foto leveren kan fotograferen en kan blijven oefenen, maar vroeg mij af of er een bokker is die ik af en toe om advies, tips, tricks etc kan vragen via privé bericht zodat ik wel kan blijven groeien als fotograaf? Door het topic erachter gekomen dat ik nog een hoop bij te leren heb en wil mijzelf blijven ontwikkelen ook. Zodat de kwaliteit van de foto's beter en beter word!
Ik fotografeer met een Nikon D90 en bewerk in lightroom.

robinxfellow

Berichten: 820
Geregistreerd: 11-05-12
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 14:27


Fris

Berichten: 834
Geregistreerd: 06-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 17:14

Week 7

Afbeelding

iiSunshine

Berichten: 1276
Geregistreerd: 28-06-14
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 20:06

Week 7

Afbeelding

Sharani
Berichten: 4679
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: [FOTO] Picture of the Week deel XI

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 20:27

Week 7
Een oude foto want deze week veel migraine gehad, dus niet gefotografeerd.
Afbeelding

senna21

Berichten: 11990
Geregistreerd: 17-03-09

Re: [FOTO] Picture of the Week deel XI

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 21:12


Tigress

Berichten: 8957
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 22:16

Week 7
Afbeelding

Sharani
Berichten: 4679
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 11:33


iiSunshine

Berichten: 1276
Geregistreerd: 28-06-14
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 12:15

Feedback week 7

Deze week niet zo veel feedback.

Fris: Mooie foto! Met die handen ervoor geeft een mooi effect vind ik. Geen opmerkingen.
Jespri: Mooie voorjaarskleuren. Geen opmerkingen.
LadyDaily: Je hebt de ogen mooi naar voren laten komen. Ik had alleen de foto echt recht van voren genomen. Nu lijkt ze iets naar (voor haar links, voor ons rechts) gedraaid te zijn met haar hoofd.
Laura22: Ook mooie voorjaarsbloemen. Geen opmerkingen.
Lyona: Bijzonder! Lijkt zelfs een beetje kunst achtig. Geen opmerkigen.
Mkango: Mooie blacklight foto. Helaas vallen de oortjes weg maar dat vind ik zelf ook altijd lastig bij bijvoorbeeld mijn kat.
Pauley: Het strand, een van mijn favoriete plekken. Mooi beeld. Geen opmerkingen.
Robinxfellow: Mooi en knap gedaan! Geen opmerkingen.
Serenta: Mooi gedaan. Geen opmerkingen.
Sharani: Lieve oortjes foto. Vind die ene snorhaar er bij ook leuk. Geen opmerkingen.
Tigress: Leuk zo tussen de bloemetjes. Geen opmerkingen.

Lyona

Berichten: 2040
Geregistreerd: 10-10-21
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 10:59

Ik ga deze week ook proberen feedback te geven (maar weet nog niet zo veel van fotografie dus houd dat in gedachten)

Pauley, mooie foto, geen opmerkingen
LadyDaily, heel mooi gedaan, de ogen zijn prachtig. Geen opmerkingen!
Mkango, mooie foto, al had ik zelf het zwart wat minder gemaakt, dat je de oren ook nog ziet zeg maar. Ook lijkt er iets mis te zijn aan het oog, of ligt dat aan mij?
laura22, prachtige voorjaarsfoto, geen opmerkingen
serenta, heel mooi, de foto straalt echt rust uit!
Jespri, prachtige kleuren, voor mij is de foto net iets te licht, lijkt wat fel. Verder heel mooi
robinxfellow, prachtig! Heel knap, de maan is zo lastig!
Fris, mooie foto, alleen had ik het contrast wat minder gedaan zelf. Verder geen opmerkingen
iiSunshine, gaaf zo met die mist, hele mooie rustige foto!
Sharani, prachtig hoe je de haartjes zo scherp hebt! Erg mooie foto!
Tigress, schattige foto, lief hondje! Het wit op de snoet vind ik wat fel, verder erg mooi

laura22

Berichten: 1148
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 15:55

Week 8

Afbeelding

De koeien zijn leuk, krijg hem alleen niet goed qua bewerking |o

Pauley

Berichten: 690
Geregistreerd: 16-12-15
Woonplaats: In huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 16:33

Week 8


Afbeelding

robinxfellow

Berichten: 820
Geregistreerd: 11-05-12
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 19:15


Jespri

Berichten: 9671
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 20:12

Feedback week 6

iiSunshine Mooie foto, niks op aan te merken.
Sharani Jammer dat je er nu niet echt aan toe komt. Ik vind je foto voor een telefoonfoto goed gelukt, geen opmerkingen.
Mkango Mooie foto, had voor mij iets meer ruimte aan de bovenkant mogen hebben. Mooie scherptediepte.
Serenta De kleuren zijn mooi maar vind hem in zijn geheel wel wat hard. De foto had van mij wat zachter gemogen.
Tigress Ah wat lief! Leuke foto.
_________________________________________


Feedback week 7

Pauley Mooie foto, interessant om naar te kijken. Geen opmerkingen.
LadyDaily Mooie foto, had van mij alleen iets meer ruimte mogen hebben.
Mkango Mooie foto. Vind hem iets te krap gekaderd en ook valt het paard voor mij iets teveel weg in de achtergrond.
Laura22 Vrolijke foto! Had van mij wat ruimer gemogen en iets minder dicht op het onderwerp.
Lyona Mooie sfeervolle foto, geen opmerkingen.
Serenta Mooie foto, fijne sfeer. Geen opmerkingen.
robinxfellow Mooie foto, mooie details. Geen opmerkingen.
Fris Mooie foto! Geen opmerkingen.
iiSunshine Leuke sfeer heb je in de foto weten te brengen. Het takje links boven in en het riet onderin had ik even weggewerkt, die zijn nu wat storend.
Sharani Lieve detail foto, had van mij boven iets meer ruimte mogen hebben.
Tigress Wat een lieve foto! Geen opmerkingen.
__________________________________________

Feedback week 8

Laura22 Leuke koeien! Ik had zelf een alleen een stapje naar achteren gedaan.
Pauley Mooie foto, geen opmerkingen.
Robinxfellow Mooie foto, fijne sfeer en mooie scherptediepte. Persoonlijk had ik graag de borst van het paard nog op de foto gehad.

____________________________________________

Lotusje555 Ah vandaar! Ik zie nu ook de schedel in de rook, leuk gedaan!
Bedankt voor jouw feedback. Eens dat de vlek (was een takje) wat storend is.
iiSunshine Dankje wel voor je feedback.
XYaartje Jammer! Wie weet zien we je nog een keer. Je mag mij best prive een berichtje sturen als je wil. :)
Lyona Leuk dat je ook feedback hebt gegeven! Dank je wel voor je feedback.

laura22

Berichten: 1148
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Veenendaal

Re: [FOTO] Picture of the Week deel XI

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 23:08

@ jespri ik had de foto ruim genomen maar met bewerken verkleint. Er lag namelijk een hele berg voer voor en dat stoorde nog al