[FOTO]Picture of the Week deel VIII - 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 20:50

Mijn week twee is een iets oudere foto, aangezien ik deze week mijn camera niet heb kunnen gebruiken:
Afbeelding

Over 2 weken workshop bij Monoa *\o/*

Thanks voor de feedbacks!
Joeluna, hoe bedoel je het moment?

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 20:57

Week 2:

Afbeelding

Fris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 21:27

Week 2

Eentje uit dezelfde serie als vorige week :o
Flickr laat me echt een beetje in de steek de laatste tijd :(

Afbeeldingbewerkt-3014 by Rosa, on Flickr

quintenvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 21:30

Joeluna: Bedankt! Ja, helaas regende het, maar zo heb ik wel gelijk mijn nieuwe lens en camera goed kunnen uittesten :')

Week 2:
Deze week geen foto's kunnen maken, dus een foto van vorige week

Afbeelding

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 22:48

Weet iemand een goede site om de foto's te uploaden ? Bokt upload is niet mooi, tinypic doet het niet meer en ik kom ook niet meer in flickr..

Ik lever deze even in via mijn telefoon aangezien mijn computer al een tijdje vastloopt :+ Had eigenlijk een andere hiervoor..

Week 2
Afbeelding

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 23:02

Week 2 :)

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VIII - 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 23:11

Ik heb geen problemen met Flickr...

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 23:28

Ik kom ook niet meer in Flickr, laatste keer dat ik inlogde had ik nog een username nodig. Nu ineens een e-mailadres... :? Iemand een idee hoe we er toch weer op kunnen komen?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 07:22

Mijn echte week 2 komt nog. :)
De maan was een reactie op. Snel beetje bewerkt. Heb nu al een mooiere van de maan, hoewel de geposte op nr 2 blijft staan.
Ik ga wel eentje posten van een marmermijn. Kan ook week 3 worden. Ik hou de weeknrs niet zo bij.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 07:58

Alvast mijn foto voor week 3. Gisterochtend was ik erg vroeg wakker. Dus ben samen met de camera de zon zien opkomen. Kkkoud dat het was.

Afbeelding

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 09:50

Week 3

Afbeelding
Instellingen: f4, 1/160, iso 3200, 600mm.

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 19:41

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 20:18

Daar gaat creatieve vrijheid -O-

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 20:59

We gaan voor elke week een foto en elke week een lijstje met feedback. Dus bij deze mijn feedback op jullie foto´s van week 2. Heb weer allemaal prachtige foto´s voorbij zien komen. Erg leuk om de diversiteit te zien. Mijn puntjes zijn mijn reactie op je foto. Het is altijd opbouwend bedoeld en leerzaam bedoeld.

Bellatrix
Prachtige kat. Mooi ook hoe ze in de camera kijkt. Verder geen opmerkingen.

Caitlin_K
Het zwart/witte geeft hier een mooi effect. Ik had wellicht het takje in het midden wat meer los gezet. Nu plakt hij net wat aan de boom vast.

Calice
Knappe pony! In deze vind ik het halster te overheersend en als je de aandacht van de pony had getrokken was de foto net iets sprekender geweest.

Dandy200
Prachtig, zulke landschappen komen we hier in Nederland natuurlijk niet tegen. Wat zit daar linksonder in de foto? Dat lijkt wel een buis.

DrawnHorse
Prachtige alerte kat. Mooi scherp en helemaal gefocust. Verder geen opmerkingen.

Fem verzamelt hier
Voor mij een hele drukke foto. Eigenlijk kan ik hier zelf niet zoveel mee. Weet niet waar ik moet kijken. Scherpte ligt op het poppetje maar eigenlijk trekt het blauwe kopje meer mijn aandacht.

Fris
Deze foto vind ik persoonlijk een mooier beeld geven dan die van vorige week. Verder geen opmerkingen.

Gerdjee
Deze vond ik al zo gaaf toen je hem postte. Nu komt hij weer voorbij in het lijstje en ik kan alleen maar zeggen wow, prachtig. Ik hou hier van. Heb geen opmerkingen.

germie
Mooie maan, niets op aan te merken.

Gianti
Personen vind ik lastig om te beoordelen. Zoals ik kan zien is de foto mooi scherp.

Hamsterfan
Prachtige paarden. Mooi scherpe foto. Heb verder geen opmerkingen.

Isa
Gaaf! Op een of andere manier spreekt de foto mij heel erg aan. Wellicht dat als je links wat weg haalt [wit bord] de foto nog meer spreekt.

Isabel
Erg mooie kleuren! Heb je wel voldoende afstand gehouden [25 meter?]. Het lijkt net alsof je heel dichtbij zit. Foto heeft ook een mooie scherpte diepte.

JewEmm verzamelt hier
Mooie maan! Heb hier niets op aan te merken.

joeluna
Portretten vind ik moeilijk te beoordelen. Zoals jezelf ook al aangaf mis je scherpte. Dat is iets wat mij inderdaad ook opvalt. Al vind ik het niet direct storend in deze foto.

lifaya
Hiejhaa, lekker vrolijk dier! Naar mijn idee mis ik iets scherpte al zou dat ook door het uploaden kunnen komen.

Loiz
Gaaf model en mooie omgeving. Nu komt de boom recht achter/door de kop van de hond heen. Wellicht dat je daar nog wat mee had kunnen spelen zodat dit net wat anders uitkomt.

LoveUggs verzamelt hier
Mooi paard, kleuren passen prima bij dit jaargetijde. Verder geen opmerkingen.

magda_90 verzamelt hier
Dit experiment vind ik erg tof. Lekker creatief en out of the box. Me like!

maj0
Prachtige kleuren. Ik vind het alleen lastig om te zien waar het scherptepunt nu precies zit.

MarijeR
Gevalletje 'kiekeboe'. Heel mooi dat de ogen zo scherp zijn.

Nayomie
Deze foto vond ik al prachtig toen je hem postte. Het stoorde mij ook totaal niet dat de kat er niet in haar geheel op staat. Die starende blik, de weerspiegeling. Het heeft iets bijzonders waardoor je er naar blijft kijken.

NESCAFE
Lekker mysterieus. Voor mijzelf is de drama net iets te zwaar aanwezig. Net iets te donker en te zwart naar mijn smaak.

Nicje87
Mooi gebruik gemaakt van het licht. Juist zulke silhouetten zijn prachtig om naar te kijken.

Niobe
Mooi scherp Had in deze denk ik liever de gehele kat gezien. Nu mist ik net het kontje.

PureSG
Mooi dier, hij kijkt ook zo geconcentreerd. De hond is ook lekker scherp.

quatta
Lekker winterse kleuren. Erg mooi hoe je dit dier op te foto hebt gezet. Geen verdere opmerkingen.

quintenvo
Regen heeft soms ook een meerwaarde. Voor mij had je net iets hoger kunnen zitten met je lens. Nu zorgt een mosje in het midden voor net iets te veel waas naar mijn smaak.

rosslover
Heerlijke foto, lekker vrolijk. Verder geen opmerkingen.

Sharani
Typisch Nederlands plaatje. Niets op aan te merken.

Suuszels
Zou zelf nooit voor zo'n uitsnede gekozen hebben. Mis eigenlijk vooral de oren van het paard. Dat had het voor mij net afgemaakt want verder wel een ontzettend vrolijke foto en ook mooi kleurgebruik.

Thats_Me
-

xMayo
Die handschoenen! Lekker kinds gewoon omdat het kan. Verder vind ik het moeilijk om hier echt wat over te zeggen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 21:10

Bedankt voor de feedback! :D

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 21:24

Bedankt voor de Feedback! :D

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 21:26

Een bewonderenswaardig voornemen That’s me! Dank je wel voor je feedback. Ik wilde een beetje bij het thema van donkere winterdagen blijven.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 23:53

Thats_Me schreef:
Isabel
Erg mooie kleuren! Heb je wel voldoende afstand gehouden [25 meter?]. Het lijkt net alsof je heel dichtbij zit. Foto heeft ook een mooie scherpte diepte.

Bedankt voor de feedback! Ze hebben zelf niet voldoende afstand gehouden, ze stonden letterlijk direct naast de weg/het fietspad :')
Ik was op het fietspad, buiten het natuurgebied.
Afbeelding

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 09:18

Dan mijn week 3:
Afbeelding

De foto is genomen in een zwarte marmermijn in Rhisnes, Belgie. Het is een klein ondergelopen mijntje. Iso 1600, 1/100 (maar dat maakt geen donder uit met grotduiken of je nu 1/80 of 1/160 gebruikt, want de hoeveelheid licht is afhankelijk van de flitsintensiteit, want er is geen enkel ander licht meer. Alleen bij lager dan 1/60 kan de duiklamp van de duiker bewogen raken, de duiker zelf niet, want die wordt bevroren door het flitslicht). F4.0
Verder fotografeer ik met een Olympus OMD EM5 mk2 MFT systeemcamera met een Panasonic 8mm Fisheye lens. Daarnaast zijn voor deze foto 2 INON-Z300 flitsers op de camera gemonteerd en 1 hele oude Sea&Sea YS-02 flitser als slave flitser op de duiker. Om te focussen gebruik ik een Ali express videolampje als focuslamp. En de camera met lens zit in een Isotta behuizing met acryl domepoort. Flitsers worden optisch aangestuurd met een optische kabel, de slave flitser is aangesloten op een slave trigger.
Het blijft een mooie uitdaging om in grotten en mijnen te fotograferen. Met deze foto ben ik wel tevreden. Ik heb nog een paar mooie foto's van afgelopen zondag, maar nog niet nabewerkt.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 10:11

Thats_Me, awh super lief! Dank je wel! Ik heb afgelopen week wat lopen prutsen met de flitser omdat het in huis behoorlijk donker was. Dan is het extra fijn om te lezen dat het zo leuk geslaagd is. <3 Ik heb nog wel eentje in die serie in petto voor je anders? <<)

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 16:38

Hier komt mijn feedback voor week 2!

Lifaya Waanzinnig moment heb je weten vast te leggen! Erg gaaf ook met het op spattende zand. Ik mis wel veel scherpte, zeker op de pc lijkt de foto wat korrelig te zijn.

LoveUggs Wat een mooie foto is dit. Ik heb er niets op aan te merken.

Caitlin_K Prachtig. Ik vind de zwart-wit omzetting hier ook een absolute meerwaarde hebben.

quatta Wauw! Wat een mega gaaf dier! Ik denk scherpte te missen op het hert (?), en de hoeveelheid bosje aan de rechterkant vind ik afleiden van het hert, misschien omdat het er chaotisch uitziet, ik weet het niet precies. Maar desalniettemin; gaaf!

Thats_Me Heel erg mooi! Dit soort foto's zijn helemaal mijn smaak.

Isa Fotograferen in een binnenbak is inderdaad lastig. Maar het is je goed gelukt! Ik vind het lage standpunt erg goed werken. Ik vind de kantine op de achtergrond wel jammer, ik had liever een lange zijde gezien als achtergrond.

Nicje87 Heel erg mooi! Ik hou van silhouet foto's!

JewEmm Wat heb je de maan mooi in beeld gebracht! Heel gedetailleerd. Prachtig! Zelf had ik liever wat minder ruimte rondom de maan gehad, maar dat is smaakgebonden.

Germie Daar waar ik bij JewEmm de ruimte rondom teveel vindt, vind ik het bij deze foto juist jammer hoe de maan precies in het midden staat. De maan zelf vind ik wel mooi duidelijk in beeld gebracht.

Maj0 Wat een mooie foto! Ik word helemaal blij van de kleuren.

Isabel De Schotse Hooglander, wat staat die hoog op mijn verlanglijstje om ook eens te fotograferen. Ik vind het jammer dat de koe niet naar je kijkt, maar verder heb ik er niets op aan te merken. Mooie plaat!

MarijeR Wat een schatje is deze krab! Hoewel het jammer is dat de schaar voor zijn gezicht zit, vind ik het een hele leuke foto.

joeluna Mooie foto! Ik vind de kleuren erg fijn en de dame staat er mooi op.

rosslover Wat een heerlijke foto! Paard en meisje kijken allebei lekker vrolijk en mooie kleuren! Persoonlijk had ik de billen van het paard er ook op willen hebben. Verder niks aan te merken!

Nayomie Heel leuke foto. Ik wil meteen zien wat de poes ook ziet, hij kijkt zo geïnteresseerd!

DrawnHorse Wat een leuke poes! Lijkt op die ik hier heb lopen. De foto zelf spreekt me wat minder aan, ik vind het licht niet zo fijn. Wel goed scherpgesteld op de ogen, en het lage standpunt vind ik ook helemaal leuk!

Niobe Nog zo'n leukerd! Ik heb hier niks op aan te merken. Mooie, scherpe foto!

Bellatrix Yay, nog meer poezenfoto's! Hele leuke foto, mooi moment uitgekozen!

Dandy200 Wauwie, wat een mooie omgeving! Mooie foto!

xMayo Ik vind echt alles leuk aan deze foto. Het jongetje, de te grote handschoenen (hoe schattig?!), de locatie, de kleuren. Ja, alles!

Fem Wat bijzonder om bij zo'n ceremonie te fotograferen! Ook voor een telefoonfoto vind ik de foto erg geslaagd. Mooie scherpte-diepte!

Sharani Hele mooie foto, de zwart-wit omzet is ook erg geslaagd!

Calice Van zo'n leuke pony kun je alleen maar leuke foto's maken natuurlijk. Niets op aan te merken, gewoon een geslaagde plaat!

Loiz Prachtige bokeh! En wat een prachtige hond! Niets op aan te merken.

Suuszels Wat een heerlijke foto, het straalt een en al liefde uit! Ik had wel liever de oren van het paard nog gezien, deze uitsnede werkt net niet voor mij.

Fris Dit vind ik een mooie foto. Op het juiste moment geschoten en gewoon een mooie plaat.

quintenvo Hele leuke foto en prachtig model! Ik heb er niets op aan te merken.

hamsterfan Mooie blackfoto! Ik vind het jammer dat de oren van het rechterpaard wat wegvallen, maar verder een geslaagde foto.

Gianti Heel mooi! Niets op aan te merken.

Zo, het is een hele lijst zo maar ik ben volgens mij niemand vergeten. :=
Ik ga morgen op pad met de camera voor mijn week 3 foto. :D

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 16:46

Mijn 1e inzending, week 3

Zons ondergang foto <3 Het was een spontaan momentje en ben er best een tijd uit geweest, veel te verbeteren nog :D

Afbeelding

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 17:27

Mijn 'inzending' van week 2 was een snelle reactie op. Was niet nabewerkt zoals ik het uiteindelijk zou doen. Ik heb ook nog een betere foto. En ben erg blij met dat resultaat wegens goedkoop ali materiaal inzetten om tot resultaat tekomen.
Mijn week 3 is wel een serieuze post. Alle gegevens staan daar ook bij. Niets bijgesneden.

Ik heb alleen op de sensor van de body van de maanfoto 1 rode pixel. Maar eens uitzoeken hoe pixelmapping werkt. Schijnt eenvoudig te zijn.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 18:03

NESCAFE: Snap ik, komt ook zeker zo over.

Isabel: Fijn! Soms komen mensen zo dichtbij om het perfecte plaatje te schieten wat gevaarlijk kan zijn. Wij zijn echter te gast in hun huis en ondanks hun goede karakter blijven het half-wilde dieren.

Nayomie: Ja, leuk!! Mag ook via pb.

PureSG: Bedankt voor je feedback.