[FOTO] Picture of the Week! Deel VI - 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 00:27

Ik doe dit jaar ook graag weer mee! Ik ben nog maar beginnend, maar dit topic motiveert me enorm om toch regelmatig de camera te pakken.

Edit: de foto die ik wilde uploaden doet het bij mij niet. Morgen een nieuwe poging!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-18 01:23

LoveUggs schreef:
Nergens voor nodig hoor! Iedereen fotografeert op zijn/haar eigen niveau en je moet ergens beginnen! Ik heb de ene week een hele goede foto waar ik alleen maar goede reacties op krijg en de andere week lever ik iets in waar ik juist veel tips op krijg.

En tuurlijk is het stiekem heel leuk wanneer iemand een rondje feedback doet en er staat bij jou naam alleen maar; wauw! Prachtige foto!
Maar aan de andere kant vind ik dat soms ook jammer want dan ben ik er bijvoorbeeld heel blij mee maar weet ik niet wat ik de volgende keer beter kan doen.

Heb door de feedback wel heel veel geleerd!

Geïntimideerd voelen is dus nergens voor nodig! Van de tips en adviezen die je hier krijgt kan je alleen maar heel veel van leren! Waar je overigens ook veel van kan leren is zelf een rondje feedback doen. Ik probeerde nog wel eens wanneer ik bij iemand eigenlijk een hele goede foto zag, toch een puntje te vinden dat beter kon. Zo leer je kijken naar foto's en dit kan je dan op je eigen foto's ook toepassen. Lees ook vooral feedback die anderen geven op andermans foto's! Heel leerzaam! Want je kan deze week bijvoorbeeld een hele goede foto inleveren en volgende week lever je een foto in die bijvoorbeeld beter uitgesneden had kunnen worden. Als je dit bij een ander al gezien en gelezen hebt, kan je hier zelf al rekening mee houden! :)

_/-\o_
Dit. Feed back geven is meer dan alleen "leuke foto". Je leert er zoveel van! Oók van kijken naar de foto's van een pro, ook al ben je een beginner. Succes! (Ik MOET van mijzelf tijd gaan vrijmaken hiervoor.)

MarjanB

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel VI - 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 11:39

Ik ben ook nog maar een jaar geleden begonnen en heb heel veel geleerd van dit topic. Moet zeggen dat ik het cool vind dat er nu zoveel mensen meedoen :). Legt voor mij weer druk op om een goede foto in te leveren... wat misschien niet lukt deze week omdat ik in de lappenmand zit en de foto's van m'n neefjes niet mag gebruiken. Vanmiddag ga ik naar de waal en foto's maken van het hoge water, hoop dat daar wat bij zit anders wordt t een voor mij saaie lampjes foto :')

rosslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 11:50

Week 1

Een slecht begin, maar toch maar een foto van The Overslept op Serious Request. Deze vakantie ontzettend veel gewerkt en niet zo veel foto’s gemaakt. Maak op school al heel veel foto’s dus probeer mn vakanties n beetje vrij te houden.
Afbeelding

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 12:07

Mijn week 1.

Afbeelding

Heb hem opgeslagen van fb op mijn telefoon dus de kwaliteit zal wel niet veel soeps zijn zo, maar heb tot vanavond laat geen laptop dus het moet maar even zo :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 12:09

Hij is hier anders netjes scherp hoor. :j
Vind het een super schattige foto!!

Scherp en een mooie DOF!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 13:53

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 14:23

Mijn week 1
Afbeelding

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 15:00

Oke ook ik ga wat feedback geven. Het is gebaseerd op persoonlijke mening, van een slecht functionerende 'fotograaf', dus hecht er maar niet te veel waarde aan :')

BernetteO: De houding waarin het genomen is vind ik wel mooi. Alleen de draden leiden wat af, en had misschien iets levendiger gemogen. Maar de compositie vind ik wel leuk!
magda: Fijne foto om naar te kijken, voor deze heb ik als enige opmerking, logo staat me iets te irritant in de weg :P
xMayo: Mooie foto, goed scherp in mijn ogen, alleen vind ik hem iets te donker uitvallen.
rosslover: zou bijna hebben gezegd, persoon iets meer in het midden, maar eigenlijk was dit volgens mij de bedoeling, anders zie je niet dat die op het podium springt. Geen commentaar op eigenlijk.
Nooor_: Boeiende foto om naar te kijken. De TL-buizen leiden wat af, maar kan er weinig op aanmerken eigenlijk.
Knudd: Mooie foto! Goede sfeer heb je erin gebracht. Weinig op aan te merken.
Mariett: Compositie is mooi, maar ik vind hem persoonlijk wel te blauw.
Bo_Y: Hij is goed scherp in elk geval! Verwarming valt ietsjes op, maar valt eigenlijk ook reuze mee. Hij oogt standaard als foto, maar toch vind ik hem zeker wat hebben!
LoveSenna: Ik mis wat scherpte in je foto. Maar naast dat vind ik het een leuke foto!
Tigress: Ik ben sowieso al fan van je foto's, dus ik ben geneigd strenger naar jouw foto's te kijken :') Anyways, in dit geval vind ik hem iets te donker tov andere foto's van je. Compositie is wel erg nice!
Pauley: Mooi zo aan zee! Wat ik je misschien wil meegeven is om de foto iets lager te nemen, weet niet hoe het uitvalt dan, maar krijg het idee dat je dan een iets levendigere foto krijgt. Verder, zee fotograferen is niet makkelijk. Heb het ooit eens geprobeerd, was geen succes haha.
Calice: Gewoon te lief! Weinig kleur maar in dit geval zou ik die keuze ook gemaakt hebben :j
Gub: Leuke foto, fijne kleuren gekozen. Eigenlijk niks aan toe te voegen.
Fading: Professionele fotograaf beoordelen, wil er niet aan beginnen maar let's do it :') Mooi luchtige foto, tja niks op aan te vullen behalve dat ik deze foto graag zou willen natekenen, dus als je dit leest, mag het? :))
R_emkee: Mooie fijne sfeer, zou alleen wat meer contrast in het oog willen zien :)
Kirsten4: Hij valt mij iets te donker. Als de ogen er nog wat meer uitsprongen, had dat misschien met dit donkere beeld denk ik ook een ander beeld gegeven. Verder is het qua houding wel een mooie foto!
Hannemarie: Mooie foto! Valt in mijn ogen wat hard, terwijl ik met zo'n foto toch misschien voor zacht zou hebben gekozen. Maar echt, geluk spat er vanaf! <3
Nynkster: De foto is goed genomen, mis alleen wat leven in de foto. Maar zou zelf eigenlijk ook niet weten hoe ik daar met nabewerking nog iets uit kan halen.
MariaMaaike: ik vind het een mooie foto! Fijne sfeer, fijne lijnenwerk. Tja, eigenlijk niks toe te voegen.
MichieldeM: het idee is mooi! Zeer zeker, maar ik vind hem te donker, daar springt de jas dan weer uit, welke afleid aan het gehele plaatje.
xEliesx: Ik mis inderdaad wat scherpte, maar verder vind ik het een prima foto!
Annetjuuh: Mooie foto, had liever nog wat ruimte aan de bovenkant gezien, maar verder netjes hoor.
Athelas: Ik zit in dubio, onderkant iets meer ruimte nodig gehad of niet. Vind dit ook wel wat hebben, maar was ook wel nieuwsgierig naar een versie met iets meer ruimte aan de onderzijde :P
Babette: Luchtig, hou ik wel van, maar ik vind het wel iets te licht van kleur. Had wel iets meer ervan willen zien. Maar wel leuk!
Marjoow: Dat rook vind ik eigenlijk best sfeervol. Hij oogt wat minder scherp, maar vuurwerk fotograferen is ook niet het makkelijkste.
MarijeR: Interessante foto! Vind hem mooi genomen en nabewerking is ook wel mijn smaak :j
Gianti: Ook niet eerlijk, ik ben ook fan van jouw foto's. Vind de uitsnede op zich wel wat hebben, maar ik denk dat het een fijner beeld was geweest als het hoofd niet een stukje was 'afgesneden'.
Quir: Leuk gedaan, ook zo met die quotes! Vuurwerk, zeer prettig om naar te kijken!
LoveUggs: Mooie vuurwerkfoto! Persoonlijk zou ik er misschien een stukje van onder hebben afgesneden, maar verder oogt het fijn.
Cynn: Gave foto! Vind hem wel wat te donker, maar verder, netjes!
Fris: Mooi gedaan, fijne nabewerking. Enige puntje is dat het hoofd op verschillende hoogtes staat.
monbyou: Tof gedaan, eigenlijk niks op aan te merken.
JewEmm: Allereerst, gefeliciteerd! Mooie foto maar ook deze zou ik aan de onderzijde misschien wat hebben bijgesneden.
NESCAFE: Eerlijk waar, wat een heerlijke foto om naar te kijken! Zou ik zo aan de muur willen hebben.
cathyenbeau: Toffe vuurwerkfoto! :D
horses_m: Mooie frisse foto! Om het af te maken zou ik het tuigje hebben afgehaald, maar dat hoeft niet altijd een optie te zijn. Maar verder, mooi!
Bellatrix: Ben je van je gewend dat je foto's hard zijn, ken je foto's ook niet veel anders dan dat. Vind deze foto eigenlijk een beetje te druk. Maar geeft wel de sfeer aan hoe het was met oud en nieuw :j

Zo, heb ik iedereen weer gehad, ik ben zelf ook geen goede fotograaf, en kan het zeker niet beter dan jullie, maar goed, heb een poging gedaan tot :o

Talithah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 15:37

ga mijn best doen elke week...heel leuk!!

Afbeelding
vers van de pers , mijn Beardiebunch

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 16:04

Op naar een 3e jaar POTW volmaken! :D
Leuk dat er weer zoveel mensen starten! Succes iedereen!! *\o/*

Week 1: Mijn 'uitzicht' deze week... Morgen moet mijn thesis (eindwerk) binnen...
(Vandaar ook niet echt tijd om foto's te maken... Technisch geen hoogstandje ook dus :P )
Wens me geluk!
Afbeelding

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 16:35

Succes caaramel !!

En dankjewel nayomie! Ben het met je eens, maar heb hem al énorm moeten oplichten. Donkere vloer met weinig direct daglicht, dusja :+ Maar is zeker zo hoor, misschien had ik haar koppie nog wat meer kunnen doen. Dankjewel! :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 16:38

Ben het met je eens hoor, dat als het al zo donker is, het moeilijk is om het nog lichter te maken zonder kwaliteitsverlies. :j

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 16:50

Wow dank je wel Nayomie :o

Talithah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 17:17

[quote="Nooor_"]Ik voel me een beetje geïntimideerd door alle mooie dingen die hier ingeleverd worden :oo

Hier ook, ik maak foto's van wat ik leuk vind en meestal mijn huisdieren maar weet niets van instellingen dus voel me nu al beetje bang maar daarom maar alvast gewaarschuwd , geniet van de schoonheden hier

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 17:45

Yup! Ik heb inmiddels al een nieuwe, lichtere, versie van de foto. Das het nadeel van mijn laptop, dat kan met een klein beetje verschil in kanteling van het scherm, ook meteen verschil in kleur hebben :))

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 17:45

Talithah schreef:
Nooor_ schreef:
Ik voel me een beetje geïntimideerd door alle mooie dingen die hier ingeleverd worden :oo

Hier ook, ik maak foto's van wat ik leuk vind en meestal mijn huisdieren maar weet niets van instellingen dus voel me nu al beetje bang maar daarom maar alvast gewaarschuwd , geniet van de schoonheden hier

Haha heb zelf ook nog heel erg gevoel. Zo van wat ben ik al deze jaren aan doen dst ik pas bij dit niveau ben :')

Dank jullie wel voor feedback :) kan me er zeker wel in vinden. Blijf lastig vinden portret foto's

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 17:48

Mijn week 1, haalt het niet bij wat vele hier plaatsen :oo en bij het bekijken op de laptop zag ik weer veel dingen die beter konden, o.a. dat de compositie niet goed is :roll: . Volgende week maar beter op letten :j . Ik verzamel hier https://www.flickr.com/photos/161922238@N08/albums

Afbeelding

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 19:03

@nayomie bedankt voor de feedback :) zonder tuigje vind ik ook mooier maar op dat moment geen optie :')
Puber met bananen in zn oren haha :') Dus zat aan de lijn.. kreeg tuigje niet weg gewerkt :')

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 19:11

Nayomi, bedankt voor de feedback. Klopt ook helemaal. Volgende week nieuwe poging

Dandy200

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 19:13

Ik meld mij ook weer. In 2016 het hele jaar volgemaakt en in 2017 is het helaas niet gelukt. Nu gaan we er weer voor :)

Dus hierbij mijn week 1: Helaas nog even zonder logo.
Afbeelding

Nu nog even via de boktupload maar ik hoop snel Flickr werkzaam te krijgen en daarmee ook mij verzamel plaats in orde te hebben.

Mijn doelen voor dit jaar:
- uiteraard verbeteren in mijn fotografie,
- leren beter met deadlines om te gaan,
- lightroom beter in de vingers krijgen,
- vaker de camera voor de lol pakken,
- veel meer feedback geven,

Wat komen er al weer mooie foto's voorbij <3

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 19:35

Oké, Agossie heeft me over gehaald, dus ik doe toch mee! :D
2013, 2014 en 2015 telkens een volledig jaar meegedaan, 2016 overgeslagen en 2017 helaas 1 foto te laat ingestuurd. Hopelijk wordt 2018 ook weer een volledig jaar!

Omdat ik niet wil starten met een oude foto, speciaal even de camera erbij genomen toen we bezig waren met de kerstversiering op te ruimen.
Qua kleur weet ik niet hoe hij overkomt. Laptop heeft gisteren een update gehad waardoor mijn scherminstellingen gewist zijn en mijn scherm erg blauw is. Deze week even langs een vriendin om het kalibratiesetje te halen.

Week 1
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 19:47

Hij oogt niet blauw ofzo hoor, vind hem prima qua kleur. :j

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 19:47

Vandaag heb ik een fotomeeting gehad, dus lever ik vast één van de foto's daarvan in. :) Ik fotografeer nu zo'n drie maanden, dus ben echt nog een absolute beginner, maar ik hoop veel te leren door wekelijks een foto hier te plaatsen en naar alle mooie foto's hier te kijken.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Lugea op 07-01-18 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 19:48

Mijn week #1:
Na weken/maanden eindelijk weer eens een camera in handen.
Ben blij dat ik geen oude foto hoef in te leveren.
Foto gemaakt met mijn nieuwe droomlens de 70-200mm 2.8f <3
Afbeelding07012018-Harley&Rowan-0160 by Femke Linders, on Flickr