[FOTO] Picture of the Week deel IV - 2016

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rosslover

Re: [FOTO] Picture of the Week deel IV - 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 21:20

Ik moest voor mn intake voor het grafisch lyceum een verhaal van 6 foto's met een onverwachte wending maken. Ik heb vanmiddag met een vriendin foto's gemaakt en ben ze nu aan het uitzoeken. Ik kom er alleen niet uit welke foto's ik het beste kan kiezen..

Is er hier iemand die mij zou willen helpen welke 6 foto's fototechnisch het beste zijn? In pb stuur ik een link met de foto's :)

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 21:21

Mijn week 1. Yeah! Zo blij met dit cadeau!

Afbeelding

Kom maar door rosslover!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 21:23

JewEmm schreef:

[ Afbeelding ]

Kom maar door rosslover!

Gefeliciteerd :)

En mooie foto (en cadeau!) . Het lijkt net een kaart :)

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 21:32

Ik wil graag mee doen dit jaar! Ik plaats morgen mijn eerste foto :j

rosslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 21:44

JewEmm schreef:

[ Afbeelding ]

Kom maar door rosslover!

Je hebt pb! :D

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 21:53

Ook ik doe dit jaar weer mee :)

Week 1 :)

Afbeelding

Let op dit is de eerste x voor mij werken met de zelfontspanner en licht :)
Ik probeerde op geven moment ook Love te maken totdat ik tot de conclusie kwam dat je dat natuurlijk in spiegelbeeld moet doen :')

Ik verzamel hier:
http://potwmmpotos.weebly.com/

Ik ga nu aan de slag met feedback !

Pagina 5
Eskegirl - Mooie foto ! Goed scherp ! Persoonlijk had ik er iets meer kleur aan toegevoegd ;)
cathyenbeau - Wauw mooi gelukt zeg ! Beter dan de mijne :') Alleen had ik de lampen uit gedaan zodat de achtergrond gewoon zwart is :)
Gub - Wauw gaaf zeg ! Ik probeer ook wel eens zulke foto's te maken maar op 1 of andere manier worden ze nooit zo gaaf :')
Magda_90 Wauw niks op aan te merken !
Stumper_ - Mooi lichtinval en mooi scherp ! Goed gedaan :)
Asselruiter - Mooi scherp ! Persoonlijk had ik iets meer ingezoomd op de sok voor wat meer diepteverschil etc
Horserider22 - Goed gewerkt met scherpte verschil ! Prachtig !
Appelstroop - Ik mis idd wat kleur en scherpte voor de rest nog een tip om te proberen om de foto op de hoogte van het dier te maken (ik weet het lastig met konijnen ik moet altijd plat op mijn buik gaan liggen :') )
Biebz - Leuke foto maar zoals ik al eerder aangaf vond ik die ander mooier ivm spelling met de scherpte :)

Pagina 6
JewEmm - Mooi scherp ! Persoonlijk niet mijn smaak beetje saai.. Sorry wel mooi kado !

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 22:04

Dank voor de feedback :)

Gefeliciteerd met je verjaardag Irene! :)

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 01:02

Dank jullie wel! Zowel voor de felicitaties als voor de feedback!
horsesm: Ik snap wel wat je bedoelt met saai, maar smaken verschillen :)

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 01:26

Mijn week 1, ik hoop dat ik het hele jaar ga volmaken maar ik ben bang van niet.. Achja we zullen zien!

Afbeelding

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 01:34

rosslover schreef:
Ik moest voor mn intake voor het grafisch lyceum een verhaal van 6 foto's met een onverwachte wending maken. Ik heb vanmiddag met een vriendin foto's gemaakt en ben ze nu aan het uitzoeken. Ik kom er alleen niet uit welke foto's ik het beste kan kiezen..

Is er hier iemand die mij zou willen helpen welke 6 foto's fototechnisch het beste zijn? In pb stuur ik een link met de foto's :)

Dat moest ik ook doen! Misschien hebben we elkaar net wel gezien :D

rosslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 01:44

GerdjeHoran schreef:
rosslover schreef:

Dat moest ik ook doen! Misschien hebben we elkaar net wel gezien :D

Ik moet volgende week pas naar het glr :)

Mijn week 1
Afbeelding

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 08:45

@rosslover oh haha :+ ik moest gisteravon :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 09:18

rosslover schreef:

Ik wil ook wel even beoordelen :D

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 09:24

Marjoow schreef:
rosslover schreef:

Ik wil ook wel even beoordelen :D

Ik wil er ook wel even naar kijken als je dat fijn vindt :)

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 09:59

@rosslover ik wil ook wel kijken want ik moest hem ook maken :D

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 10:17

Weer even verder met de feedback :Y)

Maaaarije: Ondanks de centrale compositie vind ik hem toch goed gelukt zo :j mooi scherp!

Sanne_Com: Wat donker, maar vind desondanks je kadering en het moment erg sprekend.

EskeGirl: Mooi vuurwerk! k vind het jammer dat nét dat bovenste stukje vuurwerk wordt afgesneden door het kader. Maar ik weet hoe moeilijk het is om alles er perfect op te krijgen :+

cathyenbeau: Leuk idee! Inderdaad met een minder afleidende achtergrond had hij beter uit de verf gekomen. Maar ach, volgende keer ;)

Gub: Mooi <3 mooie lucht, goed gedaan!

magda_90: Ik had het al gezegd ,maar blijf deze prachtig vinden <3<3

Stumper_: Wat een leuke foto! De kleurencombinatie komt verassend goed tot zijn recht zo. En wat zijn ze schattig <3

Asselruiter: Nog heel even dat gezellige kerstgevoel. Leuke foto! Ik had misschien de sok toch wat meer in een voller stuk gehangen zodat je dat gat rechts niet had. Maar dat is persoonlijk.

horserider22: Mooi gedaan, ik had misschien 1 toets er net even wat beter/scherper uitgelicht. Ik ben een beetje aan het zoeken nu waar de scherpte precies ligt.

Appelstroop: Haha aww, hij kijkt een beetje nors lijkt wel! :+ Lief konijntje. Als je hem de volgende keer op een meer contrasterende ondergrond zet is je foto al heel anders denk ik!

Biebz: Ik vind je idee echt heel leuk, alleen door het gelige licht en het donker zie je dat hij binnen is gemaakt. In de nabewerking zou je hier misschien iets aan kunnen doen (foto meer oplichten en de gele gloed neutraliseren.)

JewEmm: Gaaf cadeau! Leuk gekaderd en gecropt de foto zo. Ik had hem persoonlijk nog een ietsiepietsie opgelicht zodat hij wat frisser is. Hij lijkt boven wel goed belicht maar meer naar onder een stuk donkerder nml. Maar verder top!

horsesm: Zeker voor de eerste keer vind ik hem heel goed gelukt hoor! :j

CastaMickey: Leuk klein vuurwerkje, is het nou door de bomen gemaakt? Daar lijkt het net op en dat geeft wel een interessant effect 'in' het vuurwerk. Ik had de brightness hier ietsje omhoog gezet zodat het vuurwerk er net wat meer uit sprong.

rosslover: Ik begrijp je foto niet helemaal, ik zie niet wat ze vast heeft en vind de achtergrond wat afleidend.

----

Bedankt verder allemaal voor de leuke feedback :D

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 11:40

Ik ga toch nog maar eens een jaartje proberen! Heb normaal wel heel vaak nieuw werk dus dan kan ik evengoed mee doen :)

Week 1!
Afbeelding

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 12:04

Gewaagde foto Kelly! Maar ik vind hem stiekem wel gaaf, had hem helemaal af gevonden als de man z'n hoofd/schouder er helemaal op stond.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 12:38

Ja dat vind ik zelf ook wat jammer inderdaad! Was ook wel een beetje gek om te doen, in een slachthuis. Ben voor school bezig met de module 'food'. En naast mooie bordjes fotograferen moeten we ook en reportage doen, via de lokale slager mocht ik naar het slachthuis.. Toch een beetje gek als grote dierenvriend :)

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 12:40

Kan ik me voorstellen, maar daardoor extra stoer en een goed idee voor je reportage. Ik denk dat de meeste voor een veiligere optie gaan en even een dagje meespieken bij een bakker oid :+

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 12:42

Ik heb nog wel wat slagers / slachthuizen zien passeren, maar ben toch blij dat ik er niet meer heen hoef eigenlijk! Maar ja, het is er zo mooi wit en het spreekt natuurlijk aan, kleurcombi's zijn zo tof en dan die pakjes.. Het is eigenlijk een super dankbaar onderwerp :)

Mocht in principe ook het slachten zelf (het effectieve dood maken van de dieren) maar daar heb ik toch vriendelijk voor gepast :+

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 12:57

Week 1
Afbeelding
Ik verzamel hier: https://www.flickr.com/photos/129496770 ... 0965686034

Was een erg leuke shoot om te doen, ISO op 400 gezet omdat het het al een beetje donkerder begon te worden. De kleuren in de originele foto zijn wat grauw, vandaar zwart-wit. Foto kan beter maar toch vind ik hem erg leuk! :D

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 13:19

Week 1

Afbeelding

Geüpload met bokt-upload, dus niet de beste kwaliteit

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 13:54

Gracezellaa
Mooie creatieve foto.

joeluna
Dat is inderdaad een leuk portret zo samen. Persoonlijk vind ik de kleuren alleen wat vlak, er zou wat meer contrast in mogen.

k_m
Beetje jammer van de krappe uitsnede links maar verder een heldere foto van een realistisch onderwerp om het zo te beschrijven.

Yessica
Bedankt voor de feedback. :)

rosslover
Een interessante foto, je blijft er naar kijken.

CastaMickey
Leuk, al weet ik nooit wat ik moet zeggen met vuurwerkfoto's. :=

horsesm
Bedankt voor de feedback en wat heb jij een mooie creatieve foto gemaakt!

Irene
Nog van harte gefeliciteerd en een prachtige foto van jouw cadeau!

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 20:46

Ik heb wel even lopen twijfelen maar ik ga toch weer meedoen :) Hiermee houd ik een ritme erin en de foto's van de anderen inspireren mij dan ook weer.

Mijn week 1:
Verrassend veel kleur in de besjes.
Lens: Vivitar 135mm/2.8 MF
Afbeelding

Nieuwe computer geïnstalleerd en nog niet alle brushes e.d. overgezet waardoor mijn handtekening niet helemaal klopt. :(

Ik verzamel hier