Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
JolandaS schreef:Belichting fine-tunen, contrast aanpassen, rechtzetten e.d., dat zijn gewoon doka-handelingen, dat is de normale afwerking van je foto, dat valt voor mij niet onder bewerken.
Hilda79 schreef:Het gaat om het stuk "oplichtingen".
Revanches schreef:Oplichting is het niet. Het is idd een vorm van extreme bewerking.
Alleen als je het doet, doe het dan goed, zodat het niet opvalt...
En het idee is, wat wil je met de extreme bewerking bereiken? Ideaalbeeld? Mooier maken dan het in werkelijkheid is?
Fiffill schreef:Voorbeeldfoto's zijn altijd handig, om nog even terug te komen op wat er hier werd genoemd over de vacht gladmaken;
[ Afbeelding ]
vs
[ Afbeelding ]
Wbt termen ik denk dat de meeste mensen in het topic wel snappen dat het hier gaat om extreme aanpassingen en niet over de normale afwerking.
Hilda79 schreef:Zelfs dan nog niet. Gaan ze maar naar een ander toe.
Wondje, hap uit de manen tot daar aan toe maar de rest is gewoon de boel verloochenen.
Een foto en een omstandigheid is nu eenmaal zo en hoort bij het moment.
Er zijn een aantal die zo goed kunnen bewerken dat het paard niet meer het paard in kwestie is en er dingen niet meer kloppen.
Ojajoh schreef:Hilda79 schreef:Zelfs dan nog niet. Gaan ze maar naar een ander toe.
Wondje, hap uit de manen tot daar aan toe maar de rest is gewoon de boel verloochenen.
Een foto en een omstandigheid is nu eenmaal zo en hoort bij het moment.
Er zijn een aantal die zo goed kunnen bewerken dat het paard niet meer het paard in kwestie is en er dingen niet meer kloppen.
nou ik zou niet weten waarom je een (tijdelijke) wond niet weg zou werken....beetje vervelend voor de eigenaar om er continu aan herinnert te worden
ik kreeg zelfs het verzoek van een paardeneigenaar omdat te doen omdat het dier de avond daarvoor zn hoofd gestoten
is niks verloochenen aan.