Cchanny schreef:Loiz schreef:Maar mindere fotografen krijgen hierdoor eigenlijk een oneerlijke kans om een mooi portfolio te kunnen maken met meer dan bruine pony's, toch?
Ik heb juist maar 1 bruine pony er in staan
Moet nu opzoek naar bruine haha!
Ik vind het heel dubbel.
Aan de ene kant ben ik het met je eens: Ik ben het met je eens dat mindere fotografen nu niet gekozen worden. En het zijn veelal de zelfde die wel worden uitgekozen. Wat nou als je stijl net niet ligt als de stijl van de TS. Dan heb je al minder kans. En met reageren van als je met een dekhengst komt, dan krijg je geen goede foto's. Dat is het risico.Jij als eigenaar moet dan goed je best doen om je pony er zo goed mogelijk op te zetten. En meestal zijn er wel fotografen die het paard wel goed zet. Dit kan je dan doen door middel van gemixte groepen zoals al werd geopperd. Door zo'n gemixte groep, ben ik zelf er op vooruit gegaan en heb ik geleerd om bijv. te gaan met een reflectie scherm. (Dit om gewoon even tijdens een wisseling of pauze met de andere fotografen te klessebessen, wat hun ervaringen zijn).
Doordat je inderdaad een aantal keer niet word uitgekozen, begin je toch te twijfelen aan je eigen kunnen. Je word opnieuw onzeker (tuurlijk ik snap wel, dat is je eigen probleem) Maar zou iedereen dat niet hebben?
En ik heb nog een gevoel dat het wel "eerlijk" is. Maar daar kan ik me vinger niet op leggen.
Ik bedacht me ineens dat ik hier ook nog op het dikgedrukte stuk wilde reageren. Een eigenaar heeft natuurlijk totaal geen kijk op de positie van het paard ten opzichte van de fotograaf, die ziet niet wat de fotograaf ziet en vanuit welke hoek de fotograaf van plan is om de foto te nemen of wat voor soort foto de fotograaf van plan is om te gaan nemen. Dus dat de eigenaar dan maar zijn best moet doen om het paard goed neer te zetten is natuurlijk onzin, die heeft nauwelijks invloed. De fotograaf moet goed aangeven hoe het model er voor hem/haar het voordeligst op staat. En nu fotograaf ik zelf ook nog wel eens en heb een vader die fotograaf is dus kan wel een beetje met een fotograaf mee denken, maar iemand die voor het eerst voor de camera staat en ook geen ervaring heeft met erachter staan die heeft echt wel een beetje hulp nodig hoor