[FOTO] Verzameltopic: Picture of the week! Deel I

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 13:09

tesseke schreef:
Edit: de brug hierboven vind ik prachtig! Welke instellingen heb je hiervoor gebruikt?

37mm, F14 (dan krijg je een stervorm in je lichtbronnen), 30 sec (had liever langer gewild, maar ik heb ruzie met de afstandsbediening), iso100 (hogere iso krijg je meer foute pixels). Plus foutberekening, dit kun je op je camera instellen voor fotografie met lange sluitertijden.
Een statief is onontbeerlijk, en het blauwe uur is ook belangrijk (na zonsondergang komt er een blauwe fase voor het donker wordt).

Lunaeekie schreef:
Die foto van de brug is heel erg mooi!
Wat is die vlek linksonderin?

Dat is de reflectie van de lamp links. Door de hoge F waarde krijg je ook lange reflecties op het water en door de sluitertijd krijgt het water deze waas.
Ook was het redelijk windstil.

Agossie schreef:
Lunaeekie, dat is de kade waar het licht op schijnt.

Ik vind de foto van de brug heel mooi, maar voor mijn gevoel is hij niet horizontaal. Ik heb steeds de neiging hem voor mijn beeld iets (tegen de klok in) te draaien. Verder vind ik hem prachtig met die weerkaatsingen in het water en de blauwe kleur.

Ik zie het :o Had het nog niet gezien. Ik heb vaak problemen met horizonnen rechtstellen op een of andere manier. Ik was er al wel achter dat ik een zaklampje moet meenemen om het waterpasje op mijn statief goed te kunnen zien. De compositie op de brug is ook niet loodrecht, dat zal me wel wat ontregeld hebben.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 13:28

Samenvatting van week 1:

Agossie verzamelt hier
Ash_ verzamelt hier
BlackDancer
brandylove2
F_Orumster
Gianti
hazira
Iejoorr verzamelt hier
ismy
Jacobeho
Jolijnn
KirstenVosje
Lara verzamelt hier
Lipydo
magda_90 verzamelt hier
tesseke
Tinky12 verzamelt hier
XiiaaooNaa
xMayo

Verder is Gianti bezig om voor iedereen die geen eigen site heeft een blog pagina aan te maken, zodat we allemaal onze 52 foto's kunnen verzamelen. Zodra de links daarvoor bekend zijn, kunnen we die hierbij zetten!

Ik vind het een mooie oogst en mooie foto's. Op naar week 2!!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 13:29

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 13:38

F_Orumster schreef:
Tjonge, me voor niks uitgesloofd :D Agossie is me voor, en beter.

Hahaha! Ik denk alleen maar "Great minds think alike"!!

Gianti

Re: [FOTO] Picture of the week!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 13:39

Morgen komt de site, vandaag even huiswerk dag :D

Jolijnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 13:40

leuk hoor :D en mooi gemaakt :D
dus ik krijg ook een blog??

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 13:42

jups :P

Lalee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 13:42

Oeps..
Kan ik hem vandaag nog insturen? :=

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 13:43

Jolijnn, als je dat graag wil moet je even een pb sturen naar Gianti met je emailadres. Zij is het aan het maken en zal haar best doen het zo snel mogelijk te melden hier.
Ik denk dat we dan van iedereen wel door krijgen wat de link is, zodat we die erbij kunnen zetten.
Overigens hoeft het niet hoor! Maar het was een goed idee van iemand in het topic om alle foto's te verzamelen. :j

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 13:43

Lalee_ schreef:
Oeps..
Kan ik hem vandaag nog insturen? :=

Ja hoor, morgen gaat de nieuwe week in.

Jolijnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 13:44

Als het goed is had ik me email al gesteurd,
maar nu weet ik het al niet meer zeker :n

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 13:46

Heb van je gehad :j

Jolijnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 13:48

o oke, bedankt voor het zeggen :j

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 14:03

Feedback:
Agossie: Ik had de scherptediepte liever andersom gezien, het hoofd scherp en de kont waziger. Verder is hij wat 'kil' maar het valt ook niet mee met die saaie grijze bewolking.
Kirstenvosje: Er had nog wel een pijl naast gemogen :) Denk om de compositie, hij is wel erg in het midden en dan veel leegte. Hoe lang had je je sluitertijd? Je had de bloemvorming iets langer kunnen volgen met een langere sluitertijd.
Lipydo: Leuk de scheve compositie. Zwartwit past er ook bij. Ben wel benieuwd hoe het eruit ziet als je jezelf in kleur laat.
Blackdancer: jammer dat er teveel weerspiegeling is in het oog en zo de helft van het oog een beetje verloren raakt. Hij is wat flets, je had waarschijnlijk ook grijze bewolking. Kun je je witbalans op bewolking instellen? Dan is hij met iets meer warmte ingesteld. Pas op je achtergrond, het asfalt is wat jammer.
Tinky: Mooi. Ik vind dat je de weerspiegeling in het oog iets te heftig hebt neergezet, ik wil graag iets meer van het oog zien, verder vind ik het wel heel leuk om dat in het oog te maken.
Lara: valt niet mee, en wit paard in een witte omgeving. Met een wijder diafragma mag ze iets meer 'los' komen van de achtergrond en ik zou m iets afsnijden onder, het paard krijgt nu net een beejte een dikke vorm onder. Verder mooi!
Ash: Mooi en fijne pasteltintjes.
Mayo: mooi momentje!
Gianti: mooie scherptediepte, groot deel van de bloem scherp! Vind het vaak storend als alleen de binnenste blaadjes scherp zijn, dat kijkt vervelend.
Xiiaanooa (ofzo :D): Mooi, fijne sfeer! Loontjes tutorial gevolgd? Net een tikje overbelicht bij het gezicht.
Brandylove: Probeer je compositie te verberen. Maak het spannend, kruip in de wereld van je object. Ik denk dat varkens heel leuk zijn vast te leggen. Begin met fotograferen op dezelfde hoogte als het dier, ga goed door de hurken dus. Speel met kijkrichtingen, met scherpte diepte, let op leuke details. Kunnen ze naar buiten? Een stal zal niet snel een mooie achtergrond geven. Ook staat je varken precies in het midden; dit maakt het snel saaier. Begin te spelen met de regel van derden.
Ismy: mooi! Hij krijgt alleen wel een beetje een eng nekje zo.
Iejoor: wat is het en wat heb je gedaan? Ik ben niet zo creatief dus het ligt wellicht aan mij :D
Magda: Mooi! Niet te krap, niet te wijd, fijne sfeer door bepaalde kleuren te reduceren
Hazira: Leuke beesten om te fotograferen! Moeilijk is de scherptediepte. Je wilt het lijfje scherp en de achtergrond wazig. Keuzes maken valt dan niet mee. Ik vind het wel prettig kijken al mist ie een tikje scherpte op de kop. Misschien het diafragma ietsje dichter?
Tesseke: je witbalans staat niet goed, het witte is te geel. Zet je witbalans op kunstlicht de volgende keer :) Verder is ie iets krap gekadert, maar je hebt met bokeh gespeeld dus ik snap dat dat je bedoeling was. Je voorwerp iets verder van de lichtbronnetjes kan je helpen, maar een kat is niet zo makkelijk he :D
Jacobeho: je achtergrond leidt een beetje af. Ik vind het verder wel een leuk momentje en de bewegingsonscherpte (het pootje) vind ik er wel bij horen.
Jolijn: ik vind hem wat kaal. Iets erbij of erachter zou m iets kracht kunnen bijzetten.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 14:19

Magda90 opzich een leuk plaatje maar vind hem wel wat wat kil en grauw door de bewerking
Hazira het idee is leuk jammer dat niet het hele hoofd scherp is.
Tesseke leuk dat boke op de achtergrond jammer dat de kat zo donker is.
Jacobeho vind de kat niet zo bijzonder sorry. Wel mooi scherp.
F_Orumster Nette plaat! jammer van de zweem links misschien had je dat eraf kunnen croppen? :)

Mijn plaat van deze week:
Me vuurwerkfoto's zijn allemaal mislukt maar ondanks dat vond ik deze wel grappig omdat ie van de 'zijkant' is genomen.
Afbeelding

Jolijnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 14:21

Ik vind hem wel wat hebben :j
idd omdat hij van de zijkant is genomen denk ik :D

Lunaeekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 14:34

Ja, leuke foto. Ik vind alleen dat er wat te veel loze ruimte is. Vooral links
Edit; ik vind het wel knap dat je niet allemaal ander vuurwerk erbij op hebt staan. Dat was hier nogal lastig gewordenomdat alles door elkaar gaat :p

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 14:44

Ja hij stond orgineel anders dus had hem een stuk uitgecropt :=

Hier was het echt rustig en dan eerst links en dan rechts en dan was het net niet hoog henoeg zeg maar dus dan zat het weer voor de huizen en dan moest ik weer de andere kant op en dan was het weer voorbij :')

RobinBuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 14:48

kan je nog steeds meedoen?

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:13

Mijn foto van de week:

Week 1:
Afbeelding

RobinBuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:15

Afbeelding

Marleeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:17

Oeh, leuk idee dit. Zal eens kijken of ik vandaag nog een mooie foto kan schieten. :)

Lunaeekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:49

Monster_tos: nette foto!
RobinBuck: mooie foto, alleen ik vind de kont wat te wazig, die lijn zegmaar. Heb je dat bewerkt?

RobinBuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:52

nee, dit is het orgineel! hahah, eigelijk wou ik hem nog iets bewerken en inzoomen zodat de aandacht echt op het oog gevestigd ligt maar daar was ik nog niet aan toe gekomen...

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:33

Mijn foto van de week: :)
Afbeelding