[FOTO] Verzameltopic voor Fotografen! Deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:21

Romana01, vind hem erg gaaf. Knap bewerkt.

Sodeletuut, heerlijk die lammetjes zo vrolijk!

Lifaya prachtige foto's, zeker de tweede!

Zelf van het weekend bezig geweest met licht te schrijven, was voor mij helemaal nieuw en
hier het resultaat:
Afbeelding

En gisteren in Amsterdam deze foto gemaakt:
Afbeelding

Gianti

Re: [FOTO] Verzameltopic voor Fotografen! Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:35

Dank je :D

Ik vind de bovenste foto iets te licht (om het zo te zeggen) je zien nml nog je computer enzo. De onderste vind ik gaaf, mooi gebruik gemaakt van de lichinval!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:42

:wave:

Bedankt voor de complimenten over mijn foto's, ondertussen enkele pagina's terug. :) Een grote bijlees, ik heb straks ook wat foto's om te laten zien. :)

mandy_8, wat een prachtige foto van die aap. Ik vindt het een mooie compositie en kleurengebruik, echt een genot om naar te kijken.

lies1994, die voetjes doen het altijd bij mij bij aapjes, een leuke foto.

Sodeletuut, mooie foto's van de hond en de kat in de studio. Goede compositie, al mis ik wat scherpte.

Saskiaa_, leuke foto's van de schapen het geeft een goede sfeer weer van de lente.

Soophia, wat een komische foto van het rollende paard! Echt leuk gedaan! Het is jammer dat het tweede paard wat nors kijkt, de foto van het steegje vindt ik mooi gedaan, niets op aan te merken.

thoraklover, leuke foto van het lammetje. Het doet hier alleen donker en wat pixelig aan?

Fiffill, ik heb je foto serie toen op Facebook gevolgd, echt prachtig wat je daar geschoten hebt! Je hebt er zo mooi het oog voor. :j

Jorinda__, leuke portretten van de honden van de fotografiemeeting, niets op aan te merken.

wendy1987, leuk effect met die dadels en die baardagaam is mooi gelukt! Wellicht iets spelen met de compositie voor meer kijk ruimte?

lifaya, wat heb je daar een mooie sfeervolle foto's van de stalhond.

Fee_ & Colorado, ook dat zijn een mooie sfeervolle foto's.
Colorado: wat je aangeeft over de foto van mijn meerkoet, dat je hem mooier vindt van de zijkant. Dat klopt inderdaad, maar die mogelijkheid was er niet vandaar dat ik hem zo heb genomen (anders moest ik het water in).

Jorinda__, leuke enthousiaste foto's van de honden! Niets op aan te merken.

leey, wat heb je daar een bijzonder sfeer vastgelegd, in die foto's. Ik blijf er maar naar kijken, prachtig gedaan!

Hannemarie, een mooie foto. Door te gaan spelen met je compositie kan je de foto spannender maken. Die van de vogels vindt ik erg mooi gedaan, de wolken op de achtergrond maken het af.

Channiiiej, perfect!

Mossel, die musjes ook, geweldig! Een prachtige foto! Je hebt het wel te pakken met de geniale foto's, die hond is ook erg leuk.

HorseyDude, mooie compositie, wellicht wat meer scherpte? De tweede vindt ik persoonlijk niets hebben. De bloemetjes zijn leuk maar ook hier mis ik scherpte.

Romana01, je bent helemaal in de 'vliegende' sfeer he? Je weet dit idee mooi ten uitvoer te brengen, leuk gedaan!

Sodeletuut, bij de eerste (kat in de studio) mis ik wat scherpte, van de Fjord is goed gedaan (black photo).

Liins, mooie zelfportretten. Goede compositie en technisch ook mooi.

hazira, lukt je het wellicht om de hond wat lichter te krijgen? Het is een leuke foto maar de details gaan zo wat verloren. Die van de pad is ook leuk.

fabienne, hoewel technisch mooi, die hond in de sjawl, spreekt het onderwerp mij niet aan.

lifaya, die hond in de studio, hoe cute! Ook een mooie neus-detail. :j

Soophia, de eerste is mooi gedaan, dat lichte stoort mij niet. De tweede, ik heb niet zoveel met archtitectuur deze spreekt mij dan ook niet echt aan.

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 20:20

Respect voor deze bijlees actie!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 20:55

Haha, bedankt. Ik vind het leuk om foto's te bekijken en te beoordelen, dus dan moet je daar ook wat voor over hebben. :)

Mijn twee werken voor vandaag:

Ransuil
Een absolute toevalstreffer dat ik ze na 2 jaar zoeken eindelijk heb kunnen spotten.
Afbeelding

Kleine vos
Ik fotografeer vaker vlinders maar deze heb ik voor het eerst genomen met mijn nieuwe lens, het is even wennen om de instellingen weer te 'kalibreren' met wat ik gewend ben, maar ik ben zeker niet ontevreden. Op naar nog meer voorjaar!
Afbeelding

In mijn topic op BB-ITP staan meer foto's: [BB-ITP] Ransuil, kleine vos, meerkoet en meer

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 22:00

eentje van onder de lamp:
Afbeelding

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 23:10

Ik ben daarnet weer eventjes de studio ingedoken en ik ben nog steeds verliefd op mijn studiotje <3

Poes werkte niet zo goed mee vandaag, maar ach, je moet ze ook niet dwingen :P Er is wel een plaatje uitgekomen, qua compositie niet zoals ik het zou willen maar vind hem zelf toch wel erg fijn wegkijken!

Afbeelding

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 23:13

Ik lees morgen alles bij , nu even nog heel snel laatste hw maken ,maar toch nog 2 foto's posten! Trouwens die foto op pagina 5 , van Renee! Wat een snoezig hondje!!!!

Afbeelding

Afbeelding

Lente :):)

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 23:16

leey schreef:
@ Carmen echt waar en je had hem net gemaakt aaww ;(
@ foto boven mij ahahaha lijkt net of die hond naar die letter hapt hahahah
oke nog even weer 2 van mij :P

http://i43.tinypic.com/20glab8.jpg http://i42.tinypic.com/x5qihh.jpg

Even snel een reactie tussen alle drukte door:

Wauw leey! Deze pakken me echt gelijk tussen alle andere foto's die op de pagina stonden. Mooie sfeer. Top model. Mijn handen jeuken om er leuke dingen mee te doen in Photoshop :D

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 00:09

En nog eentje, weet eigenlijk nog niet zo wat ik ervan vind :+ Weet wel dat ik heel erg van die lekkere stelten hou!

Afbeelding

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 09:12

Nog een foto van mij en dan ga ik zo weer eens aan de bijlees, zag mooie dingen voorbij komen, leuk!
Nog een zelfportretje :)

Afbeelding

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 09:38

Liins, Ik vind ze leuk! Zelfportretten zijn lastig, goed gedaan. Ik vind ze wel wat licht, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
HD, Ik vind ze best leuk, stukken beter dan de paardenfoto's van laatst.
hazira, Als de persoon de eigenaar is zou ik het niet doen, dan vind ik het juist leuk zo! Verder voel ik me niet geroepen, goede oefening voor jezelf? :P Mooie compositie, hond staat er leuk op en ik vind het licht fijn, fijne foto! De 2e vind ik niet zo, erg centraal en er zit niets in wat hem voor mij interessant maakt. Meer van opzij, schuin van opzij, wat meer omgeving erbij of juist wat dichter bij had voor mij al veel gedaan denk ik.
fabienne, Wat een lieve foto! Gaaf ook die sjaal, knap ook hoe het wit niet overbelicht is en het zwart niet te donker. Fijne foto!
Sodeletuut, Gaafgaaf! Wat een enorm fijne sfeer zeg, en een heerlijk moment!
Mossel, die is ook leuk! Had het misschien leuker gevonden als de foto staand was geweest en als je had gezien waar hij naar sprong, maar dat is altijd achteraf gepraat, ik vind hem leuk!
Leey, die zijn gaaf zeg! Wow, wat een sfeer, vooral die 2e vind ik gaaf, ik moest meteen denken aan een non in een klooster die dingen doet of waar dingen gebeuren die het daglicht niet kunnen verdragen. Erg donker, mysterieus, gaaf!
HD, beide foto's vind ik niet zo. De paarden zijn niet scherp en de lucht spreekt me om de een of andere reden niet aan.
Lifaya, gaaf gaaf, die eerste vind ik echt enorm schattig. Wát een leuk hondje ook, en ik heb echt helemaal niets met kleine honden haha, goed gedaan! Bij de 2e vind ik inderdaad de reflectie in het oog erg gaaf.
Soophia, Leuk! Succesvol gespeeld met licht, erg gaaf! Ik zie hem opzich goed, geen computers, maar als ik mijn beeldscherm wat draai dan inderdaad wel, misschien dat je dat nog weg kunt krijgen, het is natuurlijk zonde als mensen met een lichter beeldscherm wel computers e.d. zien.
De 2e vind ik ook gaaf! Mooi dat licht zo.
magda_90, Wauw, wat een geluk heb je gehad met die uilen zeg! Ik heb er laatst ook een gespot, maar die zat zo ver weg, dat werd echt niets haha. Fijn hoe hij je zo oplettend aankijkt! De vlinder vind ik iets minder, zo van achteren.
hafjesliefde, Fijn scherpgesteld, maar verder vind ik hem niet heel interessant.
Milan_lover, dit vind ik de fijnste tot nu toe van deze kat in de studio. Erg fijne blik en de kleuren vind ik ook fijn. Gaaf!
Elin_, Erg fijne foto's, zo met dat tegenlicht, vooral die eerste vind ik erg fijn! Bij de 2e vind ik het sneu dat het bloemetje al wat dood lijkt te zijn.
Milan_lover, Ik vind de zwartwit omzetting hier niet zo fijn, het mag van mij wat extremer, maar die stelten zijn inderdaad wel erg leuk!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 10:41

Colorado: Leuke foto alleen zou het leuker zijn als je niet ONTHOOFD was...
Milan_lover: Geinig zo, een zwart en wit lammetje in zwartwit! (en ja, ik hou ook van lange steltjes! :D)
Elin_: mwa... eigen smaak maar eigenlijk boeien mij die twee foto's niet zo echt... 2e is wel aardig. (nogmaals: eigen smaak he?)
magda_90: Oh tof die uil! Goeie shot!! En vlinder is blijkbaar ook goed gelukt. (mij lukt dat nooit, geen geduld denk ik...)
Milan_lover: sorry maar poesfoto vindt ik zelf een beetje te formeel... sorry.

Ikzelf ben gister naar het strand van Hoek van Holland geweest...
Afbeelding
Afbeelding

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 11:39

Goedemorgen :wave:

hafjesliefde: het duurde even een tijd voordat ik het beestje zag. De foto spreekt mij zelf vanwege het onderwerp, de compositie en het donkere licht niet aan.

Milan_lover: wellicht kun je als tip zijnde, een groter diafragma nemen zodat de hele poes scherp is? Nu is namelijk alleen het kopje scherp.

Elin_: foto 1 vind ik mooi om naar te kijken, je hebt een goede keus gemaakt voor het scherpstellen en het kleurgebruik. Foto 2 is inderdaad een mooie sfeer van het voorjaar, ondanks dat het kopje centraal staat is de achtergrond diagonaal verspreid en dat maakt het een leuke foto.

Milan_lover: de foto van de lammetjes spreekt mij niet zo aan omdat het van achteren genomen is en omdat het grijs/wit is.

Colorado: het idee is mooi maar ik denk dat ik hem persoonlijk mooier had gevonden als je ruimte aan de onderkant had weggelaten en het model er helemaal op had gezet. Qua instellingen en kleurgebruik vind ik hem erg mooi.
Bedankt voor je compliment op mijn foto's.

HorseyDude: de eerste foto vind ik mooi qua compositie, ik mis daar alleen de scherpte in. De tweede spreekt mij niet aan.
Bedankt voor je compliment op mijn foto's.

Gisteren heb ik nog een topic op [FK] geplaatst: [FK] [FOTO] Ransuil en een nieuw begin.

En weer twee afbeeldingen van mij voor vandaag:

Een Rietgors in zijn natuurlijke omgeving, daar lag de nadruk dus ook op.
Afbeelding

Grauwe ganzen, het blijft lastig en een kwestie van goede timing om ze in de vlucht mooi vast te kunnen leggen.
Afbeelding

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 11:58

Grappig, ik ben namelijk een hele tijd bezig geweest met de originele foto, minder ruimte aan de onderkant en met mezelf er helemaal op. Maar dat werkte voor mij echt totaal niet, ik vond het sfeerloos en standaard. Deze vind ik daarentegen wel sfeervol en gaf me het gevoel dat het ruimte gaf voor een verhaal, juist omdat je het gezicht niet ziet kun je zelf het een en ander invullen. Aan de reacties te zien werkte dit voor een aantal personen inderdaad zo en voor een aantal ook niet. Bedankt voor het commentaar :)

De eerste van je 2 foto's vind ik wat flets, wel een leuke compositie! De 2e vind ik een leuk moment.
HD, bij die 3e had ik het leuk gevonden als je de horizon erbij had gepakt, of de gold juist wat meer van de zijkant, en vooral wat lager.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 12:02

Foto's geven inderdaad een persoonlijk verhaal weer, het blijft daarom altijd een smaakkwestie. :)

Klopt van de fletsheid inderdaad, het was nog mistig. Ongeveer een half uur later brak de zon door maar toen kon ik de Rietgors niet meer vinden. :+ Je hoort hem overal maar zien werd stukken moeilijker.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 12:03

Dat fletse kun je evt ook nabewerken in photoshop/GIMP oid. Mocht je het willen zou ik eens wat proberen te spelen met de curves, daar kun je enorm veel mee!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 16:54

Ik ga later even bijlezen. Maar even een zomers plaatje spammen van mijn mannetje die met dit mooie weer lekker mee naar buiten kan:

Afbeelding

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 17:17

*wilde net een reactie in dat oude topic gaan plaatsen dat er al zolang niets gepost was, dit verklaard een hoop, lol*

Waauw, echt heel gaaf Bente!
Ik wil ook zo'n beest haha :P

En Colorado, supergaaf zelfportret! Mooie sfeer zeg!

Vanavond even fatsoenlijke bijlees, moet zo gaan werken dus heb daar nu even geen tijd voor xD

Afbeelding

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 17:34

Magda_90, ik vind de uil prachtig maar wat zie ik er nou omheen? Of is dit een hele domme vraag.
Die waas bedoel ik dan? Is dat lichtval?

Elin, vooral de eerste plaat spreekt me erg aan.

Milanlover, de studiofoto spreekt me niet zo aan. Je lammetjes foto juist weer wel!

Colorado, prachtig zelf portret

HD: je eerste foto vind ik een leuke compositie met het stuk drijfhout aan de voorkant

Magda90: ik vind de ganzen foto top, heb zelf ook al een aantal pogingen ondernomen maar helaas
nog geen goede kunnen schieten. Moet nog veel oefenen :)

Fiffil en Xnavatu beide gave platen, vooral de lieveheersbeest trekt mijn aandacht.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 17:38

Wat een prachtig lieveheersbeestje xNavatu! gave compositie en super met die druppeltjes!
Naar mijn mening wel net ietsje te geel.

De rans uil is ook echt prachtig, magda_90! Zou hem ook wel eens in het echt echt willen tegen komen!

Milan_lover, misschien dat hij nog net iets lichter zou mogen. Probeer eens een beetje te spelen met je belichting! Denk dat je er nog veel meer uit je studio kunt halen.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 17:43

Bedankt Navatu! :D Daarvoor moet je flink dichtbij hebben gezeten! Erg gaaf, fijne kleuren, fijne sfeer en die bokeh op de achtergrond vind ik erg gaaf.
En die van jou ook Fiffill, was je niet bang dat je hem uit zou staan zwaaien terwijl hij wegvloog omdat hij een lekker vliegje zag oid? := Érg gave kleuren.

Bedankt soophia!

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 18:07

Zo, even een fatsoenlijke bijlees :)

Hazira: Het hondje had ik al op gereageerd.
De kikker vind ik heel gaaf, super scherp!

Fabienne: Lief hondje! Nette foto verder, misschien op de oogjes nog wat te donker.

Carmen: Lieve foto van Fellow en Bella!

Mossel: Grappige foto inderdaad, haha. Bovenin voor mijn gevoel iets te krap.

Leey: Wat een gave, mysterieuze foto's! :j

HorseyDude: Die foto van die 2 paarden met hun hoofd uit het luik is niet scherp.
De lucht is wel mooi.

Renee: Accchhh wat een lieve pup! <3 Nette foto!
Die andere is ook heel netjes, die reflectie is inderdaad leuk.

Soophia: Leuk idee van het lichtschrijven, zie alleen op de achtergrond nog van alles :P Dat is wel jammer.
Het gebouw had ik misschien iets meer naar beneden gezien, maar ik heb geen verstand van het fotograferen van architectuur..

Magda: Hele toffe foto's! Niets op aan te merken :n

Hafjesliefde: Nette foto met lamp-licht :j

Claudia: Leuke foto van Flip! Naar mijn idee nog iets te paars..

Elin: Nette foto's.

Claudia: Had de z/w-omzetting misschien wat extremer willen zien, met meer contrast, verder netjes.

Colorado: Hele gave foto!

HorseyDude: Vind beide foto's niet spannend of interessant. De eerste is enorm groothoek en vertekend dus heel erg, vind 'm niet fijn wegkijken.

Magda: Ook weer gave foto's :j

Fiffill: Wauw! Die is tof! _O_

Nadine: Ook al zo'n gave foto :oo

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 18:08

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 18:11

Ow even nog om op mn lichtschrijf foto terug te komen, het is zo dat ik de foto zowel op mijn werk
als op mijn eigen laptop geheel donkere achtergrond hebt. Snap dan ook niet dat dat blijkbaar per
scherm zoveel verschilt en kan er dus ook niks aan veranderen aangezien hij bij mij gewoon keurig
donker is :+