Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Allejandro schreef:Nouja maakt niet uit, even uitgaande van geen budget, wat zou dan geschikt zijn?
Liin schreef:Hoi
Ik ben opzoek naar een nieuwe lens.
De Tamron 70-300 f4/5.6 van mij heb ik te koop gezet.
Dit omdat ik de laatste tijd toch echt een beetje last heb van de kwaliteit.
Ik zoek nu wel weer een telelens. Waar ik vooral tegen aan loop is beweging in foto's, zelfs met statief iets. Dus graag een lens met beeldstabilisator.
Verder is mijn vraag of je echt een lichtgevoelige lens nodig hebt bij bewolkt weer? Met de tamron vind ik de kwaliteit iig slecht bij bewolkt weer, er is dan met bewerking wel iets leuks van te maken, maar ik wil dat graag zonder kunnen doen.
Of is er iemand die zegt; met je tamron moet het prima lukken, je doet het gewoon helemaal verkeerd haha.
iemand ervaring met de Canon EF 70-300 4.0-5.6 IS USM?
Sodeletuut schreef:Bagheera_206 schreef:Die zou ik vermijden...
Mag ik vragen waarom?
Liin schreef:Of is er iemand die zegt; met je tamron moet het prima lukken, je doet het gewoon helemaal verkeerd haha.
Bagheera_206 schreef:Dat mag. Deze lens zou ik alleen kopen als het echt niet anders kan. Ik zou dan zelf liever door sparen voor de Canon EF-S 55-250mm IS.De Canon EF 75-300mm III is namelijk onder andere niet snel en niet scherp. Ik heb op internet nog maar weinig positieve verhalen gevonden.
![]()
Voorbeeld van een review:
http://www.the-digital-picture.com/Revi ... eview.aspx
De vraag werd gesteld door iemand met een 500D die ruim 15 megapixels heeft. Ik ben bang dat zelfs met 15 megapixels de eisen van de camera te hoog liggen voor deze lens.