Maar vond die andere persoonlijk net wat meer sfeer uitstralen.
Marjo
Geplaatst: 20-12-11 21:20
NatassJa schreef:
Haha leuk he
Maar vond die andere persoonlijk net wat meer sfeer uitstralen.
Ja ben ik wel met je eens. Vind deze ook meer iets voor een advertentie ofzo
Milan_lover
Geplaatst: 20-12-11 21:25
En we beginnen bij het begin! Let wel, ik ben echt niet professioneel en begin zelf nu alles een beetje te ontdekken enzo, maar kan wel vertellen wat mijn inleving zou zijn in een betaalde foto...
Laurahh: Ik vind het mooie scherpe foto's! Ik zou misschien wel iets anders gekaderd hebben, maar zou niet uit kunnen leggen wat ik dan anders zou doen
Vroli1: Ik vind ze wel mooi scherp, maar ik zou bij de eerste denk ik nog wat lager zijn gaan zitten, het lijkt nu alsof je er een beetje bovenop kijkt? De 2e vind ik niet echt een mooi moment, ik vind hem niet zo interessant en de hond staat te centraal op de foto.
X_Audrey: Ik vind het een mooie plaat! Mooie compositie! Alleen de bles lijkt hier wat overbelicht..
lifaya: Ik vind hem wel weer wat anders, maar niet echt mijn smaak denk ik
Daantjee12: Ik vind het wel een mooie foto, goede keuze om hem zwart-wit te maken! Ik had het zo zelf nooit bedacht denk ik...
WildWings: Ik vind de eerste heel mooi! Voor mijn gevoel is hij nog wel wat te krap gekaderd aan de rechter kant, maar verder helemaal super, hij knalt eruit zo op die zwarte achtergrond! De 2e vind ik ook heel mooi, maar op sommige plekken lijkt hij een beetje in het hek te "verdwijnen"...
NathalietjeB: De eerste heb je wel op een mooi moment genomen, maar het is zonde dat de beentjes en dat stukje hand niet meer op de foto staan! De 2e foto vind ik het jammer dat het paard nogal centraal staat en dat hij weg kijkt en zijn manen voor zijn oog heeft...
LisaDijk: Toffe plaat! Ik denk alleen dat ik iets meer ruimte aan de rechterkant over had gelaten..
Channiiiej: Ik vind bij de eerste het moment niet helemaal fijn, en voor mijn gevoel word hij een beetje in de achtergrond "opgeslokt". De 2e is al veel beter, maar daar lijkt het lijf scherper als de ogen. Probeer ook wat te spelen met je composities.. Alles in het midden word op een gegeven moment een beetje saai.
Fosco: Fijne plaat! Vind het alleen wel wat jammer dat zijn oog er niet zo uitspringt...
Boooo: De eerste lijkt wat voorover te vallen, dat is jammer, misschien dat je nog kunt proberen dat iets bij te werken? De tweede vind ik een mooi moment maar ze lijken beide niet helemaal scherp
SSDesign: Ik vind hem heel mooi met een mooie schittering in zijn ogen! Ik had hem denk ik alleen wel wat krapper uitgesneden boven en aan de rechter kant, of aan de linker kant iets meer ruimte gegeven...
PaulineLala: Hij is wel mooi scherp, maar hij lijkt uit verhouding en ik vind de compositie niets
Jenne: De foto van Ojan in het Canadameer is erg mooi, hij lijkt alleen wel wat voorover te vallen en dat is jammer... De 2e van Wilco is erg mooi, ik vind het alleen jammer van de oortjes, maar dat is een kwestie van smaak denk ik.
leey: Ik vind ze niet mooi scherp en niet echt bijzonder, ook zou ik de foto's niet zo recht van voren nemen.
Ojajoh: Ik vind dit echt prachtige platen, helemaal mijn stijl! Ik had de eerste alleen wat meer ruimte aan de rechter kant gegeven!
Calanddra: Ik vind het mooie composities, maar het is jammer dat ze beide niet helemaal scherp zijn
Romana01: Ik vind dit vooral een grappige foto, hij oogt hier bij mij ook niet helemaal scherp
Kaus: De eerste vind ik niet heel mooi, geen fijne compositie en de kleuren komen niet fijn over. De 2e lijkt niet helemaal scherp en het is jammer dat het onderwerp centraal in de foto staat...
Movement: Ik vind het een erg mooie plaat, maar zoals ik al zei vond ik de uitsnede die later voorbij kwam pakkender, nu is er naar mijn idee teveel ruimte over!
Loontje_: Ik vind het een mooie rustgevende foto en je hebt het mooi gedaan met het licht zo, ik weet alleen niet of ik haar ogen zo dicht helemaal mooi vind
1906: Je foto heeft veel scherpte verloren en ik vind hem veel te krap aan de linkerkant, jammer, want anders was hij erg leuk geweest!
Aniek1985: Ik vind het beide hele mooie foto's!
xJitskee: Mooie composities, ik vind het alleen jammer dat ze zo grauw/donker zijn...
Ivonka: Prachtige foto! Niets op aan te merken!
lifaya: Ik vind hem erg veel kracht uitstralen, mooie foto!
NatassJa: Hele mooie platen!
smeetjoew: Hij is heel mooi scherp, maar ik vind hem niet zo fijn om naar te kijken, ik had graag nog de neus erbij aan gewild..
Ojajoh: Weer nette platen! Ik vind hem alleen bij de eerste aan de onderkant wat te krap, daar had ik nog graag de elleboog bij op gewild, en bij de tweede aan de linkerkant iets aan de krappe kant, dat je nog wat ruimte na de teen over hebt zegmaar..
Irene96: De eerste is heel mooi! Had hem persoonlijk alleen niet zo in het midden gezet De 2e vind ik wat te krap aan de onderkant
Laraax: Ik vind ze beide niet echt scherp en interessant..
camilla1998: Ik vind hem best wel goed gelukt! Mooi die verschillende kleuren erin en dat je van donker naar licht gaat
LisaDijk: Ik vind hem heel mooi, maar zou hem niet zo van voren hebben genomen
felinetibor: Ik vind het een goede foto que scherpte en kleur, maar ik vind de uitsnede niet zo geslaagd, ten tweede kijkt het een beetje raar alsof zijn ene oog hoger staat...
Goof: Ik vind het mooie foto's, zeker omdat het weer eens iets anders is!
Marjoow: Ik vind ze wat flets en niet echt interessant om naar te kijken...
Ivonka: Weer een hele mooie foto! Al zou ik denk ik liever iets meer ruimte aan de linker kant hebben gezien
tinkerfunss: Ik vind dit geen mooie foto's, ze zijn onscherp en hebben geen mooie uitsnedes, verder is het halster op de eerste foto nogal slordig
Vroli1: Mooie foto's! Bij de 2e foto had ik zelf de hond alleen wat meer naar rechts verplaatst
Irene96: Mooie foto! Ik vind het alleen jammer dat het paard een beetje wegvalt in de donkere achtergrond...
Yaraa_: Hele mooie compositie en scherpte diepte, hij lijkt hier alleen niet helemaal scherp
Zo klaar
leey
Geplaatst: 20-12-11 21:50
oeee mooie foto `s alle maal ^^ noujjaa dan plaats ik nog wat vind het welleuk dit Topic ! ^^ goed bedacht Lisa
www.k-fotografie.nl
Mabotje
Geplaatst: 20-12-11 22:37
Dit is een foto die ik tijdens de vakantie gemaakt heb. De aktie die eruit spreekt vindt ik wel mooi.
Deze is van een shoot die ik gedaan heb:
Beide foto's zijn mijn eigendom en mogen niet gebruikt worden.
FemkeRoosje
Geplaatst: 20-12-11 23:04
Wat leuk zo'n topic! Ik ben ook echt niet professioneel!
Mabotje: Bij de eerste vind ik het erg jammer dat het schaap/kalf en de benen van het paard zo bewogen zijn. Persoonlijk, vind ik het ook jammer dat het ene been van het paard nog achter het schaap/kalf zit. De tweede vind ik erg leuk, had alleen liever nog wat meer ruimte onderaan gezien.
Leey: Bij de eerste vind ik het jammer dat je links nog een stukje ruimte ziet naast de deurpost. Verder een mooie foto! Bij de tweede vind ik de waas, die ook over het paard zit jammer. Wel een gaaf effect met die mist erachter.
@FemkeRoosje & Ojajoh: dat is bewust omdat ik een foto met zo veel aktie niet mooi vindt als alles haarscherp is. In dit geval gaat het om de ruiter & paard. Ook dat de koe gedeeltelijk vóór het paard zit is bewust. Er zit in werkelijkheid nl veel meer ruimte tussen paard en koe en dat zie je niet als je de koe ervóór hebt. 2e foto: daar kan ik me wel in vinden, had ruimer gemogen. Het waren wel enkel struiken die je nog zag en niets meer van het meisje & paard maar idd, is erg krap.
LisaDijk
Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-11 10:25
Feline: Vind het een hele nette foto, zit heel veel sfeer in, vind het alleen jammer dat dan net even de oren er een stukje opstaan, denk dat het beeld nog sprekender was als die eraf gecropt waren
Goof: Hele toffe macro opnamen, de weinig scherptediepte in de foto vind ik hier heel mooi gekozen, vooral de laatste heeft net even wat extra's. De kleuren zijn ook lekker zacht, ja heel netjes!
Marjoow: Wat een mooie krulletjes vind de foto's ook wel netjes, alleen vind ik het hek erg jammer en dat er links nog aardig wat ruimte zit, daarnaast vind ik de compostie niet helemaal fijn omdat de hals van het paard al wat hoog staat, denk dat het mooier was geweest als je iets schuin van voor had gestaan. de tweede ook erg leuk alleen vind ik de hals daar gewoon echt te hoog om het een goede foto te maken, maar kwaliteit is netjes en hij glimt erg mooi! oh en het is max. 2 foto's per dag
Ivonka: Onwijs mooie plaat de herfstkleuren.. het eendje dat net voorbij zwemt, die een "stroom" achter zich laat heel tof!
Tinkerfuss:v Wat een leuke close-up! jammer dat hij zo flets is en wat scherpte mist. de tweede is ook een leuke actie, alleen trekt de achtergrond toch te veel mijn aandacht dat is jammer.
Nadine: Heel mooi sfeertje die eerste, vind hem wel ergens wat rommelig, maar denk dat dat nu juist ook gewoon echt deze sfeer maakt. Tweede leuke actie mooi moment, alleen maak je mij nu wel heel erg nieuwsgierig naar een "crop" van deze foto waarbij de hond gewoon helemaal in beeld staat, nu zie je te weinig detail en dat is iets minder.
Irene: Wat een schattige foto! vind het paard wel wat donker, en het halstertouw wat over het paard heen ligt vind ik ook nou niet echt wat toevoegen
Yara: Mooie plaat, goede compostie ook, jammer dat er wat scherpte mist.
Natasja: Wat grappig dezelfde foto maar dan met een boot! het lijkt zo un-real net of hij er is ingeplakt, maar dat is natuurlijk niet zo!
Leey: Netjes portret, mysterieus ook, mooie sterke belichting, weet alleen niet helemaal of de scheven posten bij storen.. of dat, dat de foto juist net iets speelser maakt. De 2e foto in de mist is ook leuk, alleen mis ik toch echt scherpte en contrast en het is jammer dat de horizon scheef is.
Mabotje: Wat een leuk actie moment! de bewegings onscherpte vind ik hier wel wat hebben, maar het moment van de koe vind ik dan weer niet echt mooi gekozen, maar dat is ook lastig als je op 2 dieren moet letten. bij de 2e foto vind ik het paard wat sloom kijken, en te veel ruimte boven maar voor de rest heel netjes.
@LisaDijk: bedankt Lisa. Paard én koe in de gaten houden voor hét moment dat gaat niet idd, dan houdt je geen foto's meer over en in dit geval is de ruiter het belangrijkst. En de 2e: paard is gewoon té cool... nergens van onder de indruk en vindt alles best, heel lastig. Die slome blik ben ik het dus mee eens.
Leuk topic Zal hier vanavond ook even wat plaatsen.
LisaDijk
Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-11 11:16
Ja klopt inderdaad het zou wel gaan, maar daar gaat héél veel tijd in zitten haha en ja dat is dan ook weer niet echt nodig! lijkt me wel ontzettend gaaf zo'n vakantie!
Leey,vind jouw eerste foto erg mooi. Fijn model, fijn belicht. Die tweede doet me niets. Kan er ook nergens een scherp punt in vinden. Mabotje, die eerste is gaaf. De actie spat er vanaf.
Goof
Geplaatst: 21-12-11 12:43
2 Foto's per dag toch? Dan hier weer twee van mij;
Foto's zijn gemaakt door ze voor een zwarte achtergrond te plaatsen, terwijl de zon net de woonkamer binnen viel en de bloem verlichtte.
LisaDijk
Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-11 13:38
Goof: 2 foto's per dag inderdaad! Nette foto's, de bloemen knallen uit de foto door de zwarte achtergrond, leuk bedachte manier van belichten ook
bagheera: de eerste vind ik de mooiste speciale sfeer vind ik ! de tweede vind ik iets minder origineler maar ook wel leuk door de aparte compositie
Bagheera_206
Geplaatst: 21-12-11 13:58
@Damned: Dank je!
@Goof: Gave blackfoto's van de bloemen. Ik heb gisteren blackfoto van een reiger gemaakt in dierentuin. Bijna ook blackfoto van witte tijger. Haha!
@leey: Mooie zwart-wit foto de eerste. Mooi lichtinval vanuit de deuropening. Misschien had foto nog iets rechter gekund? Of bewust zo gefotografeerd? Ik vind mist ook uitermate irritant om te fotograferen. Laatst een hoop misTlukte foto's gemaakt bij Boktmeeting in Soestduinen.
DmNqUe
Geplaatst: 21-12-11 14:13
hier ook even 2 foto's van mij kant
1 : Opdracht voor school : straatportretten maken ( is in den bosch in de stad gemaakt, ken het jongetje + ouders dus helemaal niet haha )
Bijzondere foto van de metro. Moest echt even heel goed kijken voordat ik pas zag vanuit welke positie de foto is genomen. Gaaf! Weerspiegelingen vind ik vaak erg mooi en zorgt ervoor dat de kijker langer naar de foto blijft kijken.
@bagheera_206 dankjewel heb de camera in het midden gezet tussen 2 van die lopende banden laat maar zeggen die ze ook op schiphol hebben. Daar tussen zat een stuk dicht en daar heb ik hem opgezet!
@goof haha nou ongeveer vanaf buikhoogte was dat middelste stuk. die zwarte ''randen'' aan de zijkanten zijn de banden waar aan je je kunt vasthouden als je bijvoorbeeld een roltrap op gaat dus hier kon je gewoon je hand op leggen. verder was het stuk waar ik mijn camera op heb gezet helemaal van zilver dus eigenlijk wat je ziet is het gereflecteerde van het ''plafond''
NathalietjeB
Geplaatst: 21-12-11 18:01
@Leey die eerste foto vind ik echt heel gaaf gedaan mooie belichting van het model
@mabotje wat een actie zit er in die eerste foto t is jammer dat die koe ook niet nog scherp is maar t geeft wel enorm sfeer weg.
@goof wat een gave macro foto's... van de eerste jammer dat de steel er niet op staat nu is die bloem zo zweverig ...de 2de vind ik echt iets voor aan de muur.
@richard de foto's die je hier showt vind ik niet je beste :p ik ga voor die pelikaan en de witte tijger die bekant in je lens kijkt.
@DmNqUe je eerste vind ik niet scherp erg jammer ... de 2de vind ik heel spacend en daar blijf ik naar kijken,en pas na tig keer je uitleg van je foto nagaan snap ik hoe hij genomen is en dat maakt je foto juist gaaf om naar te kijken omdat je ernaar toe getrokken word om te blijven kijken