Luxe foto's van paarden/fotoshoot één pot nat aan het worden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 23:13

@ Fiffill : als ik in de weide ben heb ik nogal eens een pony in mijn buurt (of 2/3 :+) en die krijg ik echt niet spontaan aan het lopen, dus om dan met een dslr om je nek rond te lopen, ik zou er toch niks mee gedaan krijgen (en of het zo gezond is voor de camera twijfel ik ook aan).

Mij hoor je niet zeggen dat je niks met een compact kan, maar niet in dezelfde mate als met een dslr, al is het maar omwille van de lens ;) Ik heb in mei vorig jaar een compact gekocht waarmee ik véél mogelijkheden had, 12x zoom, alles (diafragma, sluitertijd etc.) handmatig instellen, prachtige camera gewoon. Maar deze kon mijn paarden niet aan (denk ik persoonlijk, in de winkel hebben ze er geen verklaring voor), die kon het niet aan om eens een klein tikje te krijgen van een paardenneus, of snel uitgezet en weggestoken te worden .. Dus ik heb in oktober treurig beslist om deze op te geven en weer terug te gaan naar een erg basic compactcamera, dus heel klein en makkelijk, maar niet zo'n kwaliteitslens (en maar 3x zoom). Daarmee kan ik dus echt niet veel :n Maar ik moet 'm wel nog testen bij gewoon mooi weer, sinds ik 'm heb heeft er alleen nog maar sneeuw gelegen en daar kan ik sowieso al niet mee overweg :+

Fenrir

Re: Luxe foto's van paarden/fotoshoot één pot nat aan het worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 23:27

Een goede fotograaf kan met alle camera's goede foto's maken...

De kwaliteit zal miss minder zijn maar dat hoeft niet per se af te doen aan de foto. ;) Verder zijn zelfs telefoons tegenwoordig al zo goed dat er hele mooie foto's uit kunnen komen.
Maar als je eenmaal een dslr gewend bent dan wil je niet meer anders hoor. :))

Overigens lopen er hier ook 4 beesten om me heen als ik foto's maak en ik draaf wel rond met mijn camera. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 23:32

Dan zal het aan mij liggen, maar ik heb het gevoel dat die van mij dat niet zou overleven :))

Heb het ook over de kwaliteit :j Ik krijg altijd complimenten dat ik de juiste momenten zo leuk weet vast te leggen, vandaag nog:
Citaat:
Haha echt heel grappige foto's! Hoe doe je dat toch, net die momenten op beeld zetten wanneer ze zo'n gekke bekken trekken. ...

Dus ik zal wel íets goed doen, maar ik zou mezelf geen goede fotograaf durven noemen, en mijn foto's al helemaal geen kwaliteits- of 'echte' foto's :))

Kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 23:36

Ik vind niet dat iedereen dezelfde foto's maakt, heb toch bij de meeste fotografen (dus niet degene die voor 2 euro alle originele foto's weggeven bij wijze van spreken) toch wel dat je hun stijl herkent. Ja, ik doe zelf ook shoots en mensen willen nou eenmaal vaak standaard plaatjes, toch probeer ik er altijd wel een paar in te gooien die ik aparter vind en mijn foto's onderscheiden van de rest :) Waar ik naar streef is trouwens ook geen perfectie, maar een eigen stijl.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 23:41

Joepi interesant topic :P heb pagina 1 gelezen, ga nu de rest lezen :Y)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 23:44

Haha, interessant is het zeker. :j

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 23:57

Nou tot 4 bijgelezen :') zal straks verder gaan, anyway om te reageren, ik zal dan wel
overkomen als een "afgezaagde" amateurfotografe :+ Maar ik ben wel een creatief en
flexibel iemand en toen ik met bokker six was kwam bijvoorbeeld dit eruit:
klikerdeklik voor de foto

maar "normaal" (want ook ik ontwikkel mezelf en ik varieer nogal met fotoshoots) maak ik dit soort foto's:
Klikerdeklik voor een foto van vandaag
Klikerdeklik voor een foto van gister
Klikerdeklik voor een foto van 2 weken geleden
Klikerdeklik voor een foto van 3 weken geleden
Klikerdeklik voor nog een foto van 3 weken geleden
Klikerdeklik voor een foto van 2 maanden geleden
Klikerdeklik voor een foto van ca 3 maanden geleden

en natuurlijk zijn er ook veel mislukte en saaien foto's :') maar wou jullie eff een beeld geven van dat
niemand echt altijd hetzelfde fotografeerd, maar die weldegelijk een styl heeft := (al weet ik niet of
jullie mijn styl eruit kunnen halen :') )

hokke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 00:03

Laatst bijgewerkt door Leo op 21-01-10 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's in link

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 09:43

Hah, om even te reageren op de OP. Fijn voorbeeld van iemand die geen verstand heeft van fotograferen en zodoende de foto's ook niet uit elkaar kan houden. Iedere serieuzere fotograaf heeft een bepaalde manier van werken met licht en compositie en mijn ervaring is dat heel veel mensen dat kunnen zien en dusdoende ook bij een bepaalde fotograaf een fotoshoot boeken en niet bij een ander. Omdat diens stijl/ervaring hem/haar aanspreekt.

Maargoed, neem het voortouw en zet een serie, zoals jij dat noemt, creatieve foto's online. Ik ben benieuwd op welke manieren jij paarden creatiever op de foto kunt zetten.
Het is makkelijk om overal maar met modder te gooien, maar ben nu benieuwd of je nu ook de daad bij het woord kunt voegen.
Laatst bijgewerkt door smeetjoew op 17-01-10 09:47, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 09:47

ik vind het knap als de fotograaf de emotie kan fotograveren..........

plaatje schieten kan iedereen :) das niet echt heel erg moeilijk............ maar de emotie kunnen vastleggen op de plaat is wat anders :)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 10:11

Ik zie nu net pas een paar foto's van Six...die zijn echt gaaf.
Daar houd ik zelf ook wel van ben alleen niet zo heel handig met mijn dsrf camera.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 10:55

smeetjoew schreef:
Hah, om even te reageren op de OP. Fijn voorbeeld van iemand die geen verstand heeft van fotograferen en zodoende de foto's ook niet uit elkaar kan houden. Iedere serieuzere fotograaf heeft een bepaalde manier van werken met licht en compositie en mijn ervaring is dat heel veel mensen dat kunnen zien en dusdoende ook bij een bepaalde fotograaf een fotoshoot boeken en niet bij een ander. Omdat diens stijl/ervaring hem/haar aanspreekt.

Maargoed, neem het voortouw en zet een serie, zoals jij dat noemt, creatieve foto's online. Ik ben benieuwd op welke manieren jij paarden creatiever op de foto kunt zetten.
Het is makkelijk om overal maar met modder te gooien, maar ben nu benieuwd of je nu ook de daad bij het woord kunt voegen.

Mee eens. Foto's met een scherpe voorgrond/wazige achtergrond onorgineel? Zo wérkt een camera nu eenmaal. :') Natuurlijk kan je het anders instellen, maar alles scherp is simpelweg minder mooi.
Ik kan overigens duidelijk het verschil zien tussen de foto's van (bijv.) Hypofocus, Smeetjoew, Six en Elessar. Om maar even wat te noemen.

Dus Arabesk, maak jij eens wat foto's dan. ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 10:56

De mensen die de foto's van Six kunnen waarderen zullen Tim Flach ook wel mooi vinden denk ik, daar lijkt het heel erg op.

http://www.timflach.com

Vind het persoonlijk een geweldige fotograaf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 10:59

Scherp onderwerp en onscherpe voorgrond en onscherpe achtergrond geeft bovendien ook veel diepte in de foto. :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 11:01

+ dat het zorgt voor minder afleiding, en meer aandacht op het onderwerp. :)

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 11:52

ik denk dat ook niet het punt was van 'waarom doen ze de achtergrond wazig en het onderwerp scherp?' maar meer een punt van 'waarom doen we niet iets anders dan dat'

waarom het veel gedaan wordt zoals het wordt gedaan is simpelweg omdat dat verkoopt, omdat dat is wat de klant wil zien en omdat het werkt.
Maar genoeg andere beelden om te fotograferen toch, het risico van in opdracht werken is dat je gedwongen wordt bepaalde dingen te doen zelfs als je zelf liever anders zou doen.

Tim Flach is een van mijn favoriete fotograven.

Even ng iets heel anders...
Hypofocus; je zei ergens dat een foto nog geen brood op je bord is (ofzo, kan het even zo snel niet terugvinden).
Er is een filosoof (ook al kwijt wie dat was... sorry geheugen van niets) die gelooft dat je voldoende hebt aan foto's van alle dingen die je nodig hebt. Beetje anticonsumptie zeg maar. Leek me wel een mooi idee voor fotografen, een uitgangspunt en een streven.
Dat enkel de foto (die dus zo goed is) genoeg is om een mens te plezieren. haha :)

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 17:42

Ik heb dit topic even doorgelezen en had nog wat bedacht,

Heel veel van die meisjes met een spiegelreflexcamera (denk dat ik ook wel heél erg bij deze club hoor) die graag paarden fotograferen en zich voordoen als paardenfotografe, die hebben ook niet zo heel veel middelen.

Een echte profesionele fotograaf heeft namelijk meestal meerdere lenzen, reflectie schermen, paraplutjes, flitsers en dergelijke, en weten daar ook mee te werken.

Ook is ervaring denk ik een grooot punt!

(niet dat je al die spullen nodig hebt om een mooie foto te maken, maar als je belichting enzo allemaal onder controle hebt dan is een foto al gauw mooier vind ik zelf)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 17:44

IloveMickey schreef:

Heel veel van die meisjes met een spiegelreflexcamera (denk dat ik ook wel heél erg bij deze club hoor) die graag paarden fotograferen en zich voordoen als paardenfotografe, die hebben ook niet zo heel veel middelen.

Een echte profesionele fotograaf heeft namelijk meestal meerdere lenzen, reflectie schermen, paraplutjes, flitsers en dergelijke, en weten daar ook mee te werken.

(niet dat je al die spullen nodig hebt om een mooie foto te maken, maar als je belichting enzo allemaal onder controle hebt dan is een foto al gauw mooier vind ik zelf)

En ervaring krijg je van veel paarden voor de lens hebben, en vele willen daar wel iets mee verdienen, gewoon omdat men daar toch wel voor betaalt, al is het 5,-.

Prof betekend niet dat je veel apparatuur hebt, maar dat is natuurlijk wel makkelijker. Er zijn genoeg amateurs die soms eer apparatuur hebben dan een paar Profs. Ik heb zelf 2 lezen, statief en flitser, maar ben nog geen prof, omdat ik er niet (het grootste deel van) mijn geld mee verdien.

smeetjoew schreef:

:j Ben ik ook benieuwd naar!
Laatst bijgewerkt door Loiz op 17-01-10 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 17:47

ik denk niet dat er altijd alle technische middelen nodig zijn om mooie foto's te maken, en ik weet niet hoeveel paarden blij worden van paraplutjes, krijg je wel creatieve foto's van halve paarden omdat ze wegrenen bij de pluutjes haha :D Maar uiteraard, middelen kunnen helpen. Maar de middelen moeten het beeld ondersteunen niet het beeld bepalen.

En ervaring krijg je inderdaad nooit zo mee, of kan je het kopen, dat is inderdaad toch altijd een kwestie van 'opdoen' maar misschien niet alleen door de standaard shoot te doen maar ook zelf wat meer te experimenteren, voor jezelf misschien meer. Ben wel benieuwd naar wat meer eigen werk van vele mensen hun extreme experimenten zogezegd :)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 17:50

Heb deze, http://94.100.119.235/847900001-8479500 ... _b57_.jpeg, vanmiddag gemaakt van mn eigen hond, komen 9 van de 10 keer vreselijke foto's uit, omdat ik honden totaal niet gewend ben, en dan z'n grote pup :+
Maar vond het wel een originele foto, al zie je 'm wel vaker, en heb dan ook wel haar grootste kenmerk in beeld willen brengen, dr enorme poten :Y) (moet 80cm worden, dus moet nog flink groeien)

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:03

Loiz schreef:
IloveMickey schreef:

En ervaring krijg je van veel paarden voor de lens hebben, en vele willen daar wel iets mee verdienen, gewoon omdat men daar toch wel voor betaalt, al is het 5,-.

Prof betekend niet dat je veel apparatuur hebt, maar dat is natuurlijk wel makkelijker. Er zijn genoeg amateurs die soms eer apparatuur hebben dan een paar Profs. Ik heb zelf 2 lezen, statief en flitser, maar ben nog geen prof, omdat ik er niet (het grootste deel van) mijn geld mee verdien.

Dat is ook niet helemaal mijn punt, paarden zullen flitsers enzo idd wel eng vinden, alsnog, als prof dan weet je daarmee te werken, als is het natuurlijke belichting.

En het deel dat onervaren mensen 5 euro voor een shoot vragen vind ik eigenlijk niet eens zo verwonderlijk, het is immers toch je tijd die je inlevert, al vind ik tijd voor foto basis ook wel een goed idee eigenlijk.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:04

Ik heb trouwens de site van tim flach bekeken, en die heeft echt supergave foto's

Die embryo enzo, echt, hoe doet ie dat!
In 1 woord wauw :)

Hammeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 11:41

@ Hypofocus, doe jij nog geen katten? :D
aangezien je al paarden en honden doet, ik wacht op de dag dat er een poezenfocus komt :)

@ Sabine, jij was van België hé?
Ik wil jou wel eens komen helpen met foto's, als jij mij eens komt helpen, heb hier een even fotogenieke staan, maar als je er een hele tijd zelf moet achter lopen maak je echt niet zo'n mooie foto :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 11:43

Nee, ik ben geen kattenmens ;)
Zijn ook weer totaal andere dieren dan honden. En katten voelen zich op een andere locatie vaak niet zomaar op hun gemak.
Zeker niet als het een huis is waar ook een hond rondloopt en alles naar hond ruikt.