Er woont iemand daar dicht in de buurt en die gaat even onverwachts langs haha

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LuckySil schreef:Heej, Even een vraagje
Ik wil graag een lens waarmee ik mooie foto's kan maken in een binnenbak (nu worden de foto's steeds erg wazig, en met flits vind ik het niet zo mooi) Dus welke lens (en wat voor lens) kan ik hiervoor het beste aanschaffen?)
_Denise schreef:@Kakanox: Die lens klinkt leuk. (50-135mm 2.8) Kan je me er misschien iets meer over vertellen?
kakanox schreef:LuckySil schreef:Heej, Even een vraagje
Ik wil graag een lens waarmee ik mooie foto's kan maken in een binnenbak (nu worden de foto's steeds erg wazig, en met flits vind ik het niet zo mooi) Dus welke lens (en wat voor lens) kan ik hiervoor het beste aanschaffen?)
In een binnenbak wil je zoveeeel mogelijk licht.
Lichtsterke zooms zijn vaak behoorlijk prijzig (begint bij ~350,- voor een lichtsterke standaardlens, een 17-50mm f/2.8), in sommige gevallen is een prime dan een goede optie. Een 50mm f/1.8 is de goedkoopste oplossing (ca. 100 euro), maar je kan dan dus niet zoomen en je bereik begint als je langs de bak staat ongeveer in het midden. Ook zijn dit soort lenzen vaak niet zo heel scherp als ze zoveel mogelijk licht op moeten vangen.
Wat voor body gebruik je precies? >> Je moet er rekening mee houden dat je ISO ook flink omhoog zal moeten en als laatste punt is belangrijk dat je niet moet vergeten dat je ook de lichtval van een rijbak hebt. Vaak is die (door lichtplaten en stukken waar geen lichtplaten zitten, lelijk kunstlicht enz.) bijzonder lastig om een goede foto in te maken, om van de achtergrond nog maar niet te spreken.
In de praktijk schiet ik foto's in een rijbak altijd met een 50-135mm f/2.8, maar het blijft een beetje behelpen. Ik zit dan vaak nl. aan ISO 1600 of nog hoger en moet erg opletten dat m'n sluitertijden kort genoeg blijven.
LuckySil schreef:Ik heb de canon 1000d. Ik heb wel al een telezoomlens (55 - 200 ofzo geloof ik) weet het niet eens uit me hoofd
Moet die sowieso nog uitproberen
Honeybee schreef:ik werd gisteren getipt: http://www.rolandtrade.com
zeer goedkope camera's/lenzen
de canon 70-200 2.8 IS USM kost aldaar (uit mijn hoofd) 1135,- euro.