Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Romyv schreef:Het verschil tussen canon en nikon is echt minimaal!! In de goedkopere prijsklasses zijn de nikons beter, in de duurdere canon..
Romyv schreef:Weet ik ook niet.. Die testen meette op heel veel punten, het is maar net wat jij belangrijk vind!!! Ik vond het fijn dat de camera iets groter was toen ik hem kocht (ben zelf 188 lang, heb lange vingers dus houdt gemakkelijker vast voor mij..) Iemand anders vind het belangrijk dat je 2 knoppen moet indrukken om een instelling te wijzigen wat ik bv vervelend vind..
Romyv schreef:nee, daar kan ik echt niet aan wennen!!! Vriend van me schiet met een geweldige goeie canon (echt een van de grootste en beste die canon heeft, dan heb je veel geld in handen..) daar schiet ik regelmatig mee als we samen een opdracht doen, maar ik wil en kan er niet aan wennen..
Fairytail schreef:En dat is inderdaad een verschil in knopjes tussen de 400d en 40d.
Even en offtopic vraag: waar kan je makkelijk en snel een online portfolio neerzetten? Ik ben nog bezig met mijn logo en naam maar wil i.v.m. het doen van shoots wel een online portfolio opzetten. Waar kan dat?
Akimasa schreef:Welke camera raden jullie mij aan?
Het word mijn eerste overstap naar spiegelreflex,
De rede is dat ik veel meer uit de camera wil halen maar het gewoonweg NIET wil x]
Alleen weet ik niet echt wat nou echt de grote verschillen tussen Nikon en Canon zijn.
Zelf heb ik voorkeur aan Canon maar ik hoor steeds andere verhalen?
Fairytail schreef:Beide zijn gebruiksvriendelijke camera's en beide zijn momenteel moeilijk om aan te komen. Het verschil in prijs is wel enorm. Wat dat betreft zou ik voor de 400 gaan om te leren omgaan met de spiegelreflex camera kijken wat je wilt en wat je mist en de rest investeren in lenzen.
En ja wat is de beste ik denk dat dat moeilijk is. Voor een opleiding heb je niet perse het beste en duurste nodig en kun je beter afwachten welke lensen je nog wilt. De canon 1d is een pracht ding maar aan een 450 of 40d heb je misschien al wel genoeg. Vaak hebben opleidingen wel een eisen pakket.