Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

De regel geldt inderdaad, maar ik zal niet vervelend zijn en die ene laten zitten 
Haha
Hij wordt laaaaaaang.. Daar ben ik altijd een kei in
Ik ben vast begonnen met het maken van de beoordeling op zondag de 15e, omdat het ontzettend veel werk is als je alles in 1 keer moet doen. Ik heb vast de gedichten beoordeeld die er tot dan toe binnen waren gekomen en toen bleek al dat de keuze moeilijk zou gaan worden. 

En je niet het recht hebt om een gedicht van een ander zo de grond in te trappen
)
Een beetje jammer..
dat is iets duidelijker vind ik. Verder moet ik zeggen dat je gedicht op zich best mooi is, maar ik ben er niet zwaar van onder de indruk. Wel vind ik dat je er goed in bent geslaagd om een gedicht bij de foto te maken. Je gedicht wordt versterkt door de foto. Zo los vind ik het niets bijzonders maar de bedoeling hier is juist dat je een gedicht schrijft die bij het gedicht past. Goed gedaan! Wel mis ik een leesteken aan je laatste zin, dat zou een punt moeten worden denk ik. Of twee puntjes, dat maakt het geheel net iets meer af.
En ik kan eigenlijk weinig kritiek geven omdat je het hebt geschreven na aanleiding van een gebeurtenis uit je leven. Maar ik zal het proberen: Wow, wat een mooi gedicht! Het komt echt recht uit je hart en als ik het lees met de foto erbij, past het erg goed. Aan de ene kant zie je het treurige, verdrietige gezicht en aan de andere kant zie je een waterige glimlach, die weer terugslaat op de goede herinneringen die je aan een persoon hebt gehad. Goed gedaan! Wel wil ik even wat zeggen over een foutje die je een paar keer maakt: memory in het meervoud wordt memories, niet memory’s 
Verder: goed gedaan!
en vlammen dansen OP de wind, niet door de wind
Maar dit zijn schoonheidsfoutjes, dus daar zal ik je niet te streng op afrekenen
Verder vind ik het gedeelte daarna heel sterk, tot je laatste 4 zinnen. Die breken het niveau van je gedicht weer een beetje af. Ik had liever als laatste twee zinnen zoiets gezien als:
Verder vind ik het dus wel een aardig gedicht 
Ik vind het wel origineel dat je iets anders uit de foto haalt dan de rest tot nu toe deed. Wel mis ik meteen je echte leestekens. Dit vergemakkelijkt het lezen en maakt je zinnen wat meer afgewerkt. Verder vind ik het zelf niet zo diep gaan. Dat komt denk ik omdat ik er zelf vrij weinig mee heb. Het past op zich wel bij de foto, alleen heb ik mijn twijfels of je ook daadwerkelijk een kaarsje op zou steken als je cavia dood zou gaan 
Wat me meteen opvalt is dat jij Engelse woorden gebruikt die toch wat boven het standaard niveau liggen. Dat vind ik erg knap. Ik kan me alleen voorstellen dat het gedicht niet erg toegankelijk is voor iedereen omdat je wel moet weten wat er staat. Maar je gebruikt je woorden mooi, de sfeer van je gedicht is een beetje melancholisch wat me wel aanspreekt. Ik heb eigenlijk vrij weinig kritiek over je eerste 3 strofes, maar daarna vind ik de kracht waarmee je begon, een beetje wegebben. Ik vind overigens de zin die je als één na laatste gebruikt (We'll guide each other through.) wel erg mooi, maar ik vind ook deze zin weer wat minder tot zijn recht komen door het zinnetje waar je helemaal mee eindigt. Ik vind je gedicht zeker wel passen bij de foto.
Ik heb je gedicht een paar keer door moeten lezen voordat ik een mening kon vormen. ik vind je eerste 5 zinnen goed maar dan vind ik dat de kracht sterk afneemt en de rest eigenlijk los komt te staan van het gedicht. Het komt een beetje onserieus over, terwijl je zo mooi begon. Dat vind ik jammer
Je bent tot nu toe de eerste die een gedicht heeft gemaakt waar je over na moet denken omdat je anders niet snapt wat er staat. Goed gedaan voor de eerste keer hier in het topic!
Ook bij jou vraag ik me af waarom de titel mist
ik vind je gedicht eerlijk gezegd niet zo goed. Het zegt vrij weinig, als je er oppervlakkig naar kijkt, ziet het er wel poëtisch uit maar als je het bewust leest klopt het niet helemaal. Althans, niet voor mij. Vooral je laatste twee zinnen en je eerste twee zinnen vind ik vreemd. En je hebt een foutje in je Nederlands: Het licht verblind mijn ogen. Het zou ‘verblindt’ moeten zijn. Een schoonheidsfoutje
het enige jammere vind ik dat je de schuin gedrukte zin aan een stuk door laat gaan. Het gevolg daarvan is dat deze zin zowel letterlijk als figuurlijk uit de maat valt in je gedicht. Verder mooi gedaan!
: Je eerste twee strofes vind ik op zich niet onaardig. Ik vind alleen dat er iets niet klopt (kan aan mij liggen). Als je je tranen voelt branden (strofe 2, zin 1), huil je nog niet maar dan voel je het opkomen. Vervolgens noem jij in de 2e zin van je 2e strofe dat de warme druppels op je mouw zitten. Dan klopt dat voor mij niet. Maar dat is misschien weer muggenziften
je derde strofe vind ik erg cliché; té cliché. Sorry, ik zie je verbeteringen wel maar ze voegen wat mij betreft weinig nieuws en relevants toe.
Ik moest er wel om lachen toen ik het zag
Dit is een orgaan in je lichaam. Jij bedoelde vast ‘mild’
verder goed gedaan!
Ik vind alleen je laatste zin van je tweede strofe niet helemaal lekker passen. Daar zou je misschien nog even naar kunnen kijken. Wat ik ook jammer vind aan je derde strofe, is dat je weer met ‘laat’ begint. In de eerste gebruik je ‘kijk’ en in de tweede ‘laat’. Dan verwacht je als lezer dat je derde ook met een ander woord gaat beginnen. als lezer heb je gauw de neiging je vast te houden aan een bepaalde structuur als je iets leest en dit doorbreek je op een beetje een onprettige manier vind ik. Toch goed gedaan!
Ik vind dat het dichtgevoel in dit gedicht een beetje verloren is gegaan. Je gebruikt rijm, wat wel goed is maar het lijkt wel of dit een soort komisch gedicht moet zijn omdat je niet voor de hand liggende woorden gebruikt. Een beetje jammer 

) je eerste twee zinnen: top! Die 2 erna: een beetje minder. Ik vind dat je steeds heel sterk begint in je gedichten, maar dit zwakt vrij snel weer af. Je 2e strofe vind ik wel weer goed uitgewerkt, heel mooi om dat stukje gevoel erdoorheen te laten schijnen. De derde vind ik ook weer wat minder sterk, helaas. Ook je laatste strofe zorgt weer voor hoge verwachtingen wat betreft je afsluiting. Je eerste twee zinnen van je laatste strofe heb je erg mooi verwoord, de derde wordt al ietsje minder maar is niet onaardig. Ik ben het alleen niet eens met je laatste zin, het is net alsof je geen eindzin wist en er gewoon iets hebt opgeschreven. Voor de rest heb je het toch aardig gedaan met dit gedicht hoor 
Ik ben misschien erg streng geweest in het beoordelen, maar ik hoop dat ik iedereen toch op een diplomatieke manier van commentaar heb voorzien
Eve_Lien nogmaals gefeliciteerd, en ik ben benieuwd naar de volgende foto. 
wil nu wel weer beginnen

Ik ben eraan gewend haha.