Ieder z'n gedicht bij dezelfde foto 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mariss

Re: Ieder z'n gedicht bij dezelfde foto 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 17:18

Het is blazen of branden
De beslissing is te zwaar
zal ik je kaarsje laten schemeren
of moet ik je laten gaan

Het kaarsje heeft het zwaar
de waterdruppels die hem bereiken
zullen hem ernstig verzwakken
kan hij harde vechten nu nog wel aan

Het is blazen of branden
de redding komt te laat
zal jij altijd pijn blijven lijden
of durf ik je naar boven te laten gaan

Het kaarsvet druipt naar beneden
je fluistert me voorzichtig wat je wilt
de tranen blijven stromen
vergis je niet het lot is niet milt

Het is blazen of branden
de eerste keus valt
zachtjes laat ik mijn adem vloeien
het spijt me schat.. het was te laat

Persoonlijk.
Laatst bijgewerkt door Mariss op 18-10-06 17:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 17:36

Nog een bijdrage Lachen

-Starend
Naar het laatste vonkje
Dat nog overgebleven is
Van de grote vlam
Die er ooit was in mijn leven

Wat veranderd is
Tot een klein hoopje ellende
Een gekwetste blik
Die door hart en ziel gaat

Samen starend
Naar deze kleine vlam
Zonder een enkel woord
Denken we beide het zelfde
Jij bent weg, voor altijd

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 17:46

Oeww dit kwam ineens in me op, ik vind het eigelijk best wel mooi.. past ook wel bij mijn stemming op het moment Knipoog

Flying away,
to a place only I know.
Far away,
away from you.

I need to be alone,
alone, just me.
Quiet around me,
no voices.

Flying away,
away from you.
You broke my heart,
I’ll never forget you.

Even though you broke my heart,
you’ll be in it forever.

Het kan zijn dat hij niet helemaal klopt, maar ik vind hem best wel mooi moet ik eerlijk zijn Bloos

Is dat eerste woordje van de laatste zin nou you'lle of you'll ?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 07:01

Wat je hebt is goed...Ja

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 07:18

ok Lachen

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 16:33

Kijk,
en laat je gaan.
Zie,
de kaars bestaan.

Laat,
je dromen leven.
Ga,
voor heel even.

Laat,
je fantasie maar gaan.
De kaars,
is nog een tijdje aan.

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 16:39

Mijn fantasie laat me nooit alleen
de dromen laten me nooit in de steek
soms zijn mijn gedachte's ver heen
ook toen ik op het kaarsje keek.

Ik dacht toen aan mijn moeder
zo eenzaam en alleen
toen kwam die ziekenbroeder
mijn gedachte's weer ver heen.

Ze schreeuwde om mijn hulp
maar ik hoorde haar niet
nu heb ik van haar alleen een tulp
en een heleboel verdriet.

Edit; iets heel anders, haha, die ziekenbroeder. Haha! Haha!

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 16:46

Vergeet niet
dat de kaars blijft branden
als jij aan hem denken zal

Blijf niet
wachten op jou dierbare
omdat hij boven blijven mag

Vergeef niet
wat de ander jou heeft aangedaan
omdat je liefde plots verdween

Loop niet
weg voor jouw problemen
want het licht blijf toch bij je staan

Hou niet
plotseling weer van hem
omdat je dit persoon helaas verloor

Kus niet
zijn bittere lippen
die vele anderen al geproeft hadden

Streel niet
zijn zachte huid
want schijn bedriegt zo zacht is hij niet

Vergeet niet
wie je hebt verloren denk aan hem
en weet dat je verkeerd doet

Blaas niet
de kaars uit
want deze liefde hoeft niet verloren te gaan

Nog ff extra Lachen

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 16:50

De liefde was over
maar de kaars niet uit
hij bleef bij je
tot je hem de deur uitschold

De kaars brandde zachtjes
zachtjes maar beslist
hij wilde je duidelijk maken
dat deze liefde nog niet over is

De tijd begon te dringen
maar halen kon je het nog wel
je moest beslissen
maar hield het wel iets uit

Je liet je adem vloeien
de kaars verloor zijn licht
de liefde was volgens jou over
maar was dit ook echt zo

Okee. I promise, dit is de laatste. Schijnheilig

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 17:10

Mariss, ik wil niet vervelend zijn hoor Bloos
maar twee is toch te max? Schijnheilig

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 17:15

Ojaaa.. Haha!

Haha, juist goed dat je het zegt.. Lachen
Nouja laat er maar 1 dan Knipoog

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 17:18

agh, missschien vind ze het niet erg en beoordeelt ze gewoon Knipoog
maar meer voor de volgende keer Lachen

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 17:27

Haha, ik wist het wel, maar wast even vergeten.. Schijnheilig

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 17:37

Ik hoop dat mijn dichtdip morgen voorbij is...ik wil wel graag weer meedoen aan de volgende foto...jullie zijn allemaal zo goed bezig!!! Haha!

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 18:31

Mariss heeft mazzel dat die van haar als laatste gaan Haha! De regel geldt inderdaad, maar ik zal niet vervelend zijn en die ene laten zitten Tong uitsteken

Edit: nu 2 te gaan dus Duivel Haha Tong uitsteken Hij wordt laaaaaaang.. Daar ben ik altijd een kei in Haha!

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 18:33

Ik ben benieuwd! Haha!

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 18:53

De uitslag!

Allereerst zoals gewoonlijk mijn standaard praatje Knipoog Ik ben vast begonnen met het maken van de beoordeling op zondag de 15e, omdat het ontzettend veel werk is als je alles in 1 keer moet doen. Ik heb vast de gedichten beoordeeld die er tot dan toe binnen waren gekomen en toen bleek al dat de keuze moeilijk zou gaan worden.
Weer wil ik even zeggen dat ik vereerd ben dat ik als winnaar uit de bus ben gekomen bij de foto van WildWings, bedankt! Ik had niet verwacht dat ik zou winnen, want ik vond er veel betere tussen zitten. Maar wat dat betreft zie je dus weer dat ieder zijn eigen smaak heeft. Het wil dus bij de uitslagen niet zeggen wie nou het beste is, maar welk gedicht het meest aansluit bij de smaak van de beoordeler. We zijn met z’n allen een groepje vol dichttalent, dus bij deze mijn respect en bewondering daarvoor! Mijn commentaar kan hier en daar wat hard zijn, maar trek dit niet te erg op jezelf. Het niveau ligt hier zo hoog dat ik denk dat jullie dat wel aan moeten kunnen Knipoog
Ik heb geprobeerd bij ieder veel tips en commentaar te geven, dan kan je er nog wat mee Knipoog
Nou, veel plezier bij het lezen van deze uitslag en aan de winnaar zeg ik alvast: gefeliciteerd!

Oh ja, de puntentelling zal ik ook doen op basis van sterretjes (ik gebruik geen beoordeling met maar één sterretje omdat ik ervan overtuigd ben dat er in elk gedicht iets moois schuilt Lachen En je niet het recht hebt om een gedicht van een ander zo de grond in te trappen Knipoog )

** = matig
*** = voldoende
**** = goed
***** = knettergoed!

Edit: soms heb je een combinatie tussen een bepaald aantal sterretjes. Soms is het moeilijk te kiezen tussen een voldoende en een goed of tussen een goed en knettergoed. Als ik twijfel, krijg je die combinatie Lachen

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Soo_Shirley Wat me allereerst al opvalt, is dat je titel erg voorspelbaar is. Die uitroepteken vind ik een beetje waardeloos, omdat dit verder niets toevoegt. Bij het dichten gaat het vooral om de eenvoud, niet te gecompliceerd maar wel origineel. Jij blijft een bepaalde zin herhalen wat in feite een mooi idee is maar in jouw geval vind ik het 3x niks omdat het ook hier wederom niets toevoegt of een speciale betekenis heeft. Hiermee haal je het niveau van je gedicht omlaag. Ik merkte na een paar keer lezen dat het gedicht wel een betekenis heeft, maar dit valt een beetje weg door je woordkeuze en opbouw van je gedicht. Erg jammer!
* *

PaardenDroom mijn eerste vraag: waar is je titel? Een gedicht zonder titel is voor mij als een pen zonder inkt. Ik had het mooier gevonden als je ervoor had gekozen toch een titel toe te voegen aan je gedicht. Dit hoeft geen ‘recht-toe-recht-aan’ titel te zijn; je mag best een titel pakken die er wel mee te maken heeft maar waar de lezer even over na moet denken voordat hij/zij snapt wat het verband is met het gedicht. Verder irriteer ik me aan kleine foutjes in je Nederlands, let op de samentrekkingen van je woorden zoals: hetzelfde, terugkomst, aandoen, etc. etc. je eerste twee strofes vind ik wel aardig, maar de laatste vind ik weer helemaal niks. Ik snap niet wat je ermee wilt zeggen en het past voor mij niet bij de foto. Nee, ik snap niets van jouw laatste strofe Een beetje jammer..
* *

black_velvet 1 Ook voor jou geldt: waar is je titel? Verder vind ik je gedicht op zich wel aardig. Geen diepgaand wereldgedicht, maar lekker luchtig. Ten minste; als het los had gestaan van de foto. De opdracht in dit topic is om een gedicht te schrijven die bij de foto past en ik moet eerlijk zeggen dat ik dat verband niet zo zie. De foto straalt meer verdriet en hoop tegelijk uit, terwijl jij het in je gedicht hebt over herinneringen. In de foto gaat het om een jong meisje die hoop en verdriet heeft, in jouw gedicht is het een terugblik. De verdriet/hoop emotie zit er bij jou wel in, maar dat is niet beredeneerd vanuit een jong meisje. Dus helaas, voor mij heb je een klein beetje de plank misgeslagen. Maar toch is het geen onaardig gedicht, als het los had gestaan van de foto had je een hogere beoordeling gehad Lachen
* *
Karoliefje_ 1 Hmm.. is de eerste zin je titel? Dit verwart me een beetje aangezien je het niet zo hebt neergezet dat duidelijk is of het je titel is of niet. Het is op zich wel mooi, maar het lijkt voor mij niet echt een gedicht maar meer een soort verhaal. ik kan het niet goed uitleggen. Verder vind ik het jammer dat je zowel in je 3e als je 4e strofe eindigt met het woord ‘gezicht’. Het lijkt dan alsof je zomaar ergens bent gestopt, het is niet af. En ik vind het zelf niet zo mooi klinken, zo kort achter elkaar. En tijdens de beoordeling heb ik goed de foto bij elk gedicht gehouden om te kijken of het goed bij elkaar klopt. Ik zeg niet dat het niet past, maar zelf vind ik het net niet goed genoeg passen, door de beelden die je bijvoorbeeld oproept met de zwarte strepen.
* * / * * *

Naomi misschien is dit wel een beetje muggenzifterig, maar ik zou voortaan de titel dik gedrukt maken Knipoog dat is iets duidelijker vind ik. Verder moet ik zeggen dat je gedicht op zich best mooi is, maar ik ben er niet zwaar van onder de indruk. Wel vind ik dat je er goed in bent geslaagd om een gedicht bij de foto te maken. Je gedicht wordt versterkt door de foto. Zo los vind ik het niets bijzonders maar de bedoeling hier is juist dat je een gedicht schrijft die bij het gedicht past. Goed gedaan! Wel mis ik een leesteken aan je laatste zin, dat zou een punt moeten worden denk ik. Of twee puntjes, dat maakt het geheel net iets meer af.
* * * / * * * *

black_velvet 2 Het is voor mij vrij moeilijk dit gedicht goed te beoordelen aangezien het voor jou een speciale betekenis heeft en ik vind eigenlijk dat ik niet het recht heb hier aan te komen Lachen En ik kan eigenlijk weinig kritiek geven omdat je het hebt geschreven na aanleiding van een gebeurtenis uit je leven. Maar ik zal het proberen: Wow, wat een mooi gedicht! Het komt echt recht uit je hart en als ik het lees met de foto erbij, past het erg goed. Aan de ene kant zie je het treurige, verdrietige gezicht en aan de andere kant zie je een waterige glimlach, die weer terugslaat op de goede herinneringen die je aan een persoon hebt gehad. Goed gedaan! Wel wil ik even wat zeggen over een foutje die je een paar keer maakt: memory in het meervoud wordt memories, niet memory’s Lachen
* * * * / * * * * *

Eve_lien 1 eigenlijk heb ik over jouw gedicht vrij weinig te zeggen, afgezien van het feit dat ik het erg goed vind! Het past erg goed bij de foto vind ik, en er zit een heerlijke filosofie achter. Lekker nuchter, maar toch die treurigheid en de wanhoop. Je hebt goed de elementen uit de foto gebruikt in je gedicht. Wel vind ik dat je soms wat slordig bent geweest in je leestekens. Daarom geen 5 sterretjes Lachen Verder: goed gedaan!
* * * * / * * * * *

[b] blokje
ik vind je gedicht heel erg mooi, niets op aan te merken. Maar ik vind het niet bij de foto passen. Het verband op zich wel, de hele voorstelling ook. Alleen de hoofdpersoon om wie het draait in de foto is een jong meisje, en die zie ik zoiets niet denken, schrijven en vertellen. En ik vind dat toch wel belangrijk, zeker met een foto waar je eigenlijk weinig mee kan smokkelen. Deze foto is wat dat betreft een beetje recht toe recht aan, je kunt wat betreft de positie van de persoon weinig doen. Het gedicht op zich is misschien wel je beste ooit voor zover ik kan beoordelen, maar in combinatie met deze foto niet helemaal. Toch goed gedaan!
* * * *

nujaro 1 ik vind je gedicht juist wel mooi! Alleen aan je eerste twee zinnen kloppen niet helemaal. Je kan niet ergens zachtjes naar kijken Knipoog en vlammen dansen OP de wind, niet door de wind Lachen Maar dit zijn schoonheidsfoutjes, dus daar zal ik je niet te streng op afrekenen Knipoog Verder vind ik het gedeelte daarna heel sterk, tot je laatste 4 zinnen. Die breken het niveau van je gedicht weer een beetje af. Ik had liever als laatste twee zinnen zoiets gezien als:
Voor altijd ben jij
Gevangen in mijn gedachten.
Of iets die kant uit Lachen Verder vind ik het dus wel een aardig gedicht Lachen
* * * / * * * *

[b] Nevony 1
Waar is je titel? Haha Knipoog Ik vind het wel origineel dat je iets anders uit de foto haalt dan de rest tot nu toe deed. Wel mis ik meteen je echte leestekens. Dit vergemakkelijkt het lezen en maakt je zinnen wat meer afgewerkt. Verder vind ik het zelf niet zo diep gaan. Dat komt denk ik omdat ik er zelf vrij weinig mee heb. Het past op zich wel bij de foto, alleen heb ik mijn twijfels of je ook daadwerkelijk een kaarsje op zou steken als je cavia dood zou gaan Knipoog
* * *

Jaduuh het onderwerp van jouw gedicht is natuurlijk een veel gebruikt fenomeen. Ik moet zeggen dat ik het idee en de metaforen die je gebruikt, erg mooi vind maar aan je uitwerking schort hier en daar wat. Lees voor jezelf eens op wat je hebt geschreven en kijk hoe het klinkt. Soms mis je net wat, of je hebt iets teveel. En soms valt het woord niet zo lekker. En ik vind je einde niet echt heel sterk. Je hebt het wel goed gedaan en het past op zich wel bij de foto, maar ik vind het geen toppertje.
* * *

LarissaXX Het eerste Engelse gedicht in deze ronde Knipoog Wat me meteen opvalt is dat jij Engelse woorden gebruikt die toch wat boven het standaard niveau liggen. Dat vind ik erg knap. Ik kan me alleen voorstellen dat het gedicht niet erg toegankelijk is voor iedereen omdat je wel moet weten wat er staat. Maar je gebruikt je woorden mooi, de sfeer van je gedicht is een beetje melancholisch wat me wel aanspreekt. Ik heb eigenlijk vrij weinig kritiek over je eerste 3 strofes, maar daarna vind ik de kracht waarmee je begon, een beetje wegebben. Ik vind overigens de zin die je als één na laatste gebruikt (We'll guide each other through.) wel erg mooi, maar ik vind ook deze zin weer wat minder tot zijn recht komen door het zinnetje waar je helemaal mee eindigt. Ik vind je gedicht zeker wel passen bij de foto.
* * * *

Siria waar is je titel? Tong uitsteken Ik heb je gedicht een paar keer door moeten lezen voordat ik een mening kon vormen. ik vind je eerste 5 zinnen goed maar dan vind ik dat de kracht sterk afneemt en de rest eigenlijk los komt te staan van het gedicht. Het komt een beetje onserieus over, terwijl je zo mooi begon. Dat vind ik jammer Lachen Je bent tot nu toe de eerste die een gedicht heeft gemaakt waar je over na moet denken omdat je anders niet snapt wat er staat. Goed gedaan voor de eerste keer hier in het topic!
* * *

Otje_Merlot 1 Hahaha wat heeft iedereen met titels dit keer Tong uitsteken Ook bij jou vraag ik me af waarom de titel mist Knipoog ik vind je gedicht eerlijk gezegd niet zo goed. Het zegt vrij weinig, als je er oppervlakkig naar kijkt, ziet het er wel poëtisch uit maar als je het bewust leest klopt het niet helemaal. Althans, niet voor mij. Vooral je laatste twee zinnen en je eerste twee zinnen vind ik vreemd. En je hebt een foutje in je Nederlands: Het licht verblind mijn ogen. Het zou ‘verblindt’ moeten zijn. Een schoonheidsfoutje Lachen
* *

Otje_Merlot 2 Kijk, dit is dus al veel beter, zoals je zelf ook al vond! Het klopt beter, het is mooier, poëtischer. Goed gedaan! Het enige puntje van kritiek die ik eb, was voor mij ook even zoeken om uit te vinden waar dat ‘m nou precies in zat. Ik heb het een paar keer gelezen en ik vind het niet mooi klinken maar ik wist niet waarom. Nu wel: in de tweede zin gebruik je ‘oplichtend’ en in de laatste zin eindig je met ‘verlicht’. Het zijn 4 vrij korte zinnen dus dan ‘liggen’ de woorden vrij dicht bij elkaar en dan vind ik het niet mooi om dubbel ‘-licht’ te horen. Verder geen commentaar. Je tweede strofe vind ik echt mooi geschreven! Het is een cliché-onderwerp in feite, maar je weet toch net dat stukje sentiment te raken. Erg mooi Lachen het enige jammere vind ik dat je de schuin gedrukte zin aan een stuk door laat gaan. Het gevolg daarvan is dat deze zin zowel letterlijk als figuurlijk uit de maat valt in je gedicht. Verder mooi gedaan!
* * * * / * * * * *

Nevony 2 Ik beoordeel je gedicht gewoon even opnieuw Knipoog : Je eerste twee strofes vind ik op zich niet onaardig. Ik vind alleen dat er iets niet klopt (kan aan mij liggen). Als je je tranen voelt branden (strofe 2, zin 1), huil je nog niet maar dan voel je het opkomen. Vervolgens noem jij in de 2e zin van je 2e strofe dat de warme druppels op je mouw zitten. Dan klopt dat voor mij niet. Maar dat is misschien weer muggenziften Knipoog je derde strofe vind ik erg cliché; té cliché. Sorry, ik zie je verbeteringen wel maar ze voegen wat mij betreft weinig nieuws en relevants toe.
* * *
Eve_lien 2 Wauw, een mooi gedicht! Ik heb eigenlijk geen commentaar hierbij, afgezien van de regel waarmee je eindigt. Het gedicht is op een originele manier geschreven, wat me aanspreekt. Je gebruikt wel rijm, maar in mijn ogen niet te geforceerd. Tot aan je laatste zin, de kracht die je gedicht in al die zinnen ervoor had, zwakt behoorlijk af door het rijmwoord in je laatste zin. Er is ook weinig te rijmen op ‘zijn’. Althans, wat zou passen in je gedicht. Maar dit vind ik persoonlijk niet zo mooi. Tóch erg goed gedaan en het past bij de foto, mijn complimenten!
* * * * *

nujaro 2 Ik vind je eerste strofe erg mooi, daar heb ik verder geen commentaar. Heel mooi gedaan zo, dat verschil, de melancholische sfeer waarin je eigenlijk een soort inleiding geeft tot je ‘verhaal’. wat betreft je tweede strofe moet ik zeggen dat ik je laatste twee zinnen niet helemaal mooi vindt. Ook hier probeer je een soort van metafoor te geven, maar ik vind dit ietwat zwak uitgewerkt. Ook je derde vind ik wel aardig geslaagd. De vierde strofe begin je erg sterk, maar de twee opvolgende zinnen vind ik zelf een minder goede afsluiting van je gedicht.
* * * *

Mariss 1 ik vind je eerste strofe echt erg mooi! Super gedaan, mooi kort ‘to the point’. Ik vind alleen je tweede strofe een beetje niet heel erg bij je eerste passen. Het is ook niet dat het los van elkaar staat, maar ik vind de gebruikte zinnen gewoon niet zo mooi. Je derde daarentegen is weer heel mooi, al had ik liever gezien dat je, omdat je eigenlijk het ritme van de eerste strofe weer gebruikt, de laatste zin van de eerste strofe terug had laten komen. Je vierde vind ik ook iets minder, maar wel beter dan je tweede. Alleen bedenk dat ‘milt’ fout is Knipoog Ik moest er wel om lachen toen ik het zag Tong uitsteken Dit is een orgaan in je lichaam. Jij bedoelde vast ‘mild’ Lachen verder goed gedaan!
* * * / * * * *

Karoliefje_2 Ook weer zo’n mooi gedicht! Het gaat er niet echt makkelijker van worden! Ik vind dat je je zinnen op een hele mooie manier verwoord hebt. Het gedicht spreekt me op zich wel aan, maar er is iets aan waar ik mijn vinger niet op kan leggen. Daarom is het voor mij niet helemaal perfect. Toch heb je het erg goed gedaan!
* * * * / * * * * *

Missy_ Hmm.. ik vind dit Engelse gedicht eigenlijk een beetje simpel overkomen; net alsof het niet helemaal klopt. Ik vind het een typisch voorbeeld van een gedichtje die op een foto wordt geplakt en die meiden dan op hun profiel zetten. Dat spreekt mij nooit zo aan. Toch heb je het wel goed gedaan, dus vandaar je puntenaantal Knipoog
* * * *

Eva_1 lekker apart gedicht! Ik houd van apart, dus helemaal goed gedaan Knipoog Ik vind alleen je laatste zin van je tweede strofe niet helemaal lekker passen. Daar zou je misschien nog even naar kunnen kijken. Wat ik ook jammer vind aan je derde strofe, is dat je weer met ‘laat’ begint. In de eerste gebruik je ‘kijk’ en in de tweede ‘laat’. Dan verwacht je als lezer dat je derde ook met een ander woord gaat beginnen. als lezer heb je gauw de neiging je vast te houden aan een bepaalde structuur als je iets leest en dit doorbreek je op een beetje een onprettige manier vind ik. Toch goed gedaan!
* * * *

Eva_2 Kort maar krachtig: dit vind ik niet zo heel veel hebben Knipoog Ik vind dat het dichtgevoel in dit gedicht een beetje verloren is gegaan. Je gebruikt rijm, wat wel goed is maar het lijkt wel of dit een soort komisch gedicht moet zijn omdat je niet voor de hand liggende woorden gebruikt. Een beetje jammer Knipoog
* *

Mariss 2 je eerste strofe vind ik erg mooi gedaan! Ik kreeg meteen hoge verwachtingen toen ik dit las. Dit werd teleurgesteld toen ik de rest las. Ik vind je eerste strofe echt erg goed, maar de rest vind ik zwaar tegenvallen. Probeer er nog eens naar te kijken en houd dat gevoel vast die je probeert te schetsen in de eerste strofe Lachen
* * / * * *

Mariss 3 (voor deze ene keer Knipoog ) je eerste twee zinnen: top! Die 2 erna: een beetje minder. Ik vind dat je steeds heel sterk begint in je gedichten, maar dit zwakt vrij snel weer af. Je 2e strofe vind ik wel weer goed uitgewerkt, heel mooi om dat stukje gevoel erdoorheen te laten schijnen. De derde vind ik ook weer wat minder sterk, helaas. Ook je laatste strofe zorgt weer voor hoge verwachtingen wat betreft je afsluiting. Je eerste twee zinnen van je laatste strofe heb je erg mooi verwoord, de derde wordt al ietsje minder maar is niet onaardig. Ik ben het alleen niet eens met je laatste zin, het is net alsof je geen eindzin wist en er gewoon iets hebt opgeschreven. Voor de rest heb je het toch aardig gedaan met dit gedicht hoor Knipoog
* * *

En dan nu.. le moment suprème! Mijn praatje had ik al gehouden dus ik zal er nu geen doekjes meer om winden.

Vijfde is geworden: LarissaXX!

Vierde is geworden: Otje_Merlot met je 2e gedicht!

Derde is geworden: Karoliefje_ met je 2e gedicht!

Tweede is geworden: black_velvet!

En eerste is geworden…
<<<
<<<
Zal ik het zeggen?
<<<
Durf ik het?
<<<
Het einde is in zicht…
<<<
Natuurlijk: Eve_Lien!

Gefeliciteerd Haha! Ik ben misschien erg streng geweest in het beoordelen, maar ik hoop dat ik iedereen toch op een diplomatieke manier van commentaar heb voorzien Lachen Eve_Lien nogmaals gefeliciteerd, en ik ben benieuwd naar de volgende foto.

orange1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 19:02

gefeliciteerd

Miss_Mo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 19:04

is het erg dat ik zolang niet meer heb meegedaan?
ik had echt moeite met die mooie maar moeilijke foto's van jullie Haha!
ook iedereen gefeli met zijn plaats:D
ik zou zoiets dus echt niet kunnen dat kiezen:D
ik ga trouwens deze keer weer proberen mee te doen Haha!

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 19:08

gefeliciteerd eve_lien!

en kim_89 bedankt voor kritiek, je bent eerste die kritiek op een gedicht van mij geeft Tong uitsteken

en wanneer komt volgende foto? Clown wil nu wel weer beginnen Vingers aflikken

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 19:28

Bedankt voor het commentaar. Lachen
Gefeliciteerd Eve_lien! Lachen

Ik zit in een dicht-dipje. Nagelbijten / Gniffelen

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 19:38

Gefeliciteerd Eve_lien !!

Yeey, 5e ! En bedankt voor je commentaar !

@ Kim_89 , ja , dat engels hea. Dat komt van TTO , dan moet je wel Knipoog Ik ben eraan gewend haha.

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 19:45

Ben benieuwd naar de nieuwe fotoo !

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 20:16

Dank voor je commentaar. Ja
Ben benieuwd naar de nieuwe foto. Lachen

Miss_Mo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 20:26

is het erg dat ik zolang niet meer heb meegedaan?
ik had echt moeite met die mooie maar moeilijke foto's van jullie
ik ga trouwens deze keer weer proberen mee te doen