[Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ponyta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 17:47

jah was ik ook van plan hoor :p

CaPrIoLe`79

Re: [Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 19:48

Ik ben ook een beetje aan het tekenen. Zouden jullie hier ook maar iets van waarde aan verbinden?
Afbeelding

xZolox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 20:19

Erg mooi oneilltje79, kun je misschien de grootte en het materiaal hier setten?

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 21:18

En ik plaats ook nog maar eens een tekening. Het is een Tinker, uit Bit overgetekend met enkele persoonlijke toetsen. Het is op een A3-blad getekend, met 2H, HB, 3B en 8B.

Afbeelding

CaPrIoLe`79

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 21:43

Ok, A4 met pastelkrijt. Hoor net in een ander topic dat deze manier van werken niet echt bij pastel hoort. Ik zal eens oliepastels gaan proberen. Misschien is dat wat voor mij. Daar heb ik ook nog een doosje van.

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 17:28

Oneiltje79: Ik ben zó weg van jouw tekeningen Je bent een groot inspiratie voor mij, door jouw alternatieve manier van tekenen. En idd dit is ook niet de manier van werken met soft pastel, maar WHO CARES? dan maak jij er toch JOUW manier van.. Ik kan dit niet taxeren (of het wordt te hoog of te laag)

Lunas: Ik vind de verhoudingen niet mooi (oog te klein, lip te klein, ook omdat hij "op je af" komt. De hoofd/hals houding ziet er ook niet logisc h uit
Ik zou er misschien 7,50 voor geven, voor de moeite, en voor aanschaf nieuw gereedschap

absque_dubio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 17:31

Lunas, jouw tekening heeft veel diepte, echt heel erg mooi! ook de
haartjes en de voorpluk zijn prachtig! helaas zijn de verhoudingen etc.
weer een stuk minder.. als jij de verhoudingen ook onder de knie heb,
zou je er 20,- voor kunnen vragen, op zn minst!
als je nog een x een mooie foto zoekt, bied ik mijn pony graag aan
*voor foto moet je pben, want er staat een andere pony in mn profiel*

rink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 19:48

ik vind deze tekening niet zo mooi van jou oneilltje79 ik heb beter van jou gezien.. en wat het omgang met materiaal ben ik het idd wel eens met het vorig geplaatste berciht wat maakt het uit, je hebt een eigen stijl en dan moet je je niks aan trekken van hoe je met materiaal moet werken doe ik ook niet

ik vind dit in igg niet zo'n hele mooie jij kan veel beter.. ik denk zo'n 25 a 30 euro?? voor a4??

lunas.. leuke tekening idd mooie diepte en goed kleurgebruik in donker en licht. maar de verhoudingen zijn nog niet geod genoeg om er veel voor te vragen. ik zou tussen de 5 en 10 euro denken.

xZolox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 19:49

oneilltje79 schreef:
Ok, A4 met pastelkrijt. Hoor net in een ander topic dat deze manier van werken niet echt bij pastel hoort. Ik zal eens oliepastels gaan proberen. Misschien is dat wat voor mij. Daar heb ik ook nog een doosje van.

€40 zo ongeveer zou ik er wel voor geven, misschien wel meer..
Ik vind je manier van werken prachtig!!

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 20:38

Ik ben erg slecht in het taxeren van zulk soort werk.
Het heeft voor de één meer waarde dan voor de ander!
Ik vindh et heel knap

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 21:06

Bedankt voor de reacties!
Dark bloom, ik wil eerst nog heeeeel veel oefenen vooraleer ik andermans paarden wil tekenen, daarvoor vind ik me zeker nog niet goed genoeg. Voorlopig heb ik nog prentjes/foto's genoeg dankzij een Penny-collectie van 1986 tot 1996 .

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 21:15

Nikki_jimmy schreef:
Ik ben erg slecht in het taxeren van zulk soort werk.
Het heeft voor de één meer waarde dan voor de ander!
Ik vindh et heel knap

Taxeren is wat het waard is.... en niet zeggen hoeveel jij ervoor wil geven, dat is wat anders...

Fantine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 21:42

maar ook dat is lastig in te schatten
tenminste, heb ik dan.

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 21:43

dat is ook, maar als de een er 10,- voor geeft en de ander 40,-, klopt dat natuurlijk niet zo... En dat is ook niet taxeren, je moet naar materiaal gebruik kijken, werkuren etc etc...

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 21:53

Carita: een heel mooi sprekend veulentje! Rond de 30 euro?

alena: eerste wat me opvalt is jouw stijl, sommige lijnen zijn wel hard maar t stoort niet in jouw geheel. rond de 30 euro?

ponyta: nog eventjes oefenen voordat je geld gaat vragen .

Fantine: ben nog steeds verliefd op t neusje . Ik zou vooral nog oefenen met de schaduwen, hoe je die soepeler kan laten verlopen . 7,50-10?

1234: je werk is iid nog een beetje van wisselende kwaliteit maar er zitten al heel mooie werkjes bij . Ik schat even algemeen een tekening van jou op 10 euro.

ponyta: bij 2e tekening zelfde commentaar . Probeer eens te oefenen met kleuren in de vorm van t paard, niet 1 kant op kleuren maar mee de vorm in boogjes ed, ik denk dat je dan al heel snel n minder krasserig geheel krijgt .

oneilltje79: ik vind jouw pastels eigenlijk niet onderdoen voor jouw schilderijen. Je blijft je eigen stijl houden die op mij heel 'vrij' overkomt, ik vind t echt topwerk. Ik denk ook niet dat er 1 standaard, verplichte manier bestaat om met pastel te werken, wat mij betreft: ga zo door!
Een pastel van jouw schat ik alsnog in boven de 50 euro, en dan denk ik nog erg laag te zitten .

Lunas: het zijn iid de verhoudingen die nog een beetje oefening nodig hebben maar er zitten ook al een aantal zeer goede stukjes in je tekening zoals bijv t neusje maar ook de details in de bles . Rond de 10 euro?

Taxeren is iid niet makkelijk maar als er meer mensen een poging doen, is het voor de tekeningen-plaatsende-kunstenaar toch makkelijker om een schatting te maken? Ik zou zeggen; doe allemaal een gooi?

Fantine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 21:56

tuurlijk, maar tekenen is niet makkelijk maar taxeren ook niet. vooral als je niet echt thuisbent in t wereldje.

daarom is dit topic ook interessant, iedereen kijkt er toch wat anders tegenaan

*aanpassen aan reactie hierboven

idd, zo krijg je toch een beetje een beeld

merk dat mijn tekeningen tussen de 5-15 euro worden geschat, ik blijf er express onder zitten omdat ik er zelf lang niet altijd helemaal tevreden mee ben.

en ookal zou je niet voor andere tekenen, is t toch wel leuk om te weten wat andere er voor zouden geven(tenminste vind ik dan )

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 22:29

ik weet dat dat verschilt, zover ben ik al
Ik geef op veel kunstwerken hier een oordeel, en taxatie(niet dat ik alleen zelf foto's plaats o.i.d.) maar met zulke werken heb ik er wat meer moeite mee, want ik weet zelf hoe het voelt als je tekening lager geschat wordt dan dat je het zelf vind, omdat je er zo enorm lang mee bezig bent geweest, maar dan denk ik altijd bij mezelf, ik ben ook begonnen met niets
Heel veel succes

ElineS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 22:34

oneilltje79: Echt mooi! Hmmzz 60/70 euro vind ik het waard..

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 23:32

Ik denk dat werk pas een waarde gaat krijgen nadat je er een serie van hebt, waarin je jezelf ook steeds verder ontwikkelt hebt. Ik zal zo voor m`n 1e pastelprobeerseltjes ook niet veel meer als materiaalkosten vragen. Je zult de `klant`toch een aantal voorbeelden moeten kunnen tonen voordat ze naar meer gaan vragen toch? Van m`n schilderijen heb ik er genoeg, zodat mensen mijn stijl in kunnen schatten, maar een opdracht in een totaal ander materiaal krijg je nadat ze je andere werken hebben gezien. Geen voorbeelden=geen opdrachten...

Afbeelding

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-06 22:47

50 pagina's!!!
*o/*

sorry was even een offtopic reaktie

@dierenlover: je bent al een eind op de goede weg, jammer dat je de oren een beetje 'snel' getekend hebt. Het oog vind ik ook ietsje te 'menselijk' weet niet goed hoe ik het moet uitleggen ...

=> Tip: Als je moeite hebt met het inschatten van je papier en waar de tekening moet komen kan het helpen om met een lineaal een hele dunne (!!) lijn (dus een rechthoek tekenen) op je papier te zetten ongeveer 2 cm van de rand af. Als je dan je eerste schets hebt staan kun je die dunne lijn weer netjes gummen. Een 2,50-5 euro voor de moeite is hij wel waard.

@ ponyta: 1ste en 2de ik zou nog even lekker blijven oefenen.

@ Fantine: commentaar heb ik al in je topic gegeven , ik denk tussen de 5 en 10 euro.

@ 1234: ik vind dat je heel wisselende kwaliteit werk laat zien. Er zitten er een paar tussen waarvan ik denk ja... 2,50-5 euro maar ook een aantal waarvan ik denk van nog even lekker voor jezelf door oefenen. Als de vragers de tekening opgestuurd willen hebben zou ik wel verzendkosten vragen hoor maar dat geldt vind ik voor alle tekeningen die opgestuurd worden.

@ oneilltje79: echt jouw stijl zelfs in pastel! Toch vind ik op de een of andere manier het schilderwerk van je sprekender, daarvan spettert de energie af vind ik en met het pastel is dat nog (!) minder. Mag ik nog even wachten met een prijs te noemen? Ik heb het gevoel namelijk dat je nog veel en veel mooiere dingen gaat/kunt maken met pastel.

@ Lunas: hij klopt nog inderdaad nog niet helemaal maar... je hebt er zeker wel mooie details in verstopt! De neus en die bovenlip gaan echt goed zo! Voor deze een 5,- maar ik denk dat als de verhoudingen beter zijn en de portretten lijken dat je dan meer kunt vragen.

edit: m'n 'spring en wapper smilie doet het niet

anjo4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 14:18

@ smeetjoew
die eerste tekening van die arab is zeker wel 15 euro waard vind ik echt ontzettend mooi!!

Van

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 17:51

ik ben er zelf niet helemaal tevreden over maar goed, hier mijn laatste werk:
Afbeelding
met acrylverf op A3

Anne_Baukje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 18:06

Waaauuw!! Dat is heel veel waard ik durf niet zo goed te zeggen hoeveel maar ik weet zeker over de 100 euro!
Echt prachtig!

marjoke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 18:13

Ik kom ook nog even langst.
Vajente: Mooi gedaan. Alleen de neusjes vind ik bij beide paarden iets te breed, evenals de grote neusgaten. Kan dat dit in het echt zo is. Maar het viel me op. En idd, dit kan zeker voor een 100€ doorgaan.

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 18:17

o wouw die is echt heel mooi, als dat mijn paarden waren zou ik er zo 250,- euro voor geven misschien zelfs meer!