[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mellanca

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 15:39

Quartel, ja is ook zo, maar nu heb ik er 3 keer minder tijd in moeten steken, dus probeer ik dit toch elke week te doen, en als ik veel tijd heb, of er minder deelnemers zijn, doe ik een uitgebreide versie :)

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 16:00

Dank voor fb.
Hier is t druk, hoop over een paar weken wel fb ge geven.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 16:17

Mb_foto schreef:
Quartel, ja is ook zo, maar nu heb ik er 3 keer minder tijd in moeten steken, dus probeer ik dit toch elke week te doen, en als ik veel tijd heb, of er minder deelnemers zijn, doe ik een uitgebreide versie :)

ohh...maar ik bedoelde het niet als kritiek hoor.....sorry als het zo overkwam.
Het is juist super handig voor wie anders niet aan FB toe komt :j

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 16:18

Kan iemand mij toevoegen op fb of mij de link geven?

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 16:33

Mijn week 3;

Afbeelding

Ik vind het erg leuk om zo een stok achter de deur te hebben om te gaan fotograferen.
Ben er zomaar een hele ochtend mee zoet, heerlijk.
Ik vind de sfeer in dit topic ook super positief!

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 17:26

Heel erg leuke foto Kanzi. Ik hou wel van zo'n soort foto's :D

Heel erg mooi bokeh ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 17:30

Ash_ schreef:
Kan iemand mij toevoegen op fb of mij de link geven?

Het heet gewoon 'POTW Bokt'

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 17:31

Ik heb de meeste toetsen gehad, zal vanavond proberen om zo veel mogelijk feedback te geven op week 2! :D
Dit is mijn week 3, de bedoeling was 'donker en licht', dus dat heb ik met behulp met wat mooi licht zo gedaan :) Net als week 1 ook een close-up, had eigenlijk het hele paard er op staan maar vond hem gecropt toch wat mooier uitkomen :j
Afbeelding

Mellanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 17:54

quartel schreef:
Mb_foto schreef:

ohh...maar ik bedoelde het niet als kritiek hoor.....sorry als het zo overkwam.
Het is juist super handig voor wie anders niet aan FB toe komt :j

Ik nam het niet kritisch op hoor :D

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 17:56

Kanzi schreef:
Mijn week 3;

[ Afbeelding ]

Ik vind het erg leuk om zo een stok achter de deur te hebben om te gaan fotograferen.
Ben er zomaar een hele ochtend mee zoet, heerlijk.
Ik vind de sfeer in dit topic ook super positief!

OOOH Danbo <3 Zo geweldig! Heb je hem gekocht? Wat een onwijs gave foto :D Ik heb een danbo van papier liggen, zelf geprint maar ziet er niet uit. Ik ben nu meteen geneigd de echte te kopen :')

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 18:03

Nee, ik heb een avondje zitten knippen en plakken. :)
Ik dacht, ik probeer het eerst eens van papier, en als dat goed bevalt dan koop ik een echte.
Is alleen lastig aan te komen in Nederland.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 18:47

Kanzi, wat een leuke foto! :D

Dandy200

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 18:50

Bedankt voor de feedback iedereen. Ik zal morgen ook eens feedback gaan geven.
(hopen dat het een beetje lukt)

femmelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 18:59

Mijn foto voor Week 3
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 19:48

Babel schreef:
Irene96
Ik heb niet zoveel met zelfportretten, vind het denk ik vooral eng om het zelf eens te proberen maar door je website en foto's ben ik nu toch wel erg benieuwd en denk dat ik het deze week wellicht eens ga proberen.
That said; ik vind het onwijs tof hoe je gevoelens te pakken krijgt in je foto's. Ook in deze foto straalt het zoveel uit! Ga daar zelf eens hard aan werken, want ik kijk voor mn gevoel altijd hetzelfde op foto's haha. Ik zeg altijd, er is een reden dat ik achter de camera sta; zodat ik er niet voor hoef. Maar wie weet kruip ik deze week dankzij jou uit mn schulp!

Wauw, dit is het allermooiste compliment naast alle andere prachtige die ik gelezen heb! <3 Ik begon ook met de instelling "Er is een reden dat ik erachter sta," maar heb dit naar verlop van tijd toch durven omdraaien. En weet je, het werkt niet alleen in de fotografie, maar het helpt mezelf ook heel erg! Zeker een aanrader. Heel erg bedankt voor je mooie woorden en als je vragen hebt hoor ik het wel! :D

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 20:20

Iedereen bedankt voor de feedback :) , het is ook erg leerzaam de feedback op de andere foto's te lezen.

Week 3.
Ik houd van het effect van oude analoge lenzen die nu weer op de digitale camera's passen. Deze is gemaakt met een Vivitar telelens. Enige nadeel is dat je met de hand scherp moet stellen dus dat is wel even oefenen. Mijn ene kat zat naar buiten te kijken en de andere liep net langs en zorgde voor mooi contrast in de achtergrond en een low key foto.

Iso 400, f4, 1/200s

Afbeelding

Nog even wat feedback van de eerste foto's van week 3:

Mariet Wat een lieve foto met een fijne "gezichtsuitdrukking" van de hond. Ik vind hem mooi gekaderd. Aan de technische kant is hij denk ik een beetje onderbelicht maar je opa en oma zijn er vast heel blij mee.

Murthul Best wel scherp gezien je sluitertijd! Leuk portret, mooi zacht. Technisch zie ik wel twee kleurzwemen erin. Wat gelig in het gezicht en wat witter in de hals. Maar dat is echt heel moeilijk te corrigeren in photoshop. Een knappe omzetting in elk geval.

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 20:31

Bedankt voor de feedback allen!
Erg fijn om die positieve commentaren te horen :D
Met Melissa ga ik akkoord als je zegt dat er iets niet klopt met de kleuren, zoals eerder gezegd ben ik zelf niet zo tevreden met mijn foto als de meeste anderen hier :P

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 23:01

Rianne_ en Jacobeho Bedankt voor jullie feedback! De boom is in het orgineel wel helemaal scherp. Geen idee wat er aan de uit einde van de takken zit. Zou morgen eens kijken of ik het kan zien met het blote oog.

Iedereen die mij gefeliciteerd heeft met mijn verjaardag, bedankt nog! :D

Hier de Feedback voor week 2.
Sta je er niet op heb ik je waarschijnlijk al een reactie gegeven wat verder terug in het topic.

Citaat:
Ash_ Mooie foto, kijkt erg fijn.

Babel Prachtige foto, niks op aan te merken.

Brechtjee Mooi gebaar, mooie foto.

Bumblehorse Mooie foto. Neus lijkt alleen niet helemaal scherp.

caaramel Leuke foto, jammer dat de pony net op wilde gaan staan. Leuk logo.

Carolaaxxxx Leuke foto. Had persoonlijk iets meer ruimte aan de onderkant gehouden.

crazy_horses Leuke foto! Vind de donkere cavia wel een beetje wegvallen te opzicht van de lichtere cavia. Verder erg leuke plaat.

CrazyIris Mooie foto. Vind het steeltje net iets te lang. Verder niks toe te voegen.

Crazymel Vind de compositie leuk. Stoor mij wel iets aan de wazige ‘’vlek’’ in de foto, ter hoogte van de wang.

Dandy200 Foto lijkt niet scherp en wat bewogen. Zie ook niet echt een duidelijk onderwerp, weet niet zo goed waar ik moet kijken. Misschien iets meer spelen met de sluitertijd? Volgende keer beter. :(:)

Deetjeeuh Mooie foto, niks op aan te merken.

EskeGirl Foto spreekt mij niet zo aan sorry. Het oog springt er niet echt uit, als je snapt wat ik bedoel.

femmelz Sorry ik zie niet wat er op de foto afgebeeld staat. :(:)

G_entle Foto had van mij wat ruimer gemogen en iets lichter. Vooral het linke oog lijkt wat weg te vallen.

Gub Mooie foto. Mooi hoe je de aandacht trekt naar het oog.

Hanna_94 Mooi paard zeg, lieve uitstraling ook. Er had van mij wel iets meer kleur in de foto gemogen.

HeavensLove Prachtige foto, erg mooie kleuren.

hilly200 Vind het een leuke foto, lijkt alleen niet helemaal scherp. Misschien kan je beter met de hand scherp stellen volgende keer? Zou ook nog iets meer spelen met de sluitertijd. Vind de gedachten er achter erg mooi.

Iejoorr Mooie foto, goed gespeeld met de sluitertijd.

Ingvild
Leuke foto. Super schattig hoe de kat het veertje vast houd.

Irene96 Prachtige plaat, heel sterk. Niks op aan te merken.

Jacobeho Mooie foto. Mijn aandacht word echt naar het midden getrokken.

Jessica_1998 Leuke hond. Vind de foto wel iets aan de donkere kant. Probeer er ook op te letten dat de staart er helemaal opstaat, deze is volgens mij nu net afgesneden.

jilinda Vind je foto erg mooi bewerkt, leuk gedaan.

joeluna Vind hem goed gelukt voor een binnenbak foto. Misschien kan je hem iets oplichten? Vind hem persoonlijk net iets te donker.

jooproo Vind de golvende beweging van het landschap erg leuk. De zwarte bal? In de foto vind ik erg storend. Persoonlijk had ik die weg gelaten, het landschap helemaal scherp en iets meer kleur.

Kanzi Sorry niet mijn smaak. Vind hem te overbelicht. Misschien als rechts ook wat had gestaan (een huis of nog een andere boom)dat ik hem beter had gevonden. Rechts staan nog net een paar takjes in het beeld deze had ik dan wel weer weg gesneden.

_Kiki_ Mooie foto, krijg er spontaan honger van haha. Persoonlijk had ik iets minder zwart gezien rechts onderin.

Killyenn Super foto, niks op aan te merken.

LauraBloem Mooie foto. Hij lijkt alleen bij de grens van de bomen niet helemaal scherp.

laurajoy15 Mooie foto erg sierlijk.

Leonyr Erg toffe plaat! Heel gaaf gedaan.

LOVESUSHI Wat een lieve foto. Mis wel scherpte.

MarBri Het linker oog is wel iets onrustig door de weerspiegeling. Verder echt een top plaat!

Mb_foto Mooie foto, prachtige kat.

MyHu Goed dat je wat met de tips doet. Vind het leuk dat je wat gespeeld hebt met het onderwerp en deze niet te centraal in het midden hebt gehouden. Hij zou van mij nog iets meer naar rechts mogen en ook iets meer als onderwerp er uit mogen springen.

MZorro Mooie foto. Persoonlijk vind ik de voorgrond iets te betrokken en stoor ik mij iets aan de scheur in de broek.

Nefertarie Mooie foto, niks op aan te merken.

NESCAFE Mooie foto. Mooi hoe de lucht een dreigend effect geeft. De boom vind ik persoonlijk wel iets te aanwezig.

Niene87
Mooi hoe je de zonnestralen ziet. Vind het contrast persoonlijk te hoog en het wit iets te wit als je snapt wat ik bedoel.

_Patriciaa Leuk gedaan met de weerspiegeling. Hij had zowel links als rechts iets meer ruimte mogen hebben van mij.

ponyaddicted Vind de blik van de pony erg leuk. Vind de foto zelf niet fijn kijken. Kan alleen niet helemaal plaatsen waardoor het kom.

quartel Vind de foto niet zo, sorry. Foto lijkt niet helemaal scherp. Vooral op het hoofd van het paard mis ik scherpte. Ben benieuwd naar je volgende beter.

Revanches Wat een lieve foto en dat handje. <3 Niks op aan te merken.

RianC Mooie foto, niks op aan te merken.

Rianne_ Mooie foto, straalt veel rust uit.

Robin_Rikkie Vind de foto goed gelukt in een binnenbak. Vind het moment van de foto wel minder. Door de compositie lijkt het paard op de voorhand te vallen. Misschien volgende keer een lager standpunt aan nemen?

Sanne_com Mooie foto, niks op aan te merken.

SharonPlugge Mooie foto, niks aan toe te voegen.

showteam Wat heb jij toch een prachtige kat. Erg mooi op de foto gezet.

Sodeletuut Mooie foto. De haflinger heeft ook een hele lieve uitstraling.

sorsie Mooie foto, mis wel scherpte. Had ook iets meer ruimte gehouden.

SternPhoto Mooi scherp. Vind hem alleen net iets te krap, had iets meer ruimte gehouden.

SuperLiesje Mooie foto, niks op aan te merken.

tesseke Mooie foto, ogen springen er prachtig uit.

TeSzZz Lieve uitstraling heeft de hond. Mooie foto.

Toydoll Leuke foto. Vind persoonlijk de houding van het paard niet heel fijn. Denk dat als je een seconde verder had geweest de houding beter was.

wendy1987 Ik vind de foto niet heel bijzonder. Kleuren zijn zo als je zelf al zegt wat grauw. Misschien iets bewerken? Ben benieuwd naar je volgende steen foto. :D

YlvyLieve foto. Vind hem wel iets aan de donkere kant en het rode op de voorgrond leid mij iets af. Verder heerlijke foto.

Leliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 23:14

Bedankt voor de leuke feedback allemaal :)
En wat een mooie foto's hierboven, vind ze echt prachtig.
Heb het nu echt te druk om feedback te geven, binnenkort als ik vrij heb zal ik het proberen.

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 23:16

Jespri, hartstikke bedankt voor je feedback! Helaas kon ik niet lager gaan want de bakrand was dicht en hoog en kon natuurlijk niet in de bak staan :) moment vind ik zelf ook iets minder inderdaad

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 23:20

Thank`s Jespri.......ik begreep eerder al dat het diafragma hoger moest.......
En geen sorry hoor.....je vind het wat of je vind het niks......dat moet gewoon mogen, daarnaast kan ik het hebben :j

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 23:30

Dankjewel voor de feedback iedereen, ik ga me er misschien volgende week aan wagen :D
En bedankt Kanzi voor de handige tip :j

Hoe zit het eigenlijk met de inleveringen van week 2? Zijn er veel afgevallen? Ben wel benieuwd eigenlijk

laurajoy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 23:46

Bedankt voor de reactie's! Super :) Over 2 weken heb ik het wat rustiger qua school dus dan zal ik ook even wat feedback geven.

Week 3
Afbeelding

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 09:33

Week 3:

Afbeelding
Focal length 150
Diafragma 2.8
Sluitertijd 1/100
ISO 640

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 10:37

Ik ben er zelf ook uit wat ik wil gaan doen voor mijn week 3. Iets met een zelfportret proberen. Heb dit nog nooit gedaan - want zo zeker over mezelf ben ik niet en sta liever achter de lens dan ervoor :’) maar ben geïnspireerd geraakt door de mooie zelfportretten die hier voorbij zijn gekomen. Nu hopen dat het lukt :+

Leuke foto’s komen er alweer voorbij voor week 3! Ik ga vast weer beginnen met feedback geven om zo een beetje bij te blijven :) Hopelijk ben ik niet te streng of bot, zo bedoel ik het in ieder geval niet!

Mariett: Een foto met een emotionele lading. Je hebt je tips ontzettend goed meegenomen, hij is fijn gekaderd en mooie kijkruimte naar rechts. De ogen van de hond vind ik trouwens ook ontzettend mooi - die rood/bruine gloed. <3 Fijne foto. En veel sterkte uiteraard.

Murthul: Geslaagde photoshop! Alle kleuren zien er erg natuurlijk uit - heb totaal niet het idee dat je hebt lopen photoshoppen.

WiancaR: Prachtige omgeving <3 Ik vind de scherpte diepte erg leuk (ik moet zelf ook eens iets gaan proberen met voorgrond onscherp, midden scherp, achtergrond weer onscherp :+ ). De totale sfeer spreekt me ook zeer aan. Het model haar ogen lijken een beetje weg te vallen.

KimdeGroot94: Heerlijk rustgevend plaatje met mooie kleuren. Hij lijkt alleen iets scheef te staan.

taarss: Lekker scherp en mooi met scherptediepte gespeeld. Ik neem aan dat de voorste ook een ‚kuipje’ is voor een waxinelichtje? goeie keuze om die ‚uit’ te laten, dat had denk ik teveel afgeleid.

Magda_90: Wauw Magda, ik vind hem prachtig. Kan er niks anders over zeggen. Erg geslaagd!

Revanches: Aandoenlijk, mooie foto en leuk ventje. Niks aan op te merken. Toen ik even heel snel keek dacht ik dat het een ouderwetse foto was :+ zou hij het ook goed in doen denk ik.

_Elke: Mooi gecropt, je idee komt goed over. Scherpte had misschien nog iets meer op de hand gekund zodat alle vingers ook echt scherp zouden zijn.

Manou_xxx: Volgens mij was dit een erg geslaagde meeting want er komen prachtige foto’s voorbij. Mooi bewerkt.

glenstorm: Ik denk dat ik deze foto net wat pakkender had gevonden als hij bijvoorbeeld van schuin bovenaf was genomen - zodat je net wat meer toetsen zag en de muziek op het vel kon lezen (al was het maar een gedeelte)

quartel: Op de een of andere manier vind ik de foto iets treurig overkomen. Qua blackphoto is hij wel netjes gelukt, mooie scherpte.

Kanzi: Danbo!!:D zo leuk! Je hebt hem nog behoorlijk netjes geknipt en geplakt haha! Leuk. Mooie bokeh in je foto zeg.

Joysieee: Ik zie rechts nog een beetje oog, als die wat meer was weggewerkt en je die foto ietsjes oplicht dat het donker/licht idee beter tot zijn recht komt.

femmelz: Ooh wat is het? een veer? Ik hou wel van die zoekplaatjes.

NESCAFE: Knap geschoten! Ik vind hem wel wat hebben, beetje mysterieus op een manier.. inderdaad mooi low-key.

laurajoy15: Oh wat en lekkere dikkie! Ik vind hem leuk, krijg er ook een heel fijn lentegevoel bij.

verography: Mooi met dat ene bloempje - krijg er een beetje ‚life after death’ idee bij of ‚er is altijd licht in de duisternis’.