Wat een leuk topic, ik kijk ook mee.. Zal ook is iets van mij posten. Ik zag net een voorbeeldje hoe je in Lightroom plaatselijk kleur toevoegt, weet iemand hoe dit in Photoshop zo mooi kan?
De flitser die in je camera zit. Als je automatische stand aan hebt staan gaat je camera vaak flitsen inderdaad. Die flitser maakt alleen je beelden er niet mooier op in de meest gevallen dus je kunt beter zelf instellen
had ik wel wat mee zitten spelen... maar dan kreeg ik echt hele donkere foto's Het was ook donker en in huis...
vond de laatste trouwens wel goed gelukt... maargoed ik heb daar offcourse na 1 uur ervaring nog geen kijk op.. Zaterdag maar eens buiten bij de paardjes wat spelen met de instellingen... iemand tips ik heb een canon... nogiets (weet ik niet hihi)
Jet beste kan je hem op.Av zetten, daar heb ik hem ook altijd op vooral vor paarden. Dan hoef jr namelijk niet bij elk mini wolkje je instellingen weer te veranderen.
Je diafragma moet je zo laag mogelijk zetten en lochtbalans hangt van de dag af. ISO ook zo laag mogelijk!
Ik raad je aan om gewoon even te zoeken met behulp van je handleiding en internet/boeken. En zoek dan vooral naar de samenwerking tussen ISO, je diafragma (F-getal), sluitertijd en de werking van je witbalans. Speel hier vooral heel veel mee om het te kunnen gebruiken. Het is niet zo te zeggen wanneer je welke waardes gebruikt in welke situatie. Dat is afhankelijk van veel andere aspecten, waaronder het beschikbare licht, je onderwerp, en je doel. Hier op [FK] loopt nog een ander topic over fotografie, tips en tricks. Als je immers niet met deze waarden kan en wil spelen, heeft het gebruik van een spiegelreflex weinig meerwaarde t.o.v. een compactcamera.
Anne_mieke88
Geplaatst: 01-02-14 19:31
Ik heb vandaag een vriendin op de foto gezet met rijden. Ik zal morgen wat fotos bewerken Ik heb goed kunnen spelen met de camera. Voor mn gevoel wel een paar leuke plaatjes kunnen schieten
Liamssfork
Geplaatst: 01-02-14 20:18
Sanne_com schreef:
Sorry verkeerd gelezen, bedoel je hoe je het instelt? Gewoon bij instellingen en dan formaat
Dit bedoelde ik inderdaad :p Bedankt! Ga het zeker eens proberen