[FOTO] Verzameltopic: Picture of the week! Deel I

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lunaeekie

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the week! Deel I

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 14:19

Wat een leuke foto, erg sfeervol

chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 14:24

Ik vind het een heel mooi plaatje

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 14:26

Hoe plaats je foto's op de site?

1. Je logt in op je weebly account
2. Hier vind je je eigen sites en de sites waar je aan bijdraagt. Je klikt bij Picture of the week op de blauwe knop: 'Bewerken'
3. Nu klik je boktnaam aan bij de lijst aan de linker kant van de pagina.
4. Klik op de oranje knop: 'New Post'
5. Nu ga je je bericht in elkaar zetten. Bovenaan de pagina staat deze balk.
Nu moet je de gewenste icoontjes die in de balk staan naar dit vak toe slepen.
Wanneer je het foto icoontje naar het vak toe hebt gesleept krijg je zo'n schermpje te zien. Als je hierop klikt kun je een foto vanaf je computer uploaden en deze plaatsen.
6. Als het goed is staat je foto nu in het kader. Wanneer je nog tekst toe wil voegen werkt dit hetzelfde. Je sleept het icoontje met de tekst (Het icoontje 'Paragraaf' helemaal links op de balk) en plaatst hem onder of boven je foto.
Klik vervolgens op de titel en geef je bericht een naam.
7. Mijn bericht is af en ik ga hem nu plaatsen. Boven je bericht staan een aantal knoppen. Klik op de oranje knop met 'Publish Live' erop.

Let op!
Als je nog geen weebly account hebt en/of je naam staat niet tussen de lijst met boktnamen links, stuur dan een pbtje naar Gianti op bokt.

Als je ook graag een eigen kopje zou willen op de site, pb Gianti dan ook even. :)
Laatst bijgewerkt door Fellow op 03-02-13 14:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 14:28

Afbeelding

Mijn gemaakte foto voor week 5 :)

Lunaeekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 14:38

Bedankt voor je goeie uitleg. Maar het verslepen doet het niet bij mij...? :( heb het al heel vaak gebrobeerd, maar ik klik het aan, en kan niks verslepen

Lunaeekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 14:39

Lipydo, mooie foto. Sta je dan gewoon midden of straat een foto te maken? :')
Laatst bijgewerkt door Lunaeekie op 03-02-13 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 14:43

Lunaeekie, ik stuur je wel even een pb met verdere uitleg. :)

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 14:45

Tenks KirstenVosje!

Ik heb nog geen weeblyaccount, maar zal eens gaan uitvissen hoe en wat. :D
Die vogel er bij :') Was dat de bedoeling of ging het om de bestuurder en voertuig?

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 14:47

Sani schreef:
Tenks KirstenVosje!

Ik heb nog geen weeblyaccount, maar zal eens gaan uitvissen hoe en wat. :D
Die vogel er bij :') Was dat de bedoeling of ging het om de bestuurder en voertuig?

Dan moet je een pbtje sturen naar Gianti met je email adres. Gianti zorgt er dan voor dat jij mede-eigenaar wordt van de website en zij zorgt er ook voor dat er een kopje met jouw naam bij komt te staan. :)

RobinBuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 14:54

KirstenVosje schreef:
Als je zonder het te melden helemaal niets inzend vind ik ook dat je niet meer mee hoeft te doen. Tuurlijk, als je op vakantie gaat oid kun je later wel weer gewoon inspringen, maar meld dat dan even van te voren..

Wat mij betreft krijgen ash_, Jolijnn, robinbuck en lunaeekie tot maandag avond de tijd om hun achterstand bij te werken op de site. Doen ze dat niet, dan wordt hun linkje maar verwijderd. Want dit is een beetje jammer voor de personen die nu helemaal onderaan op de site staan en wel gewoon altijd wat inleveren.
True photographs was gestopt en Gianti is denk ik ook gestopt?

Volgens mij heb ik ergens wat gemist...?
Ik dacht dat ik juist netjes alles goed optijd had ingezonden?
Het comentaar van iedereen staat alleen nog niet op mn website maar dat komt omdat ik nu een weekje ergens ander logeer en alleen een iPhone tot beschikking heb.

Wat is er nog dat ik moet inzenden?
Het is absoluut niet mijn bedoeling om iets niet optijd in te leveren oid... :(

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 14:56

RobinBuck schreef:
KirstenVosje schreef:
Als je zonder het te melden helemaal niets inzend vind ik ook dat je niet meer mee hoeft te doen. Tuurlijk, als je op vakantie gaat oid kun je later wel weer gewoon inspringen, maar meld dat dan even van te voren..

Wat mij betreft krijgen ash_, Jolijnn, robinbuck en lunaeekie tot maandag avond de tijd om hun achterstand bij te werken op de site. Doen ze dat niet, dan wordt hun linkje maar verwijderd. Want dit is een beetje jammer voor de personen die nu helemaal onderaan op de site staan en wel gewoon altijd wat inleveren.
True photographs was gestopt en Gianti is denk ik ook gestopt?

Volgens mij heb ik ergens wat gemist...?
Ik dacht dat ik juist netjes alles goed optijd had ingezonden?
Het comentaar van iedereen staat alleen nog niet op mn website maar dat komt omdat ik nu een weekje ergens ander logeer en alleen een iPhone tot beschikking heb.

Wat is er nog dat ik moet inzenden?
Het is absoluut niet mijn bedoeling om iets niet optijd in te leveren oid... :(

Op bokt heb je alles inderdaad netjes ingeleverd, maar op de site heb je nog niets geplaatst. :)

RobinBuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 14:59

Oh oke, mijn excuses daarvoor dan!

Ik heb de uitleg al even doorgekeken maar in kan nog niet inloggen op 'de' website volgens mij...

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 15:00

Maa dat hoeft och ook niet, dat is toch mer voor jezelf?

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 15:00

RobinBuck schreef:
Oh oke, mijn excuses daarvoor dan!

Ik heb de uitleg al even doorgekeken maar in kan nog niet inloggen op 'de' website volgens mij...

Ik stuur jou ook wel even een pbtje. :)

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 15:03

Omdat het een hehoorlijke lijst is doe ik even wat minder uitgebreid commentaar geven, anders zit ik hier morgen nog :D

Agossie
Mooie foto hoor! Fijne lijnen en belichting, scherp en leuk moment. Kader en logo storen echter nogal.

calice
Deze foto vond ik ook de beste uit je serie. Nice! Heb het idee dat je wel kwaliteit verlies hebt door croppen?

chip
Moooi. Beetje cliché beeld, maar prachtig. Loze zwarte ruimte aan de linkerkant. Vierkant misschien?

CRos95
Mooi concept. Foto zelf vind ik persoonlijk niet zo. Te veel te zien denk ik. Ik zou het sterker gevonden hebben als je sieraden meer in detail had gebracht en minder van de tekst want die kan nu ook niet zo goed lezen, 'lieve oma' doet er al toe.

fro
Wordt er een beetje duizelig van haha. Mooi detail!

Iejoorr
Niet zo'n spannende foto, gewoon een mooi sfeerbeeld. Heb het idee dat brug wat schuin staat.

ismy
Apart beeld, mooi. Mag misschien wat lichter.

Jacobeho
Prima portretje, zonde van de deken. Compositie niet helemaal fijn.

Jespri
Voor een zwart paard met zwarte achtergrond is het oppassen geblazen voor wegvallende delen wat hier dus het geval is. Naar mijn idee zie je te weinig in het totaalbeeld, je zou bijvoorbeeld wel kunnen croppen.

joelleollie
Laat mooi de band zien, niet overgeposeerd. Kleuren twijfel ik een beetje, ben niet zo van de half zwart/wit toning. Opzich de silhouetten vind ik al gaaf, je zou ook nog een versie kunnen maken waarbij gezichten niet herkenbaar zijn.

KirstenVosje
Wat een lekkere wollie! Volgens mij stond je witbalans niet helemaal goed, lucht is geel, gras (en het zwart) is te koel van kleur. Niet zo mooi in balans zo.

_l_amanda_l_
Wat een prachtige scherptediept, kleur en contrast. Top!

__Lauraa
Ook een prima portret, maar niet zo heel spannend/ sterk beeld.

lifaya
Mooi contrast tussen het onscherpe van beweging en het scherpe oog. Mooi hoor! Heb wel het idee dat er van rechts wat gecropt kan worden.

NatassJa
Mooi contrastrijk, misschien net iets té. Lichtbron achter hem verstoord het beeld, maar goed scherp! Knap.

Nefertarie
Prima foto om reclame te maken voor Dakine, maar ik zelf vind het niet zo'n boeiende foto. Je ziet te weinig en compositie is niet spannend.

_nvds
Mooie compositie, beeld wat te klein getoond. Kleuren wat flets en mist contrast.

RobinBuck
Groot hoofd, kleine borst/ benen haha. Vervorming stoort mij dus een beetje. Hij is ook wat te schel en te krap bijgesneden. Paard kijkt onwijs lief dus moment heb je te pakken!

Sani
Wow die bokeh is lovely! Heel nice.

XiiaaooNaa
Fijne kleurtjesss. Mooie scherpte/diepte en leuk onderwerp. Top!

wienkecarlo
Haha ik vind het grappig om te zien dat de kat wat norsig overkomt en jij blij kijkt. Foto zelf is qua kwaliteit niet optimaal en jullie gaan op in de achtergrond.

x_Kaat_x
Ik zou deze foto wat bijsnijden zodat de deken (?) eraf is. Prima oog-foto dan. Scherptepunt ligt alleen net voor het oog.

xliisaa
Zo: "kijk mij eens lief kijken" hondje haha. Compositie is niet helemaal in orde, ik zou hem eerder verticaal geplaatst hebben.

Monster_tos
Pretty! Die lucht zag ik gisteren ook en baalde dat ik geen camera bij me had! Hij is verreweg van saai haha.

Elvi_Elisa
Ik vind deze http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 6601_n.jpg veel boeiender! Deze oog-foto is een beetje vanuit een gekke hoek genomen en veel uitgebeten plekken. Ook een beetje te veel na verscherpt.

F_Orumster
Wat een mooie kleurtjes. Sterren voegen veel toe. Zijkanten hadden van mij eraf gemogen http://img402.imageshack.us/img402/605/cropov.jpg Zo vind ik hem een stuk beter nog.

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 15:04

Lunaeekie schreef:
Lipydo, mooie foto. Sta je dan gewoon midden of straat een foto te maken? :')

Jup! In de regen ook nog :D

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 15:05

Danku danku danku. :D

Ik zal mijn mening ook eens op een rij zetten. :') :)

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 15:13

Mijn inzending voor deze week. Straks zal ik reageren op de anderen.

De foto is niet helemaal scherp, maar er zit een verhaal achter voor mij, dit paard moet heel veel pijn hebben, hoe en waarom zet ik niet openbaar op bokt, PB mag altijd. Wilde eigenlijk een andere foto plaatsen, maar die was nog minder scherp.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door xMayo op 03-02-13 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Lunaeekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 15:26

De ogen van het paard spreken echt vind ik. Er zit veel uitstraling in je foto

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 15:27

Lipydo schreef:
[ Afbeelding ]

Mijn gemaakte foto voor week 5 :)

Mooie foto , jammer dat de vogel niet scherp is

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 16:56

Lipydo schreef:
NatassJa
Mooi contrastrijk, misschien net iets té. Lichtbron achter hem verstoord het beeld, maar goed scherp! Knap.

Ja is hij iets té? Ik weet namelijk niet meer waar ik naar moet kijken. In Photoshop is hij ideaal qua contrast. Maar dan zie ik hem op Bokt of gewoon Pictureviewer en dan is het zwart gewoon een grote vlek?!

Kan iemand mij vertellen hoe jij die foto ziet? Heb even een printscreen gemaakt, dan zie je wat ik bedoel:

Afbeelding

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 16:59

Ik weet dat de Photoviewer bij al mijn foto's het contrast omhoog gooit en dat je daar niks tegen kan doen.
Met welke site upload je?

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 17:00

Mijn week 5.
Helaas door het vervelende weer niks beters uitgekomen.
(site bijgewerkt)
Afbeelding

Eigen commentaar: storende achtergrond. Jammer van de vlecht voor het oog

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 17:01

Sani schreef:
Ik weet dat de Photoviewer bij al mijn foto's het contrast omhoog gooit en dat je daar niks tegen kan doen.
Met welke site upload je?

Imageshack.us

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 17:07

Ik zie geen verschil in de foto uit Photoshop en de preview, het kan zijn dat je een ander kleurprofiel gebruikt in Photoshop die rare dingen doet als je hem online zet. Daarom geeft deze printscreen ook gewoon hetzelfde weer.
Hierbij een vergelijking (links) hoe hij was en (rechts) de donkere partijen wat verhelderd zodat details te zien zijn: http://img46.imageshack.us/img46/8621/s ... 3at405.png