[INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xElmoni

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 22:04

Dan houdt het op, ik wil geen valse hoop geven namelijk. (Dat ik iets zeg zonder dat ik het weet of meen)

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 22:11

xElmoni schreef:
Dan houdt het op, ik wil geen valse hoop geven namelijk. (Dat ik iets zeg zonder dat ik het weet of meen)

Je kan toch zeggen wat jij er persoonlijk van vindt en ervoor wilt geven? Dat is altijd nog beter dan niks. Niet iedereen die hier post heeft er verstand van.

xElmoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 22:20

Ja dat kan ik wel, dan doe ik dat wel!
EDIT: Gedaan, zo ongeveer goed :)?
Laatst bijgewerkt door xElmoni op 20-12-14 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt

xElmoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 22:31

xTitanic: Ik vind de foto's erg scherp en mooi gemaakt. ik zou er zo'n 20 tot 25 euro voor geven.
MaricoGraphy: Op sommige foto's heb je wat ruis, kan storend zijn. Ook zijn de foto's van de hond niet al te scherp. Die van de pony vind ik wel weer erg mooi en ik vind het leuk dat de achtergrond wazig is en de pony erg scherp. ik zou zo'n 15 euro ervoor geven als ze zoals de foto's met de pony worden.
Horserider22: Ik vind de luchtfoto erg mooi, jammer dat je net een stukje huis hebt meegenomen dat ik zou ik persoonlijk weer weglaten en alleen op de lucht en de bomen focussen. je ziet wel echt duidelijk verschil met je vorige camera en nu...! Ik zou ongeveer een tientje ervoor geven.
Hes_Han: Erg mooi! Mooie timingen, mooie plekken, en erg scherp! ik geef er zo'n 30 euro voor!
Ylvy: heel mooi! Ik zou sommige net even wat meer kleurcontrast geven, die met dat stelletje vind ik ook echt heel mooi, ik denk zo'n 25 euro!
DeLabrador: Sommige foto's springen er echt uit! Dat zijn de bewerkte foto's. de hond die ligt vind ik persoonlijk namelijk wat minder! wel mooi scherp allemaal, 25 euro.
Love_Soraya: Nog even wat oefenen, vind de foto van die hondenpoten erg mooi! 10 euro ongeveer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 15:56

CrazyIris: Rond de 25 euro.
xTitanic: Jij bent echt een voorbeeld voor mij, wat maak jij toch prachtige foto's, echt mijn smaak! Zeker wel 70/80 euro!
love_Soraya: Rond de 15 euro, mis nog wat scherpte.
MaricoGraphy: Ook hier mis ik wat scherpte en zit er ruis op de foto's met de hond, voor de rest leuke foto's. 10 euro
horserider22: Ik zou nog even niks vragen, gewoon dooroefenen!
Hes_Han: Mooie foto's, bewerking niet helemaal mijn smaak. 30 euro.
Ylvy: Ook leuke foto's! Niet te veel poespas, niet te erg bewerkt, mooi!! Ik denk zo'n 40 euro.
DeLabrador: Ik zie een labrador *\o/* , haha leuke foto's maar mis nog wat scherpte. 20 euro.
love_Soraya: Jammer dat de hond er op de 1ste foto niet helemaal op staat, 2de en 4de foto vind ik niet zo heel veel aan. Mis nog steeds wat scherpte, 15 euro.
xElmoni: Denk zo'n 15 euro.

Nu hier wat nieuwe foto's van mij. :)
(Foto's zijn van een vriendin haar paard, staat geen logo op omdat ik dat niet echt nodig vond, maak vaker foto's van haar paard.)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

guusjew

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 00:34

Ik ben wel benieuwd wat ik kan vragen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mellanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 11:19

Believe: de foto's zijn fototechnisch niet zo geweldig, de bovenste is leuk, maar dan heb je daar een groene lensflare, ik zou gewoon TFCD zeggen...

Guusjew: foto's zijn vrij donker en steeds bijna dezelfde kadrering, ik zou ook voor tfcd gaan...

Mijn foto's:

Afbeelding
SHU_6436 by shunkan.photography, on Flickr

Afbeelding
SHU_6443

Afbeelding
SHU_6400

Op mijn flickr account kun je ze in betere resolutie bekijken en ook meerdere foto's staan daarop. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 12:05

Ik heb ook niet echt de beste foto's gekozen, moest namelijk gisteren weg dus had nog snel wat gepost. Zal zo even een paar betere plaatsen.

louiisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 12:07

Believe: ik vind de foto's wel leuk! aleen ik stoor me een beetje aan de vlek in het midden van de 1e foto, de 2e foto vind ik iets te rommelig bij de mouw verder wel leuke foto's
Guusje: ik zou nog wat meer licht gebruiken door het op een zonnigere dag te doen of misschien staat je sluitertijd wat hoog? ze zijn iets te donker maar wel leuk, ik zal ook wat meer contrast gebruiken bij de voor en achtergrond. ik zou rond de 10 euro vragen.
mb.foto; erg goede foto's ! zou je zo 40 euro voor kunnen vragen maar ik heb verder geen verstand van taxeren ^^ leuk gekozen voor zwart wit!

nu mijn foto's :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ik blijf gewoon gratis door oefenen :) maar weten wat het op zou KUNNEN leveren is altijd leuk :D

guusjew

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 13:02

Ik denk wel 20 euro ik ben er niet goed in maar ik wil je toch helpen

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 13:20

Hes_Han: opz ich leuk maar ik vind ze wat te bewerkt. 30 euro.
Ilvy: sommige vind ik mooier dan andere, ik vind de schimmel heel goed getroffen en het boogschieten ook. 40 euro.
DeLabrador: 20 euro.
Soraya: de bovenste vind ik heel leuk getroffen, de rest wat gewoontjes. 15?
Elmoni: ze zijn in mijn ogen nog niet scherp genoeg en te gewoontjes, ik zou er dus nog niets voor geven.
Believe: ook nog wat gewoontjes, dus ook nog niets... qua composities enzo :)
Guusje: de bovenste vind ik leuk en meer foto's in die trant zouden van mij 15 euro krijgen, de rest vind ik niet zo mooi qua kadrering en licht.
MB: Heel mooi, vooral die studiofoto's met het hondje! 60 euro.
Loulisaa: ze lijken nog een beetje onscherp, kan aan mij liggen. Wel leuke poging met zwart-wit enzo :D

Hier een paar van mijn foto's, ik ben nog maar net begonnen dus vraag absoluut geen geld, maar ik vind het toch leuk om te weten wat anderen ervan denken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

louiisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 14:26

sheran! wat super leuk dat je ook konijntjes op de foto hebt ^^ ja de foto's lijken nog wat onscherp maar ik weet niet hoe ik ze scherper op bokt kan krijgen... op mn computer zijn ze namelijk wel scherp ;( jammer haha maar bedankt voor de reactie :)
ik vind je foto's van de konijnen wel veel sterker dan die van het paard, maar super mooi gedaan! 25 euro zou je makkelijk kunnen vragen

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 21:09

Zo, ik zal ook weer even taxeren. Is alweer een poosje geleden.
CrazyIris: Ik vind die foto's van de kat heel leuk, maar die tweede van de Fries niet zo bijzonder. Ik denk rond de 20 euro daarom
xTitanic: Ik heb al vaker foto's van jou voorbij zien komen en ik vind ze heel gaaf, zeker de foto's die wat meer "out of the box"zijn! Denk dat je zeker wel rond de 40-50 euro kan vragen!
love_Soraya: Ik vind die eerste foto wel wat hebben, de andere 2 een beetje saai qua compositie, daarom rond de 15 euro. Ik zie later nog een keer fotos van je, probeer erop te letten dat je geen lichaamsdelen afhakt, dit doet afbreuk aan je foto's!
MaricoGraphy: Ik vind die foto van de pony erg leuk, bij die van de hondjes lijken ze vol ruis te zitten of de kleuren niet lekker uit te komen ofzo. Ik kan niet direct zeggen wat er is, maar iets klopt niet helemaal.. ik denk ook rond de 15-20 euro
Horserider22: Je maakt leuke foto's maar probeer wat meer te spelen met compositie en vagere achtergronden. Probeer bij je konijn een foto op ooghoogte te maken. Vandaar raad ik je aan nog even lekker te oefenen.
Hes_han: Heb jij een tutorial over een zonnetje gezien? Ik vind hem iets te aanwezig zelf, maar je scherpte ligt wel goed. Rond de 20-25.
Ylvy: Bij de eerste foto vind ik de uitsnede te krap, verder vind ik het leuke foto's met goede scherpte. De laatste vind ik helemaal leuk! 30 euro.
deLabrador: sommige foto's vind ik erg gaaf van je, maar andere spreken mij minder aan, zoals die labrador die ligt. De zwart witte vind ik erg mooi. rond de 20 euro daarom
xElmoni: Ik vind natuurfoto's lastig beoordelen. Wat opvalt is de lichtval op al je foto's die is niet fijn. Of te donker of bij de bergen te licht. als ik jou was zou ik verder oefenen.
Believe: je eerste foto vind ik erg leuk, hoewel ik dat groene vlekje weg zou werken de andere vind ik niet bijzonder dus ook lekker nog even oefenen.
guusjew: de foto's zijn echt te donker, je ziet de ogen niet goed. Probeer volgende keer iets lichtere foto's te maken. Je kan evt rond de 10 euro vragen
MBfoto: Die eerste foto vind ik echt geweldig met dat hoedje! de andere foto's zijn ook leuk maar spreken mij minder aan. Rond de 35 euro.
Louissa, ik denk dat het goed is als je inderdaad nog door oefent. probeer wat minder creatieve foto's te maken maar eerst goed de basis qua belichting en scherpstelling onder de knie te krijgen.
Sheran: de foto's van het paard zijn niet scherp en op die ene foto zit een schaduw over het hoofd, zonde. die van het konijn vind ik wel leuk hoewel de ogen er wat meer uit mogen springen. Je zou evt 10-15 euro kunnen vragen.
Hierbij nog wat recente foto's van mij
AfbeeldingPOTW1
Afbeeldingalyssa3 kopie by SuzanneFotografie, on Flickr
AfbeeldingChantal7 kopie by SuzanneFotografie, on Flickr
AfbeeldingKim5 kopie by SuzanneFotografie, on Flickr

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 23:01

Ik wil ook wel weer wat taxeren, heb weinig te doen op het moment :P
Ik taxeer gewoon op wat ik er voor zou geven, ben geen mega fotokenner :o

Horserider22: zou nog lekker blijven dooroefenen :o
Hes_Han: ik vind het kleurgebruik echt geweldig :D 45 euro.
Ylvy: supermooi! Zeker wel 45 euro :)
DeLabrador: vind ze mooi scherp en de kleuren zijn ook mooi. 15 euro.
Love_soraya: vind de eerste het mooist, en aangezien dat de recentste is zou ik gebaseerd op die foto rond de 15 euro geven.
xElmoni: kan door het uploaden komen, maar het lijkt nog niet 100% scherp, zou gewoon gratis dooroefenen :)
Believe: foto 1 vind ik heel erg mooi, de anderen zijn niet echt mijn smaak. Zou er rond de 15 euro voor geven. :)
Guusjew: ik vind de foto's wat donker en soms lijken ze niet helemaal scherp, zou gewoon lekker voor niks dooroefenen :o Evt kun je wel reiskosten vragen natuurlijk.
MB_foto: oooohhh wat een schatjes <3 Mooie foto's ook, zou hier zeker wel 50/60 euro voor geven :)
Louiisaa: foto 1 vind ik wel wat hebben, de anderen lijken niet helemaal scherp, zou lekker gratis door blijven oefenen :j
Sheran: de laatste foto van dat konijntje, zo schattig... De paardenfoto's vind ik wel wat minder, zou er 5/10 euro voor geven :)
Suuszels: héél erg mooi! :D Zeker wel 45/50 euro.

Ik heb de laatste tijd ook weer lekker veel gedaan met de camera. Ik vind dat ik zelf nog niks kan vragen, maar ben toch wel benieuwd.
(de bovenste is de meest recente, de onderste de minst recente)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 00:23

Mijn taxaties:

Believe: Jammer van de gele vlek op het paard bij de eerste foto, de sfeer vind ik wel mooi. Ik vind de foto's nog niet geld-waardig, maar vooral blijven oefenen.
guusjew: Eens met eerder gegeven commentaar. Ze zijn nogal donker. Probeer ook eens met je compositie te spelen.
Mb_foto: Hoe lief! Het enige wat ik jammer vind is dat de hond met het hoedje een beetje zielig kijkt. €45,-
louiisaa: De foto's zijn niet altijd even scherp en de bovenste zou ik nog iets hoger afsnijden als je de voeten er niet op wilt. Blijven oefenen.
Sheran: Och wat een lief konijn! Op foto 1 is hij alleen niet helemaal scherp, de tweede daarin tegen is heel mooi. De paardenfoto's vind ik wat minder en je copyright stoort me nogal. €10,- voor het konijntje.
Suuszels: De eerste twee foto's vind ik heel mooi, de andere wat minder. Bij de laatste foto duurde het ook even voordat ik door had dat de hond op een buik ligt ipv kussens. €35,-
Joysieee: Je bent heel goed vooruit gegaan! Ik denk dat je wel €10,- kan vragen. :j

RF_Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 17:10

Hallo bokkers,

Ik zit met het volgende ik wil graag een facebook pagina en evenuteel een site aanmaken waarbij ik fotoshoots wil gaan aanbieden nou vraag ik mezelf af of mijn foto's wel geld waardig zijn. Daarvoor wil ik jullie mening vragen? :o
Ik heb het even in collage's gedaan :D

[1]
Afbeelding

[2]
Afbeelding

[3]
Afbeelding

Alvast heel erg bedankt voor je reactie :D

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 20:28

Ik vind ze moeilijk op kwaliteit te beoordelen als ze zo klein zijn. Verkleinen maakt de pixels sowieso scherper en verbergt details. Heb je geen pagina naar de originele foto's?

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 20:42

Afgelopen vrijdag heb ik voor het eerst een serieuze fotoshoot gedaan met een model, een vriendin van mij was MUAH.
Helaas zat het weer erg tegen (geen zon) en weinig licht, waardoor sommige foto's wat ruis hebben opgelopen door een hoge iso. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden, normaal gezien doe ik alleen honden/paarden. :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Naoom_ op 03-01-15 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 21:12

@CrazyIris: de kattenfoto's had ik graag wat scherper gezien en de laatste foto van het paard vind ik geen charmante pose. Verder netjes! €20
@xTitanic: jouw foto's zijn altijd erg scherp! al ben ik geen fan van die herders die je geplaatst hebt. Bij de eerste vind ik dat groene takje storend dat deels voor de hond hangt, de rest vind ik qua compositie niet ongelooflijk interessant, maar dat is kwestie van smaak! Ik zou hier alsnog €30-€40 op plakken. De rest vind ik gaaf, maar gezien ze niet commerciëel zijn kan ik ze niet echt taxeren :D
@love_Soraya: leuke, maar niet heel bijzondere plaatjes. €15. Tof dat je het nog gratis doet!
@MaricoGraphy: ik vind ze erg korrelig, met veel ruis? Niet scherp in ieder geval, terwijl ik ze qua compositie en kleurgebruik wel erg netjes vind. Op basis hiervan zou ik zo rond de €15 taxeren.
@horserider22: ik vind ze te gewoontjes en ook niet bepaald commerciëel aan de man te brengen. Ik zou voorlopig nog lekker verder oefenen, evt een tientje voor de reiskosten oid.
@Hes_Han: gave stijl van nabewerking heb je! bij de eerste 2 paardenfoto's vind ik dat je een nogal ongelukkig moment hebt gekozen. €30
@Ylvy: netjes scherp, fijne composities en kleuren. €35 :-)
@DeLabrador: Netjes, maar de lijken wat scherpte verloren te hebben? Kan ook door uploaden komen natuurlijk. €15-€20
@xElmoni: dit zijn imo wat huis-tuin-en-keuken kiekjes. Lekker dooroefenen dus!
@Believe: eerste vind ik gaaf! afgezien van die vlek dan. Tweede snap ik de bijdrage niet echt, derde is een net moment maar ook niet heel bijzonder. €10-€15
@guusjew: ik vind ze vrij donker. Wat oplichten zou al wonderen doen denk ik. Momenteel zeg ik dus lekker dooroefenen
@Mb_foto: leuke studiofoto's! van de laatste chihuahua vind ik net iets te overbelicht, maar verder niets op aan te merken! €35-€40
@louiisaa: ze zijn redelijk onscherp, en bij de eerste lijkt het vaak wel erg afgesneden langs de randen. Wel een leuk idee zo met dat zwart-witte :j al zou ik er voorlopig nog niets voor vragen.
@Sheran: Leuk, vooral die van de konijntjes! ik zou zeggen rond de €10-€15
@Suuszels: Mooi scherp en qua kleur/contrast fijn om naar te kijken. Tweede had ik rechts wat meer ruimte gelaten, laatste vind ik een rare compositie en de hand ietwat storend :+ €30-€40
@Joysieee: gewoon nette, scherpe plaatjes! €25-€30
@RF_Pictures: zo klein zijn ze natuurlijk lastig te beoordelen.. Ik loop bij jou vnl tegen de uitsnijding aan, maar dat kan natuurlijk ook komen doordat ze in een collage gepropt zijn?
@Naoom_: knappe foto's, ik mis alleen scherpte, wellicht door de hoge ISO. Taxeren vind ik lastig bij mensenfoto's... Verder is het wel netjes als je ook even de moeite neemt om anderen te taxeren ;-)

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 21:17

@ Billionache, twee posts omhoog heb ik iedereen getaxeerd. ;)

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 21:23

RF_Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 13:53

RF_Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 13:54

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 14:33

CrazyIris: 20 euro
xTitanic: 30 tot 40 euro.
love_Soraya: 10 tot 20 euro.
MaricoGraphy: 15 tot 20 euro taxeren.
horserider22: nog even dooroefenen.
Hes_Han: 20 tot 30 euro.
Ylvy: 30 tot 40 euro.
DeLabrador: 15 - 25 euro.
xElmoni:Lekker dooroefenen!
Believe: 10 tot 15 euro.
guusjew: nog even dooroefenen.
Mb_foto: 35 tot 45 euro.
louiisaa: nog even dooroefenen.
Sheran: 10 tot 15 euro.
Suuszels: 35 tot 40 euro.
Joysieee: 25 tot 30 euro.
RF_Pictures: jammer dat ze zo klein zijn! 10 tot 25 euro.
Naoom_: lastig taxeren, maar ik zou zeggen 30 euro? is echt een grove gok!
billionache: 40 euro ongeveer.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 15:01

Ik ben benieuwd :)
Ik bewerk nog met Windows live foto gallery (nieuw programma is in aantocht) dus de paal op de laatste foto krijg ik niet weggewerkt -O-
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding