Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bagheera_206 schreef:KBTP schreef:Ik wil mij ook even melden, heb het topic globaal doorgelezen en zie de Canon 1100D vaak langskomen, ik twijfel tussen de Canon 1100D de Nikon D3100... Wat kunnen jullie mij adviseren en waarom?
Dat is kwestie van vasthouden, uitproberen en kijken of jij de camera snapt en de camera jou snapt. Enige kleine voordeel van Canon boven Nikon is dat je iets meer keuze hebt in verschillende prijsklassen als je naar lenzen kijkt voor paardenfotografie als je er later verder mee wilt. Verder zijn het beide prima camera's.
Bagheera_206 schreef:Marit schreef:Ik ben misschien op zoek naar een nieuwe camera voor in de toekomst. Ik heb nu de sony alpha 100 die me eigenlijk prima bevalt. Het enige gigantische nadeel is de ruis. Bij ISO 200 komt die al tevoorschijn en het stoort me ontzettend.
Weet iemand of er vergelijkbare camera's van sony zijn die dit probleem niet hebben? Het liefst hou ik het bij een Sony zodat ik mijn lenzen gewoon kan houden.
Ben bang dat je dan in het grote dure segment van Sony komt.
Marit schreef:Bagheera_206 schreef:
Ben bang dat je dan in het grote dure segment van Sony komt.
OhNou ja als het goed is passen Tamron lenzen ook op Nikons, dus dan zou het een Nikon moeten worden.. Alleen heb ik daar nog helemaal geen ervaring mee
Bagheera_206 schreef:Canon heeft geen goedkopere lenzen, maar als je verder met paardenfotografie door wilt gaan heb je wat meer keuze in diverse prijsklassen voor "paardenlenzen".
Voor body+kitlens ben je ongeveer al 350 euro kwijt dus valt binnen je budget. Voor de paardjes heb je dan nog wel een telezoom nodig en die kost 200 a 250 euro, maar daar kun je gewoon voor sparen en er later bij kopen.
Bagheera_206 schreef:Optisana schreef:10.000 euro ??!!
Ik hou het dan maar rond de 700![]()
![]()
![]()
![]()
Ben nog maar een beginner en doe het als hobby
Zie je wel dat je een max hebt.![]()
Voor 700 euro heb je een leuke set. Bijvoorbeeld de Canon 1100D met kitlens en 55-250mm. Die set heb je voor nog geen 600 euro.
jojoni schreef:Bagheera_206 schreef:Canon heeft geen goedkopere lenzen, maar als je verder met paardenfotografie door wilt gaan heb je wat meer keuze in diverse prijsklassen voor "paardenlenzen".
Voor body+kitlens ben je ongeveer al 350 euro kwijt dus valt binnen je budget. Voor de paardjes heb je dan nog wel een telezoom nodig en die kost 200 a 250 euro, maar daar kun je gewoon voor sparen en er later bij kopen.
Ah ik dacht dat de lenzen (zoals die telezoom) ook goedkoper waren.. Maar als het alleen gaat om de lenzen voor professioneel gebruik maakt het natuurlijk weinig uit.
Ik had ook al de Canon EOS 1100D gevonden die dan onder die prijsklasse valt. Mijn vriend vraagt nog waarvoor je precies de telezoom nodig hebt?
jojoni schreef:Bagheera_206 schreef:Die heeft je vriend nodig om paardjes te kunnen fotograferen.
haha dat had ik ook al begrepen.. maar hij bedoelt of het voor de beweging of zoom of scherpte van de foto ofzo is?
jojoni schreef:Bagheera_206 schreef:Die heeft je vriend nodig om paardjes te kunnen fotograferen.
Bagheera_206 schreef:Voor de zoom, want met de kitlens heb je bij paardjes last van perspectiefvervorming door de groothoek.
Alwiene schreef:Volgens mij kan je je vriend als verrassing het beste een basiscursus fotografie kado doen![]()
![]()
![]()
Een spiegelreflex kopen is namelijk één, er mooie foto's mee maken is een tweede en vereist best wat kennis en oefening
jojoni schreef:Bagheera_206 schreef:Voor de zoom, want met de kitlens heb je bij paardjes last van perspectiefvervorming door de groothoek.
Ah nu snap ik het (en hij ook) dat hebben we nu ook soms met de camera van mijn vader..Alwiene schreef:Volgens mij kan je je vriend als verrassing het beste een basiscursus fotografie kado doen![]()
![]()
![]()
Een spiegelreflex kopen is namelijk één, er mooie foto's mee maken is een tweede en vereist best wat kennis en oefening
Zoals je zegt, oefening baart kunst he! Mijn vader heeft ook verschillende spiegelreflexcamera's en daar oefent hij wel eens mee (helaas geen digitale) maar van die lenzen ken ik dus niets van..
En die cursus kan nog altijd als het na veel oefenen niet lukt he...
Bagheera_206 schreef:Ik ben op zoek naar een andere neckstrap/draagriem waar Canon er niet met grote letters op staat.Zoek het liefst een zwarte, maar een fancy kleur heeft ook wel wat.
![]()
Ik kom echt van alles en nog wat tegen op internet.Ik zie ze ook van LowePro, maar daar zit kliksysteem tussen en weet niet of dat handig is. Ben bang dat dat kliksysteem faalt en mijn camera op de grond ligt. Er zijn ook van die sniper-dingen op de markt, maar weet nog niet of ik dat wel wil.
Wat zijn de betere merken waar ik voor kan kijken voor een draagriem? Iemand nog tips of linkjes? Budget maakt niet zo heel veel uit. Ik denk dat het maar een paar tientjes hoeft te kosten. Als hij maar comfortabel, stevig, betrouwbaar, degelijk is.
Fenny schreef:Is er ook een apart topic over accu's of kan ik mijn vraag hier ook kwijt?
Ik heb dus nu een Canon EOS 1100D en mijn huisgenootje wil voor mijn verjaardag een extra accu voor me kopen. Ze heeft er een voor mij op het oog, maar is deze geschikt? Op de site staat wel dat hij geschikt is ter vervanging van mijn huidige accu maar ik weet niet of iemand hier ervaring mee heeft?
Zie http://www.camera-accushop.nl/categorie ... EOS-1100D/
Bagheera_206 schreef:Ik ben op zoek naar een andere neckstrap/draagriem waar Canon er niet met grote letters op staat.Zoek het liefst een zwarte, maar een fancy kleur heeft ook wel wat.
![]()
Ik kom echt van alles en nog wat tegen op internet.Ik zie ze ook van LowePro, maar daar zit kliksysteem tussen en weet niet of dat handig is. Ben bang dat dat kliksysteem faalt en mijn camera op de grond ligt. Er zijn ook van die sniper-dingen op de markt, maar weet nog niet of ik dat wel wil.
Wat zijn de betere merken waar ik voor kan kijken voor een draagriem? Iemand nog tips of linkjes? Budget maakt niet zo heel veel uit. Ik denk dat het maar een paar tientjes hoeft te kosten. Als hij maar comfortabel, stevig, betrouwbaar, degelijk is.