Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Conrex schreef:Ik ben van plan voor deze te sparen:
Canon EF 70-200 mm F/4 L USM of Canon EF 70-200 mm F/4 L IS USM deze, maar waarom kost deze met IS zo duur?
En anders kan ik altijd nog kiezen voor:
Canon EF 70-300 mm F/4-5.6 IS USM
Sigma 70-300 mm F/4-5.6 APO DG Macro Canon AF
en heel misschien:
Sigma 120-400 mm F/4.5-5.6OS APO HSM Canon
Voor welke zouden jullie gaan?
HLPhoto schreef:Ik geloof overigens niet zo hard dat die 70-200L F2.8 omlaag gaat in prijs. Als je kijkt hoe waardevast de non-IS is gebleven nadat de 70-200L F2.8 IS USM Mk1 uit kwam.. Men geeft tweedehands nog 1200,- voor dat objectief. Snap niet waarom, maar het gebeurt wel![]()
Ik heb overigens m'n tele verkocht!
manzano schreef:Er komt toch ook alleen een nieuwe versie van de IS? Of ook van de non-IS.
De IS is een paar jaar geleden al 200 euro gedropt. Denk niet dat er nog veel afgaat. Denk dat hij er vrij snel helemaal uit gaat.
Op de site van Canon staat hij al tussen de "gearchiveerde producten" en niet meer in de normale collectie zeg maar.
horsieslii schreef:Weet iemand een leuke, niet al te dure lens voor honden/katten fotografie? Dus ook voor beweging? Ik heb dan nu een Tamron 70-300(en heb canon eos 1000D) maar heb t gevoel dat die de bewegingsfoto's van de honden en katten niet goed scherp kan maken.
LostEscape schreef:Jaa dat weet ik, maar ik kan ook nergens echt duidelijk op internet vinden welke lensen er echt goed zijn van canon, of juist slecht en of je dan beter een Sigma, Tamron of Tokina kan kopen
imd schreef:Laat anders eens een foto zien met welke instellingen je hebt? Dan kunnen we even kijken of we tips kunnen geven