[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:56

JW18 schreef:
absque_dubio schreef:
Iemand een idee waar ik voor een redelijke prijs een fijne tas kan kopen voor mn canon 450d? :)
Heb al wat rondgesnuffeld, maar misschien dat jullie nog tips hebben?

Ik denk dat dit wel wat voor je is: http://www.factoryprices.nl/product_inf ... s_id=82681
Is daar nu in de aanbieding. Ze zien er niet zo standaard en saai uit en zijn van goede kwaliteit.

dat is de tas die ik heb!!!

Fairytail

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:02

Welk merk etc is toch ook wel deels persoonlijk heb al tijden mijn slingshot en daarvoor een andere gehad (te klein) doen het beide prima en ze hebben bij mij heel wat te voorduren :=

Ik zou niet voor "hip" gaan maar een degelijke tas die stevig is en een regenhoes heeft bijvoorbeeld. Dat je nu niet veel uit geeft snap ik maar als je een iets grotere neemt kun je voorlopig nog wel even verder :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:04

Haha Romy, niet om het een of ander, maar...

Romyv schreef:
Alleen omdat er geen merknaam op staat en hij heel compact is scheelt het een hoop!!

Ik weet niet precies welk merk het is.. het is een zwart met geel poppetje en er zit een nikon labeltje aan (omdat die voor nikon is zeg maar.. hij is dus ook met de nikon kleuren!)

Crumpler is wel degelijk een (zeer bekend zelfs!) merk en bovendien is 'ie niet in de Nikon-kleuren omdat "hij voor Nikon is" maar omdat Crumpler het gewoon een leuke kleurcombi vond waarschijnlijk :+
Crumpler heeft heel veel tassen in heel veel verschillende kleuren.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:05

Haha inderdaad een zeer bekend merk en in alle combinaties leverbaar, werkelijk om pijn van aan je ogen te krijgen :=

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:07

deze tas heb ik ook en alles past erin (mn body, groothoeklens 10-20mm, telelens 70-300, portretlens 17-70, fliters, batterijen, kabeltjes ed.), hij is waterdicht.. Ik sleur hem echt overal mee naar toe, heb heel veel geschoten op feesten als ID&T, Qdance, Awakenings ed. dus ook buiten events, daar krijgen je spullen ook aardig wat te voorduren en na 2jr ziet hij er nog als nieuw uit!!

Ik vind het echt een aanrader, ookal is die misschien belachelijk goedkoop in vergelijking met andere tassen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:43

Toch nog even een kritische opmerking bij die Crumpler... Die is geloof ik niet zo groot als er bij staat dat 'ie zou zijn. Vier lenzen en 2 bodies kun je sowieso vergeten. Inside: 26x18x13 cm (breedte, hoogte, diepte) is niet echt ruim....

Als je een grotere tas zoekt, zou je toch moeten kijken naar een New Delhi (opvolger van de Pretty Boy).

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:53

4 lenzen en 2 body's gaat zeker niet passen.. 3 lenzen, 1 body en flitser is echt de max!

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 21:50

Ik las het net ook Nouks en dat past echt niet :=
Toch hangt het ook wel van de camera en lensen af want ik stond met de cursus te kijken van de 55-200 wat een mini lensje i.v.m. mijn 70-200. En de 40d is ook echt veel groter dan de 400d laat staan de 1d serie dat zijn echt grote dingen die passen er haast niet in :=

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 21:57

Als je inderdaad allemaal kleine body's en lenzen pakt dan past dat er wel in.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 22:02

Crumpler heeft echt gave tassen! Heb me vorige week echt even vermaakt in de crumpler-store........... Maar ja, kan blijven kopen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 22:11

Arielle_ schreef:
Als je inderdaad allemaal kleine body's en lenzen pakt dan past dat er wel in.

Maar dan nog kun je je afvragen of je dat wil... Alles op elkaar proppen lijkt me nu ook niet het meest ideaal :D

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 22:15

Iets wat je heel erg herkend bij tweedehands spullen het op elkaar proppen je haald ze er zo uit :=

Ik heb mijn tussen stukjes uit mijn kleine tas nu in mijn grote zitten zodat alles erin kan. Mijn vogelboek, sporen boek verrekijker, lensen enz.
Maar als je soms naar foto's kijkt van dit past erin, ben ik benieuwd hoe ze de rits dicht krijgen :=

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 22:26

Nouks, dat lijkt mij ook niet, maarja, als je het persé wil lukt het wel.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 23:37

Die tas ga ik even onthouden! :j
Is wel in de richting wat ik zoek, maar het nog niet helemaal, maar ik ga hem wel opschrijven! Vanmiddag de stad in geweest, en geen enkele winkel hadden ze fijne tassen wat ik zoek. Toch maar naar de speciaalzaak hier in t dorp, en opschrijven welke tas hét is. (Zaak is helaas echt súper duur :\ )
Maar in ieder geval allemaal bedankt voor het meedenken, daar heb ik echt wat aan!

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 23:43

Je hoeft hem daar toch niet te kopen. Gewoon daar bekijken en ergens anders bestellen :P

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 09:12

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 11:26

Zal wel krap worden denk ik als ik de foto's zo bekijk, maar weet het eerlijk gezegd niet.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 11:27

Ken hem niet :n Maar volgens de site van Lowepro kan het idd.
Persoonlijk zou ik een schoudertas niet fijn vinden als je er zoveel in kwijt wilt...... vanwege het gewicht. Maar dat is een persoonlijke afweging natuurlijk :)

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 12:03

De keus voor een schoudertas staat voor mij vast. Met een rugzak kan ik niet snel genoeg wisselen van camera. En een slingshot vind ik ook niet fijn werken. Ik heb er trouwens nog een filmpje van gevonden: http://vidego.productvideocast.com/play ... p=dz238m7u Lijkt me toch wel een fijne tas!
Ik heb vorige week naar Crumplertassen gekeken, maar die worden wel heel erg groot als je er 2 body's in kwijt wilt. Dat is bijna meer vulling dan tas.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 12:12

Ik vind deze ook wel enorm groot (in het filmpje)......al weet ik niet of het dan de 200 of 250AW is........
Maar hoe wil je je 2e body meenemen? Met lens eraan vast? Dat scheelt ook nogal.

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 13:50

Hee, ik zie hem er niet bij staan, maar heeft iemand ervaring met de Fujifilm S1000?
En wat is nou een goedkope spiegelreflex camera, want wil er geen honderden euro's aan uitgeven...

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 14:14

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 22:18

Ik heb sinds een maandje nu de Gadgetbag E10 van Canon! Lekker groot en ruim! Daar past iig mn camera + grote lenzen in. :)

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 19:43

Gadgetbag is ookkk helemaal niet zo duur nu.
Ik heb mijn nieuwe camera aangeschaft :D
Heerlijk makkelijker instellen en wat een snelheid!

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 19:49

Welke heb je fairytail? :D