[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Romyv

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 16:05

waarvoor wil je dat weten? Ben ej van plan hem te kopen?

Als dat zo is moet je goed op een rijtje hebben wat je wilt met camera en of dat kan met deze.. het is een goede camera, maar wel zeer beperkt..

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 20:36

Inderdaad een compactje. Heb zelf een cybershot gehad leuke camera en beste plaatjes hoor maar weinig mogelijkheden

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 00:29

Iemand een idee waar ik voor een redelijke prijs een fijne tas kan kopen voor mn canon 450d? :)
Heb al wat rondgesnuffeld, maar misschien dat jullie nog tips hebben?

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 01:10

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 01:17

Ik raak helemaal in de knoop op die site, ligt het aan mij of zijn er daar maar weinig tassen?
Ik houd er zeker rekening mee dat ik ruimte genoeg wil, bedankt nog! Weet wel dat ik echt een schoudertas wil, en ruimte voor 1 body, en minimaal 2 lenzen.
edit; die eerste tas had ik ook al bij bol.com gezien, dat lijkt me ook wel wat. :j Iemand daar ervaring mee?

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 01:29

De canon is een stevige degelijke tas die bij de meeste winkels nog voor de volle mep staat. Ik hou zelf niet zo van schouder tassen omdat ze steeds naar voren glijden als je een keer bukt etc. Maar daar zou je misschien iets aan kunnen doen door er een bandje aan te naaien. Is geen enorm grote tas dus ik weet niet welke lensen je hebt?
En konijnenberg en kamera-express hebben enorm veel tassen :=
Klik bij konijnenberg links op Tassen en koffers en dan kun je bij verschillende soorten kijken en dan nog op merk sorteren.

http://www.bol.com/nl/p/elektronica/can ... uct_images
en
http://www.fotokonijnenberg.nl/product/ ... _10eg.html
zijn trouwens andere tassen ;)
Laatst bijgewerkt door Fairytail op 12-02-09 01:32, in het totaal 1 keer bewerkt

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 01:31

Oh dan was ik vast heel dom aan het kijken daar. :=
Zal zo nog is ff kijken! Bedankt!
Ik heb nu alleen body + kitlens, maar er komt binnenkort zowiezo minimaal 1 lens bij, en als t aan mij ligt worden dat er snel meer. :+
Maar ik denk dat als ik in ieder geval in de tas 2 lenzen kan vervoeren, ik het daarmee zou moeten redden.
En je hebt wel gelijk over dat schoudertassen naar voren vallen, maar toch vind ik dat veel fijner, ik weet niet.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 01:33

absque_dubio schreef:
Oh dan was ik vast heel dom aan het kijken daar. :=
Zal zo nog is ff kijken! Bedankt!
Ik heb nu alleen body + kitlens, maar er komt binnenkort zowiezo minimaal 1 lens bij, en als t aan mij ligt worden dat er snel meer. :+
Maar ik denk dat als ik in ieder geval in de tas 2 lenzen kan vervoeren, ik het daarmee zou moeten redden.
En je hebt wel gelijk over dat schoudertassen naar voren vallen, maar toch vind ik dat veel fijner, ik weet niet.

Vergeet niet dat je een slingshot naar voren kan "slingen" en dan overal bij kan het is geen rugtas maar een schoudertas op je rug zeg maar.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 01:41

Ja ik weet wat dat is, maar ik vind dat totaal niet lekker zitten. Word helemaal gek als ik een tas op mn rug heb zitten. :\
Nikon en Olympus heeft ook wel mooie tassen, maar vind t raar om zo'n tas bij een Canon camera te hebben. :+
En dan vind ik die fotokonijnenberg Siret (of dan maar gelijk de Rosandra :+ ) ook wel handig eruit zien, maar die zien er best lelijk uit.
Lastig dit zeg. :=

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 01:45

Heb ik echt totaal geen last van. Ik vind uiterlijk echt niet belangrijk. Kijk naar andere dingen als een regenhoes, garantie, inhoud, soort banden, materiaal wel of niet water dicht dat soort dingetjes.

Er is maar een optie spullen meenemen naar een zaak en uittesten!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 01:49

Oh daar was ik nog niet eens verder naar gaan kijken, ik begon met het uiterlijk, en dan vallen er al héél veel af. :')
Welke tas heb jij dan? :)
Toch idd maar is naar een zaak gaan, maar zie daar zooo tegenop, omdat ze vaak zo ontzettend duur zijn in de winkel, en ze je vanalles aansmeren.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 01:55

IK heb een slingshot 300 AW en nog een kleine schoudertas maar die gebruikt mijn vriend nu, vind het rot dingen :P

Je moet naar de winkel gaan om te passen en ergens anders kopen ;)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 02:02

Ik meld me hier even om vol trots te laten weten dat ik me camera heb gevonden. Een canon SX10.

Kan niet wachten om hem te gaan proberen en testen.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 02:06

Veulen84 gefeliciteerd

mirtje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 10:50

Klopt het dat je voor een nederlandse model meer betaald?. En welke internetsite is goed om te kopen. Er staan er zo veel op kieskeurig.nl.

Mirjam

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 11:38

ik heb een nikon tas bij mn canon camera ^^
ik was gewoon naar de dixons gegaan, daar hadden ze voor mij maar 2 tassen (ik wilde wel een beetje ruimte, maar geen echte rugzak). 1 Nikon tas, die ik dus nu heb.
en een lowepro tas, die was nog een slagje groter, ook een schoudertas.
De lowepro vond ik nog net ffe teveel van t goeie,maar was wel een mooie tas.
Ben tot nu toe erg blij met die nikon tas, al denk ik dat je m ergens anders (op internet) wel goedkoper kan krijgen dan de 50 euro die ik ervoor betaald heb ^^.
maar ach

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 12:02

Ik zweer bij Billingham of Domke. Crumpler is leuk, maar erg lomp in vergelijking tot de daadwerkelijke inhoud ervan. Rugzakken vind ik verschrikkelijk, doe mij maar een schoudertas. Lowepro vind ik een rukmerk, maar dat is puur mijn subtiele mening ;)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 12:43

ik heb een Bmerk vioor nikon, schoudertas.. hij was 30 euro en alles past erin (flitser, camera, 3 lenzen, batterijen, laders ed.) en hij is vet klein! echt ideaaal!! Zn rugzak is foeilelijk en kei onhandig, vaak zijn ze ook boven de 100 euro wat ik veel geld vind..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 12:59

Romyv, één van mijn tassen heeft me 350 euro gekost. Is een hoop geld, maar was het geld méér dan waard. Soms kun je beter iets meer uitgeven (ik zeg niet dat dat 350 euro hoeft te zijn!) en daar jaren naar volle tevredenheid mee verder kunnen dan besparen op een tas en het eigenlijk een onding vinden....

Edit: overigens staat het internet vol verhalen van andere tevreden Billinghamgebruikers. "10 years old and still going strong", "few years ago I finally retired my 20 years old Billingham" en "I still use the Billingham my parents gave me as a present when I was 18 (I'm now 36)". :D

Edit 2: en stel dat mijn tas ook 20 jaar mee gaat, dan heeft die tas me dus 17,50 per jaar gekost. Liever dat dan iedere 2 tot 5 jaar een nieuwe tas kopen (reken voor mijn eisen qua formaat maar op minimaal 150 euro) omdat 'ie of niet meer voldoet aan mijn wensen/eisen, of gewoon versleten is... :+

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 13:30

Nouks, als je een prima tas hebt die jaren meegaat, is die dat geld zeker waard. :j
Maar aangezien dit mijn eerste tas word, wil ik er nog even niet zo veel aan uitgeven. :D
Romyv, welke tas heb jij dan?

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 13:49

Nouks, ben ik het echt helemaal mee eens!! Zeker als een tas niet goed je apperatuur beschermt is het goedkope duurkoop! Ik heb deze tas nu 2 jaar en hij is nog spikslinter nieuw! Hij is echt heel stevig, waterdicht, beschermt mn apperatuur goed enzo! Alleen omdat er geen merknaam op staat en hij heel compact is scheelt het een hoop!!

Ik weet niet precies welk merk het is.. het is een zwart met geel poppetje en er zit een nikon labeltje aan (omdat die voor nikon is zeg maar.. hij is dus ook met de nikon kleuren!)

Als ik thuis ben zal ik wel even kijken want kan hem op internet niet vinden..

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 13:49

Eigenlijk lijkt me een nieuwe tas ook wel wat.

Heb nu een Lowepro Compudaypack, zodat ik mijn laptop mee kon nemen. Laptoptas was toch versleten.
Vind het alleen verschrikkelijk onhandig dat nu alles op mijn rug zit en de hele tas van me rug af te halen als ik iets nodig heb. Het komt eigenlijk zelden/nooit voor dat ik zowel de laptop als de camera erin heb zitten. En eigenlijk past al het spul er niet fatsoenlijk in, ja met stapelen.

Het liefst wil ik dus gewoon een tas waar toch wel een body + minstens 80-200F2.8 in past (dat is echt net/net in deze) en dan nog 3 (4 mag ook) extra objectieven, een externe flitser en assesoires in passen. :P

Of ben ik nu te veeleisend :+.

Laptopvak hoeft dan niet meer, hou die andere tas ook wel gewoon.

Chr1s

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 14:44

Heb zelf 2 delsey tassen (delsey pro)
Beide passen meerdere body's en objectieven/flitsers in. En laptop in ene voor en andere achterste vak.
Ook de 70-200 2.8 op body met zonnekap niet omgedraait past er gewoon makkelijk in.
Maar je moet wel oppassen met hoe zwaar tas op je rug word.
Ene heb ik ook nog 2 sluitingen voor langs en andere niet.
En dan gaat tas gigantisch hangen op je rug wat tas nog zwaarder maakt.
Dus als je ook veel moet lopen met tas op rug en nogal veel spul mee hebt wat aardig wat weegt zal ik ook denken aan sluitingen voor langs dat tas beter tegen je rug aan ligt. En met tas zal ik persoonlijk gewoon willen passen en kijken dat alles past en fijn op je rug ligt.

JW18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:03

absque_dubio schreef:
Iemand een idee waar ik voor een redelijke prijs een fijne tas kan kopen voor mn canon 450d? :)
Heb al wat rondgesnuffeld, maar misschien dat jullie nog tips hebben?

Ik denk dat dit wel wat voor je is: http://www.factoryprices.nl/product_inf ... s_id=82681
Is daar nu in de aanbieding. Ze zien er niet zo standaard en saai uit en zijn van goede kwaliteit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:46

@ JW: in ieder geval mooie aanbieding :j