Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Veulen84 schreef:Okee, het goeie topic gevonden denk ik. Hoop ik.
Ben al een tijdje opzoek naar een nieuwe camera. Zoek hem eigenlijk voor 2 dingen.
Zwartwit foto's maken en ingezoomde foto's maken van me beesten.
Meer dingen doe ik er ook niet echt mee.
Wat ik dus eigenlijk zoek is een superzoom camera, met zwartwit optie (briljante conclusie van de man van de fotowinkel)
Budget is rond de € 500. Beetje afhankelijk van de extra's die er op zitten.
Ben al beetje wezen snuffelen, maar heb nog niet echt gevonden wat ik zoek.
Elessar schreef:Moet het echt een klein compactje zijn?
Waarom per se die z-w functie, als ik vragen mag? Met een simpel programmaatje kan je de foto zo omzetten naar z-w.
Panasonic DMC-FZ50 is een hele mooie camera, 12x optische zoom en binnen je budget. Ook kun je kijken naar de Panasonic DMC-FZ28.
Overigens kun je met zo'n ruim budget ook een spiegelreflex overwegen.
Nouks schreef:Veulen84, als je zo graag zwartwit-foto's maakt, is het absoluut de moeite waard om je eens te verdiepen in het omzetten van kleurenfoto's naar zwartwit. Zwartwit-functies op camera's trekken enkel de kleuren er uit, maar door het zelf te doen kun je een foto vaak véél meer dynamiek geven.
mirtje27 schreef:Hey,
Ik heb dus besloten dat ik de Panasonic DMC-FZ28 ga kopen. Dit is toch de nieuwste versie?. Ik wil hem eigenlijk op internet kopen. Maar bij kieskeurig.nl zie je zoveel zaken waar je hem kan kopen. Wie weet een goede winkel waar ik hem kan bestellen?. Ik wil wel nederlands menu. Hoe zie je dat dat het er een is met nederlands menu?.
Hoop dat iemand mijn 3 vragen kan beantwoorden.
Mirjam