Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Hoi
Mijn camera is na 2,5 jaar intensief gebruik overleden
Hij heeft zijn dienst geweldig gedaan en het was ook een superding (Canon Powershot A460).
Maar, hij is nu echt op..
Ik moet dus een nieuwe.
Ik heb net €140 euro gekregen van mijn lieve opa om een nieuwe te kopen.
Maar....... Jeetje wat zijn er ontzettend veel camera's!
Mijn eisen:
- Hij moet goede bewegingsfoto's kunnen maken
- Er moet een geheugenkaartje in kunnen
- Hij moet scherpe, duidelijke foto's maken, zonder dat je een stille hand moet hebben
- Hij moet ook foto's in het donker kunnen maken
- Hij moet uiteraard digitaal zijn
- Ook een videostand
- En dan het liefste zoveel mogelijk megapixels
- En het liefste een zo hoog mogelijke resolutie
Hij zal voornamelijk worden gebruikt voor paarden-en mensen foto's.
Dus echt veel beweging, dus dat is echt een belangrijk puntje, scherp bij beweging.
Maar hier hebben de meesten vast wel ervaring mee
Geen idee of er zulke camera's bestaan met al deze pluspunten voor deze prijs?
Als je nou een geweldige camera weet die ietsje duurder is mag je die ook gewoon plaatsen.
En ook even erbij zetten waarom hij nou zo geweldig is?
Alvast bedankt!!
Sodeletuut schreef:Haha ik bedoel een waar je een grotere in kan doen, maar wist niet dat dat in alle camera's kon![]()
Nouks schreef:Voor 250 a 300 euro heb je ook een goede, uitgebreide compactcamera in plaats van een verouderde, trage tweedehands 300D of 10D...
JW18 schreef:Sodeletuut schreef:Haha ik bedoel een waar je een grotere in kan doen, maar wist niet dat dat in alle camera's kon![]()
Misschien een idee om een 2e hands Canon 300d of 10d aan te schaffen met daarbij een zoomlens bijv. sigma 55-200. Gok dat je dan ongeveer voor 250 a 300 euro klaar bent. Wel wat meer als je budget, maar anders ben ik bang dat er voor dat geld geen dig. compact camera's zijn die aan je wensen voldoen.
Je kunt trouwens niet filmen met een 300d/10d.
Anders kun je misschien eens kijken naar een Fuji s5800 of s6500 ( weet niet of er al nieuwe types uit zijn).