Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
marianr schreef:Ik heb alles een beetje op een rijtje voor mezelf gezet en besloten dat ik per lens niet over de 500 euro ga.
Ben nu de volgende lenzen aan het bekijken:
Canon EF 28-105 mm F3.5-4.5 USM II
Canon EF 28-135 mm F3.5-4.5 USM IS
Canon EF 24-85 mm F3.5-4.5 USM
Canon EF-S 17-85 mm F4-5.6 IS USM
Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC MACRO
Degene die ik zeker wil hebben is de Canon EF 70-300 mm F4-F5.6 USM IS. Hier lees ik online zeer goede dingen over. Ook wil ik de Canon EF 50 mm F1.8 II aanschaffen. Daarnaast wil ik dus een van de bovenstaande objectieven (groothoek even buiten beschouwing, heb voorlopig nog even de kitlens). Op zich sluit de Sigma natuurlijk erg mooi aan, maar is dit een beetje een snelle lens?
Wat adviseren jullie me?
marianr schreef:Dankjewel Kokomo voor je advies. Ik heb al enkele foto's gezien van de Sigma en die zagen er goed uit. Hij sluit ook mooi aan op de 70-300 en heeft een redelijke groothoek. Het diafragma van 2.8 lijkt me ook fijn, jammer dat de Canon 4.0 heeft want die heeft dan weer IS. Dit is ook de reden waarom ik twijfel tussen deze twee, ga ik voor de 2.8 zonder IS en voor de 4.0 met IS. Ik heb niet zo'n hele vaste hand namelijk. Ik vraag me af of IS voor deze afstand nodig is.
@ Kanzi: bedankt voor je tip. Ik zal er eens naar kijken.
_Marjon_ schreef:Wat ik me nu afvraag, is zo'mn 70-200mm F2.8 nou niet verschrikkelijk irritant. Ok lichtsterk enzo dat is prettig, maar ik heb een 70-300mm en die gebruik ik zelden omdat ik dat beginpunt van 70mm zo vervelend vind.
_Marjon_ schreef:Wat ik me nu afvraag, is zo'mn 70-200mm F2.8 nou niet verschrikkelijk irritant. Ok lichtsterk enzo dat is prettig, maar ik heb een 70-300mm en die gebruik ik zelden omdat ik dat beginpunt van 70mm zo vervelend vind.