Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
CocoChanel schreef:Ik heb een vraag aan de fotograven hier
Ik heb een Pentax Optio 30
Ik ga in juli kijken naar het EK pony's in saumur. Helaas heb ik dan nog geen nieuwe camera. Nu wil ik toch graag mooie foto's maken. Helaas lukt het mij nooit om hele scherpe foto's te maken van bewegende dingen. Nu heb ik de vraag of jullie weten hoe ik het met deze camera beter kan doen, zodat ik minder wazige foto's krijg. Ik hoop dat iemand me kan en wíl helpen.
Ik spaar voor een goede duurdere camera maar helaas heb ik die nog niet bij elkaar.
Alvast bedankt.
SaskiaKur schreef:Omdat ik sinds kort heb besloten om toch echt in de fotografie wil gaan verdiepen heeft een goede vriend van mijn vader, die als werk ook fotograaf is, advies gegeven. Hij zij dat een Nikon D50 (met lens) voor het begin heel handig is. Ik vroeg me af wie hiermee ervaring heeft?![]()
Kus Saskia
manzano schreef:Maar dat is ook de Nikon D50
Het is ook een prima camera om mee te beginnen.
Waar die 3.0 optische zoom op slaat weet ik zo niet. Misschien dat ze daar die lens mee bedoelen. Dat dat 18-55 gelijk staat aan 3.0 optische zoom ofzo.
SaskiaKur schreef:Ja, eerst had ik deze op het oog:
http://www.fotokonijnenberg.nl/product_ ... duct=11694
Ik moet nu even eten! Maar graag wel even reageren!
Ik koop wel een Nikon D50. Want mijn geldbudjet gaat niet hoger dan 800 euro en een proffesionele fotograaf heeft die camera gezegt dat die handig is om mee tebeginnen!
Amanda schreef:18-55 mm is inderdaad te vergelijken met 3x optische zoom.
Wil je serieus paarden gaan fotograferen is dit echt te weinig.
Dan zou je de 55-200 mm er eigenlijk bij moeten hebben.
Is vergelijkbaar met ongeveer 10x optische zoom.
Ellende schreef:Amanda schreef:18-55 mm is inderdaad te vergelijken met 3x optische zoom.
Wil je serieus paarden gaan fotograferen is dit echt te weinig.
Dan zou je de 55-200 mm er eigenlijk bij moeten hebben.
Is vergelijkbaar met ongeveer 10x optische zoom.
Dat ligt er echt ontzettend aan55-200 (55x4 = ongeveer 200) is officeel maar 4 x zoom. Mijn compact had 8 keer digitale zoom, met een lens van (omgerekend) 40 tot 320 mm. Met de 18.55 en de 55-200 heb je dus vergelijkbaar met 10 keer zoom op een compact.
SaskiaKur schreef:Ja, eerst had ik deze op het oog:
http://www.fotokonijnenberg.nl/product_ ... duct=11694
Ik moet nu even eten! Maar graag wel even reageren!
Ik koop wel een Nikon D50. Want mijn geldbudjet gaat niet hoger dan 800 euro en een proffesionele fotograaf heeft die camera gezegt dat die handig is om mee tebeginnen!