[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Robin_Rikkie

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 20:22

Bedankt voor de feedback iedereen!
_Elke, ik kan er helaas niet veel aan doen dat ze naar beneden kijkt agz ze dr proef aan het rijden was. Ik kan dan niet gaan roepen dat ze vooruit moet kijken :+ :D

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 20:26

Robin_Rikkie schreef:
Bedankt voor de feedback iedereen!
_Elke, ik kan er helaas niet veel aan doen dat ze naar beneden kijkt agz ze dr proef aan het rijden was. Ik kan dan niet gaan roepen dat ze vooruit moet kijken :+ :D

Hihi nee dat kan niet :D Wel ook een leerpuntje voor de amazone ;) ;)

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 20:38

Iedereen super bedankt voor de feedback tot nu toe! +:)+

Wanneer jullie foto's van iemand hebben gemaakt (professioneel of niet) en jullie willen die graag doorsturen naar die persoon.... hoe doen jullie dat? Met een programma... of?

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 20:39

Ik gebruik wetransfer :)

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 20:41

Me 2, wetransfer is i-de-aal!

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 20:41

Soms via hotmail, en dan als bestand en niet als foto toevoegen :)
Als ik meedere foto's moet versturen doe ik het vaak via dropbox.

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 20:46

Agossie: mijn foto doet het niet in de lijst... op de verzamelplaats dan wel weer.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 21:29

Zo raar dat jullie mn foto niet kunnen zien, bij mij werkt de link gewoon? Nog meer mensen die er last mee hebben?

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 21:32

Babel schreef:
Zo raar dat jullie mn foto niet kunnen zien, bij mij werkt de link gewoon? Nog meer mensen die er last mee hebben?

Bij mij doet ie het ook niet..

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 21:34

Hier mijn week 3:

Afbeelding

Ik heb de scherpte op de handen en stukje gitaar. Expres niet op de hele gitaar zodat de snaren lijken te 'bewegen' .

Camera NIKON D5100
Lens 18.0-55.0 mm f/3.5-5.6
Focuslengte 38 mm
Belichting 1/3
F-nummer f/5
ISO 1600

De iso is wel erg hoog maar ik weet nog lang niet genoeg van hoe alles werkt dat ik dat zelf kan instellen. Benieuwd wat jullie er van vinden. Ik heb hem nu ook via Google+ geupload. Tnx Showteam voor de hulp.

ps .. ik zie dat die nu wel errrug groot is.... hihi

Manou_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 21:48

Jammeeer, ik had vandaag foto's van mijn paard gemaakt, maar krijg hem helaas niet op tijd bewerkt :( Half werk leveren vind ik ook zonde, dus dan maar eentje van een fotomeeting pasgeleden..

Afbeelding

MarBri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 21:49

Bedankt voor alle feedback van vorige week. Wat is DOF?

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 21:53

Ylvy schreef:
tesseke : Leuke kat, zo'n exemplaar zou mijn vriend wel willen hebben :)

Dank je, maar hij gaat hier blijven. Je mag em wel is komen lenen als ie weer de printer op de grond gooit, vanalles steelt, planten op de grond gooit of de hond of andere kat terroriseert ;-) :+
Als hij slaapt is hij gelukkig wel braaf :D

Bedankt voor alle feedback. Misschien dat ik deze week of volgende week de foto nog eens probeer te maken, maar dan het salontafeltje even aan de kant schuif zodat ik een egalere achtergrond heb.

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:05

Haha Elke, jij hebt een beetje het zelfde onderwerp :) Wel een mooie foto

Hierbij mijn week 3:

Afbeelding

Als mijn examens en alle andere deadlines voorbij zijn, zal ik ook feedback gaan geven.

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:20

MarBri schreef:
Bedankt voor alle feedback van vorige week. Wat is DOF?

Depht of field
Scherptediepte

MarBri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:32

Ahh juist ja. Bedankt heavenslove

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:51

graag gedaan ;)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 12:36

week 3

Afbeelding

canon EOS 1000D
18-55 kitlens
F4
ISO 200
1/4sec.
geen extern licht/flits
Met statief
Brandpuntafstand 35mm

laurajoy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 14:16

Babel schreef:
Laurajoy15
Absoluut mijn favoriete foto deze week. De manier waarop het licht op haar handen en haar valt, de sierlijke, elegante lijn van haar armen en vingers. Hier mag je trots op zijn!

Wow jeetje, wat een compliment! :o Dankjewel!

Mellanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 14:18

Zo mijn feedback ook weer.
Ik ga het wat anders doen dan anders, om hopelijk elke week FB te kunnen geven zonder er uren werk in te steken.
Ik groepeer mensen waarvan ik ongeveer dezelfde feedback heb, en die plaats ik samen. Wil je wat uitgebreider, geen probleem, dan vraag je het gewoon :)

* Foto's waar ik niks aan toe te voegen heb, die ik goed vind:
Agossie , Calice, crazy_horse, crazyiris, fellow, gub, Heavenslove, jacobeho, jespri, joysieee, kanzi, kimdegroot94, kimmetjee04, laurabloem, laurajoy15, leonyr, linsa, magda_90, marit, nefertarie, nescafe, racheel, sanne_com, sodeletuut, superliesje, tesseke, TeszZz, verography, wiancaR,

* Foto's die niet scherp zijn/lijken, verkeerde scherpstelling of niet interessante scherpstelling:
Bellatrix, femmelz, jilinda, lovesushi, myhu, niene87, rosslover, sorsie, xiiaoonnaa,

* Foto's waarvan ik de compositie minder vind, dit zou ik in de meeste gevallen oplossen door het onderwerp uit het midden te halen, minder of meer lucht toe te voegen, Meer ruimte rondom of juist minder ruimte.
Binky, Brechtjee, Cathyenbeau, Carolaaxxxx, crazymel, dandy200, _elke, eskegirl, g_entle, horserider, iejoorr, k_m, mariett, marijepagter, monbyou, murthul, _patriciaa, ponyaddicted, RianC, Rianne_, sternphoto, bumblehorse,

* Foto's waarvan ik de kleuren minder vind, dit doordat ze grauw zijn, kleurbalans niet oke is, Te donker of overbelicht, of andere oorzaken:
Ash, asselruiter ,Caaramel, deetjeeuh, glenstorm, hanna_94, hilly200, ingvild, ismy, Jessica_1998, joeluna, _kiki_, mzorro, quartel, revanches, robin_rikkie, suuszels, toydoll, ylvy

* Foto's die niet meteen mijn interesse trekken, dit doordat het onderwerp niet interessant is voor mij/ontbreekt.
Billionache, gracezellaa, Jewemm, jolijn, jooproo, manonfleur, marjoow, sharonplugge, taars, wendy1987,

* Foto's waar ik echt blij van wordt, erg mooi! :

astor, irene96, killyen, marbri, marijeR, showteam, sicayes,

Sta je er niet bij was je foto niet leesbaar of niet ingeleverd :)
wil je gerichtere fb mag je het uiteraard altijd vragen ! :)

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 14:18

De rest van de feedback van week 2;

Jacobeho; Mooi dat je de foto niet recht hebt genomen, dat maakt de foto leuker om naar te kijken.
Jespri; Mooie kleuren en leuke vlakverdeling.
Jessica_1998; Wat goed dat je zo’n laag standpunt hebt gekozen. Ik vind de foto wel wat donker.
JewEmm; Mooi gedaan, fijn gedetailleerd. Dat maantje in de hoek maakt het helemaal af.
Jilinda; Leuke uitsnede! Ik houd wel van die verdunde kleuren. Mooie foto.
Joeluna; Nette binnenbakfoto. De achtergrond is vrij druk, wat natuurlijk logisch is in zo’n situatie. Hier zou ik het mooi vinden om de achtergrond iets te vervagen. Dat doe je met een groot diafragma (laag getal), er komt dan meer licht binnen en je krijgt een kortere sluitertijd. Daardoor zal je ook minder bewogen foto’s hebben.
Jolijnn; Leuk, zwart op zwart fotograferen! Probeer eens om het licht vanaf de zijkant te laten komen, of vanaf de achterkant.
Jooproo; Van mij had je die emmer wel weg mogen laten hoor. :) Ik vind namelijk de lijnen in je foto heel mooi. Nette vlakverdeling.
Joysieee; Mooi en origineel plaatje, goed uitgewerkt!
_Kiki_; Jum, ik krijg er trek van! Twee tips; ik zou het bord gewoon recht houden, het schuine voegt niet veel extra toe hier. Je foto is interessant genoeg, er is veel om naar te kijken. :) Probeer eens het licht van opzij of (schuin) van achter te laten vallen, het ziet er dan nog smakelijker uit!
Killyenn; Moooooi! Goed uitgewerkt idee en heel netjes belicht.
KimdeGroot94; Fijn plaatje om naar te kijken, mooie uitsnede.
Kimmetjee04: Leuk idee. Ik zou het mooi vinden om de haren van de kwast ook die kleur te geven.
K_m; Mooi lichtje, fijne sfeer.
Laurabloem; Oh mooie kleuren, en wat goed dat je gewacht hebt op die vogel, dat maakt het plaatje af.
Laurajou15; Supermooie foto, fijn sfeertje. Niets aan toe te voegen.
Leonyr; Gaaf! Ik houd van dit soort abstracte dingen. Mooi gedaan!
LinSa; Wat een schatje! Misschien mooi om hem nog een beetje bij te knippen, iets van de onderkant en de linkerkant af zodat de pony in de hoek staat. De schaduwkant vind ik wel erg donker, misschien kan je die nog wat bijtikken in de nabewerking.
Lovesushi; Wat schattig, net dat ene oogje op een kiertje. Mooi gekadert zo.
Magda_90; Erg leuk zo met de ingrediënten op de voorgrond. Ik krijg wel erg de neiging om het kopje een stukje te draaien zodat je net wat meer van het oortje ziet.
Manonfleur: Goede DOF en mooie vlakverdeling met de diagonaal zo op de gulden snede. Vind het alleen niet zo’n boeiend plaatje.
MarBri; O wauw, wat een prachtige kat en wat een schitterende foto, die ogen knallen er uit.
Mariett; Ik zou het beeld een tikje naar boven schuiven; iets minder grond en dan net het oortje van het paard er op. En dan kan de foto zo in een modemagazine, hihi.
Marijepagter; Mooi portretje, dat de achterkant van de hond in de onscherpte wegloopt maakt de foto heel zacht.
MarijeR; Mooi doorkijkje! De verticale tak aan de rechterkant is net jammer, die pakt iets teveel van het vogeltje.
Marit; Prachtig. Goed gezien!
Marjoow; Wat een grappige uitsnede. Zonde van het hekje op de achtergrond. Kan je dat nog wegwerken?
Mb_foto; Mooi! Wat een ogen (en oren)! Je zei het zelf al, zonde van het schaduwvlekje rechts boven. Als het niet lukt om weg te poetsen kan je het er misschien afsnijden?
Monbyou; Leuk portret! En zoals al een paar keer gezegd, jammer van de achtergrond. Maar het is wel op te lossen een volgende keer; als je een paar stapjes opzij doet dan kan je de blauwe container helemaal als achtergrond gebruiken, dan heb je ineens een supergave foto!
Murthul; Schattig, en wat een mooi doorkijkje, goed gezien. Jammer dat je niet wat meer van het kopje ziet. Misschien had een iets hoger standpunt kunnen helpen?
MyHu; Wat een prachtige kleurennuances. Jammer van het witte kozijn(?) in de achtergrond.
MZorro; Leuk portret, iets te veel balk op de voorgrond. Op te lossen door wat bij te snijden?
Nefertarie; Mooi gebruik van tegenlicht. Misschien nog ietsje meer contrast op het oog toevoegen?
Nescafe; Mooi. Gaaf die drie vogels er nog naast.
Niene87; Mooie lichtval, goed gezien! Van mij mag de verzadiging van de blaadjes op de grond wel iets omlaag.
_Patriciaa; Heel mooi gedaan, goed gezien!
Ponyaddicted; Grappige uitsnede. Je zou er ook voor kunnen kiezen om de ruiter even af te laten stappen als de kleuren van de kleding teveel storen, of die kleur juist te benadrukken door de ruiter te vragen armen en benen even uit te steken, kan ook een grappig effect geven. 
Quartel; Spontane vrolijke foto. In dit geval zou ik liever met een iets hoger diafragmagetal schieten, zodat je het hoofd van het paard ook scherp bij hebt.
Racheel; Mooi portretje, jammer van de deken, teugels over de hals en deken op vind ik zelf elkaar een beetje tegenspreken. Misschien kan je de foto aan de onderkant wat bijsnijden zodat je de deken kwijt bent.
Revanches; Wat een schattige foto, niets op aan te merken.
RianC; Oeh, mooi portret, fijne blik. Uitsnede is gewaagd en vind ik heel mooi.
Rianne_; Mooi beeld, de foto straalt rust uit. Op zich ben ik benieuwd hoe de foto er uit ziet als je het scherptepunt meer naar voren legt, daar gebeurt namelijk iets wat mijn aandacht trekt. (Die doorgezakte plank.)
Robin_Rikkie; Nette foto. De foto lijkt een beetje gele gloed te hebben?
Rosslover; Leuk idee. Ik zou de foto met een iets kortere sluitertijd maken, zodat je het plaatje beter kan zien.
Sanne_com; Mooi! Heel fijn, die overbelichting van de achtergrond. Zachte sfeer.
SharonPlugge; De structuur van het hout komt er zo goed uit. Ik vind het beeld alleen niet zo interessant om naar te kijken. Als je wat uitzoemt kan je misschien een leuk plaatje maken van een mooi hoekje bij de haard. Je haard is dan meer een onderdeel van je foto die wat sfeer toevoegt.
Showteam; Wauw, die ogen! Mooi gedaan dat je alleen het ‘gezichtje’ scherp hebt gehouden.
Sicayes; Mooie foto, leuk met die tak voor de maan. Goed uitgewerkt.
Sodeletuut; Wat een ontzettend leuk portret met dat ene oog zo. Heel fijn om naar te kijken, beetje ondeugend ook.
Sorsie; Lekkere smeerkees. :) De rechterkant vind ik wel erg donker, kan je in de nabewerking nog wel iets ophalen.
Sternfoto; Als je de bovenkant er af snijdt tot net boven de ogen heb je een supersterk portret. Mooi!
SuperLiesje; Mooie compositie en heel fijn gebruik van licht en schaduw!
Suuszels; Mooie lichtval en fijne achtergrond. Ze lijkt een heel klein hoofdje te hebben zo. Ben je dat kwijt als je een iets hoger standpunt kiest?
Taarss; Leuke kerstfoto, mooie scherptediepte.
Tesseke; Leuk portretje zo, mooi scherp op de ogen.
Teszzz; Wat een mooie zachte foto! Heel fijntjes.
Toydoll; De foto is een tikje scheef, maar net de verkeerde kant op. Als je iets de andere kant op draait dan lijkt het paard meer de berg op te lopen, op deze manier lijkt hij eerder iets overbouwd.
Verography; Wat een mooi doorkijkje! Goed scherpgesteld hoor.
Wendy1987; Ik vind de foto een beetje grauw, misschien iets langer belichten?
WiancaR; Mooie compositie en leuk standpunt, voegt echt wat toe aan de foto.
XiiaaooNaa; Mooi dat je door je standpunt de voorgrond ook onscherp hebt gekregen. Ik vind alleen de compositie niet helemaal optimaal. Probeer eens een stuk van de onderkant en de rechterkant van de foto af te snijden, zodat de hond wat meer in de rechter onderhoek komt.
Ylvy; Wat een leuke kat. Jammer dat je net het puntje van het oor mist.

KimdeGroot94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 14:21

Mb_foto, slim zo de feedback zeg!

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 14:23

Dankjulliewel voor het commentaar!
Goed idee op die manier commentaar geven! Miss ga ik dat ook eens doen

Mellanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 14:30

Ja ging een pak vlotter! en dan kan degene die graag meer FB wil het altijd even vragen :)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 14:34

Slim zo die feedback Mb_foto :j
Ik zelf blijf toch liever bij de manier zoals Kanzi laat zien......is toch persoonlijker misschien.

Kanzi en Mb_foto bedankt voor de FB......ik zal eens beter op de F letten en daar de rest op aanpassen.