Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kellaxy schreef:Ik weet niet of ik de vraag hier mag stellen maar ik ben sindss bericht in het bt van een D3100 maar hoe kun je hiermee mooie foto's maken van bewegende paarden bijvoorbeeld? En hebben jullie tips voor de instellingen? Ik hou van photoshoppen, maar moet het nog wel doorhebben. Hoe bewerken jullie dingen weg?
Colorado schreef:Een voor en na van gisteren
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Meer foto's in dit topic:
[FK] [FOTO] Innocence
Colorado schreef:In de RAWplugin van GIMP heb ik de witbalans wat aangepast tot imo 'perfect', de saturation wat omlaag getrokken en het contrast omhoog, vaak nog wat met de curves gespeeld om de foto eventueel wat op te lichten of donkerder te maken. Vervolgens de foto doorgestuurd naar GIMP waar ik oa met de kleuren en contrast heb gespeeld in de curves (rood iets omhoog, groen wat omhoog in de lichte delen en omlaag in de donkere delen en andersom met blauw, uiteraard is het bij elke foto verschillend in hoeverre en soms net anders) en ik trek vaak de bovenkant van de value curve wat omlaag en de onderkant omhoog.
Babel schreef:Ik probeer een lamp die voor een muur staat weg te werken met Photoshop, maar krijg het gewoon niet voor elkaar.
De muur wordt heel vlekkerig, en ik zoek een tool of manier om deze dus weer wat egaler te krijgen qua kleuren. Heeft iemand enig idee? Een tutorial zou welkom zijn
Foto heb ik nu even niet bij de hand, maar kan ik wel plaatsen later?
Liamssfork schreef:Een beetje een domme vraag misschien maar wat is RAW nou eigenlijk precies en waarom schieten mensen hun foto's vaak eerst in RAW? Is de kwaliteit dan beter?
Sanne_com schreef:Hoe ik het weet?
UitgeprobeerdVoeg het me namelijk ook af en heb dus foto's gemaakt in verschillende situaties en vergeleken
Wat ook het voordeel van RAW is is dat je de kleuren vrij makkelijk mooi kunt aanpassen!