Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
k_m schreef:De 4, en hij vraagt er rond de 350 voor, nette prijs geloof ik?
Naoom_ schreef:Hoihoi,
Ik heb de Canon 600D sinds twee maandjes en wil graag naast mijn kitlens (18-55mm) eentje kopen met meer bereik.
Een vriendin van mij heeft de 70-300mm en die heb ik nu even te leen. Ik vind de lens wel fijn, maar wat zij noemde als nadeel is dat je soms ver weg moet gaan staan als je gewoon een portretfoto wilt. En daar is de kitlens dan weer ook niet ideaal voor.
Daarom zat ik te kijken naar de 55-250mm IS. Ik vroeg mij af of iemand daar ervaring mee heeft of dat jullie nog tips of aanraders hebben qua objectieven?
Samblabla schreef:Ik weet niet of ik mijn vraag al gesteld heb want ik kom er niet uit!
Ik wil paarden fotograferen. Google heeft genoeg resultaten en ze raden heel erg de 70-200 f .8 lens aan. Ik zocht op bol.com en de goedkoopste lens was 599,99 euro.![]()
Is er ook een goedkopere lens die ook die capaciteiten geeft? Ik ben niet van plan als beginnend fotograaf (hobby) om honderden euro's uit te besteden aan 1 lens.
Samblabla schreef:Dankjewel.
Ik heb een canon dus heb gelukkig wel wat aan je advies. Ik ga dus kijken voor een 55-250.