Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lisse schreef:Ho ik heb nog eens rond gekeken en ik heb mijn oog laten vallen op denken d5100, of kan ik beter een canon kopen?
Bonnieaw schreef:Hoihoi,
Ik wil al jaren een nieuwe camera kopen en heb de knoop doorgehakt, hij gaat er nu echt komen... Ondanks dat ik redelijk wat mensen om me heen heb met een bovengemiddelde fotografie kennis, vind ik het toch nog erg lastig te kiezen. Omdat ik ook graag wat meer wil gaan doen met het fotograferen van paarden leek me het een goed idee hier ook om hulp te vragen.
Ik wil graag een camera kopen waar ik nu niet de hoofdprijs voor betaal, maar die wel goed uit te breiden is als ik weer wat meer te besteden heb (objectieven, flitsers en dingen als GPS en WIFI), ik denk dat mijn voorkeur uitgaat naar Nikon of Canon. Een uitklapbaar en draaibaar scherm met live view geniet mijn voorkeur omdat ik niet zo groot ben en dit kan compenseren door de camera wat hoger te houden. Mijn budget ligt rond de 700 euro.
Verder vind ik het ook erg lastig met welk objectief ik moet beginnen. Ik wil me eerst gaan oriënteren op paarden- en productfotogratie, maar wil natuurlijk ook wel een leuke portretfoto kunnen maken .
Ik had mijn oog laten vallen op de Nikon 5200 en de Canon 60D, maar het is me bij beide niet helemaal duidelijk hoe het met de beeldstabilisatie zit. En die laatste heeft weer geen flipscreen
Benta schreef:Wie o wie kan/wil mij helpen?!
Ik ben nu in het bezit van een Sony A330, (uit 2008, objectieven: sony 18-55mm en 55-200mm, tamron 70-200mm) tot op zekere hoogte erg tevreden mee! Echter krijg ik steeds vaker de welbekende camerafout en ik heb vernomen dat dit een terugkerend probleem is. Aangezien ik meer uit de fotografie wil halen zou ik graag het advies willen hebben van medebokkers/fotografen; wat raden jullie mij aan. Ik ben dus niet bekend met Nikon en Canon. Uiteraard ga ik naar een winkel om te voelen hoe het in de hand ligt e.d. maar zou graag al wat advies willen inwinnen. Budget: +/- €1000 incl objectief.
Alvast bedankt!!
Benta schreef:Benta schreef:Wie o wie kan/wil mij helpen?!
Ik ben nu in het bezit van een Sony A330, (uit 2008, objectieven: sony 18-55mm en 55-200mm, tamron 70-200mm) tot op zekere hoogte erg tevreden mee! Echter krijg ik steeds vaker de welbekende camerafout en ik heb vernomen dat dit een terugkerend probleem is. Aangezien ik meer uit de fotografie wil halen zou ik graag het advies willen hebben van medebokkers/fotografen; wat raden jullie mij aan. Ik ben dus niet bekend met Nikon en Canon. Uiteraard ga ik naar een winkel om te voelen hoe het in de hand ligt e.d. maar zou graag al wat advies willen inwinnen. Budget: +/- €1000 incl objectief.
Alvast bedankt!!
Niemand die mij wil helpen??
Noeni schreef:Bonnieaw schreef:Hoihoi,
Ik wil al jaren een nieuwe camera kopen en heb de knoop doorgehakt, hij gaat er nu echt komen... Ondanks dat ik redelijk wat mensen om me heen heb met een bovengemiddelde fotografie kennis, vind ik het toch nog erg lastig te kiezen. Omdat ik ook graag wat meer wil gaan doen met het fotograferen van paarden leek me het een goed idee hier ook om hulp te vragen.
Ik wil graag een camera kopen waar ik nu niet de hoofdprijs voor betaal, maar die wel goed uit te breiden is als ik weer wat meer te besteden heb (objectieven, flitsers en dingen als GPS en WIFI), ik denk dat mijn voorkeur uitgaat naar Nikon of Canon. Een uitklapbaar en draaibaar scherm met live view geniet mijn voorkeur omdat ik niet zo groot ben en dit kan compenseren door de camera wat hoger te houden. Mijn budget ligt rond de 700 euro.
Verder vind ik het ook erg lastig met welk objectief ik moet beginnen. Ik wil me eerst gaan oriënteren op paarden- en productfotogratie, maar wil natuurlijk ook wel een leuke portretfoto kunnen maken .
Ik had mijn oog laten vallen op de Nikon 5200 en de Canon 60D, maar het is me bij beide niet helemaal duidelijk hoe het met de beeldstabilisatie zit. En die laatste heeft weer geen flipscreen
Ik ben zelf meer thuis in Canon, weet van Nikon weinig tot niets af!
Maar je vertelt dat de laatste (dus 60D) geen flipscreen heeft, dat is dus wel het geval. Er is echter al weer een nieuw model op de markt namelijk de 70D!
En waarom specifiek paarden en productfotografie? Al ervaring mee? Body kiezen vindt ik altijd lastig, 70D is een mooie camera en nog geen maand uit op dit moment. Als je nog nooit eerder met een DSLR hebt gefotografeerd is de 700D ook een mooi model.
Qua objectief is de 24-105mm F/4L mooi maar misschien ook buiten je budget (geen inzicht in op dit moment) maar m.i. wel een fijn objectief!
Ash_ schreef:Hallo,
Ik fotografeer al een aantal jaar met mijn 1000d canon. Deze begint nu een beetje af te takelen en ben ik aan het kijken voor een nieuwe canon body.
Nu was mijn oog gevallen op een 7d.
Nu mijn vraag ga ik daar op vooruit in mogelijkheden en kwaliteit of raden jullie een andere body aan?
Groetjes
Lisse schreef:Is een d5100 een goede om paarden in beweging te fotograferen? En welke lens kan ik er dan het beste bijkomen?
Bagheera_206 schreef:Ash_ schreef:Hallo,
Ik fotografeer al een aantal jaar met mijn 1000d canon. Deze begint nu een beetje af te takelen en ben ik aan het kijken voor een nieuwe canon body.
Nu mijn vraag ga ik daar op vooruit in mogelijkheden en kwaliteit of raden jullie een andere body aan?
Groetjes
De 7D is inmiddels wat verouderd. Deze komt uit 2009 en wordt hopelijk volgend jaar opgevolgd door de 7D2. Wellicht kun je de 70D ook meenemen in je overweging.
Ash_ schreef:Hallo,
Groetjes
xMartJuH schreef:Is dit een mooie deal, of to good to be true?
http://link.marktplaats.nl/735642589
Ik wil mijn eerste Spiegelreflex kopen, maar niet al te duur. Ik zat zelf al aan een Nikon D3100 te kijken. Maar waarom nieuw als je het in goede staat tweede hands kan kopen. Maar ik wil geen kat in de zak kopen...
Citaat:Andere Sony, zodat je lenzen bruikbaar blijven? Lijkt me de goedkoopste oplossing, zeker als je camera eigenlijk prima voldoet.
ikke schreef:Ash_ schreef:Hallo,
Groetjes
Als je het een beetje chargeerd ga je dan van een eend naar een mercedesJe gaat er echt op vooruit qua mogelijkheden en kwaliteit, maar er hangt ook een duidelijk ander prijskaartje aan deze body, dus mag je daar ook wat van verwachten!
Op zich is de 7D een uitstekende camera, al zou ik even oog hebben voor o.a. de 60D en de 70D; die zijn recenter uitgebracht en bieden wellicht extra's die de meerprijs rechtvaardigen (ik heb me nog niet inhoudelijk verdiept in deze camera's).