[FOTO] Verzameltopic voor Fotografen! Deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 10:55

Ik snap je goof maar ik denk dat het dan gewoon nog 'iets' mist waardoor het nu niet een wauw foto is.
De foto is opzich niet denderend donker hoor maar iets lichter had misschien al een totaal andere foto gegeven :j

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 11:26

Goof schreef:
OK, ik snap je punt. Heb er bewust voor gekozen om op 1 hand te focussen en niet het hele plaatje scherp te hebben omdat het dan in mijn ogen weer een standaard foto zou worden.

Foto is hier trouwens wel helder, misschien moet ik mijn beeldscherm dan eens checken als jullie beiden aaneven dat de foto donker is ;)

heb je anders ook de kleuren versie hiervan? ik denk dat tie mooier is. ik zou je foto anders iets lichter maken helaas is ook je armband zo donker dit vind ik een mooi detail op je foto vind de focus op 1 hand opzich wel mooi

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 23:45

Eventjes een snelle bijlees :)

Pagina 45

HorseyDude
Ik vind dit meer kiekjes, de verhoudingen van het paard komen raar uit, het paard kijkt de foto uit, daarom is het oninteressant om er naar te kijken, ook het halster stoort me heel erg.
De 2e weer de compositie, en het onderste stuk is afgehakt, dat ziet er niet mooi uit.

hafjesliefde
Ik vind het idee heel leuk, hij lijkt, voor zover ik kan zien, op de grasspriet scherper dan op het beest zelf. Bovendien moet ik nu heel goed kijken om het te zien, het beest trekt de aandacht niet en wordt weggezogen in de achtergrond, terwijl daar juist onze aandacht heen getrokken zou moeten worden, probeer de volgende keer eens een achtergrond te nemen die iets meer ertegen afsteekt en hem niet zo "opslokt", lastig met zo'n beest, ik weet het...

Mossel
Hij lijkt scherp op de borst in plaats van op het hoofd, de ogen komen wel heel mooi uit! Ook zou ik hem nog iets naar boven in de foto hebben geplaatst :)

lifaya
Je hebt het iig wel mooi vastgelegd ;)

Astor
Mooi moment, top! Ik zou zelf misschien het paard nog iets naar links in de foto hebben geplaatst :)

Pagina 46

Fair
Ik vind dit meer een kiekje, voor mijn gevoel zou de beer nu de aandacht moeten trekken en dat doet hij niet ;)

Romana01
Ik vind het een mooie foto, de vlieg die trekt heel mooi de aandacht, omdat hij heel mooi afsteekt tegen het geel :j

Pagina 47

lovey_ou
Ik vind het juist weer wat anders en het is ook leuk om daarmee te experimenteren, anders krijg je zoveel van hetzelfde! Hij lijkt alleen ook op de neus niet helemaal scherp, en ik had hem denk ik iets gecropt, omdat er nu van alles afleid en je loze ruimte hebt...
Je 2e foto vind ik gewoon een kiekje ;)

Mossel
Deze is wel mooi scherp, mooi ook zo, die ogen!!Ik vind het alleen jammer dat hij zo afgehakt is bij de knieen en dat je aan de andere kanten zoveel loze ruimte hebt ;)
Je 2e foto vind ik heel gaaf, maar zonde van die ontzettend storende achtergrond! Ik had hem zelf misschien iets anders bijgesneden..

lifaya
Mooie landschapsplaat!
Bij de veulenfoto stoort dat witte stukje rechts onderin een beetje...

An0uk14
Wauw, gave platen!! Misschien dat je nog wat met de positie van het lieveheersbeestje kunt spelen??

LillLady
Deze foto's zijn niet mijn smaak, maar ze zijn wel goed gelukt ;)

ThreeFingers
Deze foto trekt mij niet zo, sorry, maar zo heb je wel weer wat nieuws geprobeerd!

Pagina 48

lifaya
Dit vind ik een mindere foto, de omgeving leidt een beetje af en het licht valt niet zo mooi op het koppie van het veulentje :)

Mossel
Mooie compositie!! Hij oogt alleen niet helemaal scherp naar mijn idee.. Ook zou je inderdaad dat stengeltje weg kunnen halen, dan wordt je aandacht nog meer naar het lieveheersbeestje getrokken :)

lovey_ou
Ik ga met Saskia mee, speel eens met je compositie.
Ook vind ik het hoofd heel donker, daardoor blijf ik er niet zo lang naar kijken..

Saskiaa_
Ik vind het hele mooie en pakkende foto's, top! +:)+ Misschien dat je bij de eerste het lijntje nog weg kunt werken?

HorseyDude
Ik vind dit weer meer kiekjes :)

ThreeFingers
Ik vind dit een hele fijne en warme plaat! Ook de compositie is weer eens wat anders :j

Goof
Het idee is leuk, maar ik zou de foto wat ruimer hebben genomen, nu is het allemaal wat krap en niet zo fijn om naar te kijken...

Dat was het weer! Nu ik weer eens tijd had :')

En nu nog 2 platen van mij :D

Daarnet eventjes wezen foto's maken van die extreem gave lucht hier, aan de ene kant jammer van de ruis, aan de andere kant vind ik het ook wel weer wat hebben..
Afbeelding

En een plaat van de fotoshoot zaterdag, ik vind de uitsnede nog steeds niet helemaal fijn en zit weer te twijfelen..
Afbeelding

Mossel

Re: [FOTO] Verzameltopic voor Fotografen! Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 23:58

Foto van de fries is niks aan gesneden ;) gewoon een ongelukje

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 23:59

Dat zeg ik ook niet :) Je kunt ook op je camera een foto "snijden" voor evt. een volgende keer ;)

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 00:07

Aan ongeluks foto's met een onrustige achtergrond ga ik geen werk van maken haha

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 09:02

horseydude ik heb eens met je foto geklooit.

AfbeeldingAfbeelding
die grijze is van hd
heb hier beetje lopen tone mappen heb hier de kleur wat omhoog gegooit(misschien wat te blauw en wat te donker maar vind ik persoonlijk wat sfeervoller) en wat meer diepte aan de foto proberen te geven

freakish1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 10:34

NathalietjeB: eerlijk gezegd vind ik die van HD mooier........
Maar dfit soort dingen is natuurlijk puur persoonlijk, ik heb meer met zwartwit, ook al is dat zeker niet altijd mooi.

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 11:49

@Milanlover; ik vind je eerste foto geweldig! Wat een gave kleuren, ik stoor me totaal niet aan de ruis. Ik vind hem erg fijn kijken.
Je tweede foto vind ik overbelicht maar de uitsnede is wel weer fijn.

Vind de versie van Nathalie (van HD's foto) wel wat interessanter om naar te kijken, fijne kleuren

Van t weekend was t zulk mooi weer dat ik met mijn zus wat foto's ben gaan maken, van haar en dr paard.
Ben er zelf wel tevreden over. Dit was de eerste keer voor mij om ruiter en paard rijdend vast te leggen, viel me zwaar tegen om eerlijk te zijn!

Afbeelding

T is geen uitsnede, foto is zo gemaakt.
Mis wel scherpte zie ik net na de upload -O-

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 12:54

freakish1977 schreef:
NathalietjeB: eerlijk gezegd vind ik die van HD mooier........
Maar dfit soort dingen is natuurlijk puur persoonlijk, ik heb meer met zwartwit, ook al is dat zeker niet altijd mooi.

dat is ieder zo zijn smaak :j t ging er mij vooral om dat de zwart witte foto wat minder diepte geeft in de foto waardoor alles zo plat lijkt...
nu vind ik de foto wat meer diepte naar achter hebben

hazira je scherpte punt lijkt een beetje op de handen van de ruiter te liggen ;) en je had misschien wat meer afstand moeten nemen en dan je sluitertijd wat sneller kunnen zetten en je iso wat hoger zodat je foto ook scherper is

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 13:59

Hee bedankt, NathalietjeB! Ziet er goed uit, had ikzelf geen geduld voor hoor!! :D
hazira: ruiterfoto vindt ikzelf maar wat gewoontjes... Sorry!!

Afbeelding

Afbeelding
Spelen met licht...

Jaaaajaaaaa... I know, water is vies... maar het ging mij om de lichtinval!

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 14:06

Hazira, dat heb ik er zelf in gestopt, dat overbelichte, ik vond het wel wat hebben :)
Origineel: http://www5.picturepush.com/photo/a/829 ... 2862.2.png
Toch iets andere uitsnedes zie ik nu, maar het komt van dezelfde foto :)

Jammer dat het hoofd van het paard niet helemaal scherp is!

HD, de eerste vind ik niets, de 2e zou ik voor een iets andere compositie hebben gekozen, maar wel leuk geëxperimenteerd ;)

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 14:19

Milan
je eerste foto vind ik echt heel gaaf het lijkt net alsof je de foto op de zelfde hoogte hebt genomen als de wolken.
Bij de 2de vind ik het jammer van de haren in haar gezicht.

Hazira opzich wel een leuke compositie maar hij is niet scherp

HD vind de eerste ook niks en de 2de mhwa beetje standaart lucht foto. En misschien is het een idee om op iedereen te reageren? :) Er is namelijk een discussie geweest over het leveren van commentaar en ik zie de laatste paar keer dat je niet reageert op mensen of op maar 1 of 2 mensen. Zou leuk zijn als je gewoon bijleest en op iedereen comentaar levert :)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 14:46

hd het idee van het lichtinval is goed maar probeer wat verder te kijken bij je eerste foto wat meer met het licht gespeeld wat meer "bad" misschien+ dolfijn of wat meer vanaf een lager standpunt willen zien nu zie je enkel wat wier wat vastzit aan t bassin.(ff offtopic maar werk jij bij dolfinarium ofzo? jij plaatst echt vaak dolfinarium foto's)

je 2de foto vind ik eigenlijk best saai idee is goed maar dan zou je wat meer met licht moeten spelen bij b.v zonsop of ondergang en niet teveel kroppen

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 14:51

NathalietjeB schreef:
hd het idee van het lichtinval is goed maar probeer wat verder te kijken bij je eerste foto wat meer met het licht gespeeld wat meer "bad" misschien+ dolfijn of wat meer vanaf een lager standpunt willen zien nu zie je enkel wat wier wat vastzit aan t bassin.(ff offtopic maar werk jij bij dolfinarium ofzo? jij plaatst echt vaak dolfinarium foto's)

Iedereen vraagt het, hè? Echt iedereen! :') :D
Maar ik had ook een andere versie: http://i202.photobucket.com/albums/aa43 ... 042729.jpg Maar die is niet al te denderend geworden...

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 17:29

lovey_ou schreef:
En misschien is het een idee om op iedereen te reageren? :) Er is namelijk een discussie geweest over het leveren van commentaar en ik zie de laatste paar keer dat je niet reageert op mensen of op maar 1 of 2 mensen. Zou leuk zijn als je gewoon bijleest en op iedereen comentaar levert :)

Eens. :j

Even snel reageren op het commentaar op mijn foto's, eigenlijk geen tijd voor. := Iedereen bedankt uiteraard! Ik zag dat veel mensen het touwtje bij de eerste foto weg willen werken. Ben ik het mee eens, maar ik krijg het stukje door het bit heen totaal niet netjes weg. Ben er lang mee aan het klooien geweest, maar dan stoorde het meer dat hij er niet meer zat, dan op deze manier imo. Liever had ik hem zelf ook weg willen hebben, maar dat kreeg ik gewoon niet netjes voor elkaar. Vandaar. :)

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 17:40

Mossel schreef:
Aan ongeluks foto's met een onrustige achtergrond ga ik geen werk van maken haha

Waarom plaats je hem als je er geen tips of commentaar op wilt krijgen? Daarbij heeft ze het over 'uitsnijden' tijdens het fotograferen, dus niet achteraf op de computer, maar tijdens het fotograferen kiezen voor een andere compositie/'uitsnede'. Als tip/idee voor de volgende keer :)

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 17:58

Er staat nergens dat ik geen tips en/of commentaar wil krijgen en ik denk dat ik zelf wel ma weten wat ik plaats en er aan doe ;) en bij een ongelukje is het lastig uitsnede compositie kiezen tijdens het fotograferen ;)

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 18:19

Ik heb het over tips en/of commentaar op die specifieke foto. En ik vraag 'waarom', ik zeg niet 'je mag niet', dat mag je namelijk inderdaad helemaal zelf weten :)

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 18:23

Top zijn we het daar iig over eens :)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 19:23

dames lief blijven tegen elkaar....
hd ik zou je foto eens anders uitsnijden enkel de dolfijnen met het licht dan is je foto gelijk heel anders..;)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 19:33

NathalietjeB schreef:
dames lief blijven tegen elkaar....
hd ik zou je foto eens anders uitsnijden enkel de dolfijnen met het licht dan is je foto gelijk heel anders..;)

Afbeelding
Zoiets? :D (overbelichting op de ruggen speelt mij parten...)

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 19:54

tis toch geen commentaar topic? :+
staat in de opening dat het een verzameltopic is voor fotos .. natuurlijk mag je zeggen wat je ervan vind maar om over fotos te gaan dicuseren oid.. daar hebben we HK topics voor :)

mijn mening.. :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 19:55

HK topics zijn bestemd voor slow chat. Lijkt me dan niet meer dan logisch dat op een forum zoals FK commentaar gegeven kan worden :)

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 19:56

oh juist die hebben ook nog jah :') :j