Als je denkt aan overstappen zal er neem ik aan toch wel een rede zijn waarom je ernaar kijkt?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fairytail schreef:Je ziet geen spoken hoor [***] alleen het leek mij persoonlijk sterk dat een model wat word aangescheven als een hogere stap en wat veel meer kost geen zichtbare verbetering toont. Ook omdat als ik foto's vergelijk en testen bekijk dit wel zo is. Daarom is het juist interessant te horen van iemand die het zelf heeft ervaren/geprobeerd.
Het is niet dat ik het geld heb voor een 1Ds of 5d MKIII maar als dat de beste keuze is ga ik daar dit jaar gewoon lekker voor sparen en hou ik het voorlopig bij een 85 mm 1.8 voor de moeilijkere omstandigheden of eens een objectief huren.
mirtje27 schreef:hey,
Ik heb nog even wat verder gekeken op internet. Een vriendin van mij heeft de panasonic een compact camera. Voordeel volgens haar is dat je niet zo hoeft te slepen met de lenzen. En hij zit tegen een spiegel reflex aan.
Nu heb ik de panasonic lumix fz28 gezien. heeft iemand hier ervaring mee. Las ook ergens bij een revieuw dat er geen nederlandse menu op zit. Is dat heel lastig en hoe kan je zien of er wel een nederlandse menu op zit.
Mirjam
X_spirit_X schreef:X_spirit_X schreef:ik had nog een vraagje..hoe kan je nou zien dat een lens lichtsterk is? k weet alleen dat het die waardes zijn die bij de lens staan verder snapte ik er nog niks van
??
manzano schreef:Je kan dat soort dingen ook makkelijk zelf opzoeken op de site van Canon.
Bijv. http://www.canon.nl/For_Home/Product_Fi ... sp?specs=1
En dan zie je onder "lens hood" ook ET60 staan.