[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 00:09

Als je inderdaad tevreden bent zou ik nog niet overstappen maar lekker doorsparen voor andere handige spullen of een body voor de toekomst als je wel meer wilt. Die modelen gaan zo hard dat je soms net zo goed even kunt wachten :=

Als je denkt aan overstappen zal er neem ik aan toch wel een rede zijn waarom je ernaar kijkt?

Monica_86

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 01:36

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 01:41

zoals nouks op de vorige pagina zei krijg je bij canon niet standaard een zonnekap (bij de kitlens dacht ik wel) sigma leverd ze er wel bij en tamron ook. De verschillen tussen die twee hebben te maken met de omstandigheden waaronder je fotografeerd. Veel of weinig spreidings licht. Maar ik heb standaard kappen dus heb geen idee verder :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 02:12

Fairytail schreef:
Je ziet geen spoken hoor [***] alleen het leek mij persoonlijk sterk dat een model wat word aangescheven als een hogere stap en wat veel meer kost geen zichtbare verbetering toont. Ook omdat als ik foto's vergelijk en testen bekijk dit wel zo is. Daarom is het juist interessant te horen van iemand die het zelf heeft ervaren/geprobeerd.
Het is niet dat ik het geld heb voor een 1Ds of 5d MKIII maar als dat de beste keuze is ga ik daar dit jaar gewoon lekker voor sparen en hou ik het voorlopig bij een 85 mm 1.8 voor de moeilijkere omstandigheden of eens een objectief huren.

Oh er zit dus wel degelijk verschil in de verschillende bodies, ook qua prestatie, maar dan meer op het gebied van bijvoorbeeld autofocus en snelheid dan op het gebied van ruis... Jij leek met name een andere camera te willen omdat je graag minder ruis zou willen op hogere ISO en ik geef aan dat op dat gebied de verschillen zeer minimaal zijn ;)

Elessar had een tijd m'n 20D geleend en ik heb net afgelopen weekend voor 't eerst weer met twee bodies naast elkaar gefotografeerd. Het viel me toen ook plotseling op wat een verschil er eigenlijk is in autofocus. 20D had soms behoorlijk moeite met het vinden van m'n onderwerp terwijl m'n 1D mk II daar totaal geen moeite mee had en was bovendien een stuk trager dan de 1D. Terwijl ik toch dezelfde objectieven gebruik voor beide camera's (en ook afwisselend van elkaar in verband met verschil in sensorgrootte en daarmee bereik) en absoluut geen klachten heb over de snelheid van m'n objectieven.

Monica_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 02:40

Weet ik, maar je hebt grote en kleine zonnekappen. Welke kap is dan beter, op de ene site zeggen ze kleine is voldoende en op de andere site noemen ze die "bloemkappen".

Wat is jullie ervaring??

En nog een vraagje, een UV filter, is die nodig?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 10:38

Er is maar één kap die op je les past hoor. De ET-60 is voor de 75-300 4.0-5.6, de EW-60c is voor oa de 18-55.
Ik weet niet voor welke lens je een wilt? En hoe je bij deze zonnekappen komt?

Edit: Heb je die misschien onder het kopje "klanten die dit artikel bestelden, bestelden ook" vandaan? Want dat zijn namelijk niet allemaal accessoires. Voor accessoires van je product moet je kijken bij het kopje accessoires.. Daar staat voor de 55-250 geen zonnekap bij, maar ik heb bovenstaande, en als je zo iets wilt weten kun ook konijnenberg even mailen :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 10:51

Kitlens heeft geen zonnekap :n En idd, Canon heeft voor elke lens een bepaald type. Kan je wel goed vinden over het algemeen als je de lens even apart opzoekt.

Monica_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 15:47

Heb konijnenberg even gemailt en zij hebben mij de ET 60 aangeraden voor de 55-250 lens

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 16:32

mirtje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 18:48

mirtje27 schreef:
hey,

Ik heb nog even wat verder gekeken op internet. Een vriendin van mij heeft de panasonic een compact camera. Voordeel volgens haar is dat je niet zo hoeft te slepen met de lenzen. En hij zit tegen een spiegel reflex aan.

Nu heb ik de panasonic lumix fz28 gezien. heeft iemand hier ervaring mee. Las ook ergens bij een revieuw dat er geen nederlandse menu op zit. Is dat heel lastig en hoe kan je zien of er wel een nederlandse menu op zit.

Mirjam

Kan iemand hierover advies geven.

Mirjam

X_spirit_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 19:41

X_spirit_X schreef:
ik had nog een vraagje..hoe kan je nou zien dat een lens lichtsterk is? k weet alleen dat het die waardes zijn die bij de lens staan verder snapte ik er nog niks van :P

??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 19:49

X_spirit_X schreef:
X_spirit_X schreef:
ik had nog een vraagje..hoe kan je nou zien dat een lens lichtsterk is? k weet alleen dat het die waardes zijn die bij de lens staan verder snapte ik er nog niks van :P

??

[***] @ [FK] [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Steef_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 19:56

Elessar schreef:
Oh ik wist niet dat je die had Steef. :+ Het blijft indd lastig om binnenbakken te fotograferen al verschilt het wel per binnenbak.

Haha wist je dat niet? :P
ik dacht van wel haha, al sinds de zomer ofzo

bedankt voor alle reacties.

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 20:20

Ik heb nu de Canon EOS 400D op het oog, heb hem volgens mij al een paar keer voorbij zien komen?
Maar wat ik me afvroeg was wat jullie ervaring ermee is?
Is hij makkelijk te gebruiken en wat voor soort foto's maakt hij met bewegende beelden en dan vooral als het wat donkerder is (in bijv. een bak)
Ben benieuwd :)

Steef_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 20:35

Ik heb de 400D en ben er opzich heel erg tevreden over.
in binnenbakken fotograferen blijft moeilijk en dit wordt vooral makkelijker door een lichtgevoelige lens te gebruiken, het ligt dus eigenlijk niet aan de body.
verder is hij erg makkelijk in gebruik, maar daar staat Canon sowieso bekend om, maar het blijft natuurlijk een kwestie van veel proberen en veel oefenen.

voor voorbeeld foto's kun je op mijn site kijken, alle foto's zijn met de canon eos 400D gemaakt. (zie onderschrift)
Laatst bijgewerkt door Steef_ op 22-01-09 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 20:37

Oke, dankjewel :)
Ik zal even op je site kijken!

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 21:22

Ik heb bij Cameratop100 online een Pentax K200D gekocht met SMC PENTAX-DA 18-55mm F3.5-5.6 AL en SMC PENTAX DA 50-200mm / 4,0-5,6 ED .
Wie heeft hier ervaring mee? Het voordeel lijkt mij dat de beeld stabilisatie in de body zit.
En wie heeft ervaring met cameratop100 online?

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 21:29

Nog steeds een Sony H9 te koop..

Monica_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 21:37

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 22:26

Nouks ik dacht dat dat met name met de lensen te maken had (Hoe snel hij autofocused) Ik maar denken dat het mijn objectief simpel weg langzaam was en alleen die knetter dure lensen sneller waren. Maar dat hangt dus wel degelijk ook van de body af.

Wel stom dat ze dat in de fotowinkel niet hebben gezegt..
Misschien dat ik binnenkort maar is ga kijken voor een body lenen om te kijken of ik het waard vind om over te stappen of dat ik nog wacht.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 22:38

Nee ligt ook duidelijk aan je body :j
Had mijn 70-200 al op mijn 350D en nu op mijn 40D gaat het veel sneller. Ook in de wat donkerdere omstandigheden merk je duidelijk verschil.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 22:43

Ik voel me nu heel dom dat ik me altijd heb laten vertelen dat het aan de lens ligt en dat gewoon heb geloofd :=
En de aanschaf van een canon objectief met t gewenste berijk en 2.8 is ook niet grappig trouwens.. Als die dan wel sneller zijn dan wat ik nu heb.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 22:46

Ik wil ook echt niks anders meer :o :o
Helaas voor mijn spaarrekening :=

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 22:54

Haha ik spaarde altijd al kocht nooi wat en toen bedacht ik me het maar eens te spenderen aan een camera :P Maar heb nu al weer een aardig bedragje bij elkaar gespaard voor de aanschaf van dus of een beter objectief of een betere body.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 10:41

manzano schreef:
Ik wil ook echt niks anders meer :o :o
Helaas voor mijn spaarrekening :=

Kost wat, maar dan heb je ook wat. :D