[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 17:20

Fairytail schreef:
[***]: Dus eigenlijk concludeer jij dat alles tussen de 400d en de mark 1ds het zelfde is als de 400d en daarmee dus geen verbetering?

Ben nu toch eigenlijk erg benieuwd waarmee je zelf fotografeerd?

Zie ik nu spoken als ik het idee krijg dat je me gewoon niet wil begrijpen?

Nee, dat is niet mijn conclusie. Ik zeg niet dat het "hetzelfde is", ik zeg alleen dat de 400D op hogere ISO zeer goed presteert en dat als je op DAT gebied een aanzienlijke verbetering zou willen zien je óf voor full-frame moet gaan (maar daarmee verlies je snelheid, scherptediepte en telebereik), óf dat een 1D mk III je enige andere optie is (want dat is de enige niet-full-frame Canon die het écht aanzienlijk beter doet op hogere ISO).

Daarnaast: als je de 5D mk II overweegt (nieuw: 2500 euro), heb je dus schijnbaar een behoorlijk budget over voor een nieuwe camera. Daarom adviseer ik je dan misschien toch nog iets langer door te sparen en een 1D mk III (nieuw: 3000) te kopen, omdat je daarmee 't beste van twee werelden hebt: snelheid, extreem goede prestatie op hoge ISO-waarden, niet al te veel verlies in bereik ten opzichte van full-frame.

Ik val in de herhaling, maar whatever... :)

Zelf heb ik een 1D mk II en een 20D.

De 20D is op ISO 1600 vergelijkbaar met de 350D, de 1D mk II is op ISO 1600 zichtbaar nét iets beter dan de 20D. Ik ben over beide zéér te spreken en ze zijn beide op ISO 1600 absoluut bruikbaar; van de ruis zie je op een netjes belichte foto nauwelijks iets terug. Het verschil tussen ISO 1600 en ISO 800 of zelfs 400 is op een netjes belichte foto niet of nauwelijks zichtbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 17:23

Monica_86 schreef:
Okay is dan inderdaad het overwegen waard.
Maar bij de 250 staat een S na de EF wat heeft dat voor betekenis?

EF-S objectieven zijn speciaal gemaakt voor digitale spiegelreflexcamera's met een kleinere sensor. Daaronder vallen de 400/450D, maar ook bijvoorbeeld de 40 en 50D.

Mocht je budget het toelaten, is de EF-S 55-250 wel absoluut een aanrader.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 20:50

hmm, volgens mij is mn camera nog niet onderweg (zoals gezegd)..
ik zou een track and trace code krijgen zodra mn bestelling binnen was en op de post gedaan is (zou vandaag dan eindelijk gebeuren) maar heb nog niets gehad..
zucht...
ik vraag me af waarom ze elke keer die data zeggen waarop mn bestelling binnen is, als er vervolgens elke keer weer iets anders wordt gezegd.
zeg dan: We weten niet zeker wanneer het binnenkomt, ga maar uit van 1,5 / 2 weken.

overkomt mij weer hoor..
ik wacht ondertussen ook al 4 maanden op sporen bandjes.
al tig keer achteraan gebeld, elke keer werd gezegd dat ze nu echt klaar waren en opgestuurd zouden worden, nu 4 maanden later heeft de ruitersport zaak ze eindelijk binnen en opgestuurd naar mij, zijn ze wss kwijt geraakt bij de post... aargh!
(vandaar dat ik zo zat ben van dat wachten, en heel erg graag die track and trace code wil hebben, geeft toch nog een klein beetje gevoel van 'zekerheid' ).
echt, ik moet er niet aan denken dat mn camera bij de post kwijt raakt :S

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 20:53

Steef_ schreef:
nee, eigenlijk niet maar het zou wel leuk zijn om dit meer te kunnen gaan doen en hier dus ook betere foto's mee te krijgen :)

Het lijkt mij dan logischer om voor een lichtsterkere lens te sparen eigenlijk. Bij een groter diafragma = meer licht in je lens kun je je ISO wat lager houden. Al ligt dat natuurlijk aan de lichtomstandigheden. :)

Steef_

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 20:56

ik heb de 70-200 F2.8
dus dat is een lichtsterke lens :) maar het blijft natuurlijk lastig om in binnenbakken te fotograferen

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 21:01

Oh ik wist niet dat je die had Steef. :+ Het blijft indd lastig om binnenbakken te fotograferen al verschilt het wel per binnenbak.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 21:03

Tja ik ben van de 350D over gegaan naar de 40D en vind het toch wel een groot verschil :o
De 350/400/450 is toch veel meer bedoeld als "instapmodel". Qua specificaties zou ik even op de site van Canon de modellen naast elkaar zetten (kan je er max 3 vergelijken).

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 21:05

Tsja, maar als zij tevreden is met de 400D, waarom dan overstappen? Het is geen sterk verouderd model oid. :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 21:07

Nee als tevreden bent niet nee. Maar er is vast een reden als je aan het rondkijken bent ;)

Monica_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 21:08

@ Zwitsal
Waar heb je die camera besteld dan??

Wel vervelend zeg.

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 21:11

Ik ben van 300D naar 40D overgestapt, echt huuuuge verschil. Merk dat deze camera een heel stuk sneller e.d. is, maar tussen de 300D en de 400D zit natuurlijk al een groot verschil.

X_spirit_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 21:21

heyy iik ben dr eindelijk uit welke camera ik ga kopen :)
ik heb besloten de canon eos 1000d te kopen, hij is nu in de aanbieding bij kamera-express voor 330 euro en ik heb al een lens die erop past en een geheugenkaart :)
t wordt mn eerste SLR dus ben helemaal blij...volgende week ga k em bestellen k heb het nou te druk met pw week :P

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 21:30

Monica_86 schreef:
@ Zwitsal
Waar heb je die camera besteld dan??

Wel vervelend zeg.

kamera express.
hoor verder wel alleen maar goede verhalen over hen dus t zal vast goedkomen.
vind t alleen zo flauw dat ze dan zeggen: ja er is een foutje met je bestelling, je body is nu niet meer op voorraad (alweer niet , ik wachtte toen al een week omdat ie niet op voorraad was, kwam ie binnen, maken ze een foutje, maargoed), MAAR hij komt waarschijnlijk vrijdag binnen.
En anders komt ie dinsdag binnen.
Ik gister gemaild of ik een track and trace code zou krijgen.
Is is nog niet binnen gekomen, maar naar alle waarschijnlijkheid komt ie morgen (vandaag dus).
Zodra hij binnen is gaan ze m gelijk verzenden en sturen ze mijn de track and trace code.
Nou, ik heb niets gezien hoor.
Op de site staat dat ie ook nog steeds niet op voorraad is, maar om nou alweer te gaan emailen, lijk ik wel erg ongeduldig ^^ (ben ik ook :P).

@ spirit: je kan m toch ook nu al bestellen?
hij is dus niet op voorraad (want ik heb m dus ook besteld, 2 weken terug) dus je hebt m nog niet gelijk.

X_spirit_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 21:35

ik had nog een vraagje..hoe kan je nou zien dat een lens lichtsterk is? k weet alleen dat het die waardes zijn die bij de lens staan verder snapte ik er nog niks van :P

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 21:36

Ben ik even blij dat een vriend van mn moeder me wel wilden vervoeren om hem te halen. :+
Moet er niet aan denken om een camera te bestellen, zo lang te wachten, en dan zul je zien dat ie bij mij ook nog kwijtraakte. :')

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 21:43

manzano schreef:
Nee als tevreden bent niet nee. Maar er is vast een reden als je aan het rondkijken bent ;)

Dit was de post waar het om ging:
Steef_ schreef:
Ik heb een vraagje.
Ik heb nu de Canon EOS400D en ben er opzich super tevreden over..
maar ik zat laatst aan aan de 40D te denken
maar wat zijn nu precies de verschillen tussen de 400D en de 40D en wat de voor en nadelen?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 21:49

absque_dubio schreef:
Ben ik even blij dat een vriend van mn moeder me wel wilden vervoeren om hem te halen. :+
Moet er niet aan denken om een camera te bestellen, zo lang te wachten, en dan zul je zien dat ie bij mij ook nog kwijtraakte. :')

nou echt! ik hou mn hart vast!
ik vraag me af, stel hij raakt kwijt..
wie trekt er dan aan het langste eind?
ik: omdat ik betaald heb en niets ontvangen?
of KE: omdat zij het toch echt wel opgestuurd hebben en dus ook hun spullen kwijt zijn.

(echt, die horror verhalen over tnt af en toe...complete zadels die kwijt raken enzo)

Monica_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 21:56

Goh Zwitsal das echt niet leuk :n
Hopen dat het snel wordt opgelost

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 22:05

Wordt ie niet verzekerd opgestuurd, Zwitsal? :)
Als KE bewijs heeft van verzending, is TNT de sjaak denk ik..

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 23:07

Je ziet geen spoken hoor Nouks alleen het leek mij persoonlijk sterk dat een model wat word aangescheven als een hogere stap en wat veel meer kost geen zichtbare verbetering toont. Ook omdat als ik foto's vergelijk en testen bekijk dit wel zo is. Daarom is het juist interessant te horen van iemand die het zelf heeft ervaren/geprobeerd.
Het is niet dat ik het geld heb voor een 1Ds of 5d MKIII maar als dat de beste keuze is ga ik daar dit jaar gewoon lekker voor sparen en hou ik het voorlopig bij een 85 mm 1.8 voor de moeilijkere omstandigheden of eens een objectief huren.

Irisjuuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 23:08

Ik heb de Kodak Z712 IS :D :D
Die staat trouwends niet in de lijst maar is wel heeeell fijn!!
Ben er echt blij mee!

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 23:14

Irisjuuuhh schreef:
Ik heb de Kodak Z712 IS :D :D
Die staat trouwends niet in de lijst maar is wel heeeell fijn!!
Ben er echt blij mee!

Misschien kun je een voorbeeld topic maken dan? ;)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 23:20

MarrieLeen schreef:
Wordt ie niet verzekerd opgestuurd, Zwitsal? :)
Als KE bewijs heeft van verzending, is TNT de sjaak denk ik..

ik heb echt GEEN idee eerlijk gezegd.
maar ik vind het zo gaar om morgen nog een keer te emailen omdat ik ze al plat email (heb ze geloof ik nu 3x geemaild).

@ monica: er is nu nog niets aan de hand hoor, behalve dan dat t een beetje lang duurt.

dat over camera kwijt raken bij de post was puur theoretisch, gelukkig, hoop dat het ook zo blijft en ik t niet in de praktijk ga meemaken :P
(en anders stuur ik de honden op onze tnt man af, we hebben altijd dezelfde die bij ons pakketjes bezorgt en hij is doodsbang voor onze lieve zwaaistaartjes :P )

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 00:01

Daarom laat ik dure dingen altijd onder rembours komen :j :j
Ik heb mijn lens van 1700,- ook gewoon via internet besteld, maar pas aan de deur bij de postbode betaald :j
Ik woon in een appartementencomplex en meestal vraagt de bezorger of je even naar beneden komt. Nu kwam hij uit zichzelf al naar boven omdat hij niet op straat dat geld wilde tellen :')

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 00:05

@Elessar: Idd........... als je super tevreden bent......... waarom zou je dan wat anders willen. Lekker bij die 400D blijven.