Ieder z'n gedicht bij dezelfde foto 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mariss

Re: Ieder z'n gedicht bij dezelfde foto 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 18:08

All the butterflies around the world
don't you know which story is told
Those little angels in the sky
Do you know why they fly

The souls from people who left our world
Those people we loved so
The beautiful butterflies that fly by
are the people we lost, the people who died

If you see a butterfly in front of you
Look a little bit better than you should do
because it maybe is an old friend who has gone
the one you missed so

Don't cry for those people
because they are here if you look above
so pretty and free they fly around the world
they aren't sad because they have peace

They are happy now.. so happy as a butterfly can be..

Extra inzending Knipoog

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 20:38

Haha! En op de valreep nog wat van mij.
Het is een ander gedicht dan de meesten hebben, omdat ik er echt een speciaal gevoel bij kreeg.

Tip: Op het eerste gezicht lijkt het alleen te rijmen maar er is nog meer: kijk maar eens naar het aantal lettergrepen per zin. Dit idee kwam voort uit het stuk van Shakespeare (Julius Caesar) die ik moest lezen voor Engels. Hier zat ook een ritme in Lachen

Spreid je vleugels.

Kom, laat het nu gaan.
Accepteer jouw reis,
naar een ver bestaan.

Kom, het wordt nu echt tijd
dat je het probeert,
en je vleugels spreidt.

Geen donkere dagen
met jou in mijn hoofd.
Geen kille nachten
als ik van je droom.

Kom, laat het nu gaan.
Heel ver weg van mij,
maar je blijft bestaan.

om los te laten.
Jouw reis is een feit.

Geen donkere dagen
met jou in mijn hoofd.
Geen kille nachten
als ik van je droom.

Kom, laat het nu gaan.
Accepteer jouw reis,
naar een ver bestaan.

dat je het probeert,
en je vleugels spreidt.

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 16:31

vandaag uitslag?

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 16:36

Jup Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 17:28

* = slecht
** = matig
*** = voldoende
**** = goed
***** = super!

Eve_lien: Nette opbouw weer, goed rijmschema, loopt soepel. Pas bij ‘t uitpluizen ( Haha! ) van je gedicht viel het me op dat ‘in’ natuurlijk niet echt rijmt op ‘binnenin’ (strofe 2), maar tijdens het gewone lezen van het gedicht is het me niet opgevallen. ****
Nijntjepluis: De komma’s achter iedere zin zijn op zich niet storend, maar ik vind het er wel minder soepeltjes van worden (bij een komma houd ik automatisch even rust, bij een enter opzich ook al, dus het vertraagd ‘t gedicht een beetje). Inhoudelijk verder wel mooi! ****
Black_velvet: Prachtig! Inhoudelijk sterk, mooi neergezet zeg! Hoofdletters bij ‘t begin van ieder stuk storen me aan de ene kant een ietsjepietsje(muggenzifterig), maar aan de andere kant valt ‘t reuze mee, omdat je ze ook echt gewoon bij iedere zin aan ‘t begin hebt. *****
Missy_: De gedachte is mooi, van de inhoud krijg ik op een bepaalde manier zelfs bijna kippenvel, maar je zegt het zelf al min of meer- het staat niet zo mooi op papier. Ik denk dat ik hier zelf geen suggesties voor kan geven, maar dat je gewoon weer eens na een tijdje (nu, na een aant. dagen, of na een week) ‘t weer eens moet bekijken, en dan zien of je ‘t anders op papier kan plaatsen- zodat ‘t voor jouw gevoel ook beter is, want dan kan het een prachtig gedicht worden! ***
Black_velvet: Minder dan je vorige, toch heb je een leuke stijl! De hoofdletters storen mij hier wel, door de lengte van ‘t gedicht (vrij lang). Verder heb ik niets tegen herhaling, ik vind dat je het goed hebt gedaan, maar misschien wel ietsje te veel (nogmaals; door de lengte van het gedicht). Inhoudelijk weer prima, de emoties komen goed over, sterk einde, mooi. Ik vind alleen de herhaling, hoofdletters en lengte (in comb. met elkaar) niet zo’n succes. ***
Eva_: Staan goede dingen in, staan minder goede dingen in. Te beginnen met 1 van de goede dingen: deze stijl / opmaak vind ik zelf erg prettig, dat heb je prima gedaan! Ook goed hoe je de herhaling hebt toegepast. Iets minder vind ik het ‘ik en jij’, omdat het volgens mij eigenlijk ‘jij en ik’ hoort te zijn.. uberhaupt vind ik het een beetje een minder prettig zinnetje, het ‘loopt’ niet echt naar mijn idee. En het ‘jij – blij’ rijmpje klinkt nogal alsof je maar wat moest verzinnen en het er niet meteen spontaan uit kwam rollen- ook had ik liever wat originelers als rijm gezien daar. Toch is ‘t verder alles behalve een matig of slecht gedicht, ‘t is gewoon hartstikke netjes gedaan! ****
Karoliefje_: Hmn, m’n eigen mening is nogal verdeeld (vraag me niet hoe dat kan Haha! Haha! ). Ik ga ‘t even strofe voor strofe af. Bij strofe 1 pakt de eerste regel je meteen, en dat is mooi, want meestal bepaald ‘t begin al of je verder gaat lezen of niet. In dit geval; zeker! Maar de andere 2 regels, zet ze eens achter elkaar, het ‘klopt’ niet: ‘zou ik op plaatsen komen en gaan waar ik eigenlijk niet horen zal’. Die laatste ‘zal’ is volgens mij niet correct, maar ik kom er even niet op waarom niet.
Tweede strofe ook zoiets: ‘zodat niemand mijn aanwezigheid zal merken’, het is opmerken of bemerken volgens mij. Vervolgens zet je in de laatste regel van strofe 2 nogmaals neer: ‘Niemand die me zal opmerken’: nogal dubbelop met de regels 1 en 2 van die strofe, dus. Strofe 3, lief hebben is één woord, dus liefhebben… verder is dit een perfecte strofe, heel mooi!
Nu nog even over de -zinnetjes.. ‘Stiekem’ is een bijwoord, ‘vliegend’ een tegenwoordig deelwoord. Zelf vind ik het mooi als woorden tussen streepjes wel een bepaald verband met elkaar hebben. Ik vraag me btw ook af waarom je ‘Stiekem’ wel met hoofdletter hebt geschreven, en vliegend niet? Toch vind ik niet dat je slecht dicht.. Inhoudelijk is het een sterk (erg goed) gedicht, aan het eerste zinnetje en de laatste strofe valt te zien dat je zeker aanleg hebt, alleen denk ik dat je zelf moet proberen je eigen stijl nog wat meer te vinden en te ontwikkelen.. en dan kom jij er wel! ***
Taber: Het gedicht loopt wel fijn, en dat is mooi. Wat kleine foutjes: jou kleuren > jouw, mee vliegen > meevliegen, men hand > mijn. Verder wat jammer van het rijmpje kleuren-geuren, het klinkt nogal gedwongen en ‘vreemd’. Ik zou zelf ook de 2 afsluitende zinnen iets sterker maken, ‘samen als…?’ klinkt vooral niet zo mooi als de rest van het gedicht! ***
Mariss: Mooi, inhoudelijk ook mooi! Goede opmaak gewoon, jammer dat de rijm niet altijd even constant is.. maar je gedicht is inhoudelijk zo mooi dat ‘t me niet echt stoort onder het lezen ****
Nevony: Je Engels klopt niet echt hier en daar (sunrise, such smart > so smart), eerlijk gezegd snap ik niet waarom je voor Engels hebt gekozen? Inhoudelijk kan je hiervan in het Nederlands ook een mooi gedicht maken hoor Knipoog Inhoudelijk is het nogal vreemd als je het vertaald, hier (Even zonder strofes etc)
De wereld is in je hart, de dag is in je zonsopgang. Heb je ooit iets gezien, zo slim?
Iedere week, dag na dag- zal niets vallen totdat dit staat.
Wie heeft hier zo’n rotzooi van gemaakt, voor wie bidden we?
Kan je de aanwijzing zien, van de eendagsvlieg? Nooit zal iemand van hem houden.. totdat.. maar waarom?
Misschien ben ik te kortzichtig, maar ik snap het grootste gedeelte van je gedicht gewoon niet.. je kan veel beter! **
Eva_: Weer een mooie opmaak, gedicht loopt soepeltjes, maar wat ik minder vind is de standaard rijm. Jou, blijft mij trou, heel mijn leven, voor even.. dat zijn standaard dingen- probeer eens wat anders, je gedicht is mooi, een beetje originaliteit in rijm zou daar goed bij passen! ***
Nijntjepluis: Aww, een heel mooi en schattig gedichtje. Enige suggestie is dat ik het ‘en’ in ‘en het lukte me niet’ weg zou laten. *****
Mariss: Mooie gedachte.. zeker.. wat kleine foutjes wat betreft je Engels, (don’t you know which story is been told (dacht ik), because it might be klinkt beter dan because it maybe is.. because it maybe is is een beetje vernederlandst- engels, zegmaar, zo ook met ‘look a bit closer than you should do’ ipv ‘look a bit better’. Verder zou ik bij de laatste strofe misschien doen ‘because they found their peace’ ivp ‘because they have peace’, om dezelfde reden. Verder, mooi! ****
Kim_89: Perfecte opbouw, inhoudelijk sterk, ik kan hier geen commentaar bij verzinnen.. *****

5de plaats: Mariss
4de plaats: Eve_lien
3de plaats: black_velvet
2de plaats: nijntjepluis

1ste plaats: Kim_89

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 18:04

Dankjewel voor je commentaar Wildwings.
Vind leuk om te horen dat ik er aanleg voor heb Lachen

Gefeliciteerd Kim_89 en de anderen winnaars.

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 18:09

Bedankt voor het commentaar! Lachen
Zeer tevreden met mijn 5e plaats Haha!

Gefeliciteerd Kim_89, idd prachtig gedicht! Ja

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 18:45

Whaaaaa Haha! Haha ik ben er erg blij mee Haha! Dankjewel WildWings Haha! Ik ga nu direct een nieuwe foto zoeken!
Ik heb trouwens de rest ook even doorgelezen en ik vond het echt prachtig wat iedereen geschreven heeft Lachen Dus een compliment aan allen!

Wanneer willen jullie de uitslag hebben? Want we zitten nu namelijk al verder dan de vrijdag waarop het meestal is Knipoog

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 18:53

Als we nu weer eens terug gaan naar vrijdag? Lachen

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 18:56

a.s vrijdag al? Of de vrijdag erop? Lachen

StOoRzEnDeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 18:58

as vrijdag lijkt mij erg vroeg...dan heb je eigenlijk alleen donderdag....

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 18:58

ja vond ik dus ook Knipoog volgende week vrijdag dan maar? Lachen

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 19:05

Ja lijkt me goed Lachen

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 20:06

Bedankt voor je fijne commentaar Wildwings.
Heb zelf ook wel met dat rijmen. Niet rijmende gedichten kàn ik gewoon niet, en vind ik zelf niet zo mooi.
Ik ga er mee aan de slag, bedankt!

Ben benieuwd naar de nieuwe foto, gefeliciteerd Kim!

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 20:26

Bedankt Haha!

Bij deze al de nieuwe foto, veel succes! Lachen

Afbeelding

Soo_Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 21:53

Ik kijk door het raam!
Ik kijk door het raam
niks,

Ik kijk door het raam
leeg,

Ik kijk door het raam
pijn,

Ik kijk door het raam
Mijn spiegelbeeld

Ik weet niet of het mag, maar heb hem ook in een foto gemaakt die graag even wou laten zien Duivel
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Soo_Shirley op 11-10-06 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

black_velvet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 22:30

nog even snel m'n felicitaties kim 89 goed gedaan bedankt voor het commentaar ww de tweede is idd wel wat lang verder alle andere bij de top 5 gefeliciteerd.leuke foto moet zeker iets bij te maken zijn ga daar in bed eens over denken.

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 06:20

Bedankt voor het commentaar en mooie foto Knipoog

ojaaa gefeliciteerd Tong uitsteken

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 08:44

gefeliciteerd Lachen

Mooie foto Lachen

PaardenDroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 14:00

Kijkend naar het licht,
wachtend op een vertrouwd gezicht.
Zou je ooit nog komen?
van jou terug komst kan ik alleen nog maar dromen.

Hoe kon je mij dit aan doen?
Mij hier achter laten met een laatste zoen.
Zou ik ooit nog een thuis vinden?
Of zou het verlies van jou mij verblinden.

Voor altijd op zoek naar jou,
altijd de vraag ben jij die vrouw?
Zou ik het zelfde hebben gedaan?
M'n kind zonder moeder de wereld in laten gaan?

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 14:27

@paardendroom: Zo'n soort ideetje had ik ook, maar ik ga wel een beetje iets anders verzinnen anders is het niet leuk haha en er kan zoveel

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 14:35

ik heb dit topic net gevonden, mag ik hier ook gewoon een gedicht plaatsen?

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 14:35

*met betrekking op de foto dan

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 15:37

Tuuurlijk siria! Iedereen is welkom, hoe meer zielen hoe meer vreugd. Lachen Succes!

Mooie foto trouwens. Lachen

black_velvet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 16:01

heb er ook een

Een kind,
is als de lente.
Als 't aanbreken,
van een mooie dag.
Als een briesje,
zo luchtig en koel.
Als een dartel veulen,