[Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SilverStorm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 19:03

10 euro kan zeker wel.... alleen al voor de moeite, het materiaal en de verzendkosten..... je merkt vanzelf wel als mensen het niet meer het geld waard vinden. Maar zelfs daar kom je overheen omdat je je daardoor niet moet laten kisten en gewoon door gaat tekenen en dan komt het allemaal vanzelf wel. Succes!

En melisje, je dacht toch niet dat je jouw tekening met die van smeetjouw kon gaan vergelijken inzake realistisch of niet niet valschelijk bedoelt en k snap wat jij bedoelt maar dit is appels met peren vergelijken.
Laatst bijgewerkt door SilverStorm op 24-03-06 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Melisjee

Re:

mickey: goh (A) dat is ook niet mijn bedoeling

Melisjee

Re:

mickey: goh (A) dat is ook niet mijn bedoeling

Joscaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 19:06

Dubbel gepost Kan gebeuren.
Ik ben het eens met Silverstorm.
Misschien is het niet jouw smaak, maar je kan niemand wijsmaken dat het niet realischtis is.
maarre...Ik ben er zo weer We gaan verder met Taxeren

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 19:08

Dank voor het 'taxeren' van de prijs van mijn tekeningen.

Ik maak er dus 10 euro voor, ik kijk wel of ik dn uberhaupt nog opdrachten krijg.
En tja... Melisje999, ik vat je even niet... Jij tekent héél anders dan ik en dan vergelijk je mij met jezelf. Maarja, we gaan weer verder met Taxeren!

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 19:12

Omdat ik al een hele tijd niet meer getaxeerd heb en het toch best nog wel eens wil doen. Weer een rijtje. Ik begin vanaf pagina 35, want ik denk dat de tekeningen ervoor al bijna weer vergeten zijn. Ik doe elke tekening, maar weet wel dat ik er geen kijk op heb. Ik teken zelf gratis (voor vrienden en voor mezelf) en heb nog nooit ook maar iets voor een tekening betaald. Dus zelf weet ik niet wat normaal is.

niki_jimmyIk vind het er goed uitzien, maar door de foto, de zwarte achtergrond en waarschijnlijk mijn computer kan ik het niet duidelijk zien. Ik kan er daarom niet zo snel een prijskaartje opplakken.
_lorette_ de eerste zie ik niet, alleen een kruisje. De tweede: mooi  ik vind hem gaaf, leuk gelukt. Niet veel op aan te merken en mooi. €20,- ? €25,-
alena Is die daar al af? Ik vind hem wel heel mooi, maar misschien moet je de overgangen wat zachter maken en het linker neusgat is nog totaal wit.
mickey1 Je zegt het zelf: beginneling. Ik denk dat je nog een tijd door moet tekenen voor je in opdrachten kan gaan tekenen.
Montylove ik vind ze heel mooi, alleen spreken ze mij totaal niet aan. Details enzo top, maar ik mis de uitstraling een beetje. €20,- ?
rink dit kan ik dus totaal niet beoordelen. Ik vind hem erg leuk, maar wie wil er een portret van z’n auto? Mmm… nu ik er over denk zijn er vast van die rare persoonlijkheden.
gekkesies ik vind jou tekeningen sowieso leuk. Ze spreken me echt aan. Voor dat meisje kan je best wel wat vragen, zo’n 30,- ?
angellove wat een schatje. €8,- €10,-
onneilltje volgens mij hoor je het heel vaak, maar ik vind jou steil zo leuk. €50,- minstens en volgens mij kan je er veel veel meer voor vragen ook wel
babe is het nog nodig dat ik deze ga taxeren, want ik heb latere versies gezien (ja ik duik het verleden in) en die zijn veel mooier. Deze is ook al heel mooi hoor. Maar goed, €30,-
dydymmm… wel leuk, maar niet echt te taxeren. Ik weet het gewoon niet. Ik vind hem niet lelijk, maar weinig detail, beetje slordig in mijn ogen.
ponyta doorblijven oefenen
gekkesies geen flauw idee wat je hiervoor zou kunnen vragen. Vind hem wel leuk trouwens. Ietsjes groter uitwerken en het kan zo aan de muur. Maar een prijskaartje… je moet er inderdaad van houden.
lessien_2810Dat zijn er veel! Voor de paarden op A4 zo’n €5,- a €10,-.
cyntje €10 a €15,-
Cyntje zie hierboven

ik heb de hele ‘pastel discussie’ doorgelezen en ik ben blij met de tips van ice princess. Met haar tekeningen taxeren begin ik niet eens, want die heeft volgens mij zelf haar prijs idee wel

Farouche2 een beetje kaal nog, maar je gaat vooruit. €5,-
cyntjeik vind hem wel leuk, maar ik mis de diepte erin een beetje. Ik heb te weinig het gevoel dat hij eruit kan springen en weg kan lopen. €10,-
naomi21 je paardje is geweldig die is zeker €30,- waard, maar je mensje, daar moet nog aan gewerkt worden. Wel heel mooi hoor, maar een beetje uitgerekt lijkt. Bijgwerkte versie nu ook gezien en ik denk dat je voor de hele tekening wel iets van €35,- €40,- kan vragen
Frieser ow, wauw. Die zijn echt mooi. Zo’n 30,-

ik ben nu bij pagina 41 blijven steken, maar ik moet gaan eten. Als ik weer tijd heb ga ik verder 

rink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 19:19

ik heb ook weer een schilderij af.. ik weet alleen nog niet of ik er een achtergrond achter moet schilderen.

formaat is 50x60
materiaal acryl
5 dagen werk (per dag zo'n 2,5 uur)

Afbeelding

Joscaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 19:21

Bedankt Fenn

Rink: Is hij van een foto schilderd?
Als hij lijkt, zo'n 30 euro? Ik ben niet goed in taxeren hoor! Kan er totaal naast zitten

rink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 19:23

ja hij is van een foto

Afbeelding

heb op het schilderij xpres mijn vriend recht geschilderd, dit omdat het mijn eerste keer mensen schilderen is en dus lasitg is als hij neit symmetrisch is.

PatriciAap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 19:25

mooi;:):)

Anoniem

Re: [Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 19:29

Ik ben wel benieuwd.

Ik heb al heel erg lang niet getekend, deze tekening is zo'n twee jaar oud schat ik. Ik teken niet meer omdat ik geen tijd genoeg heb denk ik.. Ik denk dat ik inmiddels beter zou kunnen tekenen, maar op de een of andere manier mis ik de motivatie... Ik wil binnenkort oefenen met hamsters, waarschijnlijk ook in pastel. Wat vast moeilijk gaat worden want ik heb nog nooit echt serieus met pastel geoefend (ja, alleen op modelpaarden, maar dat werkt heel anders ).

Afbeelding

In het echt is hij trouwens een pietsie donkerder.

PatriciAap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 19:31

dat oog vind ik echt mooi

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 20:15

Ik ook weer eens :

Juul: ik zou voorlopig nog eventjes oefenen . Ik denk dat als je alles wat minder probeert te omlijnen, dat je minder t 'strip-effect' krijgt.

Cyntje: t is n kruising tussen een paard en een tijger? Ik vind je kleurgebruik een stuk verbeterd alleen persoonlijk spreekt mij de voorstelling niet zo aan.. 15?

babe: een knappe tekening! De neus van t paard lijkt er breed, maar misschien is dat wel gewoon zo! 15-20 euro?

gekkesies: tis erg 'kunstig' maar helemaal niet mijn ding, zodoende vind ik het ook moeilijk om een goede prijs te schatten . Laat ik een gooi rond de 40 euro doen?

smeetjoew: erg mooi, je blijft maar vooruit gaan! 15 euro?
Ik denk dat je zeker kan gaan beginnen met 10 euro te vragen. Je hebt een eigen stijl en de een zal t mooi vinden en de ander niet, maakt toch niet uit? Degenen die jouw stijl aansprekend vinden zullen wel reageren!
Je levert gewoon goed werk, ik vind je tekeningen zekers n 10tje waard. Gewoon lekker proberen en dan zie je wel wat er van komt .

Nevony: het zijn zeker duidelijk gelukte caafjes . Ik zou nog eventjes oefenen, t geheel is nog iets krasserig en witjes..

debsoleino's mystery artist: ik vind de pony zeker knap getekend alleen wat vaagjes ingekleurd.. 7,50-10?

Obsessed: iid nog even oefenen, vooral met de verhoudingen. Maar je hebt zeker al een knap begin!

rink: 2 mensen: poeh knap werk! Rond de 50 euro?

Wuis: een heel tere tekening, mooi! Rond de 15 euro?

gekkesies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 22:25

Voor iedereen die voor me getaxeerd heeft: Dankjewel!
Heb zelf nooit zo'n hoge dunk van mijn werk maar aan de reacties te merken valt het toch wel mee!

PoelieWoelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 22:37

Wuis: ik vind je tekening echt prachtig!! Het oog is heel mooi 'levend', het is gedetailleerd en de verhoudingen zijn perfect. Denk dat je hier al gauw 20 euro voor kan vragen..

xZolox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 00:09

@ rink :: De kleinste details zijn nog niet goed, €25

@ wuis :: erg mooi, mooi afgewerkt tot in de kleinste details, zoals de oren; precies goed, en dat oog..WAUW!! €25

Michelle_S

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 20:13

hallo,

ik vroeg me af hoeveel deze tekening waard is dus kom maar op
A4 velletje:

Afbeelding

Anne_Baukje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 21:26

@ rink , knap hoor! 25 euro.
@ wuis, mooi! vooral dat oog! 20 euro.
@ carita , Wauw!! erg mooi!Erg sprekend. 40 euro.

Nicky__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 21:34

kon ik maar zo tekenen * zucht*

alena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 12:17

Afbeelding

en deze dan
A4, 5 verschillende potloden,
ja heb er verder wel veel uur in gestoken maar daar hoeft geen rekening mee gehouden te worden het gaat me nu puur om wat eht resultaat waard is

mijn taxaties komen eraan

alena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 12:24

rink : heel mooi gedaan !! ik denk dat als ik dat zelf was of iig familie dat daar dan al dik 40 euro aan vast zit... als het niet meer is.

wuis: mooi gemaakt, alleen er missen veel detials probeer je tekening iets meer uit te werken verder kloppen de verhoudingen en vind ik eht oog erg mooi gedaan, 10 euro

carita: HEEL MOOI echt super gedaan, zo sprekent en ja een echt arabier veulentje
25 euro.

Anne_Baukje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 12:25

@ alena , nogmaals wauw! 25 euro!
misschien schat ik nu ook veels te laag...

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 12:52

alena, 25 euro/30 euro

alena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 16:50

denken jullie echt dat ie zoveel waard is .....

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 16:56

dat is ie waard, maar der zijn maar weinig mensen die dat er ook graag aan uit geven...