[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Revanches

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 15:56

Lekker op tijd deze keer :+
Mijn potw #03
Afbeelding

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 15:57

Ik denk dat vooral de verschillende blaadjes om de paddestoel heen me wat afleiden. Het idee vind ik dus wel heel tof, maar de blaadjes en structuur daarvan leiden me wat af. Ik had denk ik liever enkel de paddestoel in het midden gehad, dus iets meer clean, zonder de bruine blaadjes eromheen.

Tof om zo te kunnen praten :) Fijn dat we zo open staan voor kritiek van elkaar!

Manou_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 16:17

Besef me net dat ik nog helemaal geen foto's heb gemaakt deze week :( Heel erg druk met school.. Maar ik neem zo mijn camera even mee naar de paarden :o

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 16:39

kanzi schreef:
Hilly200; Mooie foto, misschien iets meer licht op de potloden, die zijn in dit geval wel een belangrijk deel van de foto.

Bedankt voor je FB, je hebt gelijk wat betreft dat licht op de potloden maar vond het al lastig genoeg om zowel de kaars als de potloden duidelijk op de foto te krijgen.

babel schreef:
HIlly200
Stoor me een klein beetje aan de streep in het midden, waar komt die vandaan? Mooi licht wel, misschien iets meer inzoomen op het kaarsje zelf zodat de omgeving weg valt?

Vind je commentaar helemaal niet bot hoor :) valt me reuze mee. Ik zat eten te denken welke streep bedoelt ze, maar je duidt vast op de streep op de kaarshouder. Geen idee waar hij vandaan komt :+ Was mezelf nog niet eerder opgevallen. Ik wou zelf persoonlijk de aandacht op de potloden en de kaars leggen, dus mijn bedoeling was niet om alles om de kaars heen weg te laten vallen.

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 16:55

Zou het ook leuk zijn om met thema's te gaan werken in dit topic? Ik ben soms wat inspiratieloos en ik verwacht dat ik niet de enige ben die hier last van heeft. Door het gebruik van een thema denk ik dat ik persoonlijk meer een stok achter de deur zou hebben om iets anders te fotograferen dan een standaard bloemetje of paard. Zijn er mensen die zich hierin kunnen vinden? Het thema is dan niet verplicht, maar een leuke extra optie of uitdaging :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 16:57

Er is een topic waar elke keer een nieuw thema is...

[FK] centraal foto-thema / opdracht?

Hier ook met een thema werken lijkt mij niet fijn en handig...gewoon schieten wat je zelf leuk vindt...

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 16:58

Gracezellaa schreef:
Zou het ook leuk zijn om met thema's te gaan werken in dit topic? Ik ben soms wat inspiratieloos en ik verwacht dat ik niet de enige ben die hier last van heeft. Door het gebruik van een thema denk ik dat ik persoonlijk meer een stok achter de deur zou hebben om iets anders te fotograferen dan een standaard bloemetje of paard. Zijn er mensen die zich hierin kunnen vinden? Het thema is dan niet verplicht, maar een leuke extra optie of uitdaging :)

Lijkt mij dan weer niks. Is er ook al niet zoiets op FK of was dat alleen voor 1 maand? Misschien kun je eens voor inspiratie op pinterest kijken:)

Edit: Is al gezegd zie ik.

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:00

Ah oke, dat wist ik niet.
Het idee was meer een optioneel thema. Dus gebruiken als je het iets vindt en anders gewoon lekker je eigen ding doen.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:01

Je kunt natuurlijk voor jezelf een thema aanhouden, op internet zijn veel van dit soort lijstjes te vinden;
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:01

Gracezellaa schreef:
Ah oke, dat wist ik niet.
Het idee was meer een optioneel thema. Dus gebruiken als je het iets vindt en anders gewoon lekker je eigen ding doen.

Je kunt natuurlijk ook dat topic volgen voor als je geen inspiratie hebt, en het dan vervolgens hier inleveren. ;)

Babel schreef:
Ik denk dat vooral de verschillende blaadjes om de paddestoel heen me wat afleiden. Het idee vind ik dus wel heel tof, maar de blaadjes en structuur daarvan leiden me wat af. Ik had denk ik liever enkel de paddestoel in het midden gehad, dus iets meer clean, zonder de bruine blaadjes eromheen.

Tof om zo te kunnen praten :) Fijn dat we zo open staan voor kritiek van elkaar!

Ah, dat kan natuurlijk inderdaad! Was in jou ogen deze foto foto beter geweest? klik

Bedankt voor de tijd en moeite die je in de feedback hebt gestopt, vind je trouwens niet bot! :D

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:07

Ik zie weer allemaal elfjes in je foto Deetjeuh :+ deze is ook leuk!

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:08

Jaaaaa, die foto vind ik super tof! Precies wat ik in gedachten had :)
Graag gedaan hoor, alleen maar leuk om van elkaar te leren. Fijn ook dat ik niet bot overkom haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:10

Babel schreef:
Jaaaaa, die foto vind ik super tof! Precies wat ik in gedachten had :)
Graag gedaan hoor, alleen maar leuk om van elkaar te leren. Fijn ook dat ik niet bot overkom haha.

:D
Ik moet zeggen dat ik het ook een hele lastige keuze vond om uit deze te kiezen! Zelf vond ik het namelijk wel leuk dat je het hout niet zag, en dat het zo'n klein paddenstoeltje was 'in een groot bos'. Maar misschien is ie inderdaad wel wat te druk. :P

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:11

bedankt voor de feedback! Over de vraag hoe ik dat bewegelijke heb gekregen in de foto, dat is niet bewerkt (al kan dat vast wel). Ik heb de foto met een lensbaby gefotografeerd. Ik hoop binnenkort te kunnen bloggen over deze lens. :) Zal de link dan met jullie delen!

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:12

Tof, denk er al een tijdje over om er een aan te schaffen, maar heb hem nog niet gevonden hier. Ben benieuwd naar je blog!

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:36

Respect voor je lijst Agossie!
Laat ik ook alvast maar eens wat feedback op foto’s geven om alvast te beginnen met week 3. Hopelijk kan ik deze week nog meer feedback geven.
Allereerst wil ik vertellen dat geen een foto per definitie goed of fout is. Elke foto is goed want dit is zo als jij de wereld of het beeld ziet. Mijn bedoeling is niet om iemand beneden te halen of iets dergelijks, ik kijk gewoon kritisch naar het plaatje en bekijk de foto naar mijn mening en smaak. Ik hoop dat jullie daar wat aan hebben!

Mariett: Jij bent er vroeg bij met je week 3. Goed bezig! Ik vind de lijnen van je foto heel aansprekend. Het punt waar de takken kruizen zit ook mooi bij het punten van de regel van derden. Dat maakt je beeld sterker. Ik denk wel dat ik het mooier vond als de hond echt de lens had in gekeken al stoor ik me hier niet aan maar denk ik dat ik dan meer in het beeld wordt gezogen. Nou ben ik meer een bijstander van dit tafereel. Ik vind je scherpte diepte erg mooi!

Murthul: Zo dat is inderdaad een enorme bewerking. Ik vind het een mooie foto maar niet heel bijzonder. Je kunt zien dat het model echt tegen de muur aan stond, ik vind dat zelf wat minder mooi. Verder een hele toffe foto hoor!

WiancaR: Wat een prachtige zonnige foto! Technisch heb ik hier niks meer over te zeggen. Perfect gewoon denk ik? Waar ik me wel een beetje aan stoor is dat er nog een klein deel hele lichte schaduw over het model heen valt. Mischien kon dat beter belicht worden met het reflectiescherm? Ik vind de blik van het model ook heel mooi maar vraag me af wat ze met haar ene arm doet?

KimdeGroot94: Leuke foto alleen wist ik eerst niet waar ik naar moest kijken. Later zag ik de vogel pas. Ik denk dat het door de kleuren komt van de foto. Alles is scherp en hebben de zelfde kleuren zodat de vogel niet echt uit de foto springt. Dat vind ik vrij jammer.

Taarss: sorry ik ben erg slecht in het bekritiseren van foto’s van beelden. Leuk gedaan en leuk gespeeld met je scherpte en diepte.

Magda_90: Leuke foto Magda. Technisch ook goed uitgevoerd. Toch vind ik het een saaie plaat en stoor ik me aan het huisje in de achtergrond. Ik denk dat als de foto meer contrast heeft of als je er echt iets mee gaat doen dat het leuk is maar ik vind hem nu nog vrij saai al vind ik je voorgrond wel leuk. Misschien kun je nog wat met de lucht doen? Mijn smaak hoor!

Revanches: Prachtige plaat, doet zo lekker denken aan vroeger ofzo. Niks op aan te merken.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:49

Feedback op face book is wel handiger voor mij, ik blijf scrollen nu XD Ben bang dat ik anders dingen door elkaar haal.... Als ik er ook bij mag op feestboek, graag XD (hoe heet die groep?)

En mbt de Foto van Taz, dat was idd ook niet zo'n goede. Al vond ik het moment juist wel mooi, met zijn pootjes in de lucht, maar ik wou perse wel een foto hebben van die week XD
Die onderwerpen 'kalender' is erg leuk!!

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 18:54

Super bedankt voor het compliment babel!

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:18

Eventjes voor degene die via de lijst commentaar schrijven.
De foto klopt bij mij niet :+

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 19:26

Ooooh! Als ik dat eerder had geweten!!

Ik heb het thuis op de lijst aangepast. De foto bij jou is van Toydoll...

Dit is jouw foto:
Bumblehorse

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 21:16

Agossie : Mooie foto, ik had denk ik wel die ene poot recht willen zien, maar dat is een kwestie van smaak!
Ash_ : Ik mis wat scherpte, maar voor de rest vind ik het een mooie foto
Asselruiter : Ik had hem iets minder gelig willen zien, maar prachtige foto voor de rest!
Astor : wauw, meer kan ik niet zeggen!
Babel : Ik kan hem helaas niet zien..
Bellatrix : Mooie foto, de ruis stoort me eigenlijk ook helemaal niet bij deze foto
billionache : Het heeft wel iets geheimzinnigs.. leuk!
binky : Leuk, ik had denk ik iets meer lijf willen zien op de foto.
Brechtjee : Goede foto, ik had aan de bovenkant denk ik iets meer kaars willen zien
Bumblehorse : Ik heb het verhaal een beetje gevolgd. Hij loopt mooi en een goed moment de foto geknipt! wel lijkt de horizon een beetje scheef.
caaramel : Ik denk dat het beter was als je iets meer naar rechts was gaan staan, zodat je hem iets meer bij zijn hoofd had.
calice : Iets meer contrast misschien.. maar ik vind het een mooi moment en je hebt een lange arm dat je het er zo opkreeg :D
cathyenbeau : Mooi, ook het proces van vervellen mooi erop gezet. Wel lijk ik iets aan scherpte te missen?
Carolaaxxxx : Leuke foto, niets op aan te merken.
crazy_horses : WAUW <3
CrazyIris : Mooie macrofoto!
Crazymel : Ik mis wat aan scherpte, maar de bolling van het oog is mooi
Dandy200 : Ik vind hem zelf wat te wazig
Deetjeeuh : Wat voor paddestoel is dit? heb er niet zoveel verstand van. Mooi foto
_Elke : Ik had hem liever iets meer van de zijkant gehad ipv de achterkant. wel mooi scherp
EskeGirl : Goede, scherpte foto!
Fellow : Wat een schat van een kindje, ik lijk wel wat ruis te zien op de foto
femmelz : Het heeft wel iets, maar ik had de omlijning dan toch iets minder wazig willen zien.
G_entle : Leuke foto
glenstorm : Mooie scherpe foto, alleen kon hij wel wat lichter denk ik
Gracezellaa : Mooie foto
Gub : Prachtig, goed gemaakt!
Hanna_94 : prachtig! lijntjes wegwerken en hij kan zo in een kalender :D
HeavensLove : wat een kleur explosie!
hilly200 : Mooie foto :)
horserider22 : Leuke hond, misschien volgende keer net de teentjes erop zetten
Iejoorr : Prachtig
Ingvild : Mooie foto, als hij iets minder gelig was, dan is hij perfect!
Irene96 : Zoals al door iedereen gezegd: prachtig, onbeschrijfelijk mooi!
it_is_me : Ik kan hem helaas niet zien
ismy : Mooie foto, het onscherpe heeft echt iets moois
Jacobeho : Rustige, mooie foto
Jespri : Lekker rustgevend
Jessica_1998 : Lief, wel net ietsje te donker
JewEmm : Mooie foto, lijkt me lastig met zo weinig licht
jilinda : Mooi gedaan
joeluna : goed moment, volgende keer iets lichter maken :)
Jolijnn : Aparte sfeer, lijkt wel een schaakspel of gok ik dat verkeerd?
jooproo: Leuke foto
Joysieee : Leuk! mooi gedaan ook met de scherptediepte
Kanzi : wauw wat een aparte sfeer
_Kiki_ : wat voor gerecht heb je gemaakt, een salade? mooie foto, wel had ik voor een frisser gezicht wel een tikkeltje lichter gedaan.
Killyenn : de ogen nemen je echt mee, mooie expressie!
KimdeGroot94 : goede sfeer op de foto
Kimmetjee04 : Zoals al eerder gezegd, ik had ook liever een deel van de kwast gekleurd gezien. voor de rest een topfoto!
k_m : Mooie foto, goede lichtinval
LauraBloem : Leuke foto!
laurajoy15 : Niks op aan te merken hoor :)
Leonyr : Oh wauw, wat een mooie foto!
LinSa : Ik mis wat scherpte maar wel een goede compositie
LOVESUSHI : wat een aandoenlijke foto!
magda_90 : inderdaad echt een Liptonfoto, mooie sfeer
manonfleur : Het is een goede scherpe foto, ik mis alleen een beetje spanning
MarBri : wauwie <3
Mariett : Ik had denk ik iets meer nek willen zien. wel een goede sfeer voor de rest
marijepagter : Wat een geweldige, schattige foto!
MarijeR : Jij maakt altijd mooie foto's marije, geen twijfel mogelijk
Marit : Door het standpunt lijken de huizen wel heel plat, maar de sfeer is echt geweldig.
Marjoow : Ik had hem nog mooier gevonden zonder de witte lijnen op de achtergrond. voor de rest een topfoto.
Mb_foto : Het blijven lelijke katten, maar door deze foto blijf je naar die mooie kraaloogjes kijken!
monbyou : Mooie foto, apart oogje
Murthul : Ik vind hem mooie rustgevend, lekker tukken.
MyHu : Ik mis wel wat scherpte maar voor de rest een goede foto
MZorro : Mooi hoor :)
Nefertarie : Had hem liever iets meer naar links gezien, maar mooie foto voor de rest.
NESCAFE : Mooie foto
Niene87 : Prachtige sfeer vastgelegd
_Patriciaa : goede foto, met die reflectie
ponyaddicted : er lijkt een soort waas overheen te zitten. Voor de rest is hij wel leuk.
quartel : Ik mis helaas wat scherpte bij het hoofd. Wel een geinig moment.
Racheel : Niets op aan te merken
Revanches : Lieve foto, mooie ogen heeft ze
RianC : Veel expressie in de foto, goed gelukt
Rianne_ : Zoals je zelf al zei lijkt de horizon wat scheef. Voor de rest goed gelukt
Robin_Rikkie : Mooi gedaan, vooral voor een binnen foto
rosslover : Ik mis wat scherpte maar het is wel een leuk concept!
Sanne_com : wauw, die is prachtig!
SharonPlugge : Mooi gedaan!
showteam : Ik ben jaloers op je foto!
Sicayes : Mooi hoor, de maan zo mooi dichtbij
Sodeletuut : Niets op aan te merken
sorsie : Ik mis wat scherpe op de foto, ook had ik even een borstel gepakt om de nek schoon te maken.
SternPhoto : Mooie foto,mooie uitdrukking
SuperLiesje Goed scherpstelpunt gepakt op het oog, niets van te zeggen
Suuszels : Mooie foto
taarss : Goed de sfeer erin, kerstboom nog niet opgeruimd? :P
tesseke : Leuke kat, zo'n exemplaar zou mijn vriend wel willen hebben :)
TeSzZz : Aandoenlijke foto, leuk!
Toydoll : Bij mij laad hij helaas niet
verography : Prachtig!
wendy1987 : Als hij ietsje lichter was geweest, was hij perfect geweest!
WiancaR : Niks van te zeggen, topfoto!
XiiaaooNaa : Mooi!

Hehe, wat een werk, vanmiddag begonnen :=

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 21:17

Agossie schreef:
Ooooh! Als ik dat eerder had geweten!!

Ik heb het thuis op de lijst aangepast. De foto bij jou is van Toydoll...

Dit is jouw foto:
Bumblehorse

Dankje ;) geeft niets hoor, ik zag het ook maar pas aan de commentaren ;)

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 21:17

Hoi hoi , hier mijn feedback op week twee,

Mocht je er niet tussen staan dan heb ik er niets op aan te merken ☺

Agossie; Mooie hond. Alleen ik vind de achtergrond wat te donker voor ook een donkere hond. Ik zou dan liever een witte achtergrond zien. Maar dat is mijn mening ☺
Ahs_ Heel mooi, mooie ‘ arrogante’ blik heeft die! Die foto in de link vind ik wel scherper!
Billionache: Erg mooie foto, leuk om steeds nieuwe stukjes te ontdekken\
Brechtjee : jammer dat de bovenkant eraf is.
Caraamel: leuk om te oefenen maar ik vind de kader iets te veel zwart.. Wel lieve foto!
CarolaXXX: Leuke foto alleen ik zou dan haar hele haar erop willen zien, iets minder omgeving en meer van je model.
Crazy horses: Super super super schattig!! Zo lief kijken!! Ik werd er blij van!
Eskegirl: Leuke foto, misschien nog meer op het oog inzoomen.
Femmelz: Ik vind hem te zwart. Meer silhouet met de lichtrand wordt denk ik mooier.
Glenstorm: Jij kan goed timen zeg! Ook lastig binnen maar toch goed gelukt vind ik qua timing. Alleen misschien nog iets te donker..
Hannah; Hele mooie foto
Iejoor; Misschien was een snellere sluitertijd mooier geweest dat je de lijnen wat scherper zou hebben.
Irene; Jij wint deze week de prijs mooiste foto van de week. Echt mooi en goed gelukt.
Jew emm : Mooi zo met de maan.
Joeluna; mooie timing maar ook iets te donker helaas.
Jolijn; Had er ook al wat ondergezet op FB, voor mij is die te zwart.. maar dat is smaak! Je opdracht is goed gelukt ☺
Joopro; Mooie glooiing in de horizon alleen wat doet dat zwarte ding daar hihi
Kimmetjee; hele mooie sprekende foto. Misschien iets meer contrast in het grijze gedeelte?
Linsa; mooi gebruik van het licht.
Manonfleur; ik snap wat je oefende met de foto, ik vind alleen het onderwerp een beetje ‘saai’ .. De volgende keer met scherpte oefenen met een model ofzo
Marriet; de kleuren spreken mij wel aan alleen doordat je alleen het paardenhoofd ziet lijkt het net of dat de persoon ernaast het hoofd heeft bungelen aan een touwtje.. kan ook mijn interpretering zijn… ik zou dan bv ook een been of borst erop zetten.
Marijepagter; lieve uitdrukking, jammer dat de onderkant van de hond niet scherp is.
MB-foto; al even op facebook , maar ik zou de kat iets hoger in beeld zetten.
Mzorro, stoer model, jammer van de linker rand.
Nescafe; mooi seizoensplaatje
rianC; Bij deze foto zou ik het model een beetje bijwerken. De plekjes bijvoorbeeld op het voorhoofd. Voor een iets egalere huid. Ook al is het puur natuur ook mooi ☺
Rianne_ ik heb het idee dat de horizon niet helemaal recht is.. kan aan mij liggen
Robin_Rikkie; Binnen fotograferen is heel moeilijk, ik vind hem te donker en het model kijkt ook naar beneden en dan helpt z’n cap ook niet mee.
Tesseke: scherp, alleen de achtergrond jammer van de paal.
Xiaaoona : Mooie omgeving, als het hondje iets meer naar links was gedraaid dan kreeg het middenlijf en hoofdje ook dat mooie licht op zich.

Nu ga ik aan de slag om met zo min mogelijk kwaliteitsverlies mijn foto er ook op te zetten!

ps ; dank jullie wel voor de feedback! Mocht ik weer z'n foto maken ga ik er aan denken dat het model iets meer gezicht laat zien.
En over die moedervlek... tja ik kijk al 6 jaar dagelijks naar deze vent dus mij valt het niet op haha :D <3
Laatst bijgewerkt door _Elke op 13-01-15 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 21:18

Haha thanks Ylvy :o
En alle andere ook natuurlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 21:19

Geen idee wat voor paddenstoel het is haha, eentje uit de tuin. :D Bedankt voor de feedback!