[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 16:59

chimello schreef:
Als je voor het eerst een camera koopt, is een tweedehands dan een aanrader of niet? Iemand had me dit al voorgesteld maar ik weet allereerst niet eens welke ik zou moeten kopen.

Tweedehands of nieuw is eigenlijk niet relevant. Je moet beginnen met voor jezelf helder te hebben wat je wil, wat kunt en hoeveel effort je erin wil steken om iets te leren.
Als je een idee hebt van wat je wil, kun je kijken welke camera's daar het beste bij passen en vervolgens ga je kijken wat er past in je budget. Tweedehands koop je meer camera voor hetzelfde geld.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 18:12

Als ik een budget van rond de 600 heb en ik wil eigenlijk een starter camera puur voor mijn eigen paarden goed te kunnen fotograferen, waar moet ik dan kijken?
Ik heb geen tijd om fotograaf in spe te worden, dat is voor mijn opleiding niet nodig maar het lijkt me wel leuk om af en toe eens een shoot met mijn eigen paardjes te doen. Maar dan wil ik toch wat meer dan mijn nikon coolpix.

Eventueel wil ik wel wat meer besteden, maar ik weet zelf niet hoe de prijzen liggen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 18:45

chimello schreef:
Als ik een budget van rond de 600 heb en ik wil eigenlijk een starter camera puur voor mijn eigen paarden goed te kunnen fotograferen, waar moet ik dan kijken?
Ik heb geen tijd om fotograaf in spe te worden, dat is voor mijn opleiding niet nodig maar het lijkt me wel leuk om af en toe eens een shoot met mijn eigen paardjes te doen. Maar dan wil ik toch wat meer dan mijn nikon coolpix.

Eventueel wil ik wel wat meer besteden, maar ik weet zelf niet hoe de prijzen liggen.

Voor dat geld (of iets meer) koop je een nette camera in de klasse van Canon EOS 1100D of iets soortgelijks van Nikon of Sony of anderen.

chimello

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 19:46

Ik zal die eens opzoeken, bedankt :)

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 20:15

Tja ik zit hier vast goed :)
Ik bezit nu een 450d maar hij is toch al wat ouder en wil toch wel graag wat nieuws.
Ongeveer zelfde klasse maar gewoon nieuwer.
Voldoet de 1100d of moet ik voor een Nikon gaan wat zeggen jullie?
Het is voor hobby fotografie en eigen dieren en familie uitjes en zo

jmvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 20:56

cillusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 21:08

jesra schreef:
Hoi,
een tijdje terug heb ik hier gepost, en volgens mij ben ik eruit.

Ik denk dat het deze set word; http://www.cameranu.nl/nl/digitale-came ... ccessoires

Heeft iemand ervaringen met deze site? Is het betrouwbaar?Of zouden jullie bij bol.com kopen voor 20,- meer?

Super betrouwbaar hoor! Zou hem zelf niet bij bol.com kopen, mocht er iets mee zijn dan is een ritje naar Urk makkelijker dan iets regelen met bol.com

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 21:24

jesra schreef:
Hoi,
een tijdje terug heb ik hier gepost, en volgens mij ben ik eruit.

Ik denk dat het deze set word; http://www.cameranu.nl/nl/digitale-came ... ccessoires

Heeft iemand ervaringen met deze site? Is het betrouwbaar?Of zouden jullie bij bol.com kopen voor 20,- meer?

Ik ken deze toko niet persoonlijk, maar van collega's uit die buurt heb ik begrepen dat het een prima toko is.

Niks mis met Bol.com hoor, ik zwaai elke ochtend naar ze :D maar als je koopt in je direkte omgeving en er is iets, dan is garantie een stuk simpeler.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 07:03

Niene87 schreef:
Tja ik zit hier vast goed :)
Ik bezit nu een 450d maar hij is toch al wat ouder en wil toch wel graag wat nieuws.
Ongeveer zelfde klasse maar gewoon nieuwer.
Voldoet de 1100d of moet ik voor een Nikon gaan wat zeggen jullie?
Het is voor hobby fotografie en eigen dieren en familie uitjes en zo

De laatste body in het xxxD segment is de Canon 700D. De 1100D is een body uit eeh segment lager. Als je dus dezelfde klasse wilt, maar nieuwer kun je kijken naar de Canon 650D of 700D.

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 23:22

Hallo,

Ik kom even binnenvallen, woensdag kan ik bij een bokker de Nikon d3100+18-55 lens ophalen voor 200 euro. Is dit een beetje een goede prijs en goede camera voor wen starter? En waar moet uk op letten als ik de camera ophaal?

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 22:55

Michelle_96 schreef:
Hallo,

Ik kom even binnenvallen, woensdag kan ik bij een bokker de Nikon d3100+18-55 lens ophalen voor 200 euro. Is dit een beetje een goede prijs en goede camera voor wen starter? En waar moet uk op letten als ik de camera ophaal?

Niemand?? Het is morgen al namelijk en ben bang dat ik iets verkeerds koop..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 08:55

Michelle_96 schreef:
Michelle_96 schreef:
Hallo,

Ik heb geen inhoudelijke kennis van Nikon.
De enige tip die ik heb: controleer alle funkties. Ben vooral alert op goede auto-focus. Focus moet scherp zijn op het punt waar de focus gemeten wordt.

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 12:16

ikke schreef:
Michelle_96 schreef:
[quote="Michelle_96"
Hallo,

Ik heb geen inhoudelijke kennis van Nikon.
De enige tip die ik heb: controleer alle funkties. Ben vooral alert op goede auto-focus. Focus moet scherp zijn op het punt waar de focus gemeten wordt.[/quote]

Ik zal alles uitproberen! Autofocus zit er niet op voor zover ik weet dus daar hoef ik niet naar te kijke

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 15:45

eh jawel? lijkt mij wel? Ik heb hem ook en bij mij zit ie er gewoon op hoor :')

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 15:50

Ooh okee.. Hoe werkt dat dan? Ik heb de camera inmiddels al gekocht maar ziet er volgensmij prima uit.. Zijn maar 20 foto's mee gemaakt die stonden er nog op haha..

Ik kan vanavond kijken maar een nikor 70-300 lens.. Weet niet hoe die is qua kwaliteit enzo alleen zei die man dat er geen auto focus op mijn camera zit..
Weet jij toevallig hoe de lens qua kwaliteit is?

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 17:11

Autofocus is het vermogen van de camera om automatisch scherp te stellen, je drukt het knopje half in en de camera stelt scherp op bijvoorbeeld het paard wat je wilt fotograferen. Elke moderne camera heeft dit en dus die van jou ook.

Benta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 17:39

Wie o wie kan/wil mij helpen?!

Ik ben nu in het bezit van een Sony A330, (uit 2008, objectieven: sony 18-55mm en 55-200mm, tamron 70-200mm) tot op zekere hoogte erg tevreden mee! Echter krijg ik steeds vaker de welbekende camerafout en ik heb vernomen dat dit een terugkerend probleem is. Aangezien ik meer uit de fotografie wil halen zou ik graag het advies willen hebben van medebokkers/fotografen; wat raden jullie mij aan. Ik ben dus niet bekend met Nikon en Canon. Uiteraard ga ik naar een winkel om te voelen hoe het in de hand ligt e.d. maar zou graag al wat advies willen inwinnen. Budget: +/- €1000 incl objectief.

Alvast bedankt!!

Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 19:21

Hallo allemaal , ik ben opzoek naar een leuke spiegelcamera. Ik wil dan paarden in beweging gaan fotograferen(springen) en hij moet in een binnenbak duidelijk fotografen, het moet wel een goede camera zijn die binnen een paar jaar nog steeds meegaat dus dat ik niet binnen een paar jaar een andere moet kopen, en hij moet ook duidelijk film. Hij moet wel "gemakkelijk" in te stellen zijn. Geen nikon d3100.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 19:23

Kan je beter een compactcamera kopen.
Om goed in een binnenbak te fotograferen (bij slecht licht) heb je een relatief dure lens nodig.
En gemakkelijk instellen.. het kan natuurlijk op standje automatisch, maar dat is eigenlijk niet de bedoeling ervan..

Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 19:27

Sandra schreef:
Kan je beter een compactcamera kopen.
Om goed in een binnenbak te fotograferen (bij slecht licht) heb je een relatief dure lens nodig.
En gemakkelijk instellen.. het kan natuurlijk op standje automatisch, maar dat is eigenlijk niet de bedoeling ervan..

Binnenbak is geen must maar zou wel handig zijn, lens kan ik later nog kopen :)

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 00:29

Nikon D3100 vind je te lastig.. De Canon variant al geprobeerd? Deze heeft zijn bediening op andere plekken zitten, wellicht vind je dat fijner. :)

Als je dat te moeilijk blijft vinden, is het handig je te verdiepen in de fotografie.
Wil je dat niet, dan moet je geen spiegelreflex kopen, want dan is het zonde van je geld. Met een goede compactcamera zul je dan dezelfde foto's maken.

De D3100 of zijn opvolger zijn prima instapcamera's, makkelijk en hanteerbaar en hebben veel mogelijkheden. Met de juiste fotograaf en het juiste glaswerk ervoor heb je een hele fijne body.

Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 11:41

Ik vind de nikon d3100 niet moeilijk maar ik vind hem niet goed filmen :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 12:01

Lisse schreef:
Ik vind de nikon d3100 niet moeilijk maar ik vind hem niet goed filmen :)

Verklaar je eens nader. Wat filmt er niet goed aan? Welk glaswerk gebruik je?

Als ik mijn oude Minolta-objectieven gebruik, filmt mijn 7D ook niet zo best. Ligt niet aan de camera maar aan 30 jaar ontwikkeling in glas..........

Lisse schreef:
Hallo allemaal , ik ben opzoek naar een leuke spiegelcamera. Ik wil dan paarden in beweging gaan fotograferen(springen) en hij moet in een binnenbak duidelijk fotografen, het moet wel een goede camera zijn die binnen een paar jaar nog steeds meegaat dus dat ik niet binnen een paar jaar een andere moet kopen, en hij moet ook duidelijk film. Hij moet wel "gemakkelijk" in te stellen zijn. Geen nikon d3100.

Wat wil je dan?

Beweging bij weinig licht goed vastleggen kost veel glas en glas kost veel geld!!
Lenzen mer f2.8 is minimaal en een goede body met krachtige ISO-instellingen kost ook knaken aangezien goede ruisonderdrukking een snelle processor vereist!

Reken op 2500 - 3000 euro voor een body plus lens; voor minder ga je niet iets vinden dat ECHT kan fotograferen in een binenbak.
Laatst bijgewerkt door ikke op 20-10-13 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 12:13

Ik heb die van mijn nonkel eens mogen lenen, ik weet niet welke lens dat dat was. Ik zoek gewoon een goede spiegel camera voor paarden in beweging te fotografen, en die goed filmt

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 12:14

Ik heb de Nikon D3200 sinds een maand, ik vind hem erg fijn en die filmt wel gewoon goed :)