[INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 21:18

Naoom_ schreef:
billionache: Waarom heeft het paard het zadel op, als ik vragen mag? Dat stoort mij nogal, zeker aangezien de beugels los hangen. Daarnaast vind ik teugels én hengstenketting ook niet mooi ogen, het is te druk. Er zijn veel te veel andere dingen op de foto die mijn aandacht trekken, wat het rommelig maakt. De kleuren zijn ondanks het een grauw dag was wel mooi. €20,-

Pony in kwestie is een vrij pittige hengst. Hij is een stuk kalmer met het zadel erop, en meisje wou persé de teugels eraan houden voor een extra gevoel van controle. Niet ideaal, maar het was een betaalde shoot dus klant is koning :-)

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 22:13

billionache schreef:
Pony in kwestie is een vrij pittige hengst. Hij is een stuk kalmer met het zadel erop, en meisje wou persé de teugels eraan houden voor een extra gevoel van controle. Niet ideaal, maar het was een betaalde shoot dus klant is koning :-)

Ah, vandaar. Dan kan ik het begrijpen idd. :j

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 22:52

Strasshorse: Mooie foto's, vind alleen de uitsnede bij de laatste een beetje storend ivm de handen. Verder vind ik ze heel mooi. Paardenfoto's vind ik een beetje 'het laatste beetje' missen. De laatste vind ik erg mooiIk zou er zo'n 25/30 euro voor vragen.
S_en_Z: De kleding komt er mooi uit, doel is geslaagd maar ik vind ook de blikken niet mooi. 20 euro
Meijer1990: Hele mooie foto's. 50/60 euro.
Amaranth7: Ik vind de filter (denk dat dat het is) niet mooi, te donker aan de buiten kant en overbelicht in het midden. 10 euro.
Billionache: Wat storende dingetjes in je foto's. Ook vind ik de lucht te fel wit. Verder wel mooi: 25 euro.
ChelseavdW: Gaaf! 50 euro.
_Sanne: Hee mooie foto's. 60 euro.
Lindatjuhhh: Ik vind ze een beetje flets ogen. 20 euro.
Sharontucker: De eerste vind ik mooi, de tweede vind ik niet veel bijzonders aan en de derde is wel redelijk. 15 euro

Nu mijn foto's, ik ben nog niet super lang bezig met fotograferen, pas sinds einde juni.

Hierbij mijn foto's (tijdens SGW Bathmen):
(Kwaliteit is bedroevend achteruit gegaan tijdens het uploaden)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfa1/v/t1.0-9/10410890_804846959581257_1659926080251510152_n.jpg?oh=64d6e4a695f9660d628981e5cb4166ba&oe=54E4763E&__gda__=1423310088_0bf8d2b2eb9980e892d6f66232c78075

billionache

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 15:34

Mag ik even een vraagje stellen tussendoor? :-)

Kennis van me heeft dringend foto's nodig voor een veiling, voor twee van haar jonge paarden. Het zou voor elk paard om een goede hoofd-, stand- en springfoto gaan. Deze zou ik geven zonder logo in hoge resolutie, dus ik geef een deel van mijn rechten eigenlijk weg.

Ik vraag me af hoeveel ik hiervoor zou kunnen vragen? Omdat het niet echt binnen één van mijn bestaande pakketten valt. Voor de duidelijkheid: voor 15-20 foto's klein formaat met logo vraag ik zo'n €20.

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 16:06

Hoeveel vraag je normaal voor een foto zonder logo? :)

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 16:10

Normaal vraag ik in nabestelling €7 voor een groot formaat zonder logo :-)

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 16:15

Dan zou ik die prijs aanhouden. En evt. nog wat extra voor de tijd die je er in moet steken :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 16:25

Ik zou zeggen, €10,- per foto. Tijd, nabewerking, etc. :)

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 16:39

Dat lijkt me inderdaad eerlijk :j bedankt!

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 21:05

Ik maak sinds juni foto's en maak altijd gratis foto's voor mensen. Zo wil ik het ook we houden voor nu, maar ben wel benieuwd wat ik zou kunnen vragen :')
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En ja, de laatste foto is geen standaard foto natuurlijk, maardat was de bedoeling, je kan goed zien dat het paard hard heeft gewerkt :)
Ik blijf denk ik nog lekker dooroefenen, haha!

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 22:03

Sorry dat ik zelf niemand taxeer, ik heb er echt absoluut geen verstand van :=

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 22:15

Joysieee schreef:
Sorry dat ik zelf niemand taxeer, ik heb er echt absoluut geen verstand van :=

Gewoon proberen, wel zo leuk voor de mensen die jou wel gaan taxeren. Gewoon zeggen wat jij er voor zou willen geven ;)

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 18:48

Oké, ik zal zelf ook wat proberen te taxeren :)
glenstormAls je zegt dat de kwaliteit erg achteruit is gegaan door het uploaden, zijn het mooie foto's, denk ik. Rond de 20/25 euro?
Strasshorse Ook rond de 20/25 euro?
S_en_Z Mooie kleuren, rond de 25/30 euro?
Meijer1990 Gave foto's! 30 euro zou ik er wel voor over hebben :j
Amaranth7 Er was zeker veel zon die dag? Mooie kleuren :D Ik denk rond de 25.

Zoals ik al heb gezegd heb ik er absoluut geen verstand van :')

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 20:48

Joysieee, Ik vind je foto's wel mooi, maar ze missen echt iets speciaals. 15 euro.

Ik wil nog even 2 foto's van gisteren toevoegen aan mijn post. Ik hoop dat dat is toegestaan aangezien mijn foto's nog maar 1x getaxeerd zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 22:48

Zo, ik hier ook weer eens:
_Sanne: Nette foto's, mooie scherpte, rond de €40-50
ChelseavdW: Je eerste twee foto's vind ik heel gaaf, de rest wat gewoner. Daarom toch rond de €15-20
Billionioche: Ik vind je foto's niet echt eruit springen, probeer wat andere composities, verder qua kleur zit het ondanks de bewolking wel goed, dus rond de €20
Amaranth7: Je hebt naar mijn smaak te veel vignettering toegevoegd, daarnaast zijn ze niet lekker scherp. Op basis van deze foto's zou ik zeggen, ga lekker oefenen.
Meijer1990: Die van de kat vind ik heel gaaf, die paarden wat normaler, daarom zou ik het op ongeveer €35 taxeren
S_en_Z: normaal ben ik weg van je fotos, deze vind ik wat minder hoewel ik begrijp dat het vooral om de kleding gaat, dat vind ik lastig taxeren. Rond de 30 euro dan maar?
Strasshorse: ik mis wat scherpte en fijne focus in je fotos. Rond de €15
Glennstorm: bij de eerste foto is het hoofd van het paard overbelicht, je fotos die je later toevoegd zijn mooi. Rond de €20
Joycsie: Ik zou nog verder oefenen, ik vind de kleuren niet goed uitkomen en ik zou persoonlijk die laatste foto niet op internet zetten.

Ik vind het taxeren altijd lastig, maar hoop dat jullie er iets aan hebben.

Hierbij wat recente foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 10:15

Booster: 15 euro
strasshorse: 30 euro
Lienepien95: 5 tot 10 euro.
JoviManoe: 35 euro
sharontucker: nog even dooroefenen.
Lindatjuhhh: 15 euro.
ChelseavdW: hoefsmid €45, gewoon 25 euro.
billionache: 25 euro.
Amaranth7: 15 euro.
Meijer1990: 50 euro.
S_en_Z: 20 euro
Strasshorse: mensen €15, paarden €30
glenstorm: 10 euro
billionache: 10 euro per foto inderdaad :j
Joysieee: 15 euro, de 3e foto is erg mooi!
glenstorm:15 euro.
Suuszels: 30 euro.

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 22:54

glenstorm: De eerste foto is wat overbelicht en de tweede foto vind ik een beetje een rare uitsnede. Op één of andere manier komt het paard niet lekker uit, ik had deze liever uitgezoomd gezien. De twee donkere foto's vind ik mooier, maar bij foto één lijkt het alsof de witte vlekken van de paarden heel erg pixelig zijn geworden. Ik weet niet of je de foto nog extra donker gemaakt hebt? €15,-

Joysieee: Je gaat al de goede kant op, ik vind alleen je poses wat saai nog. Met veel oefenen kan je daar veel leukere composities uit halen en zoals eerder genoemd zou ook ik de bezweette foto weglaten. Voor nu zou ik nog blijven oefenen.

Suuszels: Bij de eerste foto heb ik het idee dat je scherp hebt gesteld net boven de neus, waardoor de ogen op mijn beeldscherm ietwat vaag overkomen, wat erg jammer is. Bij de haf zie ik rechts nog een soort streep door het zwarte lopen, misschien kan je die nog weghalen? Bij Zorro vind ik de lucht net iets te blauw. Verder vind ik dat je mooie foto's maakt. €25,-

Ik hoop dat ik niet te streng ben geweest voor jullie. :))

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

eline95enile

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 15:22

En weer vanaf de laatste die ik had getaxeerd:

StrassHorse: Vind de personen fotografie niet echt heel bijzonder sorry. Paarden fotografie vind ik wel altijd mooi van je! Vooral de tweede en vierde foto. Vind het alleen niet de beste foto's, dus zou nog zeggen rond de 20,00 ;)
Glenstorm: Kwaliteit zal lager zijn door het uploaden, dus als ik daar een beetje doorheen kijk vind ik het wel gave platen! Rond de 25,00. Edit: zie je laatste 2 foto's, die vind ik ook echt heel mooi! Zou daardoor rond 30,00 zeggen!
Joysieee: Foto's zijn wel mooi maar vind ik niet heel bijzonder, zo rond de 10 euro
Suuszels: Eerste vind ik wat minder, kleuren een beetje vaag. De andere 3 (vooral de 2e) vind ik wel echt heel mooi! Rond de 30/35 euro denk ik
Naoom_: Heel erg mooi! Rond de 40 euro! Vooral bij de eerste vind ik de kleuren heel mooi!

eline95enile

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 15:35

Mijn foto's:
Wel al weer een poosje geleden maar wil nu weer echt beginnen, dus zou het wel fijn vinden een redelijke richtlijn te hebben :)
Tips zijn ook erg welkom!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nog wat linkjes:
Link
Link
Link

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 12:26

Naoom_ 35
eline95enile 15

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 12:33

Omdat ik nog niet helemaal eruit ben hoe de goede uploadsites werken helaas nog altijd met mijnalbum, waardoor de kwaliteit erg achteruit gegaan is.

Ik heb momenteel een nieuw logo, dat op de 1e foto te zien is.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Let op: ik heb er niet maar 2 getaxeerd! maar ik heb al eerder zonder zelf foto's te plaatsen al een hoop gedaan.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 19:29

Het is aL een tijd geleden maar ik ga proberen om het Bij te houden/:-)

Romyloverrr: 25-30 euro

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 22:09

eline95enile: Ik heb betere foto's van je gezien, eerste vind ik erg leuk vind het alleen jammer van de niet weg gewerkte schaduwen op de hoofden van het 2e paard, bij de tweede vind ik het idee erg leuk mis alleen iets, kan alleen niet me vingers erop leggen wat, en bij de 3e foto vind ik het jammer van de nabewerking, ik denk dat de foto in kleur meer tot zijn recht was gekomen €15

romyloverrr: Ik zou nog even door oefenen, vind je foto's niet heel speciaal, weinig kleur en heel veel ruis (nu upload je ze ook met mijnalbum zei je maar vind alsnog de kwaliteit niet geweldig)

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 23:02

romyloverrr: Ik zou nog wat verder oefenen. Ik mis voornamelijk kleur in je foto's, de compositie vind ik wel al behoorlijk goed zitten :)
eline95enile: De laatste vind ik wel iets hebben, verder vind ik je kleuren wel goed. Maar ik vind de grassprieten op de 2e foto behoorlijk storend. Ook de compositie kan wel beter ;) maximum 20 euro
Naoom_: Mooi! rond de 40 euro
Suuszels: Ook echt goed :) 30-40
glenstorm: kleuren zijn mooi! ik mis wat scherpte, maar dat kan komen door het verkleinen denk ik ;) 30 euro
Joysieee: JE kan best bij je portretten iets meer ruimte laten in de richting waar het paard naar kijkt, ook best bomen ed. recht zetten (foto 2) de boom trok direct mijn aandacht ;) 10-15 euro

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 20:58

romyloverr: Ik vind ze erg mooi, maar nog een beetje flets. Ik zou er ongeveer 10 euro voor geven.
Eline95enile: Leuk! Vind ze niet iets heel bijzonders, maar wel erg leuk! 15/20 euro?
Naooom_: Die zijn erg mooi! Zeker wel 35 euro.
Suuszels: Mooi! Vooral die tweede vind ik erg tof. Ook voor deze zeker 35 euro.

En nu ik. Ik ben een amateur en het zijn geen paardenfoto's, maar ik hoop dat ik ze alsnog mag plaatsen. Ben wel benieuwd namelijk :+

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Stokstaartje
Wasbeertje
Zebra
Ijsbeer. Deze is door het glas gemaakt en heel flets. Ik ben het vergeten te bewerken :o