Joey schreef:ONE SHOT, ik snap dat gedeelte van mn camera niet
Zal het de volgende meeting wel even uitleggen aan jou

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Paris_ schreef:Mag ik ook nog even binnenvallen?
Heb 2 vragen...
Allereerst, ik ben opzoek naar een speciaal accesoire voor je camera, ik zal het even beschrijven;
- Als je dat filter? voor de lens klikt, en een kleur kiest (bv rood), dan krijg je een zwart/wit foto maar alles wat rood was in je 'compositie', is ook rood op de foto. De rest is dus zwart/wit.
Voorbeeld: http://www.google.nl/imgres?q=black+whi ... 3,s:0,i:94
Weet iemand hier de naam van?
En ten tweede, met de Canon Eos 1000D kan echt niet gefilmd worden toch?
Ook niet als je er een speciaal dingetje voor koopt oid?
Joey schreef:Hoi hoi!
Ik heb niet het hele topic doorgelezen dus plaats ik het maar gewoon. Ik heb laatste tijd beetje problemen met goed scherpstellen met de lens 70-300 mm van Tamron. Zijn hier tips voor?
Bagheera_206 schreef:Paris_ schreef:Mag ik ook nog even binnenvallen?
Heb 2 vragen...
Allereerst, ik ben opzoek naar een speciaal accesoire voor je camera, ik zal het even beschrijven;
- Als je dat filter? voor de lens klikt, en een kleur kiest (bv rood), dan krijg je een zwart/wit foto maar alles wat rood was in je 'compositie', is ook rood op de foto. De rest is dus zwart/wit.
Voorbeeld: http://www.google.nl/imgres?q=black+whi ... 3,s:0,i:94
Weet iemand hier de naam van?
En ten tweede, met de Canon Eos 1000D kan echt niet gefilmd worden toch?
Ook niet als je er een speciaal dingetje voor koopt oid?
Vraag 1. Dit is waarschijnlijk tijdens de nabewerking gedaan. Je kunt echter wel leuke effecten krijgen door kleurfilters op je flitser te gebruiken en te spelen met je witbalans.Maar niet dit effect.
Vraag 2. Helaas... Je kunt niet filmen met je 1000D.
Bagheera_206 schreef:Joey schreef:ONE SHOT, ik snap dat gedeelte van mn camera niet
Zal het de volgende meeting wel even uitleggen aan jou, want als je rijfoto's maakt in ONE SHOT kan dat idd onscherpe foto's opleveren.
_Bitje_ schreef:kan iemand mij helpen?
Ik weet niet wat mijn camera de laatste tijd heeft/ of lenzen, maar ik kan er vrijweinig meer mee
Echt zwart word dit als voorbeeld...raw kwalieit handmatig scherpgesteld of zonder maakte geen verschil op dat moment en gewoon met de M stand iso 1600.. gewoon zoveel ruis weet iemand hoe je dit kunt oplossen?:
[ Afbeelding ]
Verder dezelfde dag vissen geprobeerd.. 100 geschoten en er zat maar 1 tussen waarvan ik dacht ja redelijk mooi
[ Afbeelding ]
(kwaliteit verslechterd dmv picasa upload.) Ook handmatig scherpgesteld en op de m handmatig ingesteld.
Ben benieuwd of jullie het probleem zien, iig bij die 'nacht' foto?
Marit schreef:Ja maar dit is wel heel dramatisch
_Bitje_ schreef:gewoon dezelfde lens/body als bij de vis
ja dat vond ik dus ook, en bedoel bij nacht en 1 spot leek me 1600 niet dramatisch ofzo.
dit is een canon1000d met de 18-55mm lens van canon.
Loiz schreef:Joey schreef:Hoi hoi!
Ik heb niet het hele topic doorgelezen dus plaats ik het maar gewoon. Ik heb laatste tijd beetje problemen met goed scherpstellen met de lens 70-300 mm van Tamron. Zijn hier tips voor?
Mijn 70-300 is tegenwoordig ook lastiger met scherpstellen en maakt mn foto's op camera scherp, op computer net niet.
Hoop eigenlijk dat het aan de lens ligt, ooit komt er namelijk een 70-200, als ik gespaard heb.
_Sofie schreef:Hoi,
Sorry dat ik hier zomaar kom binnenvallen, maar ik had een vraag over een flitser.
Ik heb zelf een Canons eos 1000D. Nu had m'n vader vroeger een spiegelreflex en daar had hij ook een flitser bij.
De flitser past op m'n camera en hij werkt ook gewoon. De flitser is wel al wat ouder, ik denk dat dat ding misschien al 20 jaar oud is.
Maar nu is m'n vraag of ik de flitser gewoon kan gebruiken zonder dat m'n camera beschadigt of er kortsluiting wordt veroorzaakt (sorry, ben niet zo technisch)
Alvast bedankt!
F_Orumster schreef:_Sofie schreef:Hoi,
Sorry dat ik hier zomaar kom binnenvallen, maar ik had een vraag over een flitser.
Ik heb zelf een Canons eos 1000D. Nu had m'n vader vroeger een spiegelreflex en daar had hij ook een flitser bij.
De flitser past op m'n camera en hij werkt ook gewoon. De flitser is wel al wat ouder, ik denk dat dat ding misschien al 20 jaar oud is.
Maar nu is m'n vraag of ik de flitser gewoon kan gebruiken zonder dat m'n camera beschadigt of er kortsluiting wordt veroorzaakt (sorry, ben niet zo technisch)
Alvast bedankt!
Ik gebeuik ook mijn vaders oude flitser. Helaas berekent ie niets door dus je camera corrigeert niet automatisch. Verder heb ik eens gelezen dat het wel invloed kan hebben op je stroomsysteem van je camera, iets met een andere spanning en dat je daar wel voorzichtig mee moet zijn. Maar het fijne ervan moet ik nog opzoeken.
_Sofie schreef:Hoi,
Alvast bedankt!
francaa schreef:Hoi! Ook ik kom even binnenvallen: ik heb een canon G12 en zou graag een grijsverloopfilter willen.
Kan er überhaupt een filter op mijn G12 aangezien het geen spiegelreflex is?
En zoja, wat voor adapterring moet ik dan hebben? Ben me suf aan het lezen op internet maar zie door de bomen even het bos niet meer.
Alvast heel er bedankt