[FOTO] Verzameltopic voor Fotografen! Deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mossel

Re: [FOTO] Verzameltopic voor Fotografen! Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 14:13

Anouk14 wauw wat een mooie kleuren <3 super mooi platen zou ze zou ophangen in huis!

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 16:42

3fingers wat voor nestje is dat? :))

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 17:06

Ik hoop dat iedereen nu wat meer op elkaar gaat reageren enzo! Dus ik ga ook even weer een poging wagen. :j Ik zie nu al wel verbetering. :)

Lovey_ou, zó, die leerste heb je echt knap gedaan! Ik vind het ook juist heel leuk en apart dat hij op de neus scherp is en niet op de ogen. Tweede foto vind ik leuk, maar ik had zelf het beeld liever vanuit een ander perspectief gezien denk ik, dus misschien dat jij wat lager stond en wat meer naar rechts? :)

Mossel, ik vind de eerste heel mooi scherp, prachtig die kleur ogen ook. Ik had hem misschien ietsje krapper uitgesneden. :) En de tweede vind ik wel wat hebben, je zegt het zelf al inderdaad, de achtergrond is een klein beetje storend, maar niet eens heel erg vind ik. Misschien kan je het kleine stukje nummerbord en het knipperlicht zwart/wit maken, zodat het minder opvalt? Of zou dat er raar uitzien? :P

Lifaya, zo dat is een dreigende lucht! Wel heel mooi.. Tweede foto vind ik wel heel schattig, maar de uitsnede spreekt mij niet echt aan. Ik zie toch liever ook oortjes denk ik.

Yvank, leuke foto! Misschien een tip voor de fotograaf dat een fractie van een seconde eerder mooier is qua moment van galop. :)

Lovey_ou, over het lensjekeren, ik vind het ook erg lastig, bij mij is het gewoon vaak klikken en dan hopen op een lucky shot, want je moet toch écht wel een hele stille hand hebben denk ik.

Anouk14, ik vind de eerste echt heel gaaf! Prachtig op die roze bloem. Misschien had ik het scherptepunt een tikkeltje naar boven willen zien. Drupje vind ik heel gaaf, is dat ook op een bloem? Hoe heb je dat precies gedaan? :)

Lillady, leuke foto's. Heb je hem bij de eerste zelf een beetje wazig gemaakt bij het handje enzo?

Threefingers, wat een mooie foto, aparte kleuren! Hoe heb je deze foto gemaakt?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 17:10

Niet de best bewerkte foto, lukt hier gewoon niet, maar een foto van gisteren:
Tis niet makkelijk om in zo'n gigantische weide een klein miezerig veulentje alleen op de foto te zetten :')
Afbeelding

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 17:19

Het is een vogelnestje in een pion, die pion staat in het gras en als je ervan bovenaf in keek zag je dus dat nestje.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 17:39

Heel apart haha, wel slim :+

Met een 55-300mm lens gemaakt, vind m best goed gelukt :=
Afbeelding

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 17:42

renee wat een schattig veulen mooie foto
mossel ik vind hem ook wel goed gelukt hoor t lieveheerstbeestje nog iets verscherpen en hij is denk ik super :D

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 18:08

Sodeltuut met jou kan ik praten! <<) Ik doe dus echt precies hetzelfde gewoon puur schieten :') Was gaan kijken bij fotowinkel vandaag voor een micro lens zit er geen scherpstelmotor in de lensen met een vast brandpunt 8)7 Dus nu maar sparen voor een nieuwe body.

Renee zo nu zit er meer leven in het veulen :)) Als het dezelfde veulen is als die van je eerdere post dan neem aan van wel

Mossel mooie foto! Stoor me alleen een beetje aan het zaadje dat nog aan de bloem hangt maar dat kan je eventueel nog mooi wegwerken! :j

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 18:09

Anouk, heerlijke platen!
Wel zoals al gezegt had bij het lieveheersbeetje de scherpte nèt ietjes hoger mogen liggen.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 19:14

Afbeelding

Fototjes van vandaag baal van het hekwerk had me diafragma wat hoog staan kon nog 2 stops korter misschien was het dan minder opvallend..

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 19:35

Allereerst, kleuren en scherpte kan ik niet goed beoordelen met dit scherm, daar zeg ik dus weinig over. Wanneer een foto écht onscherp is kan ik het wel zien. :)

@ lovey_ou, inderdaad jammer van het hekwerk, maar dat kun je evt nog wel wegwerken. Verder vind ik het jammer dat de pauw zo centraal in de foto staat. Als je die meer naar rechtsboven had geplaatst, had ik de foto sterker gevonden. :)

@ Mossel, compositie vind ik wel leuk, niet heel bijzonder. Had hem iets meer naar rechts geplaatst. Het sprietje achter het lieveheersbeestje lijdt wat af.

@ Lifaya, vind dit een van je mindere foto's. Vind hem vrij krap, vooral rechts had ik graag meer ruimte willen zien. Vind je copyright wel erg leuk! Subtiele aanpassing en toch duidelijk dat ie in Amerika gemaakt is. Leuk gedaan. :)

@ ThreeFingers, vind het een beetje een htk plaatje. Hij is te oranje en de compositie is ook niet zo spannend. Spannender dan dit kan ook niet worden als ze in een pion zaten natuurlijk. Maar ik had hem hier niet geplaatst, vind dit niet FK-waardig. :)

@ LillLady, eerste foto vind ik netjes. Aandacht wordt direct naar de oogjes getrokken. Tweede vind ik niet zo mooi. De moeder kijkt een beetje moeilijk, baby ligt in een lastige houding en het hoofd van vader valt weg achter die van moeder.

@ An0ouk14, wat een rust stralen die foto's uit! Erg mooi! En voor zo ver ik dat kan beoordeling vanaf hier, zijn ze ook netjes scherp. Mooi copyright teken heb je ook. :)

En nou wil mijn eigen foto niet uploaden. :+ Die komt er dus zo aan.

Edit: Gelukt!

Afbeelding

Afbeelding

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 19:55

Had het inderdaad geprobeert weg te werken maar het kwaliteit werd echt beduidend minder :=

De onderste foto spreekt me het meest aan bij de bovenste kan je het touwtje nog wegwerken en een tip voor de volgende keer draai de sperriem even door dus de sperriem bijna uit de lus halen en dan vastmaken dan steekt het overige gedeelte van de sperriem naar beneden en niet zoals nu omhoog :j

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 20:26

Even een _/-\o_ voor iedereen. Ik vind het al een stuk leuker zo! Zelf blijf ik verder nog even verstopt in mijn cave, tot mijn examens over zijn :Y)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 20:42

Afbeelding
Scheve horizon... jammer...

Afbeelding
Die lucht....!

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 08:16

Saskia schreef:

@ ThreeFingers, vind het een beetje een htk plaatje. Hij is te oranje en de compositie is ook niet zo spannend. Spannender dan dit kan ook niet worden als ze in een pion zaten natuurlijk. Maar ik had hem hier niet geplaatst, vind dit niet FK-waardig.

Hier ben ik het wel mee eens, twijfelde zelf ook namelijk of ik de foto wel of niet zou plaatsen.

Hier een foto van gister:

Afbeelding

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 09:51

lovey_ou dat hek kan je even goed nog beetje weg werken..verder zou ik het oog van de pauw wat oplichten daardoor komt ze hoofd wat mooier tot recht

saskia 2de foto spreekt mij ook het meest aan ik weet niet precies wat nou niet zo lekker wegkijkt bij foto 1 misschien je sperriem of toch de ketting die mij stoort weet t niet precies

hd misschien kan je je eerste foto wat meer tone mappen zodat de kleuren van de wolken wat fijner overkomen
de 2de foto vind ik qua kleuren en weerspiegeling van het regen water op de grond heel erg mooi ik stoor me daar enkel aan de abrubte afsnijding van die paal.

threefinger hier komt je foto heel geel over verder vind ik het een mooie compositie

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 09:54

NathalietjeB schreef:
l
hd misschien kan je je eerste foto wat meer tone mappen zodat de kleuren van de wolken wat fijner overkomen

Uh ik zou hetr graag doen, als ik wist wat dat inhield? :o

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 10:03

lifaya, Erg leuke foto, ik ben helemaal verliefd op dat veulentje <3 Wel vind ik het jammer dat het gras aan de voorkant zo wazig is, dat maakt voor mijn gevoel de foto ook waziger, maar verder een leuke foto :)

Mossel, Mooi scherp! Maar het kan wel scherper, en ik had liever wat minder ruimte om het lieve heersbeestje willen zien, verder ik hij er leuk

lovey_ou Het is een leuke foto, maar ik vind hem niet iets bijzonders hebben, speel de volgende keer even met de houdingen, probeer eens lager dan de pauw te staan, daardoor lijkt hij erg groot en dan heeft de foto wat meer inhoud :)

Saskiaa_ Erg mooie foto! Alleen ik vind het jammer dat bij het eerste paard dat hij er niet helemaal opstaat, dus de oren en nog een deel van het schoft, dit heeft ook wel iets, maar ik had het mooier gevonden met oren en schoft, en de kleur erbij, verder mooie foto's +:)+

Horseydude Inderdaad jammer van de scheve horizon, de 2e foto is erg mooi! ben helemaal verliefd op die lucht

Threefingers, Mooie foto! Ik vind de kleuren nu wel wat te vel, maar hij is mooi scherp en een hele leuke houding +:)+

Nu een foto van mij, de kwaliteit is wat gezakt door het uploaden :o
Mijn kat in de boom :')
Blad in de ochtend in het bos bij de ardennen
Mijn hondje

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 10:27

Even mijn reactie vanaf pagina 45;

HD; jammer dat het glas in lood er scheef op staat.
Hafjesliefde; fijne foto. Jammer dat het beestje precies wegvalt tegen die grasspriet, maar daar heb je geen keuze in.
Mossel; mooie scherpe foto.
Lifaya; mooi scherp je rodeofoto, maar vind hem te druk.
Astor, leuk duo, staan er goed op!
Fair; erg gaaf die beer, jammer dat hij op 2 punten wordt afgesneden.
Romana; fijne plaat.
lovey-ou; leuk met schertpe-diepte gespeeld op die eerste hondenfoto. De tweede doet me echt helemaal niets.
Mossel; eerste weer mooi scherp. Vind de fries in actie ook erg gaaf.
Lifaya; gaaf die donkere lucht. Hele lekkere plaat. Veulentje vind ik in dit geval weinig bijzonder.
Anouk14; superfoto's! Fijne kleuren, mooi scherp. Vind de 2e erg gaaf!
Lillady; leuk die zwart-wit van die kleine. De tweede vind ik wat standaard.
Threefingers; de plek van het nestje is inderdaad bijzonder, maar dat vind ik de foto niet helaas.
Lifaya; leuk veulen zo in het veld.
Mossel; gaaf. Beestje staat er lekker op!
Lovey-ou; pauw staat er mooi op. Jammer van het hek idd.
Saskiaa; vind de zwart-wit van de tinker (?) echt heel gaaf! Het veulentje vind ik minder.
HD; de eerste zegt me weinig, kan er niet echt een onderwerp in vinden. De tweede heeft erg mooie kleuren.
Threefingers; vind het paard er leuk opstaan, maar vind de kleuren niet zo mooi.

Verder las ik nog wijze woorden over het reageren op elkaar!

Bij deze weer een aandeel van mij+
Afbeelding

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 10:40

goof ik vind je foto iets te donker ik denk iets lichter dat tie mooier is

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 10:43

3fingers vind de foto een beetje overbelicht misschien was een paar stops lager beter geweest.

goof vind je foto niet erg bijzonder ik blijf er niet bij hangen vind de overloop van scherpte niet fijn kijken

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 10:45

lovey_ou schreef:
goof vind je foto niet erg bijzonder ik blijf er niet bij hangen vind de overloop van scherpte niet fijn kijken

Wat bedoel je daarmee?

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 10:48

Nou ik denk dat de foto inderdaad iets wat te donker is waardoor ik hem wat minder vind qua scherpteoverloop loopt het niet vloeiend over de ene hand is mooi scherp en de rechter hand is meteen heel wazig en ruisachtig. Had liever een groter gedeelte van de foto scherp gezien nu hoort die ene hand er voor mijn gevoel niet bij. Kan ook aan het scherm liggen hoor zit nu op school en kan niet zeggen dat dit super computers zijn :')

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 10:51

Ik sluit me bij Lovey en Nathalie aan Goof. Hij had ook wat contrastrijker mogen zijn imo.
Daarbij "stoor" ik me heel erg aan de beschadigde nagel.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 10:52

OK, ik snap je punt. Heb er bewust voor gekozen om op 1 hand te focussen en niet het hele plaatje scherp te hebben omdat het dan in mijn ogen weer een standaard foto zou worden.

Foto is hier trouwens wel helder, misschien moet ik mijn beeldscherm dan eens checken als jullie beiden aaneven dat de foto donker is ;)