Lijkt of Canon dat vaker doet. Hoorde eigenlijk over de upgrade van de 20D naar de 30D ook alleen maar dat het enorm tegenviel qua verbetering.
De 40D was weer een enorme verbetering...........
Dus gewoon stappen van 2 nemen blijkbaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fairytail schreef:[***] over mijn bereik weet je denk ik niet wat voor apparatuur ik momenteel heb en wat ik nodig heb in de praktijk. Dat full frame daarom afvalt vind ik een erg krap door de bocht genomen uitspraak.
Citaat:Tevens ben ik het er niet helemaal mee eens dat de 400d bijna dezelfde prestaties zou hebben als een 5d MKII maar dat is maar als je kijkt naar de testresultaten en hem in de handen hebt..
Citaat:Manzano grote verschil tussen 50d en 40d is vooral dat de 50d nog tot 3200 gaat nu denk ik niet dat ik dat nodig heb maar ben wel benieuwd naar de kwaliteiten van beide camera's op hoge iso naast elkaar zeg maar. Het is in iedergeval de 300 euro niet waard denk ik
manzano schreef:Ja ik zie het.........
Al heeft de 40D wel Iso H wat overeen zou komen met 3200 (geen idee waarom het dan niet gewoon 3200 is![]()
--> [***]????
)
Nouks schreef:Als ruisprestatie zo belangrijk is, je enigszins je telebereik wil behouden én je enigszins budget hebt (wat ik wel aanneem aangezien je een 5D mk II overweegt), zou ik dan eerder direct gaan kijken naar een 1D mk III als ik jou was. Weet je 100% zeker dat je 't beste uit alle werelden hebt: snelheid en enigszins behoud van je telebereik (voordeel ten opzichte van full-frame) én de enige Canon-camera waarvan je met zekerheid kunt zeggen dat 'ie noemenswaardig veel beter presteert op hogere ISO.
imd schreef:Monica_86 schreef:Okay, dan is het handiger om een 55-200 ipv 75-300 te halen. Maar is die 200 genoeg?? Nouks geeft aan dat je in de praktijk eigenlijk wel genoeg hebt aan een 200.
Je hebt ook nog de 55-250, net een klein beetje meer. Die heb ikIk weet niet wat het prijsverschil is, maar als 't niet zoveel is zou je het kunnen overwegen
Edit:
Canon EF-S 55-250mm F4-5-5.6 IS = € 239
Canon EF 55-200mm F 4,5-5,6 II USM = € 225
Bij Konijnenberg
Monica_86 schreef:imd schreef:Je hebt ook nog de 55-250, net een klein beetje meer. Die heb ikIk weet niet wat het prijsverschil is, maar als 't niet zoveel is zou je het kunnen overwegen
Edit:
Canon EF-S 55-250mm F4-5-5.6 IS = € 239
Canon EF 55-200mm F 4,5-5,6 II USM = € 225
Bij Konijnenberg
Okay is dan inderdaad het overwegen waard.
Maar bij de 250 staat een S na de EF wat heeft dat voor betekenis?