[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zwitsal

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 13:44

imd: ja nouja.. vandaar het woord fotoshoot tussen haakjes..
meer gewoon om te oefenen met mn camera :P
(maar vriendin waarvan de foto's gemaakt zouden worden ziet het verschil eigenlijk niet tussen foto's die kwalitatief prut zijn of echt goede foto's dus die noemt het een 'fotoshoot' hahah)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 13:45

Hahah, handig! Als ze maar tevreden is, en dat heb je dan gauw :)

mirtje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 14:33

Hallo,

Ik denk erover om de canon eos 1000d te gaan kopen. Ik las hier wel goede ervaringen. Ik had hiervoor een gewone digitale camera.

Is dit dan een goede camera om mee te beginnen. Ik hou er van om foto's te maken van allerlei dingen paarden, katten, natuur etc.

Is de lens van 18-55mm dan voldoende om mee te beginnen.

Ik heb dus nog een gewone digitale camera van olympus. Deze is nog in goede staat. Hoeveel zou ik hiervoor nog kunnen vragen?.

Mirjam

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 15:11

De 1000d is een mooie instapper voor jou. Met een kitlense kun je landschaps foto's maken en portret foto's. Je kunt niet zo heel ver zoomen dus. Maar om te beginnen zeker prima dan merk je vanzelf wat je mist aan zoom bereik.

Wat je voor de camera kan krijgen geen idee. Wat voor model, leeftijd, specificaties? Het kan vies tegen vallen dan kun je hem beter zelf houden voor snapshots als je gaat zwemmen of naar een concert.

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 15:21

MOCHT ER NOG IEMAND EEN GOEDE DIGITALE COMPACT CAMERA ZOEKEN, IK HEB EEN SONY H9 IN DE AANBIEDING!

mirtje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 15:43

Fairytail schreef:
De 1000d is een mooie instapper voor jou. Met een kitlense kun je landschaps foto's maken en portret foto's. Je kunt niet zo heel ver zoomen dus. Maar om te beginnen zeker prima dan merk je vanzelf wat je mist aan zoom bereik.

Wat je voor de camera kan krijgen geen idee. Wat voor model, leeftijd, specificaties? Het kan vies tegen vallen dan kun je hem beter zelf houden voor snapshots als je gaat zwemmen of naar een concert.
+

Dank je voor je reactie, mijn camera is al een aantal jaar oud, weet niet precies hoe oud, toch wel 4 jaar denk ik. Kijk wel even wat ik ermee doe.

Mirjam

mirtje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 15:50

Wat is het verschil met deze 2 alleen kwa prijs dan. De eerste is 358 en de tweede is 380 euro.

Canon EOS 1000D + EF-S 18-55mm, Nederlands

Canon EOS 1000D + EF-S 18-55mm iS, Nederlands

Mirjam

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 15:53

de tweede is met Image Stabilizer :)
( beeldstabilisatie dus)

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 15:54

iS is met beeldstabilisatie. Zeker aan te raden.

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 15:54

Ach zwitsal is me alweer voor xD
Laat maar :')

mirtje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 16:06

Oke dank jullie wel.

Handig dat je dit hier kan vragen en dat jullie er veel van weten. Nog meer tips?. Of is die tweede gewoon goed en dan gewoon aan de slag gaan en dan maar kijken hoe het gaat?.

Mirjam

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 16:09

Voor dat kleine prijs verschil zou ik zeker weten voor de beeldstabilisatie gaan. Zeker als je wat inzoomt komt dat goed van pas, en zorgt voor minder bewogen foto's.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 16:24

Voor dat kleine prijsverschil zou ik ook met IS nemen.
Verder werkt het alleen met trage sluitertijden (en dus objecten die niet bewegen), dus bij de dieren zal je er minder profijt van hebben. Bij landschappen weer wel (al zou je dan ook een statief kunnen overwegen).

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 16:35

ik zou inderdaad ook die met IS nemen..
ik heb die zonder IS besteld.. maar eigenlijk is dat een heel dom foutje van mezelf geweest..
ik had inmiddels al zoveel lenzen gezien, en tig verschillende sites bekeken en bezocht..
en toen ik mn camera + lenzen vorige week bestelde dacht ik dat ik maar 2 intressante combi aanbiedingen met de 1000d zag staan, namelijk alleen de body.. of de body met kitlens..
een soort van automatisch was ik er van uit gegaan dat ie met IS was, want bijna alle combi aanbiedingen op andere sites hadden de 1000d met een IS kitlens.
Dus toen ik een paar dagen geleden ineens nog een labeltje 'sale' zag staan op die pagina kwam ik er pas achter dat ik de combi met kitlens zonder IS heb besteld :P

nouja ach, ik overleef het ook wel zonder..
en mocht het echt nodig zijn, dan heeft mn vader 3 statieven liggen van verschillende grootte die ik vast wel mag lenen ^^

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 16:36

Zo'n vader wil ik ook :o

mirtje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 16:42

Dank je wel. En zwitsal waar heb jij hem besteld?.

Mirjam

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 16:44

heheh..
ja mijn vader was vroeger heel erg geintresseerd in fotografie..
dus vandaar die statieven.. (ben ik ook erg blij mee, vooral met die hele grote, die krengen zijn zo duur :P)

hij heeft ook nog zo'n hele oude analoge spiegelreflex liggen..
hij had m laatst weer eens uit de kast gehaald, nou echt, je ligt in een deuk als je dat ding ziet hahaha..
hij kan zo t museum in ^^
geloof dat mn vader zei dat de camera uit 1988 komt, 20/21 jaar oud dus.
Hij is best wel klein en plat, en echt loodzwaar haha ^^
mja, hij heeft dus ook 'ouderwets' verstand van lenzen/objectieven. echt hoe die dingen precies in elkaar zitten enz en hoe de natuurkunde van die dingen werkt.

mirjam: ik heb m bij kamera express besteld..
maar er is dus even wat fout gegaan met mn bestelling dus t duurt nog even waarschijnlijk voor ik m heb.

mirtje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 16:49

Oke, das balen zwitsal dat het nog even duurt. Kan me voorstellen als je hem hebt besteld dat je hem ook wel snel wilt hebben.

Mirjam
Laatst bijgewerkt door mirtje27 op 15-01-09 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 16:49

Dat is idd handig zo'n vader, zwitsal!

Mijn moeder heeft ook nog een analoge camera, en niet zo heel oud gelukkig, dus de objectieven passen ook op mijn camera :D

mirtje: als je camera al 4 jaar oud is vraag ik me af of je er nog een redelijke prijs voor kan krijgen.. Ik zou hem gewoon houden voor erbij. Als je een feestje oid hebt ga je toch niet je SLR meeslepen ;)

mirtje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 16:52

steeffie schreef:
Dat is idd handig zo'n vader, zwitsal!

Mijn moeder heeft ook nog een analoge camera, en niet zo heel oud gelukkig, dus de objectieven passen ook op mijn camera :D

mirtje: als je camera al 4 jaar oud is vraag ik me af of je er nog een redelijke prijs voor kan krijgen.. Ik zou hem gewoon houden voor erbij. Als je een feestje oid hebt ga je toch niet je SLR meeslepen ;)

Das waar, daar heb je gelijk in :)* :)* .

Nog maar eventjes sparen dan en dan bestellen. Is hij nu goedkoop omdat het een tijdelijke actie is of is de prijs altijd zo?. Dan weet ik of ik nog even kan sparen of dat ik hem nu moet kopen.

Mirjam

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 16:54

Zo ook hier :j
Mijn moeder heeft ook een analoge + objectieven :j
Is in principe wel handig (deel mijn huidige camera ook met mijn moeder :o )

mirtje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 17:04

Zie op www.kameraexpress.nl dat deze Canon EOS 1000D + EF-S 18-55mm iS, Nederlands 385 euro is maar er staat geen sale bij. De andere 2 zijn wel sale en zijn van ongeveer 500 euro afgeprijsd naar ongeveer 400. Vraag me af hoe het dan kan dat deze met als extra IS goedkoper is?.

Mirjam

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 17:07

helaas passen de objectieven van mn vaders analoge camera niet op de nieuwe digitale spiegelreflexen :(
dat is dan wel weer jammer maarja..

denk dat mn vader mijn camera ook wel af en toe wil gaan lenen.
soms is mn moeder ook ineens enthousiast over fotograferen enz, maar dan heeft ze net met mn tante gepraat (die dus ook een fanatieke hobby-fotograve is) en is ze daar een beetje door beinvloed..
ik zie t al voor me.. mn moeder en een ingewikkeld digitaal apparaat (hahahahaha).
nee dat word helemaal niets..
ze heeft nu van mn tante een ipod touch gekregen (die gebruikte m niet meer) maar ze kan alleen maar door dat menu scrollen volgens mij :P meer snapt ze niet ^^. en zij wil dan graaf leren fotograferen ? ghegheghe

@mirjam, toen ik keek stond er nog wel sale bij! weet alleen niet meer wanneer dat was, maar toen was ie idd ook voor die prijs

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 17:08

Whaha best grappig :=

alissaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 23:09

heeft er iemand ervaringen met de Nikon D90, kan je namelijk ook mee filmen