[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 16:24

Haha ja, snap ik......... maar dat was geen opmerking in het kader van de 1D serie, maar over het verschil tussen nieuw en 2e hands.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 16:25

Voorlopig hou ik het ff bij m'n 40D. Eerst maar eens wat leuke lenzen bij elkaar sparen :j
Dan komt een nieuwe body daarna wel weer :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 16:26

True :)

Zelf laat ik 't met name afhangen van de BTW-bon. Ik koop liever nieuw met BTW-bon dan tweedehands zonder als ik tweedehands maar minimaal goedkoper uit ben dan nieuw exclusief BTW. Kan ik daarentegen tweedehands kopen met BTW-bon en is het verschil tweedehands exclusief BTW en nieuw exclusief BTW noemenswaardig groot, zou ik in de meeste gevallen absoluut tweedehands kopen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 16:29

Ja kan ik me voorstellen :j :j Dan kan het grote verschillen maken :j

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 16:40

Manzano en dan had mijn vriend dus de kitlens en een telelens erbij. De winkel stopte ermee en alles moest weg. Camera gecontroleerd en wel techinisch in orde en 5000 foto's gemaakt ofzo.

tweedehandskopen van een body doe ik ook niet snel. Objectieven scheelt wel enorm veel soms!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 16:41

Dan heeft ie geluk gehad :j :j Is niet echt regulier prijsniveau :n Maar soms moet je geluk hebben he ;)

Ik heb 1 tweedehands lens en die bevalt prima (is simpele lens verder). Wel wat spullen 2e hands verkocht en verder zelf eigenlijk altijd nieuw gekocht.

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 16:44

Iemand voor mij info/verkoopadressen van de canon 450d :D ?

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 16:46

Die kun je bijna overal wel krijgen.
Wat wil je weten?

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 16:52

Pffoee..

Ik weet het niet :')

Is het wat voor een beginner? Voor eigen gebruik zegmaar :')
Dus niet wat sommige, die niet zo heel goede foto's maken, hier aanbieden voor een fotoshoot :))
Eventueel waar hij het goedkoopst is :')
Wat voor lenzen erop kunnen.

Ik weet er niets van :') Kan wel oefenen op de camera eventueel iemand heeft hem gekocht hier maar die weet ook niet alles :))

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 16:54

Op tweakers.net kan je heel fijn prijzen vergelijken :j
Al staan daar bijv. geen aanbiedingen van bijv. de mediamarkt tussen. Die stunten ook nog wel eens met camera's.
Maar die aanbiedingen verschillen per filiaal, dus dan zou je dat even moeten uitzoeken via de site bij het filiaal bij jou in de buurt.

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 16:55

Dankje, ga ff kijken!

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 17:01

Ik twijfel toch behoorlijk erg of ik de camera nieuw of 2e hands zal kopen.
Zit toch een beetje met de vraag hoe het zit met garantie en dergelijke, wat als de camera buiten jou schuld om kapot gaat?

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:27

Als je een tweedehands camera koopt bij een particulier die hem minder dan 1 jaar heeft heb je volgens mij fabrieks garantie (mits bon) is je camera ouder hangt het af van de winkel waar je hem koopt vanaf 4 weken tot een halfjaar of soms langer. Vaak bij duurdere en geavanseerde camera's langer. Een particulier kan het niets schelen als je camera een week later stuk is.

Welke camera zou je willen dan en wat is je budget? Als budget echt de rede is voor tweedehands kun je misschien een ouder model kopen of minder geavanseerd model?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:31

Fairytail schreef:
Als je een tweedehands camera koopt bij een particulier die hem minder dan 1 jaar heeft heb je volgens mij fabrieks garantie (mits bon)

Maar die garantie is altijd beperkt. Heeft de vorige eigenaar de camera laten vallen waardoor er aan de binnenkant van je camera mechaniek niet meer op z'n plaats zit en kom je daar pas ruim na de koop achter (camera lijkt onbetrouwbaar qua focus etc), valt het onder de categorie "eigen schuld dikke bult" en zul je het zelf moeten dokken. Zelfde geldt voor een vorige eigenaar die per ongeluk de sensor naar de kloten heeft gebracht bijvoorbeeld.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:33

Inderdaad vergeten erbij te zeggen maar leek me van zelf sprekend dat de garantie beperkt is. Ik zelf zou in iedergeval nooit particulier kopen.

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:56

Fairytail schreef:
Als je een tweedehands camera koopt bij een particulier die hem minder dan 1 jaar heeft heb je volgens mij fabrieks garantie (mits bon) is je camera ouder hangt het af van de winkel waar je hem koopt vanaf 4 weken tot een halfjaar of soms langer. Vaak bij duurdere en geavanseerde camera's langer. Een particulier kan het niets schelen als je camera een week later stuk is.

Welke camera zou je willen dan en wat is je budget? Als budget echt de rede is voor tweedehands kun je misschien een ouder model kopen of minder geavanseerd model?

Is er een andere reden om voor 2e hands te kiezen dan budget dan?
Ik wil graag een Nikon D80. Ik kan het wel betalen, maar als het voor minder kan, graag natuurlijk. Dan zou ik het geld dat ik spaar aan een betere lens kunnen uitgeven.
Ik denk dat ik niet voor 2ehands ga, ik vind mezelf niet professioneel genoeg om te kunnen zien wat er mis kan zijn met een camera.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:08

Als je het geld hebt en je vind er niet een bij een winkel zou ik een nieuwe kopen. Nieuw bij konijnenberg is hij 449,- 2de hands 349,-
Je kunt er altijd voor kiezen een goed objectief 2de hands te kopen ;)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:08

Canon heeft overigens 2 jaar garantie :j
1 jaar harde garantie (Die ze noemen) en 1 jaar coulance-regeling (maar dat weet niet iedereen). Dus mocht je na het eerste jaar wat hebben......... áltijd contact opnemen met Canon (ook als de winkel zegt dat je pech hebt)

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:10

Bedankt voor je heldere uitleg, Fairytail.
Ik denk idd dat ik een body + kitlens nieuw ga kopen, en daarna misschien een beter objectief 2e hands.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:11

Wachten tot er een goede aanbieding komt zou ik zeggen! ;) Ipv tweedehands te gaan kopen.
Dixons, mediamarkt, Fotovideoboom, Kamera-Express en Foto Konijnenberg hebben soms nog wel eens goede acties! :D Dus hou dat gewoon goed in de gaten.
En laat je goed adviseren!

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:12

Ok, bedankt Revanches :)
Poeh wat ben ik blij met topics als deze, iedereen is altijd heel behulpzaam op bokt vind ik :)

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:14

We kunnen een hoop adviseren. Maar het beste advies krijg je in de fotozaak zelf. Gewoon enkele fotozaken bezoeken en uitleggen wat je precies zoekt,en wat je er mee wil. En zij kunnen je dan vaak nog een hoop extra vertellen. En je in een goede richting adviseren.

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:43

1 vraagje:

Wat is de beste keuze voor lens voor 450d canon?
naast de 18-55?!

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:56

of 18-55 de beste keuze is weet ik niet ;)
Hangt er van af wat je wilt fotograferen enz. Prijs-kwaliteit verhouding van de 18-55 lens is gewoon erg goed.
Ik heb zelf de 400d gekocht met de 17-70 lens van Sigma

Of de Nikon d80 nog in de aanbieding komt zou ik niet weten.
Revanches hoe bevalt je 70-200 2.8? (die heb je toch onlangs gekocht?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 22:24

Komt er eigenlijk weer een keer een cashback actie aan? :7