Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Simba_ schreef:steeffie schreef:Lindalinda, als je uiteindelijk wel naar een spiegelreflex wilt zou ik je toch aanraden om daar meteen naar te kijken. Bv de 1000D is helemaal niet zo duur. En ook op een spiegelreflex heb je een volautomatische stand, dus in principe kan je al meteen foto's maken.
Ik denk dat het zonde is om nu een dure compact te kopen en dat je dan over een jaar oid toch maar over wilt op een spiegelreflex
Dat ben ik niet met je eens. Een compact is qua het instellen van de instellingen veel makkelijker te gebruiken dan een echte spiegelreflex. Maar het bevat wel alle mogelijkheden, dus je kunt er goed mee oefenen. Bovendien is een compact camera (de p80 is overigens geen platte, maar ziet eruit als een spiegelreflex) veel handiger om mee te nemen dan een spiegelreflex, dus je hebt er echt nog wat aan mocht je overgaan op spiegelreflex :)
Zwitsal schreef:Simba: ja klopt dat je met een slr ook gewoon zo'n klein schermpje heb, maar die paar keer dat ik nu met een slr gefotografeerd heb (heb de mijne nog niet binnen) vielen de foto's op groot formaat op de computer juist niet tegen,
de laatste tijd is mijn camera op de een of andere manier ook een stuk trager geworden lijkt het..
als ik m aanzet duurt t eerst echt even voor ik foto's kan maken, en na een aantal foto's moet ie ook echt even flink 'denken', ik kan me niet herinneren dat ik dat in t begin ook had.
en ja, die lenzen, WAT een verslaving ^^
net als alle overige assecoires ..pf .. word er helemaal hebberig van. haha
mn spaarrekening vind mij alleen helemaal niet lief meer, dus ik moet me maar inhouden voorlopig ^^
manzano schreef:Een SLR is zeker niet per definitie beter dan een compactHangt met veel meer factoren samen.